Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!

Data: 2009-03-11 21:53:19
Autor: Rentier
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!
Przynieśli mi do domu fotkę listem poleconym ze zwrotką i kazali w treści  się stawić w siedzibie straży miejskiej w terminie ble ble.
Zapytałem telefonicznie o co chodzi, a oni mi na to: Ponieważ nie nadążają z obróbką fotek, jest obsuwa w robocie i wysyłają grubo po 30 dniach. (mi wysłali po 3 miesiącach).
Każą przyleźć w celu spisania zeznań, które pójdą do sądu grodzkiego, z powodu przekroczenia w.w. terminów.
Strażnik miejski po przyjacielsku sugeruje dobrowolne poddanie się karze,że niby będzie taniej.
Co powiecie na taką procedurę?

PS. Jechałem 80/40km/h  13 listopada 2008.Obowiązuje mnie już nowy taryfikator?

Data: 2009-03-11 22:02:11
Autor: Piotr [trzykoty]
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!

"Rentier" <fekaliusz@gmail.com> wrote
Co powiecie na taką procedurę?

Normalka. Sąd jest podstawowa procedurą, a mandat przywilejem (uproszczeniem) i to nie obowiązkowym.

Data: 2009-03-11 22:10:40
Autor: *piotr'ek*
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!
Co powiecie na taką procedurę?

Standard. Jak się lubisz bawić w sądy to możesz zarządać badań fotoradaru, obejrzeć fotkę czy aby Ty na niej jesteś, a nie kuzyn z RPA. Pamiętaj, że jak na fotce nie będzie Ciebie widać wyraźnie to punktów Ci nie przywalą, bo powiesz, że nie wiesz kto jechał autem.
Na przyszłość to listów od pachołków miejskich nie odbieraj.

*

Data: 2009-03-11 22:20:19
Autor: Rentier
[...]

Niestety, pysk mam na fotce wyraźny:(
Zastanawiam się tylko co tym czarnym zeznać w te protokoły...

Data: 2009-03-11 22:24:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:49B83923.8050906gmail.com...
Co powiecie na taką procedurę?
Standard. Jak się lubisz bawić w sądy to możesz zażądać badań fotoradaru, obejrzeć fotkę czy aby Ty na niej jesteś, a nie kuzyn z RPA. Pamiętaj, że jak na fotce nie będzie Ciebie widać wyraźnie to punktów Ci nie przywalą, bo powiesz, że nie wiesz kto jechał autem.
Na przyszłość to listów od pachołków miejskich nie odbieraj.
*
Niestety, pysk mam na fotce wyraźny:(
Zastanawiam się tylko co tym czarnym zeznać w te protokoły...

Przyznaj się do winy, odmów składania wyjaśnień i zgłoś chęć dobrowolnego poddania się karze.

Data: 2009-03-11 23:28:37
Autor: Andrzej Lawa
Robert Tomasik pisze:

Niestety, pysk mam na fotce wyraźny:(
Zastanawiam się tylko co tym czarnym zeznać w te protokoły...

Przyznaj się do winy, odmów składania wyjaśnień i zgłoś chęć
dobrowolnego poddania się karze.

No i jeszcze można dorzucić skruchę. Ewentualnie jeszcze jakiś ważny
powód (tylko bez fantazjowania zbytniego ;) )

Data: 2009-03-12 17:31:47
Autor: Rentier
Andrzej Lawa pisze:
Przyznaj się do winy, odmów składania wyjaśnień i zgłoś chęć
dobrowolnego poddania się karze.

No i jeszcze można dorzucić skruchę. Ewentualnie jeszcze jakiś ważny
powód (tylko bez fantazjowania zbytniego ;) )
No dobra.Ma to jakikolwiek wpływ na wymiar kary?
Zwłaszcza dla sądu?

Data: 2009-03-12 19:41:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpbd9f$or8$1news.dialog.net.pl...
Andrzej Lawa pisze:
[...]

W każdym razie może mieć.

Data: 2009-03-12 21:10:43
Autor: Andrzej Lawa
Rentier pisze:

No i jeszcze można dorzucić skruchę. Ewentualnie jeszcze jakiś ważny
powód (tylko bez fantazjowania zbytniego ;) )
No dobra.Ma to jakikolwiek wpływ na wymiar kary?
Zwłaszcza dla sądu?

Może mieć.

Co innego, jak jechałeś 80/40, bo się ścigałeś z innym pośpiesznym, a co
innego, jeśli np. pędziłeś do szpitala, do którego zawieziono kogoś
bliskiego (to takie skrajne przypadki).

Data: 2009-03-14 15:37:41
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp9aob$p7q$1inews.gazeta.pl...

Przyznaj się do winy, odmów składania wyjaśnień i zgłoś chęć dobrowolnego poddania się karze.

Warunkiem dobrowolnego poddania się karze jest złożenie wyjaśnień.

Leszek

Data: 2009-03-14 22:12:10
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Nostradamus" <nostro@nostro.pl> napisał w wiadomości news:gpgffp$2fod$1opal.icpnet.pl...
[...]

Masz rację, ale te wyjaśnienia nie muszą dotyczyć przyczyn przekroczenia prędkości. Wyjaśnia, ze jechał za szybko i tyle. Nikt tego drążyć nie będzie.

Data: 2009-03-15 11:12:01
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gph6uk$p13$2inews.gazeta.pl...

Masz rację, ale te wyjaśnienia nie muszą dotyczyć przyczyn przekroczenia prędkości. Wyjaśnia, ze jechał za szybko i tyle. Nikt tego drążyć nie będzie.

Ty napisałeś, że ma odmówić składania wyjaśnień a ja napisałem, że wyjaśnienia musi złożyć.
Wyjaśnienia muszą być takie aby gwarantowały, że cele wychowawcze zostaną osiągnięte bez przeprowadzania rozprawy. Pewnie nie wystarczy samo przyznanie się.

Data: 2009-03-15 13:37:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Nostradamus" <nostro@nostro.pl> napisał w wiadomości news:gpik9o$1so3$1opal.icpnet.pl...
[...]

W praktyce wystarczy. Nikt sobie tym nie zaprząta głowy.

Data: 2009-03-12 09:02:44
Autor: szerszen

Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp99ct$iag$1inews.gazeta.pl...

Na przyszłość to listów od pachołków miejskich nie odbieraj.

widze ze wujek dobra rada
i co mu to da?
jak nie bedzie odbieral, to jak kiedys jak sie w terminie uporaja z fotami i bedzie mial szanse na mandat, to przez twoja rade i tak wyladuje sprawa w sadzie

Data: 2009-03-12 07:47:23
Autor: Decter
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!
Strażnik miejski po przyjacielsku sugeruje dobrowolne poddanie się karze,że niby będzie taniej.
Co powiecie na taką procedurę?

    Ja tez zyskałem nowego przyjacela w postaci wysoko postawionego funkcjonariusza straży miejskiej w Wodzisławiu Ślaskim.
    Sugerował mi abym przyznał sie do przekroczenia prędkości aby uniknąc sadu do którego musiałbym jechac 200 km w jedną stronę.
    To że na zdjęciu był inny samochód z innym numerem rejestracyjnym (podobnym)a w Wodzisławiu Ślaskim w zyciu nie byłem dla tego pana nie miało żadnego znaczenia.
            Decter

Data: 2009-03-12 09:20:14
Autor: mecenas
Rentier pisze:
[...]

A może tak zaczniecie jeździć zgodnie z zasadami i przepisami to
nie będziecie mieli żadnych problemów z prawem. :)

Michał

Data: 2009-03-12 10:54:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "mecenas" <mzs@onet.pl> napisał w wiadomości news:

PS. Jechałem 80/40km/h  13 listopada 2008.Obowiązuje mnie już nowy taryfikator?

A może tak zaczniecie jeździć zgodnie z zasadami i przepisami to
nie będziecie mieli żadnych problemów z prawem. :)

Ktoś Cię pytał o zdanie w tej sprawie, czy pytania nie zrozumiałeś?
PLONK WARNING

Data: 2009-03-12 09:56:09
Autor: KRZYZAK
On 12 Mar, 10:54, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Ktoś Cię pytał o zdanie w tej sprawie, czy pytania nie zrozumiałeś?

To jest grupa dyskusyjna, a nie poradnia.
A co do meritum, to tez uwazam ze takim kretynom powinno sie zabierac
samochody.

Data: 2009-03-12 19:22:24
Autor: Rentier
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!
To jest grupa dyskusyjna, a nie poradnia.
A co do meritum, to tez uwazam ze takim kretynom powinno sie zabierac
samochody.
...i oddawać takim matołom, co wypisują podobne bzdury.

Data: 2009-03-12 22:27:29
Autor: Jacek Krzyzanowski
Dnia Thu, 12 Mar 2009 19:22:24 +0000, Rentier napisał(a):

..i oddawać takim matołom, co wypisują podobne bzdury.

Nie. Licytowac a kase przeznaczac na fotoradary.

Data: 2009-03-14 15:39:41
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gpam4l$e04$1news.onet.pl...

Ktoś Cię pytał o zdanie w tej sprawie,

A ciebie ktoś pytał??
Plonk to dźwięk jaki wydaje twoja pusta łepetyna po stuknięciu w ścianę?

Data: 2009-03-15 15:39:06
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gpiu07$55m$2news.onet.pl...

A ciebie ktoś pytał??
Plonk to dźwięk jaki wydaje twoja pusta łepetyna po stuknięciu w ścianę?

PLONK

Znów? Bądź ostrożniejszy albo chódź w kasku popierdułko.

Data: 2009-03-26 21:54:57
Autor: Rentier
Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!

Wyjaśniło się.
Strażnik napisał szablonik tzw wyjaśnień, które sadowi sa obojetne.
Wsadzili mi 2 stówy mandatu po negocjacjach.
Obiecali ze 2 dychy kosztów sądowych.
6pkt karnych, niestety.Ponoć sąd inaczej nie przyjmie wniosku o ukaranie.
Czekam na kwity...Obecność na rozprawie zbędna.

Data: 2009-03-26 22:18:23
Autor: TomN
Rentier w <news:gqgq2r$m78$1news.dialog.net.pl>:

Wyjaśniło się.
Strażnik napisał szablonik tzw wyjaśnień, które sadowi sa obojetne.
Wsadzili mi 2 stówy mandatu po negocjacjach.

Czyli dół "widełek" dla przekroczenia o 40

Obiecali ze 2 dychy kosztów sądowych.

Kłamali, nie mają wpływu na to.

6pkt karnych, niestety.

Nie kłamali

Ponoć sąd inaczej nie przyjmie wniosku o ukaranie.

Kłamali.

Czekam na kwity...Obecność na rozprawie zbędna.

Nie kłamali.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Fotoradar. Przyszło zdjęcie i od razu do sądu!