Fotoradar - straz gminna, czy maja prawo?

Data: 2011-07-05 14:28:01
Autor: lucgfx
Fotoradar - straz gminna, czy maja prawo?
> Witam. Dostalem mandat, poczta, fotoradar od strazy gminnej. Panowie... A cos na temat samych podstaw prawnych co do ukarania mnie mandatem?
Problem Potwierdzenia odbioru jest teraz dla mniej naprawde najmniej wazny:)

/Łukasz

Data: 2011-07-05 20:39:08
Autor: Marcin Koszewski
Fotoradar - straz gminna, czy maja prawo?

Użytkownik <lucgfx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:64b8.00000036.4e130351newsgate.onet.pl...
&gt; Witam. Dostalem mandat, poczta, fotoradar od strazy gminnej.

Panowie... A cos na temat samych podstaw prawnych co do ukarania mnie mandatem?
Problem Potwierdzenia odbioru jest teraz dla mniej naprawde najmniej wazny:)
Przeczytaj art. 1 pkt 7 oraz art 11 nowelizacji ustawy prawo o ruchu drogowym z 29.10.2010 r. i zadaj pytanie komendantowi straszaków "Jak oznakował miejsce prowadzenia kontroli i w jaki dokładnie sposób ją prowadził, w tym uzgodnił z miejscowym komendantem policji, w kontekście art. 129h pkt 5 ust. 4?". Acha, opinia Min. Infrastruktury nie jest wykładnią prawa (a przy tym jest prawnie kuriozalna ale rozumiem, ze chodzi o krycie pewnej częsci ciała osób, które pól roku uzganiały rozporządzenie). Opnia ta wskazuje rozporządzenie (o znaku D-51) wcześniejsze niż nowelizacja jako wypełnienie delegacji ustawowej.
Pzdr
Taki jeden kierowca

Fotoradar - straz gminna, czy maja prawo?