Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)

Data: 2010-08-25 10:49:44
Autor: Artur Miller
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:0c04fa2f-ead5-4e01-a11a-6b0e4f8997b2x21g2000yqa.googlegroups.com...

http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

WS

PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly "uwidocznione"

@

Data: 2010-08-25 05:36:43
Autor: Adam Adamaszek
On 25 Sie, 10:49, "Artur Miller" <a...@nigdzie.pl> wrote:
[...]

Raczej odwrotnie (calosc jest rozjasniana, zeby bylo widac twarz
kierowcy), bo w cyfrowym zapisie przepalonych obszarow odzyskac sie
nie da.

pozdr
Adam

Data: 2010-08-25 08:52:48
Autor: Wojtek
On Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller wrote:

jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly "uwidocznione"

Owszem - prawda, przy czym ja mam je powyżej, powiększone w takiej jakby "ramce", a nie przyklejone gdzieś na spód zderzaka.. Przypadek?

--
Wojtek
aquaz.eu

Data: 2010-08-25 10:58:28
Autor: Artur Miller

Użytkownik "Wojtek" <poczta@aquaz.eu> napisał w wiadomości news:4c74d9e0$1news.home.net.pl...
[...]

dokladnie tak, przypadek.

@

Data: 2010-08-25 11:04:27
Autor: Jackare
[...]

Znajomy też się sądzi o tą sytuację. Nie wiem jak finał sprawy bo się trochę pożarliśmy i nie gadamy.
Generalnie nie jest to zdjęcie tylko fotomontaż, co wskazuje na możliwość zmontowania zdjęcia z dowolnych elementów czyli dowód nie jest w 100% wiarygodny. Jeżeli uda się przekonać sąd do tego toku myślenia to sprawę można wygrać, bo kto zaręczy że to właśnie ten samochód i jego kierowca popełnił wykroczenie jeżeli zdjęcie jest przerabiane.
Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść oskarżonego.
--
Jackare

Data: 2010-08-25 11:09:50
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 11:04:27 +0200,  Jackare wrote:
Według KPK wszelkie wątpliwości dowodowe rozstrzyga sie na korzyść oskarżonego.

niestety albo stety - to pusty przepis.

J.

Data: 2010-08-25 11:34:13
Autor: Olek
On 2010-08-25 11:04, Jackare wrote:

[...]

wystarczy , że przedstawią zasade działania takiego radaru i wątpliwości się nagle rozwieją... szkoda kolegi :P

Data: 2010-08-25 11:35:00
Autor: Olek
On 2010-08-25 10:49, Artur Miller wrote:

[...]

zgadza się, to nie jest żaden fotomontaż, tylko optyka radaru :)

Data: 2010-08-25 16:48:27
Autor: Robert Rędziak
<armi@nigdzie.pl> wrote:

[...]

 http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-26 01:51:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller napisał(a):

[...]

Najlepsze jest to, że pisemko jakie przesyła strasz wiejska nadaje się od
razu do kosza. W czym rzecz?
Otóż straszacy żądają podania kto kierował pojazdem. Tymczasem takiego
obowiązku nie ma. --
     ___________ (R)

Data: 2010-08-26 10:12:39
Autor: Robert_J
[...]

Art. 78 ust. 4 PoRD:
"Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

Data: 2010-08-26 10:18:02
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i557ls$oet$1news.onet.pl...
[...]

Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym organem.
Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie nie mają prawa.

Data: 2010-08-26 11:58:59
Autor: Robert_J
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
Problem chyba w tym czy wiejska straż jest tym uprawnionym organem.
Jakieś sądy już się wypowiadały, że karać za niewskazanie nie mają prawa.

Tego nie rozstrzygam, pokazałem tylko Adamowi paragraf ;-). Swoją drogą w przypadku aut firmowych, kiedy zawiadomienie przychodzi czasem po długim czasie, wskazanie może być faktycznie niemożliwe. Wystarczy że w ciągu dnia kilka osób jeździ autem i już kicha... Nawet mimo szczerych chęci wskazania :-)

Data: 2010-08-26 20:01:38
Autor: MadMan
Dnia Thu, 26 Aug 2010 10:12:39 +0200, Robert_J napisał(a):

[...]

Ten paragraf nie nakazuje podać kto kierował pojazdem. Hint: "lub użytkowania". Mogę powierzyć pojazd sąsiadce bez PJ żeby
sobie przewiozła meble, kierował będzie jej syn którego nie znam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-01 20:27:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 26 Aug 2010 20:01:38 +0200, MadMan napisał(a):

[...]

Przede wszystkim - nie wiesz kto kierował. Wiesz komu dałeś kluczyki, może
wiesdz, kto pojazdem odjechał. Ale kto za 5 minut kierował nie wiesz. --
     ___________ (R)

Data: 2010-09-01 20:26:19
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

                                    ^^^^^^^^^

A nie kto kierował. Ja NIE WIEM kto kirował pojazdem. Wiem tylko komu dałem
kluczyki. Capisci?

--
     ___________ (R)

Data: 2010-08-26 03:24:32
Autor: ptoki
Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> napisal w wiadomoscinews:0c04fa2f-ead5-4e01-a11a-6b0e4f8997b2x21g2000yqa.googlegroups.com...

> [...]

nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly

I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
nie?
Zreszta obok rejestracji powinien pojawic sie jeszcze kawalek odbicia
flesza od lakieru i jego tez nie ma.

Teoria o filtrze Seidla moze i dobra ale nie calkiem pasuje do
fotki...

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-08-26 12:29:38
Autor: Cavallino
Uzytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisal w wiadomosci news:

I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
nie?

Jak nie jak tak?
Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

Data: 2010-08-26 08:09:47
Autor: ptoki
Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
On 26 Sie, 12:29, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:
Uzytkownik "ptoki" <sczyg...@gmail.com> napisal w wiadomosci news:

> I jakims cudem rejestracja jednak sie drugi raz odbila a odblaski juz
> nie?

Jak nie jak tak?
Co niby sie odbilo, co widac po bokach zderzaka?

Ale te na dole w zderzaku takie trojkatnawe to odblaski tam w
rzeczywistosci istniejace. A ich "kolegow" nizej juz nie widac.
Podobnie z odbiciem flasza od lakieru na wysokosci tablicy
rejestracyjnej. Nie ma go obok rejestracji ponizej.
Siakis ten filter wybiorczy taki...
--
Lukasz Sczygiel

Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)