Fotoradar a zmar艂y

Data: 2013-01-23 08:07:50
Autor: spp
Fotoradar a zmar艂y
W dniu 2013-01-12 12:10, STS_OV pisze:
Dostajesz fotk臋. Wskazujesz na sprawc臋 osob臋 zmar艂膮 - od cholery
nekrolog贸w w prasie jest. Unikasz p艂acenia :) od trup贸w grzywny si臋 nie
艣ci膮ga.

Przy okazji - ze specjaln膮 dedykacj膮 dla niekt贸rych dyskutant贸w. :)

http://u.42.pl/2JwC_fotoradar

Mariusz jest studentem. W pa藕dzierniku nie rusza艂 si臋 z Warszawy, gdzie si臋 uczy, bo zacz膮艂 si臋 ju偶 rok akademicki. W grudniu przyszed艂 mandat - z Francji. 135 euro za przekroczenie pr臋dko艣ci o 7 km pod Pary偶em. Kiedy? W pa藕dzierniku.
To nie scenariusz kiepskiej komedii, ale sytuacja, jaka naprawd臋 przytrafi艂a si臋 naszemu czytelnikowi. Mandat zosta艂 wystawiony przez francusk膮 policj臋 na podstawie zapisu z fotoradaru.

Z mandatu wynika, 偶e 16 pa藕dziernika o godz. 17.10 w miejscowo艣ci Longjumeau pod Pary偶em Mariusz jecha艂 z pr臋dko艣ci膮 57 km/godz. przy dozwolonej 50 km/godz. Grzywna - 135 euro. Ale je艣li "sprawca" zap艂aci w ci膮gu 46 dni - to 90 euro. W adresie Polaka jego dane podane s膮 z b艂臋dami w pisowni. Numery rejestracyjne auta s膮 francuskie.

- Faktycznie, mam znajomych we Francji, czasem sp臋dzam u nich wakacje, ale w pa藕dzierniku, w dniu, w kt贸rym dosz艂o do tego wykroczenia, by艂em w Polsce. W og贸le nie mia艂em takiej sytuacji. To co ja mam teraz zrobi膰? - pyta Mariusz. Poprzez swoich francuskich przyjaci贸艂 dowiedzia艂 si臋, kto jest w艂a艣cicielem samochodu, kt贸rego numery s膮 na mandacie. Nie zna cz艂owieka, ale zadzwoni艂 do niego.

Francuz wypar艂 si臋, 偶e poda艂 policji jego dane.

- Stary numer - komentuje p艂occzanin, kt贸ry p贸艂 偶ycia sp臋dza na "grzebaniu" w internecie. - Polacy te偶 tak robi膮: moje auto, ale po偶yczy艂em cudzoziemcowi, nie ja jecha艂em. W necie jest taki s艂ynny list pisany do stra偶y miejskiej w Bia艂ogardzie, z za艂膮czon膮 wizyt贸wk膮 Korea艅czyka, kt贸ry jakoby mia艂 prowadzi膰 samoch贸d Polaka.

--
spp

Fotoradar a zmar艂y