Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)

Data: 2010-08-25 01:12:18
Autor: WS
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
Data: 2010-08-25 08:43:35
Autor: Wojtek
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
On Wed, 25 Aug 2010 01:12:18 -0700, WS wrote:

http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

Masakra :D
Dajmy straży wiejskiej jeszcze większe uprawnienia! Jasne...

--
Wojtek
aquaz.eu

Data: 2010-08-25 10:15:53
Autor: Olek
On 2010-08-25 10:12, WS wrote:

http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

WS

PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

ekstra język - szkoda, że tak wszędzie artykułów nie piszą, od razu by się milej czytało :)

Data: 2010-08-25 11:02:57
Autor: Big Jack
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
W wiadomości
*Olek* napisał(-a):

ekstra język - szkoda, że tak wszędzie artykułów nie piszą, od razu by
się milej czytało :)

Przerzuć się na lekturę "Nie", będziesz miał więcej  :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-25 11:32:42
Autor: Olek
On 2010-08-25 11:02, Big Jack wrote:

Przerzuć się na lekturę "Nie", będziesz miał więcej :)

no własnie i tu jest problem :)

Data: 2010-08-25 10:29:10
Autor: szymo
WS pisze:
http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

WS

PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

Zawsze wiedziałem że w "strarzy wiejskiej" pracują ch.je dlatego też ch.owo podrobione zdjęcie w fotoszopie :)

Data: 2010-08-25 10:52:44
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 10:29:10 +0200,  szymo wrote:
WS pisze:
[...]

Tak gwoli scislosci - to jest chyba nie fotomontaz tylko "Seidel filter". To taki filtr zakladany na obiektyw, ktory pare %
swiatla odchyla o pare stopni.

W efekcie mamy to co na zdjeciu - robione w nocy z lampa blyskowa,
jasna plama w miejscu tablicy [odblaskowa], i jednoczesnie ta sama
tablica przyciemniona i czytelna, ale przesunieta. Wraz ze swiatlami
odblaskowymi po bokach.
I tylko zastanawia czemu tak ciemno o godzinie 8:50 w lipcu.

Wkomponowalo sie pieknie .. powod zeby kupic hultaja/kia ? :-)

J.

Data: 2010-08-25 12:40:37
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 10:52, J.F. pisze:
[...]

Wszystkie zdjecia z fotoradarów jakie dostałem, wyglądały podobnie do tego przedstawionego w tym pseudoartykule. Tablica rejestracyjna jest na głównym zdjeciu prześwietlona, ponieważ zdjęcie jest wykonywane tak aby, w miarę czytelny byl kierujący. Tablica rejestracyjna umożliwiające identyfikacje auta umieszczona jest obok. Kierowca z artykułu jest niezłym debilem, podobnie autor tegoż jak i ludzie radośnie podniecający się tą paskudną strażą miejską i jej fotoszopem ;)

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 12:47:03
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 12:40:37 +0200,  Mikołaj Tutak wrote:
[...]

Czy mi sie wydaje czy FR w dzien nie blyskaja ?
[...]

Hej, nie wymyslaj ludziom od debili bez powodu. Dostal zdjecie jakie dostal, moze to jego pierwsze, zauwazyl ze cos
jest nie tak - debile to raczej w SM pracuja, jesli ustawiaja
urzadzenie tak ze moga sie narazic na zarzuty :-)

J.

Data: 2010-08-25 13:20:32
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 12:47,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Czy mi sie wydaje czy FR w dzien nie blyskaja ?

Błyskają - a przynajmniej mi błysnęło - dawno wprawdzie, ale prawda :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-08-25 13:25:52
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 12:47, J.F. pisze:
[...]

Czasmi blyskaja czasami nie. Zreszta jest to nieistotne.

[...]

Absolutnie nie ubliżam BEZ POWODU.

Dostal zdjecie jakie dostal, moze to jego pierwsze, zauwazyl ze cos

Ale trzema mieć dystans do swoje wiedzy. Jeśli czegoś się nie rozumie to można zadzwonić do SM, zobaczyć stronę producenta fotoradarów, kolegi jakiegoś zapytać - możliwości jest sporo. Natomiast bieganie z dym do prokuratury, czy też pisanie debilnego arykułu jest jednoznaczne z ujawnieniem się.

jest nie tak - debile to raczej w SM pracuja, jesli ustawiaja
urzadzenie tak ze moga sie narazic na zarzuty :-)

Widziałeś zdjecia ze strony producenta fotoradarów?

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 12:24:29
Autor: to
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
begin Mikołaj Tutak
[...]

I co jeszcze? Każdy kierowca ma być ekspertem od fotoradarów lub prowadzić drobiazgowe śledztwo w przypadku otrzymania fotki? Skoro fotoradar jest wyposażony w tego rodzaju system który powoduje, że w efekcie tablica rejestracyjna znajduje się gdzie indziej niż w rzeczywistości to powinna być na ten temat informacja koło zdjęcia. To chyba oczywiste. Do tego osobną sprawą jest fakt, że wysyłanie komuś niewyraźnej fotki od tyłu i oczekiwanie że wskaże, kto prowadził, to zwykły skandal i naginanie przepisów w imię nieudolności straszaków, którzy sami nie potrafią ustalić sprawcy wykroczenia.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-25 15:00:25
Autor: Arek (G)
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
W dniu 2010-08-25 14:24, to pisze:
begin Mikołaj Tutak

[...]

fotoradar jest wyposaĹźony w tego rodzaju system ktĂłry powoduje, Ĺźe w
[...]

Podobno mają się wziąć za Straż Miejską. Sporo podobnych spraw kończy w sądach. Sądy są tym zawalone i z rozpędu uznają roszczenia kierowców i mandaty są anulowane. Dodatkowo, skończy stawianie się fotoradarów w bezsensownych miejscach i na każdy fotoradar SM będzie musiała dostawać specjalne pozwolenie. Jak to wyjdzie w praktyce to cholera wie.

A.

Data: 2010-08-26 02:12:03
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
  Powitanko,

 Jak to wyjdzie w praktyce to cholera wie.

Ja wprawdzie nie cholera, ale chyba wiem jak to wyjdzie w praktyce.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)

Data: 2010-08-26 22:58:30
Autor: jerzu
On Wed, 25 Aug 2010 15:00:25 +0200, "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> wrote:

Dodatkowo, skończy stawianie się fotoradarów w bezsensownych miejscach i na każdy fotoradar SM będzie musiała dostawać specjalne pozwolenie. Jak to wyjdzie w praktyce to cholera wie.

Teraz też SM musi, teoretycznie, zgłosić komendantowi policji na swoim
terenie miejsce rozstawienia fotoradaru. Jak jest? W praktyce nie
zgłasza. Jak bedzie? Troche szumu w mediach, potem po staremu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-26 16:20:06
Autor: m4rkiz
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c750b7d$0$21000$65785112@news.neostrada.pl...
Do tego osobną sprawą jest fakt, że wysyłanie komuś
niewyraźnej fotki od tyłu i oczekiwanie że wskaże, kto prowadził, to
zwykły skandal i naginanie przepisów w imię nieudolności straszaków,

wiesz, ma date, czas i miejsce, to powinno mu wystarczyc zeby 'cos' powiedziec

Data: 2010-08-25 13:37:56
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:25:52 +0200,  Mikołaj Tutak wrote:
W dniu 2010-08-25 12:47, J.F. pisze:
jest nie tak - debile to raczej w SM pracuja, jesli ustawiaja
urzadzenie tak ze moga sie narazic na zarzuty :-)

Widziałeś zdjecia ze strony producenta fotoradarów?

Jakos nigdy nie wygladaly tak ze mozna to wziasc za fotomontaz :-)

J.

Data: 2010-08-25 14:04:44
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-08-25 13:37, J.F. pisze:
Jakos nigdy nie wygladaly tak ze mozna to wziasc za fotomontaz :-)

Bo zazwyczaj tablice sa nizej.

Popatrz tutaj:
http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapidC/zdjecie.jpg
stad
http://www.zurad.com.pl/jpag/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=88

i pokombinuj gdzie pokazaloby sie odbicie tablicy gdyby byla wyzej.

Data: 2010-08-25 15:50:54
Autor: Big Jack
*Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net* napisał(-a):

[...]

Tylko, że tutaj mamy zdjęcie tyłu, co wskazuje że kierującego nie da się wskazać ale i nasuwa sią pytanie, czy taki fotoradar może "ustrzelić" pojazd zbliżający się ale też oddalający?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-25 16:10:33
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 15:50:54 +0200,  Big Jack wrote:
Tylko, że tutaj mamy zdjęcie tyłu, co wskazuje że kierującego nie da się wskazać ale i nasuwa sią pytanie, czy taki fotoradar może "ustrzelić" pojazd zbliżający się ale też oddalający?

Jak widac na zalaczonym obrazku - ustrzelil.
Doppler dziala w obie strony, w wersji podstawowej to nawet trudno
odroznic kierunek.

J.

Data: 2010-08-25 12:44:02
Autor: [Cichy]
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
I tylko zastanawia czemu tak ciemno o godzinie 8:50 w lipcu.

Nie ciemno, tylko slonce sie odbilo w tylnej klapie (widac na zdjeciu, cala klapa jest przeswietlona).

Pozdrawiam.

Data: 2010-08-25 10:43:51
Autor: Tomasz Pyra
WS pisze:
http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

WS

PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

Tak wygląda normalne zdjęcie zrobione przez FR w nocy.

Z powodu użycia lampy błyskowej zdjęcie tablicy jest prześwietlone (doskonale odbija ona światło) - każdy może sobie cyknąć zdjęcie z lampą samochodu w nocy i zobaczy.
Fotoradar posiada jakąś tam optykę, która powoduje że na zdjęcie nałożony jest drugi, ciemniejszy obraz na którym tym razem dobrze widać tablicę, czasami jeszcze jakiś cień reflektorów i innych jasnych elementów.

Tu zdjęcia ze strony producenta:
http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapid/zdjecie.jpg
http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapidC/zdjecie.jpg

U gościa akurat trafiło ładnie w środek zderzaka.

Gość który pieniaczy niech sobie pieniaczy, może faktycznie przekonany jest o tym straż miejska fałszuje zdjęcia żeby mu zrobić na złość. Ale pismak mogliby już się pokusić o jakiś cień rzetelności.

Data: 2010-08-25 08:48:29
Autor: Wojtek
On Wed, 25 Aug 2010 10:43:51 +0200, Tomasz Pyra wrote:

Gość który pieniaczy niech sobie pieniaczy, może faktycznie przekonany
jest o tym straż miejska fałszuje zdjęcia żeby mu zrobić na złość. Ale
pismak mogliby już się pokusić o jakiś cień rzetelności.

Wiadomo, że taki efekt może się zdarzyć, ale jeżeli to zdjęcie z fotoradaru faktycznie wygląda tak jak na skanie w gazecie to moim zdaniem powinno ono od razu wylądować w koszu.

W żadnym wypadku nie można na podstawie zdjecia na którym W ŻADEN SPOSÓB nie można odczytać choćby FRAGMENTU numeru rejestracyjnego wystawiać mandatu...

--
Wojtek
aquaz.eu

Data: 2010-08-25 12:49:18
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 10:48, Wojtek pisze:
[...]

Dobrze się czujesz? Którego fragmentu rejestracji nie widzisz? Dla ułatwienia WZ 6903A, czego ci brakuje w tym numerze?

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 15:05:23
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-08-25 12:49, Mikołaj Tutak pisze:
[...]

Spójrz na to z drugiej strony. Samochód wygląda jak mój, tz. zgadza się model i marka nie wiem jak kolor, przypuszczam, że taki samochodów po drogach jeżdżą setki. Nie wiem czy to na pewno mój samochód, nie mogę tego powiedzieć na 100% bo sam nie jestem pewien a kłamać przecież nie chcę.

A.

Data: 2010-08-25 10:56:38
Autor: bratPit[pr]
[...]

dokładnie, gdyby ludzie wiedzieli co da się wyłuskać np. za pomocą FFT z czegoś co z pozoru jest szumem to by się zdziwili,
inna sprawa to czego się spodziewasz po gazecie w której używa się takiego języka?
ja raczej niewiele,

brat

Data: 2010-08-25 10:58:27
Autor:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c74d7c6$0$27045$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dokładnie tak, każde tradycyjne lusterko wsteczne w samochodzie ma taką optykę więc to nic nadzwyczajnego. Wstyd dla dziennikarza który wypocił taki artykuł. Powinien podkulić ogon i przeprosić za robienie ludziom wody z mózgu.

Data: 2010-08-25 11:52:49
Autor: Maseł
On 2010-08-25 10:58, bma wrote:
[...]

elementĂłw.
Dokładnie tak, każde tradycyjne lusterko wsteczne w samochodzie ma taką
optykę więc to nic nadzwyczajnego. Wstyd dla dziennikarza który wypocił
taki artykuł. Powinien podkulić ogon i przeprosić za robienie ludziom
wody z mĂłzgu.

Dla niewtajemniczonyc - to ten dzyndzel pod lusterkiem. W nocy, jak ktos
nas "oslepia" jadac za nami - pociaga sie za ten dzyndzel i lusterko
pokazuje wzor podsufitki i nalozony na niego przez tego Sidela obraz
tego co za nami, ale mocno przyciemniony...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-08-25 15:06:58
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-08-25 10:58, bma pisze:

[...]

Dziwne, że o tym także nie wiedzieli w straży do której dzwonił. Inna sprawa postawił się roli szarego prostego człowieka. Nie każdy zna zasadę pracy FR. Inna sprawa czy coś takiego zasługuje na miano dowodu.

A.

Data: 2010-08-25 11:10:13
Autor: Cavallino
[...]

Optykę, czy funkcję wyciągania tablicy ze zdjęcia i automatycznego jej uwidaczniania pod spodem?

Data: 2010-08-25 11:32:26
Autor: Olek
On 2010-08-25 11:10, Cavallino wrote:
[...]

optykę, która daje nałożony, przesunięty obraz ciemniejszy o kilka EV

Data: 2010-08-25 11:35:03
Autor: Cavallino
Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości news:

Optykę, czy funkcję wyciągania tablicy ze zdjęcia i automatycznego jej
uwidaczniania pod spodem?

optykę, która daje nałożony, przesunięty obraz ciemniejszy o kilka EV

Czy chodzi o dodatkową optykę?

Data: 2010-08-25 11:54:15
Autor: Maseł
On 2010-08-25 11:35, Cavallino wrote:
[...]

Sprawdz dzialanie swojego lusterka wstecznego w nocy - to jest tylko
jedna optyka, ale patrzac pod roznymi kątami widzisz raz obraz
"normalny", a raz przyciemniony i przesuniety...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-08-25 12:54:08
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 11:35, Cavallino pisze:
[...]

O taka optykę jaka masz w lusterku wstecznym np. w swoim Ceedie.

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 12:59:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:i52soc$c8v$1news.onet.pl...
[...]

Że niby jednocześnie pokazuje dwa razy ten sam element samochodu za mną?
Dziwne, nic takiego moje lusterko nie posiada. ;-)

Data: 2010-08-25 13:08:10
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 12:59, Cavallino pisze:
[...]

Doprawdy? To niebardzo zakumaleś jak to dziala ;) Naklej sobie na podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w tryb nocny, zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok tylnej szyby.

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 13:15:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w wiadomości news:i52tim$edf$1news.onet.pl...
[...]

Nie - to Ty nie zakumałeś co widać na zdjęciu z fotoradaru.

Naklej sobie na podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w tryb nocny, zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok tylnej szyby.

Dwa razy?
Bo właśnie dwa razy widać rejestrację na zdjęciu z foto.

Dlatego pytam czy fotoradar ma dwa niezależne tory optyczne, czy może jednak funkcję w oprogramowaniu, która wyciąga rejestrację wmontowując ją w zdjęcie.

Data: 2010-08-25 13:30:30
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 13:15,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Naklej sobie na podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w
tryb nocny, zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok
tylnej szyby.

Dwa razy?

Tak, dwa razy jak trochę lusterkiem pokręcisz - trochę za szeroki kąt do takich pokazówek.

Bo właśnie dwa razy widać rejestrację na zdjęciu z foto.

I prawidłowo.

Dlatego pytam czy fotoradar ma dwa niezależne tory optyczne, czy może
jednak funkcję w oprogramowaniu, która wyciąga rejestrację wmontowując
ją w zdjęcie.

To jest jeden tor optyczny, ale powodujący, że jeden obraz jest przesunięty względem drugiego i przy okazji znacznie ciemniejszy. Ten efekt nie jest wynikiem programowego zabiegu.
Kiedyż widziałem zdjęcie z foto, które nie miało takiej optyki i tam rzeczywiście nr rejestracyjny wydłubywało się jakimś oprogramowaniem i umieszczony był w ramce w rogu fotki - coś jak tutaj:
http://www.policjawegrow.republika.pl/strona4e3.html

Data: 2010-08-25 13:34:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

No dobra, a jak znikasz na zdjęciu kawałek samochodu, do którego jest przymocowana rejestracja?
Tylko różnica w jasności?
Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

Data: 2010-08-25 13:54:34
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 13:34,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak.
Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

Można znaleźć zdjęcia, gdzie trochę tych odbić/cieni widać:
http://www.mogilno.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwieciszewie.JPG
W tym foto widać nawet trzy odbicia - w dół i w prawo - tablica miejscowości, słupek, linie na drodze.

Data: 2010-08-25 14:04:09
Autor: Cavallino
[...]

Czuję się przekonany, super przykład.

Data: 2010-08-25 14:58:22
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 14:04,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Miło mi :) lubię przekonywać :)

Data: 2010-08-25 15:00:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:i53417$2ul$1news.onet.pl...
[...]

Żebyś jeszcze tak łatwo był w stanie wykazać pozytywy TT.... ;-)

Data: 2010-08-25 15:34:38
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 15:00,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Miło mi :) lubię przekonywać :)

Żebyś jeszcze tak łatwo był w stanie wykazać pozytywy TT.... ;-)

No wiesz, tu trzeba było trochę tych fotek na googlach poszukać, a TT sam się broni :)

Data: 2010-08-25 15:35:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:i53656$8j1$1news.onet.pl...
[...]

Pod warunkiem, że baterię wyciągniesz i od prądu odłączysz.
Wtedy może służyć jako amunicja do kuszy. ;-)

Data: 2010-08-25 15:40:19
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 15:35,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

No wtedy to się nie obroni :)

Wtedy może służyć jako amunicja do kuszy. ;-)

Chyba procy - bo jakoś jako amunicja do kuszy to sobie tego nie wyobrażam :)

Data: 2010-08-25 15:45:18
Autor: Cavallino
[...]

O taką oblężniczą mi chodziło, na kamory. ;-)

Data: 2010-08-25 13:57:10
Autor: Mirek Ptak
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
Dnia 2010-08-25 13:34,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Chyba jakieś cienie chociaż powinny pozostać.

O i jeszcze tu:
http://www.zurad.com.pl/tstrona/inne/frapidcm/frapidcm.jpg

Data: 2010-08-25 13:48:04
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:08:10 +0200,  Mikołaj Tutak wrote:
Doprawdy? To niebardzo zakumaleś jak to dziala ;) Naklej sobie na podsufitce coś w kontrastowe wzorki i ustaw lusterko w tryb nocny, zapewniam cie ze będziesz miał nałożona podsufitkę i widok tylnej szyby.

Samochod masz kiepski :-)

Mozna miec odwrotny uklad - w trybie nocnym widac przez szybe oraz
kanape. W nocy niestety reflektory oswietlaja podsufitke i jak jasna
to przeslania widok przez szybe -  dlatego jest kiepsko

J.

Data: 2010-08-25 13:49:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:di0a76ppd60ji8vc1l7c9n8vbbjv67ejcr4ax.com...
[...]

I nie widziałem żeby gdzieś było inaczej.
Może kolega pomylił tryb nocny z dziennym? ;-)

Data: 2010-08-25 13:56:36
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:49:54 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Niekoniecznie - jak widzialem tak jak opisal, dlatego teraz moge
napisac ze kiepski to uklad :-)

J.

Data: 2010-08-25 15:41:19
Autor: Mikołaj Tutak
W dniu 2010-08-25 13:56, J.F. pisze:
[...]

Moze i tylna kanape, wazne aby to cos bylo slabo oswietlone ;) Generalnie spokojnie mozna uzyskac nalozenie dwoch obrazów.

       Mikołaj

Data: 2010-08-25 13:13:48
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 12:59:37 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Moze nie zauwazyles ? wiekszosc lusterek wewnetrznych posiada
"przelacznik" na wypadek gdy z tylu za toba ktos swieci.

A zrealizowane jest to tak ze lusterko posiada lusterko wlasciwe, a przed nim ustawiona pod katem szybe. Szyba tez odbija, ale znacznie
mniej. Wajcha obracasz calosc i widzisz odbicie albo w lustrze albo w
szybce.

Tylko ze i szyba i lusterko odbijaja caly czas. Wiec widzisz dwa
nalozone obrazy. Oczywiscie geometria tak dobrana ze pola widzenia sie nie pokrywaja,
wiec zazwyczaj nie widac podwojnych samochodow. za to np widac co
pasazerowie robia na kanapie.
Ale przysun sie do lusterka to moze i dwa obrazy zobaczysz.

Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych. J.

Data: 2010-08-25 13:17:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:t0u976ds3ijk9g4a6kka14rbp1es0jqf434ax.com...
[...]

Jasne.

[...]

Ale dalej nie powoduje to podwojenia obrazu.

Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych.

Ano właśnie o ciekawość chodzi.
Najtaniej zrobić automatyczną edycję obrazu wyciągającą tablicę.
I chyba tak właśnie się dzieje, bo jakoś dziwnym trafem nie widać po raz drugi reszty samochodu, czyli otoczenia tablicy.
Czyli raczej to soft wycina z obrazu zdjęcie tablicy, poddaje retuszowi i wstawia do fotki.

Data: 2010-08-25 12:38:32
Autor: kamil
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:i52u54$ghv$1news.onet.pl...
[...]

Czyzby CuudTechniki nie mial takiego banalnego lusterka?

[...]

Patrz - u mnie powoduje. Po przestawieniu lusterka na 'tryb nocny' doskonale widze dzieciaka na tylnm fotelu i (zaciemniona) tylna szybe. Zmien moze Cuuda na jakis samochod?

Zydy panie. I korporacje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-25 13:44:52
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:17:56 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Z pustego i salomon nie wyciagnie - jak tam jest jasnosc
255,255,255 to przyciemnic programowo sie nie da :-)
Co prawda obecne aparaty maja wiecej bitow.

I chyba tak właśnie się dzieje, bo jakoś dziwnym trafem nie widać po raz drugi reszty samochodu, czyli otoczenia tablicy.

One sa mocno przyciemnione i na granicy widzialnosci. Szczegolnie na "zdjeciu" wydrukowanym na papierze, bo sam wydruk jest
dodatkowo kiepskiej jakosci.

Czyli raczej to soft wycina z obrazu zdjęcie tablicy, poddaje retuszowi i wstawia do fotki.

Wydaje mi sie ze skopiowane sa tez dwa swiatla, wiec raczej nie tak.

J.

Data: 2010-08-25 05:32:49
Autor: Adam Adamaszek
On 25 Sie, 13:44, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

255,255,255 to przyciemnic programowo sie nie da :-)
Co prawda obecne aparaty maja wiecej bitow.

Raczej odwrotnie - zdjecie robione jest tak, zeby tablica byla
poprawnie naswietlona (pomiar matrycowy, bez przeswietlonych
obszarow).

Drugi krok - zdjecie jest "wyciagane" o kilka EV, zeby bylo widac
twarz kierujacego (dobrze to widac po szumach na twarzy pana z Fabii)
i na to nastepnie nalozony jest przesuniety oryginal z odpowiednia
maska (przezroczystosc).

Tak sie to da zrobic - pytanie, jak jest faktycznie w Rapidach :)

pozdr
Adam

Data: 2010-08-25 13:26:29
Autor: Myjk
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
2010-08-25 14:32:49 Adam Adamaszek

[...]

Nie tyle z maską przezroczystość, co, jesliby wziąć pod uwagę funkcje photoshopa, z maską "Lighten". Dzięki czemu pixel z ciemniejszej warstwy nałożony na warstwę jaśniejszą daje obraz tylko jaśniejszych obiektów i tylko na ciemniejszych od siebie obiektach. Stąd praktycznie zupełny brak "duchów" na fotce, poza ramkami reflektorów i właśnie tablicy.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-25 13:48:42
Autor: Cavallino
[...]

Raczej poza granicą muszą być, bo nic nie widać na tych zdjęciach z radarów które wysłał Tomek Pyra.
A tablica śliczna, nawet w kolorze.

Data: 2010-08-25 14:24:54
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 13:48:42 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Jakbys je mial w wersji elektronicznej, to moze bys cos zobaczyl.
A moze i nie, bo tu akurat naklada sie na pelne odblaskow elementy.
Ale jako ze jest przepuszczone przez papier, to nic nie zobaczysz :-)

w tym zdjeciu po rozjasnieniu mozna sie troche dopatrzec pod
zderzakiem obok falszywej tablicy cos czerwonego:
http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapidC/zdjecie.jpg

I sprobuj tez przyciemnic - nie da odczytac numeru z przeswietlonej
tablicy. Choc tu mogl sie jpg przyczynic.

http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapid/zdjecie.jpg
a tu jak sie ladnie wkomponowal reflektor w kolo J.

Data: 2010-08-25 19:46:29
Autor: Tomasz Pyra
Cavallino pisze:

[...]

Jak przybliżysz głowę blisko lusterka, to zobaczysz nawet więcej niż podwojenie.

W nocy reflektory innego samochodu widać nawet w kilku, coraz ciemniejszych kopiach.

Data: 2010-08-25 13:39:31
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-25 13:13,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak to zrobili w FR to jestem ciekaw, bo powyzszy opis to niestety
nadale sie do lusterek a nie obiektywow transmisyjnych.

Pryzmat, lustro półprzepuszczalne i pewnie jeszcze kilka innych sposobów.

Data: 2010-08-25 10:49:44
Autor: Artur Miller
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:0c04fa2f-ead5-4e01-a11a-6b0e4f8997b2x21g2000yqa.googlegroups.com...

http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

WS

PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly "uwidocznione"

@

Data: 2010-08-25 05:36:43
Autor: Adam Adamaszek
On 25 Sie, 10:49, "Artur Miller" <a...@nigdzie.pl> wrote:
[...]

Raczej odwrotnie (calosc jest rozjasniana, zeby bylo widac twarz
kierowcy), bo w cyfrowym zapisie przepalonych obszarow odzyskac sie
nie da.

pozdr
Adam

Data: 2010-08-25 08:52:48
Autor: Wojtek
On Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller wrote:

jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly "uwidocznione"

Owszem - prawda, przy czym ja mam je powyżej, powiększone w takiej jakby "ramce", a nie przyklejone gdzieś na spód zderzaka.. Przypadek?

--
Wojtek
aquaz.eu

Data: 2010-08-25 10:58:28
Autor: Artur Miller

Użytkownik "Wojtek" <poczta@aquaz.eu> napisał w wiadomości news:4c74d9e0$1news.home.net.pl...
[...]

dokladnie tak, przypadek.

@

Data: 2010-08-25 11:04:27
Autor: Jackare
[...]

Znajomy też się sądzi o tą sytuację. Nie wiem jak finał sprawy bo się trochę pożarliśmy i nie gadamy.
Generalnie nie jest to zdjęcie tylko fotomontaż, co wskazuje na możliwość zmontowania zdjęcia z dowolnych elementów czyli dowód nie jest w 100% wiarygodny. Jeżeli uda się przekonać sąd do tego toku myślenia to sprawę można wygrać, bo kto zaręczy że to właśnie ten samochód i jego kierowca popełnił wykroczenie jeżeli zdjęcie jest przerabiane.
Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść oskarżonego.
--
Jackare

Data: 2010-08-25 11:09:50
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 11:04:27 +0200,  Jackare wrote:
Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść oskarżonego.

niestety albo stety - to pusty przepis.

J.

Data: 2010-08-25 11:34:13
Autor: Olek
On 2010-08-25 11:04, Jackare wrote:

[...]

wystarczy , że przedstawią zasade działania takiego radaru i wątpliwości się nagle rozwieją... szkoda kolegi :P

Data: 2010-08-25 11:35:00
Autor: Olek
On 2010-08-25 10:49, Artur Miller wrote:

[...]

zgadza się, to nie jest żaden fotomontaż, tylko optyka radaru :)

Data: 2010-08-25 16:48:27
Autor: Robert Rędziak
<armi@nigdzie.pl> wrote:

[...]

 http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-26 01:51:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller napisał(a):

[...]

Najlepsze jest to, że pisemko jakie przesyła strasz wiejska nadaje się od
razu do kosza. W czym rzecz?
Otóż straszacy żądają podania kto kierował pojazdem. Tymczasem takiego
obowiązku nie ma. --
     ___________ (R)

Data: 2010-08-26 10:12:39
Autor: Robert_J
[...]

Art. 78 ust. 4 PoRD:
"Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

Data: 2010-08-26 10:18:02
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i557ls$oet$1news.onet.pl...
[...]

Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym organem.
Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie nie mają prawa.

Data: 2010-08-26 11:58:59
Autor: Robert_J
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym organem.
Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie nie mają prawa.

Tego nie rozstrzygam, pokazałem tylko Adamowi paragraf ;-). Swoją drogą w przypadku aut firmowych, kiedy zawiadomienie przychodzi czasem po długim czasie, wskazanie może być faktycznie niemożliwe. Wystarczy że w ciągu dnia kilka osób jeździ autem i już kicha... Nawet mimo szczerych chęci wskazania :-)

Data: 2010-08-26 20:01:38
Autor: MadMan
Dnia Thu, 26 Aug 2010 10:12:39 +0200, Robert_J napisał(a):

[...]

Ten paragraf nie nakazuje podać kto kierował pojazdem. Hint: "lub użytkowania". Mogę powierzyć pojazd sąsiadce bez PJ żeby
sobie przewiozła meble, kierował będzie jej syn którego nie znam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-01 20:27:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 26 Aug 2010 20:01:38 +0200, MadMan napisał(a):

[...]

Przede wszystkim - nie wiesz kto kierował. Wiesz komu dałeś kluczyki, może
wiesdz, kto pojazdem odjechał. Ale kto za 5 minut kierował nie wiesz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-01 20:26:19
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

                                    ^^^^^^^^^

A nie kto kierował. Ja NIE WIEM kto kirował pojazdem. Wiem tylko komu dałem
kluczyki. Capisci?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-08-26 03:24:32
Autor: ptoki
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> napisal w wiadomoscinews:0c04fa2f-ead5-4e01-a11a-6b0e4f8997b2x21g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]

nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly

I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
nie?
Zreszta obok rejestracji powinien pojawic sie jeszcze kawalek odbicia
flesza od lakieru i jego tez nie ma.

Teoria o filtrze Seidla moze i dobra ale nie calkiem pasuje do
fotki...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-26 12:29:38
Autor: Cavallino
Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:

I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
nie?

Jak nie jak tak?
Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

Data: 2010-08-26 08:09:47
Autor: ptoki
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
On 26 Sie, 12:29, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Uzytkownik "ptoki" <sczyg...@gmail.com> napisal w wiadomosci news:

> I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
> nie?

Jak nie jak tak?
Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

Ale te na dole w zderzaku takie trojkatnawe to odblaski tam w
rzeczywistosci istniejace. A ich "kolegow" nizej juz nie widac.
Podobnie z odbiciem flasza od lakieru na wysokosci tablicy
rejestracyjnej. Nie ma go obok rejestracji ponizej.
Siakis ten filter wybiorczy taki...
--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-25 12:23:48
Autor: bratPit[pr]
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
Data: 2010-08-25 16:17:18
Autor: Radion
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

Bylo, nie bylo, ale nie ma w tym wszystkim nic nadzwyczajnego, no moze oprócz braku dziennikarskiej rzetelnosci i pisaniu bzdur w artykule bez weryfikacji informacji np u producenta fotoradaru, a jest to jak widac w opisie na zdjeciu Multanova. Taka sama posiada straz w Czluchowie, wiem cos o tym...

R.

Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)