Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-13 10:02:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fotoradar w smietniku
Artur1982 wydusił z siebie te słowy:

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091012/LUBLIN/552968752

by ich ... strzelil :P

kuĽwa .. albo jeĽdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĽcie na madaty.

Co to kurwa za moda na narzekanie na wszystkich, ktorzy mog± nałożyć mandat.
Jak nie SM, to fotoradar, jak nie fotoradar to policja scigaj±ca wykroczenia itd itp.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

Data: 2009-10-13 08:03:43
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Kuba \(aka cita\) wrote:

kuĹşwa .. albo jeĹşdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĹşcie na
madaty.

Już to pisałeś, jesteś strasznie nudny.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-13 09:06:17
Autor: Waldek Godel
Fotoradar w smietniku
Dnia 13 Oct 2009 10:03:43 +0200, to napisał(a):

Już to pisałe¶, jeste¶ strasznie nudny.

Eeee.. nie, w porównaniu do miszczów kierownicy jęcz±cych na radary to on
nawet ciekawy jest. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-13 10:21:44
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ad4345f$1news.home.net.pl...
Kuba \(aka cita\) wrote:

kuĹşwa .. albo jeĹşdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĹşcie na
madaty.

Już to pisałeś, jesteś strasznie nudny.

Splonkuj tych dwóch kapeluszniczych przypałów i nie będziesz miał tego typu problemów.
A i innym nie będziesz ich z kibla wyciągał.

Data: 2009-10-13 10:23:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fotoradar w smietniku
to wydusił z siebie te słowy:

Kuba \(aka cita\) wrote:

kuĹşwa .. albo jeĹşdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĹşcie na
madaty.

Już to pisałeś, jesteś strasznie nudny.

nudne to jest ciągłe narzekanie na fotoradary, SM, policje i wszystko co powoduje, ze trzeba płacić za swoje błędy.
Nie dość,z e to nudne, to jeszcze śmieszne i dziecinne.
Dorosli ludzie płaczą, bo przekroczyli przepisy i muszą teraz ponieść kare.

Taaakie to straszne ... ojojoj

Data: 2009-10-13 08:24:55
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Kuba \(aka cita\) wrote:

nudne to jest ciągłe narzekanie na fotoradary, SM, policje i wszystko co
powoduje, ze trzeba płacić za swoje błędy.

Ale to nie są żadne błędy, to są sztuczne utrudnienia mające na celu wyciąganie kasy.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-13 09:56:01
Autor: kamil
Fotoradar w smietniku

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4ad43957$1news.home.net.pl...
Kuba \(aka cita\) wrote:

nudne to jest ciagle narzekanie na fotoradary, SM, policje i wszystko co
powoduje, ze trzeba placic za swoje bledy.

Ale to nie sa zadne bledy, to sa sztuczne utrudnienia majace na celu
wyciaganie kasy.

Kolejki w sklepach to tez sztuczne utrudnienie. Przeciez jestem wiekszy i szybszy od staruszkow, dlaczego nie moge wepchnac sie lokciami przed nich?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-13 14:06:04
Autor: so3pk
Fotoradar w smietniku

> [...]

Kolejki w sklepach to tez sztuczne utrudnienie. Przeciez jestem wiekszy i szybszy od staruszkow, dlaczego nie moge wepchnac sie lokciami przed nich?

Człowieku czy Ty nie widzisz róznicy pomiedzy miejscem, które jest oznakowane, ze występuju± tam fotoradary, a miejscem gdzie ten fotoradar jest ukryty? Tam gdzie jest znak ludzie zwalniaj±, tam gdzie tego znaku nie ma, nie zwalniaj±, rozumiesz? I co z tego, ze dostanie mandat, jak podczas pierwszego feralnego przejazdu zabije 3 osoby? Szczegolnie na takiej drodze, gdzie znak wydaje sie byc pomyłk±, osoba pierwszy raz tam jadaca na pewno nie pojedzie 50km/h.

Data: 2009-10-13 13:08:33
Autor: kamil
Fotoradar w smietniku

"so3pk" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:10c5.00000447.4ad46d2cnewsgate.onet.pl...

[...]

A jesli zaplaci mandatow dziesiec, moze zacznie jezdzic przepisowo wszedzie, bo nie wiadomo gdzie radar stoi, zamiast zwalniac 10m przed kamera i dalej zapierdalac wesolo wszedzie indziej.

Wiec jak, moge sie wpychac, skoro ty mozesz przekraczac predkosc, czy nie moge? Dlaczego pewne zachowania spolecznie nieakceptowalne, na drodze staja sie objawem meskosci?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-13 14:25:37
Autor: sop3k
Fotoradar w smietniku

> [...]

A jesli zaplaci mandatow dziesiec, moze zacznie jezdzic przepisowo wszedzie, bo nie wiadomo gdzie radar stoi, zamiast zwalniac 10m przed kamera i dalej zapierdalac wesolo wszedzie indziej.

I co z tego ze zapłaci 10 mandatów, jak zabije choć jedna osobę? Jesli bedzie znak przed kazdym miejscem gdzie istnieje niebezpieczenstwo wtedy zwolni, jak nie bedzie wiedział, ze jest fotoradar nie zwolni - ot taka natura człowieka.    Podobna sytuaja była w Poznaniu. Nowa głogowska otwarta i jaki¶ czas był znak ograniczenia do 80km/h pomimo ze droga ekspresowa. Policja ustawiała sie i kasowała, do czasu az zdjęli ograniczenie i co? Wczesniej nie było bezpiecznie na tyle, ze trzeba było dac ograniczenie, a teraz juz jest bezpieczeniej, na tej samej drodze? Tutaj tez polcja dbała o bezpieczenstwo?

Na autstradach tez fotoradary? I to co 1km zeby nikt nie przekroczył predkosci nawet o 10km/h w koncu po to sa ograniczenia. Najwiecej na 3 pasmowych i to skrzetnie poukrywane, zeby nauczyl sie, ze wszedzie trzeba przestrzegac ograniczen, jak dostanie 1000zł mandatów za 200km autostrady, to na pewno juz nigdzie nie przekroczy predkosci. Takie rozumowanie prowadzi do tego, ze lepiej konno jeĽdzic.

Data: 2009-10-13 13:31:37
Autor: kamil
Fotoradar w smietniku

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:10c5.0000044d.4ad471c1newsgate.onet.pl...

[...]

Jesli ktos nie potrafi jezdzic przepisowo, moze faktycznie lepiej niech kupi cos kopytnego. Albo przynajmniej przyzna sie do bledu i nie jeczy na policje jak dziecko, ktore obrazone zamyka sie w pokoju bo dostalo zasluzonego klapsa. Tylko o to sie rozchodzi.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-13 14:48:20
Autor: sop3k
Fotoradar w smietniku

> [...]

Jesli ktos nie potrafi jezdzic przepisowo, moze faktycznie lepiej niech kupi cos kopytnego. Albo przynajmniej przyzna sie do bledu i nie jeczy na policje jak dziecko, ktore obrazone zamyka sie w pokoju bo dostalo zasluzonego klapsa. Tylko o to sie rozchodzi.

Czyli nie chodzi Ci o to czy w danym miejscu jest bezpiecznie czy nie, tylko i wylacznie o to ze jest ograniczenie? W naszym wspaniałym kraju ograniczen bez sensu jest multum, i tam własnie policja sie ustawia, czesto w ukryciu, Ty uwazasz ze to jest słuszne. Na szczescie sa w tym kraju ludzie wyzej postawini i troche rozumni i proboja to zmienic.

Data: 2009-10-14 09:57:57
Autor: kamil
Fotoradar w smietniku

"sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote in message news:10c5.00000455.4ad47714newsgate.onet.pl...

[...]

Nie uwazam, ze wszystkie ograniczenia maja sens i nie uwazam, ze policja powinna wyskakiwac zza malin jak filip z konopii. Ale nie uwazam tez, ze cokolwiek zmienia jeki doroslych osob ktore z pelna swiadomoscia swoich czynow lamaly przepisy, po czym pretensje o kare maja do calego swiata.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-10-14 11:15:47
Autor: sop3k
Fotoradar w smietniku

> [...]

Nie uwazam, ze wszystkie ograniczenia maja sens i nie uwazam, ze policja powinna wyskakiwac zza malin jak filip z konopii. Ale nie uwazam tez, ze cokolwiek zmienia jeki doroslych osob ktore z pelna swiadomoscia swoich czynow lamaly przepisy, po czym pretensje o kare maja do calego swiata.

Wiec jesli dane ograniczenie nie ma sensu, to moze lepiej je zniesc? A pierwszym krokiem do tego jest własnie narzekanie, nie tylko na grupie, ale poprzez gazety itp. Wielokrotnie przez takie aukcje durne ograniczenia zostały usuniete. I tylko o to sie rozchodzi.

Zreszta w tym watku nikt nie narzeka na fotoradary stawiane w niebiezpiecznych miejscach i do tego oznakowane, wtedy ma to sens. Ale jak fotoradar albo policje stoj± 5m za znakiem w krzakach w miejscu gdzie ograniczenie zostało nie zdjete po robotach drogowych to przepraszam Cie bardzo, ale tez nie moge narzekać, bo ejst ogrniczenie i trzeba siedziec cicho?

Data: 2009-10-14 17:32:55
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "sop3k" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:10c5.000004f7.4ad596c3newsgate.onet.pl...

[...]

Nie, wręcz przeciwnie. Bzdurne i nie odpowiadaj±ce realiom oznakowanie trzeba zmienić. Ograniczenia s± dla nas a nie przeciwko nam.

Data: 2009-10-14 22:12:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, sop3k <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> wrote:

[...]

Ale masz jakie¶ wsparcie na to "wielokrotnie"?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-14 17:41:57
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "so3pk" <sop3kWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:10c5.00000447.4ad46d2cnewsgate.onet.pl...

[...]

To Ľle, że zwalniaj± tylko w miejscach gdzie jest stacjonarny fotoradar a poza nim szalej±.

[...]

Podnie¶ć ograniczenie do 80km/h (zakładaj±c, że 80km/h jest tam bezpieczne - ze zdjęcia nie widać czy nie ma tam np. szkoły) i dawać mandaty za przekroczenie tej prędko¶ci (co jaki¶ czas stawiać tam kosz na ¶mieci z fotoradarem). Je¶li miejsce to nie jest szczególnie niebezpieczne to nie stawiać tam stacjonarnego fotoradaru (koszty). Czy tak może być?

Data: 2009-10-13 10:45:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fotoradar w smietniku
to wydusił z siebie te słowy:

Kuba \(aka cita\) wrote:

nudne to jest ciągłe narzekanie na fotoradary, SM, policje i
wszystko co powoduje, ze trzeba płacić za swoje błędy.

Ale to nie są żadne błędy, to są sztuczne utrudnienia mające na celu
wyciÄ…ganie kasy.

nie wiem jakie sztuczne utrudnienia masz na mysli, ale jesli same przepisy ... to piętnujcie przepisy i apelujcie w odpowiednich miejscach o ich zmiane, a nie na to, ze służby póki co tych przepisów starają sie pilnowac.
Tak sie sklada, ze policje utorżsamia sie z drogówką i tylko drogówką, bo tą najczęsciej widzimy, zaś o całej reszcze sie nie mówi .. bo po co .. skor nie dostajemy od nich mandatów - prawda?

Data: 2009-10-13 14:59:14
Autor: Tomek
Fotoradar w smietniku
Tak sie sklada, ze policje utorżsamia sie z drogówk± i tylko drogówk±, bo t± najczęsciej widzimy, za¶ o całej reszcze sie nie mówi .. bo po co .. skor nie dostajemy od nich mandatów - prawda?

bo reszta nie dziala! Kilkakrotnie zdarzylo mi sie zglaszac rozne rzeczy na policji (kradzieze, wlamania) i NIGDY nic z tym nie zrobiono. Co wiecej, panowie policjanci robili wszystko, zeby zgloszenia nie przyjac, bo to dla nich tylko problem a kasy nie ma.
Dam Ci przyklad - koledze wlamali sie do auta, ukradli mniej i bardziej wartosciowe rzeczy - jego wina ze to zostawil. Zgloszenie na policje i cisza. Za jakies pol roku przyszedl do nas do firmy dzielnicowy, ale prywatnie, bo mial interes do firmy. Wiec go kolega zagadal, jak tam jego zgloszenie. Facet pomyslal i wydusil, ze ma taka sprawe, ale jeszcze nie mial czasu sie nia zajac. Popytal kolege o szczegoly, gdzie i co zginelo. Dzielnicowy wypalil, ze wie kto, bo w tym rejonie lazi taka menda, ale dowodow brak itp itd. Gdyby ktos sie zajal tym od razu, moze ow menda mialaby jeszcze rzeczy kolegi i cos by z tego bylo?
Drugi przyklad - ponad tydzien temu jakis facet przejechal mi autem skrzynke z energetyki, ta z licznikiem i uciekl. Spisane numery rejestracyjne, co za sztuka znalesc chlopa, obadac czy auto ma slady po zdarzeniu i juz mamy sprawce. Ale nie, do tej pory nikt nie ruszyl palcem a pani na 997 mowi, ze zostala sporzadzona notatka, ktora zostala przekazana niewiadomo komu i ten ktos niewiadomo kiedy sie ze mna skontaktuje. Mowi to nie znajac mojego nazwiska, nic. I zadnych wiecej informacji udzielic mi nie moze.
I jak tu miec szacunek do policji i myslec ze potrafia robic cokolwiek poza wypisywaniem mandatow??

--
Tomek

Data: 2009-10-13 15:51:13
Autor: Jakub Witkowski
Fotoradar w smietniku
Tomek pisze:
[...]

No, jak zgłosiłem kradzież roweru i komórki, to przyszli tego dnia spisać
zeznania, a jaki¶ czas potem komórkę odnaleziono u jakiego¶ pasera.
Zgłosiłem też włamanie do domu letniskowego, przyjechali natychmiast,
a sprawców ujęto godzinę póĽniej - jeszcze w trakcie składania przeze
mnie zeznań :) Tak że bywa róznie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2009-10-13 16:51:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fotoradar w smietniku
Jakub Witkowski wydusił z siebie te słowy:

[...]

ja mialem jeszcze lepsz± sytaucje.
Jako, ze nie chcialo mi sie skladać zeznać i wyjasnien ... to nie zgłosiłem wlamania do chaty, bo szkody byly niezbyt wielkie (laptop warto¶ci 1000 zł+komórka za 50 zł)
Uznałem, ze i tak nie znajd± mojego sprzętu i szkoda czasu ... o kradzieży wiedzial tylko wlasciciel mieszkania

Po dwóch miesi±cach dostaje telefon od ... policji. Pan pyta, czy mialem wlamanie i +_ kiedy .. i w ogole i czy moze przyjechac.
Kiedy sie pojawił okazało sie, ze złapali jakiego¶ wlamywacza, ktory podczas przesłuchan przyznał sie do wlamania do mojego mieszkania (sic!)
Sprzętu nie odzyskali, bo sprzedał .. ale sytuacja mnie lekko zaskoczyla ;)

Data: 2009-10-13 22:04:35
Autor: J.F.
Fotoradar w smietniku
On Tue, 13 Oct 2009 14:59:14 +0200,  Tomek wrote:
bo reszta nie dziala! Kilkakrotnie zdarzylo mi sie zglaszac rozne rzeczy na policji (kradzieze, wlamania) i NIGDY nic z tym nie zrobiono.

Ale co sobie wyobrazasz ze maja zrobic ? Nawet jakby sie starali to
wiele nie zrobia.

Ale ktos moze potem w statystyki spojrzy, patroli przybedzie.

Co wiecej, panowie policjanci robili wszystko, zeby zgloszenia nie przyjac, bo to dla nich tylko problem a kasy nie ma.

Premii nie bedzie, komendant poleci, nowy do roboty zagoni. Glupiej
roboty :-)

[...]

No ale prawde mowi - tak to dziala. A ona pod 997 jest od przyjmowania
pilnych zgloszen, a nie grzebania w aktach.

I jak tu miec szacunek do policji i myslec ze potrafia robic cokolwiek poza wypisywaniem mandatow??

No coz, w moim przypadku staneli na wysokosci zadania i zlapali
zlodzieja na goracym uczynku na parkingu. Po czym .. 13 miesiecy
kierowali sprawe do sadu az sie przedawnila :-)

J.

Data: 2009-10-13 22:30:10
Autor: Tomek
Fotoradar w smietniku
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal

[...]

No wlasnie, nawet nie staraja sie. Dalem przyklady - w pierwszym przez pol roku facet nawet nie zajrzal w akta, a po krotkim wywiadzie juz mial podejrzanego, w drugim (nr rejestracyjny samochodu) rowniez zero postepu w szukaniu sprawcy. Czy moze byc prostrza sprawa niz znalezienie samochodu i jego wlasciciela znajac nr rejestracyjny? Jakos przy fotkach z radaru im sie udaje :)

No ale prawde mowi - tak to dziala. A ona pod 997 jest od przyjmowania
pilnych zgloszen, a nie grzebania w aktach.

to miala powiedziec, ze pan sie zglosi tu i tu. A nie "nie wiem, prosze czekac, dowidzenia"

No coz, w moim przypadku staneli na wysokosci zadania i zlapali
zlodzieja na goracym uczynku na parkingu. Po czym .. 13 miesiecy
kierowali sprawe do sadu az sie przedawnila :-)

to macie fajny komisariat, nasi przyjezdzaja jak juz jest po akcji. Raz nawet uslyszalem ze mamy sami zlapac kolesi (siedmiu dresikow) co na nas (dwoch chudych informatykow) napadli i przyprowadzic na posterunek :)

--
Tomek

Data: 2009-10-14 16:09:32
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Kuba \(aka cita\) wrote:

nie wiem jakie sztuczne utrudnienia masz na mysli, ale jesli same
przepisy ..

Jeśli nie wiesz to już nic na to nie poradzę...

to piętnujcie przepisy i apelujcie w odpowiednich miejscach
o ich zmiane, a nie na to, ze służby póki co tych przepisów starają sie
pilnowac.

Jest wiele przepisów których można "pilnować", nie trzeba wybierać najbardziej absurdalnych w okolicy.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-14 10:53:44
Autor: LEPEK
Fotoradar w smietniku
to pisze:
Kuba \(aka cita\) wrote:

kuĹşwa .. albo jeĹşdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĹşcie na
madaty.

Już to pisałeś, jesteś strasznie nudny.

Ale coĹ› nieprawdziwego pisze, czy jak?
Jeśli jest jakiś przepis, to za niestosowanie się do niego odpowiednie służby mają prawo nałożyć mandat.
Co za różnica, czy fotoradar będzie na słupie, czy w śmietniku?

A zasadność konkretnego ograniczenia prędkości w danym miejscu to już zupełnie inna kwestia zależna od kogo innego. Po części też od nas samych.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-10-14 10:58:29
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4ad59199$1news.home.net.pl...
to pisze:
Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

A my mamy prawo to krytykować, marudzić etc.
Konstytucja gwarantuje wolność słowa, z czego niestety również takie kapelusze jak cita korzystają.

Data: 2009-10-14 14:06:15
Autor: BaX
Fotoradar w smietniku

kuĽwa .. albo jeĽdzijcie zgodnie z przepisami, albo nie marudĽcie na
madaty.

Już to pisałe¶, jeste¶ strasznie nudny.

Ale co¶ nieprawdziwego pisze, czy jak?
Je¶li jest jaki¶ przepis, to za niestosowanie się do niego odpowiednie służby maj± prawo nałożyć mandat.
Co za różnica, czy fotoradar będzie na słupie, czy w ¶mietniku?

Taka, jak pomiędzy oddziaływaniem prewencyjnym maj±cym na celu poprawe bezpieczeństwa, a uprawianiem łapanek celem skrojenia kasy które bezpieczeństwa nie poprawia w żaden sposób.

Data: 2009-10-14 14:19:47
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
BaX pisze:
(...)
Taka, jak pomiędzy oddziaływaniem prewencyjnym maj±cym na celu poprawe bezpieczeństwa, a uprawianiem łapanek celem skrojenia kasy które bezpieczeństwa nie poprawia w żaden sposób.

Spokojna głowa - dostaniesz kilka fotek z rzędu strzelonych z automatu
bez ¶wiadomo¶ci wcze¶niejszej, że fotoradar tam był, za niezapłacone
mandaty szybko sie pojawi komornik, to zaczniesz zwracać uwagę na
ograniczenia bez potrzeby specjalnego informowania o istnieniu
pomiaru prędko¶ci - prewencja bardzo skuteczna.

Data: 2009-10-14 14:29:13
Autor: BaX
Fotoradar w smietniku
[...]

Bzdura, to nie ma nic wspólnego z prewencj±. Kierowca który przejedzie przez z gór nad morze nawet jak wpadnie w kilka fotoradarów co najwyżej odpowie za to po czasie. Lepiej żeby te kilka razy zwolnił widz±c oznakowany fotoradar czy dostał 1000zł mandatu za zdjęcie po tym jak rozjechał kogo¶ po drodze? W dodatku Twoja teza sugeruje, że dopiero ukaranie mandatem i to wielokrotnie spowoduje, że kierowca zacznie jeĽdzić wolniej albo kupi CB. Tak czy siak o kant dupy potłuc Twoje teorie.

Data: 2009-10-14 14:46:18
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
BaX pisze:
(...)
Bzdura, to nie ma nic wspólnego z prewencj±.

Jak najbardziej ma. ¦wiadomo¶ć konsekwencji jazdy niezgodnej
z przepisami działa bardzo prewencyjne - obecnie konsekwencje s±
niewielkie (b±dĽ zbyt surowe), więc i prewencja nieskuteczna.

Kierowca który przejedzie przez z gór nad morze nawet jak wpadnie w kilka fotoradarów co najwyżej odpowie za to po czasie.

Trudno, ale odpowie - może nawet straci prawo jazdy. Na drugi raz
będzie uważał i starał się jechać zgodnie z przepisami.

Lepiej żeby te kilka razy zwolnił widz±c oznakowany fotoradar

Jedno drugiego nie wyklucza.

czy dostał 1000zł mandatu za zdjęcie po tym jak rozjechał kogo¶ po drodze?

Jak kogo¶ rozjedzie to jeszcze dodatkowo dostanie 1000PLN.

W dodatku Twoja teza sugeruje, że dopiero ukaranie mandatem i to wielokrotnie spowoduje, że kierowca zacznie jeĽdzić wolniej

Niestety jest to prawd± - na wielu nie ma innej metody

> albo kupi CB.

Na szczę¶cie CB przy ukrytych fotoradach niespecjalnie pomoże.

Tak czy siak o kant dupy potłuc Twoje teorie.

Nie podoba się? Trudno, to nie mój problem. Ty natomiast musisz
się na to przygotować, ponieważ system automatyczny niedługo
wejdzie w życie i już nie będzie dodatkowych informacji o
pomiarach.

Data: 2009-10-14 14:53:25
Autor: BaX
Fotoradar w smietniku
[...]

No zajebista prewencja, co to da tym przejechanym/potr±conym?

> [...]

się na to przygotować, ponieważ system automatyczny niedługo
wejdzie w życie i już nie będzie dodatkowych informacji o

No to po prostu taniej będzie zdj±ć tablice albo zabazgrać i mieć w dupie te ich pomiary. Naklejki na szybie też nie pomog±. /ja jej nie mam od lat/

Data: 2009-10-14 15:04:19
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
BaX pisze:
(...)
No zajebista prewencja, co to da tym przejechanym/potr±conym?

Uprawiasz demagogię - gdzie odpowiedĽ na:
<cite>
Jak najbardziej ma. ¦wiadomo¶ć konsekwencji jazdy niezgodnej
z przepisami działa bardzo prewencyjne - obecnie konsekwencje s±
niewielkie (b±dĽ zbyt surowe), więc i prewencja nieskuteczna.
</cite>

No to po prostu taniej będzie zdj±ć tablice albo zabazgrać i mieć w dupie te ich pomiary.

Jak zwykle - podział na my i oni itd. To jest bardzo prymitywne
podej¶cie do zagadnienia i jak praktyka pokazuje nieskuteczne.

> Naklejki na szybie też nie pomog±. /ja jej nie mam od lat/

No i co? Na zło¶ć babci odmrozisz sobie uszy? Jak dostaniesz
mandat za brak tej lepki to póĽniej będziesz płakał, że te
głupie ***** dały go bezpodstawnie i powinni się czym innym
zaj±ć?

Data: 2009-10-14 15:52:39
Autor: BaX
Fotoradar w smietniku

Użytkownik "Artur 'futrzak' Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:hb4i7n$de7$1inews.gazeta.pl...
BaX pisze:
(...)
[...]

Nie działa jak widać po statystykach i ilo¶ciach zdjęć. I taki ukryty fotoradar to absurdalnie wręcz uwydatnia. Ludzie maj± w nosie przepisy i najwyraĽniej schowane fotoradary im nie przeszkadzaj± aby jeĽdzić w/g własnego os±du. Gdyby w rzeczonym miejscu stał normalny fotoradar swoje i tak by zarobił ale zapewne wielu by zwolniło przed tym miejscem. Korzy¶ć obopólna, jeĽdzili by wolniej i było by bezpieczniej. Tak było niebezpiecznie bo nikt nei zwolnił, a jedyna korzy¶ć to kasa w kieszeni miasta. Co gorsza cała reszta która się nie załapała na fotke dalej będzie zapierdalać, a uważać będ± jedynie na kosze na ¶mieci.

No to po prostu taniej będzie zdj±ć tablice albo zabazgrać i mieć w dupie te ich pomiary.

Jak zwykle - podział na my i oni itd. To jest bardzo prymitywne
podej¶cie do zagadnienia i jak praktyka pokazuje nieskuteczne.

Nie, przymitywne s± inwestycje w "poprawianie" bezpieczeństwa ładuj±c grube mln zł w urz±dzenia do robienia kasy, nie poprawiaj±ce bezpieczeństwa.

> [...]

No i co? Na zło¶ć babci odmrozisz sobie uszy? Jak dostaniesz
mandat za brak tej lepki to póĽniej będziesz płakał, że te

nie dostane, w najgorszym wypadku nakleje.

Data: 2009-10-14 16:46:22
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb4l7i$ajh$1atlantis.news.neostrada.pl...
Co gorsza cała reszta która się nie załapała na fotke dalej będzie zapierdalać, a uważać będ± jedynie na kosze na ¶mieci.

Dlaczego tylko kosze na ¶mieci? Teraz kosz, jutro bagażnik zaparkowanego auta, pojutrze toi-toi...

Data: 2009-10-14 19:46:00
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
BaX pisze:
(...)
Nie działa jak widać po statystykach i ilo¶ciach zdjęć.

Tak? A ile to zdjęć i ile mandatów dostali co aktywniejsi? Ile z nich
zapłacili w terminie, a nie opowiadali dookoła, jak to łatwo się
unika odpowiedzialno¶ci z tego tytułu, a mandat zapłacony w terminie
to głupota?

I taki ukryty fotoradar to absurdalnie wręcz uwydatnia.

Co uwydatnia? Uwydatnia to, że ludzie nie przestrzegaj± przepisów
z zasady, tylko zwalniaj± przed radarem, bo akurat mog± zapłacić.

Ludzie maj± w nosie przepisy i najwyraĽniej schowane fotoradary im nie przeszkadzaj± aby jeĽdzić w/g własnego os±du.

O wła¶nie - ukryte/automatyczne bardzo szybko ich naucz± moresu.

Gdyby w rzeczonym miejscu stał normalny fotoradar swoje i tak by zarobił ale zapewne wielu by zwolniło przed tym miejscem.

By za chwilę przy¶pieszyć.

Korzy¶ć obopólna, jeĽdzili by wolniej i było by bezpieczniej.

Jasne - dokładnie widać takie zachowania w okolicach fotoradarów.
Jad± jak dzicy, foto w hebel, min± i w pedał. Tak, bezpieczniej...

> [...]
niebezpiecznie bo nikt nei zwolnił, a jedyna korzy¶ć to kasa w kieszeni miasta. Co gorsza cała reszta która się nie załapała na fotke dalej będzie zapierdalać, a uważać będ± jedynie na kosze na ¶mieci.

Spokojna głowa - troszkę czasu minie, dostan± wystarczaj±c± ilo¶ć
argumentów do przemy¶leń. Zaczn± zwalniać sami z siebie.

Nie, przymitywne s± inwestycje w "poprawianie" bezpieczeństwa ładuj±c grube mln zł w urz±dzenia do robienia kasy, nie poprawiaj±ce bezpieczeństwa.

Sk±d ja znam takie tłumaczenia - fotek narobi±, to zrobi się ogólnie
bezpieczniej, a nie tylko w okolicach fotoradarów. Nie będziesz znał
dnia ni godziny - tak między innymi działa policja np. w Niemczech.
Niezależnie od systemu automatycznego. Pojawia się nagle na okoliczno¶ć
złamania przepisów.

nie dostane, w najgorszym wypadku nakleje.

B±dĽ mężczyzn±, nie naklejaj.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 17:21:00
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb4gqb$ifp$1nemesis.news.neostrada.pl...

Bzdura, to nie ma nic wspólnego z prewencj±. Kierowca który przejedzie przez z gór nad morze nawet jak wpadnie w kilka fotoradarów co najwyżej odpowie za to po czasie.

Dokładnie tak, odpowie po czasie. Ale za drugim razem jad±c z gór nad morze będzie jechał zgodnie z przepisami.

Lepiej żeby te kilka razy zwolnił widz±c oznakowany fotoradar czy dostał 1000zł mandatu za zdjęcie po tym jak rozjechał kogo¶ po drodze?

Na odcinku 800km zwolni 20 razy, załóżmy, że 10km (0,5km na 1 fotoradar) będzie jechał zgodnie z przepisami (wymuszone przez fotoradary). Daje to 1,25% całego dystansu, fakt, że zwolni w miejscach szczególnie niebezpiecznych. Zostaje jeszcze 98,75% dystansu, gdzie będzie nie będzie czuł oka fotoradaru.

Lepiej aby jechał cały dystans zgodnie z przepisami aniżeli zwalniał tylko przed oznakowanymi fotoradarami. Je¶li dostanie 1000zł mandatu za zdjęcie z ukrytego fotoradaru i jednocze¶nie kogo¶ przejedzie, to oczywi¶cie to już nie pomoże temu przejechanemu, ale pomoże innym potencjalnym poszkodowanym przez tego kierowcę, bo za drugim, góra trzecim razem będzie jechał zgodnie z przepisami.

W dodatku Twoja teza sugeruje, że dopiero ukaranie mandatem i to wielokrotnie spowoduje, że kierowca zacznie jeĽdzić wolniej albo kupi CB. Tak czy siak o kant dupy potłuc Twoje teorie.

Jak inaczej zmoblizować kierowcę do jazdy zgodnej z przepisami na całej długo¶ci odcinka z morza do gór?

Data: 2009-10-14 16:05:22
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Adam Kowalski wrote:

Jak inaczej zmoblizować kierowcę do jazdy zgodnej z przepisami na całej
długości odcinka z morza do gór?

Zrobić mu lobotomię? Nikt normalny tak nie jeździ, biorąc pod uwagę debilizm oznakowania naszych dróg.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-14 18:12:34
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ad5f6c2$1news.home.net.pl...
Jak inaczej zmoblizować kierowcę do jazdy zgodnej z przepisami na całej
długości odcinka z morza do gór?

Zrobić mu lobotomię? Nikt normalny tak nie jeździ, biorąc pod uwagę
debilizm oznakowania naszych drĂłg.

Owszem, w naszych warunkach to zupełnie nierealne. Wpierw trzeba poprawić oznakowanie i zmodernizować/zbudować infrastrukturę. Jeśli jednak droga z morza w góry prowadzi przez wsie, gdzie jest ograniczenie 50km/h a mistrzowie jadą tamtędy 100km/h to z takimi należy walczyć, m.in. fotoradarami.

Data: 2009-10-14 16:18:39
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Adam Kowalski wrote:

Owszem, w naszych warunkach to zupełnie nierealne. Wpierw trzeba
poprawić oznakowanie i zmodernizować/zbudować infrastrukturę. Jeśli
jednak droga z morza w gĂłry prowadzi przez wsie, gdzie jest ograniczenie
50km/h a mistrzowie jadą tamtędy 100km/h to z takimi należy walczyć,
m.in. fotoradarami.

Nie wydaje mi siÄ™. --
cokolwiek

Data: 2009-10-14 18:31:42
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ad5f9df$1news.home.net.pl...
[...]

Nie wydaje Ci się słuszne aby z nimi walczyć czy nie wydaje się słuszne aby z nimi walczyć fotoradarami?

Jeśli popierasz kierowców jadących 100km/h przez wieś (gdzie można 50km/h) to nie mam już więcej pytań, jeśli zaś uważasz, że zamiast fotoradarów należy zastosować inne metody aby jeździli przepisowo, to słucham.

Data: 2009-10-14 16:41:01
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Adam Kowalski wrote:

Jeśli popierasz kierowców jadących 100km/h przez wieś (gdzie można
50km/h) to nie mam już więcej pytań

To jeszcze trzeba ustalić co rozumiesz przez wieś, bo jeśli masz na myśli chałupy tuż obok drogi o szerokości 5 metrów i brak chodnika, to oczywiście nie popieram, ale jeśli masz na myśli dobrą, szeroką drogę, z poboczem, chodnikiem i osiem chałup na horyzoncie (a tak to często wygląda) to 100 km/h jest bardzo dobrą prędkością. A zazwyczaj licznikowe 70-80 km/h jest w sam raz.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-15 09:49:30
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-14 22:11:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, Adam Kowalski <xxx@yyy.pl> wrote:

Je¶li popierasz kierowców jad±cych 100km/h przez wie¶ (gdzie można 50km/h) to nie mam już więcej pytań,

Najpierw trzeba poprawić oznakowanie, żeby kierowca widział po znakach
jak można w danym miejscu jechać. Potem można wymagać, żeby się do tych
znaków stosował.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-15 09:54:10
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:27:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-14 21:21:28
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "Adam Kowalski" <xxx@yyy.pl> napisał w wiadomości news:

Jeśli jednak droga z morza w góry prowadzi przez wsie, gdzie jest ograniczenie 50km/h a mistrzowie jadą tamtędy 100km/h to z takimi należy walczyć

Mylisz siÄ™.
Walczyć należy z drogą przez wsie.

Data: 2009-10-15 09:44:02
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 10:06:15
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 10:32:47
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 10:41:58
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:00:08
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:04:03
Autor: Cavallino
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:24:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:47:12
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:47:24
Autor: MarcinJM
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 11:50:30
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-15 21:57:03
Autor: Adam Płaszczyca
Fotoradar w smietniku
Dnia Thu, 15 Oct 2009 11:50:30 +0200, Adam Kowalski napisał(a):

Podaj konkretny przykład takiej miejscowo¶ci, przeanalizuję sprawę.

Grójec, Kraków. --
     ___________ (R)

Data: 2009-10-16 14:36:11
Autor: Adam Kowalski
Fotoradar w smietniku
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomo¶ci news:194cpwu7icp13.dlgoldfield.org.pl...
Podaj konkretny przykład takiej miejscowo¶ci, przeanalizuję sprawę.

Grójec, Kraków.

Do duże miasta, podaj konkretn± ulicę. O ile wiem, to obwodnice tych miast powstaj± w klasie A lub S.

Data: 2009-10-16 19:05:33
Autor: Adam Płaszczyca
Fotoradar w smietniku
Dnia Fri, 16 Oct 2009 14:36:11 +0200, Adam Kowalski napisał(a):

Grójec, Kraków.

Do duże miasta, podaj konkretn± ulicę. O ile wiem, to obwodnice tych miast powstaj± w klasie A lub S.

Konkretn± ulicę czego? Miasta? Kraków się wylewa w Opatkowicach,
Swoszowicach, a Grójec na całej jej długo¶ci. --
     ___________ (R)

Data: 2009-10-14 16:04:01
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Spokojna głowa - dostaniesz kilka fotek z rzędu strzelonych z automatu
bez świadomości wcześniejszej, że fotoradar tam był, za niezapłacone
mandaty szybko sie pojawi komornik, to zaczniesz zwracać uwagę na
ograniczenia bez potrzeby specjalnego informowania o istnieniu pomiaru
prędkości - prewencja bardzo skuteczna.

Bardzo nieskuteczna, tych co dostali kilka fotek możesz rozpoznać po długiej antenie i charakterystycznym urządzeniu przymocowanym do przedniej szyby.

--
cokolwiek

Data: 2009-10-14 20:48:13
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar w smietniku
to pisze:
(...)
Bardzo nieskuteczna,

Skuteczna - w innych krajach działa.

tych co dostali kilka fotek możesz rozpoznać po długiej antenie i charakterystycznym urządzeniu przymocowanym do przedniej szyby.

LOL - skończą się dobre czasy dla cwaniaków z CB itd.

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2009-10-14 19:27:30
Autor: to
Fotoradar w smietniku
Artur Maśląg wrote:

Bardzo nieskuteczna,

Skuteczna - w innych krajach działa.

To co jest u nas to parodia zachodnich rozwiązań, jeśli tego nie widzisz to pewnie nigdy tam nie byłeś.

tych co dostali kilka fotek możesz rozpoznać po długiej antenie i
charakterystycznym urzÄ…dzeniu przymocowanym do przedniej szyby.

LOL - skończą się dobre czasy dla cwaniaków z CB itd.

Bo Ty tak powiedziałeś?

--
cokolwiek

Data: 2009-10-14 21:42:34
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar w smietniku
to pisze:
Artur Maśląg wrote:
Bardzo nieskuteczna,
Skuteczna - w innych krajach działa.

To co jest u nas to parodia zachodnich rozwiązań, jeśli tego nie widzisz to pewnie nigdy tam nie byłeś.

Taką retorykę zachowaj dla siebie - nie masz pojęcia co ja widzę, jak
oceniam oraz gdzie byłem i kiedy. Śmiem twierdzić, że sam nie zauważasz
pewnych mechanizmĂłw i stÄ…d taki opinie.

Bo Ty tak powiedziałeś?

Nie, tak mówi doświadczenie - w tym i moje.

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2009-10-14 22:26:30
Autor: jerzu
Fotoradar w smietniku
On Wed, 14 Oct 2009 21:42:34 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Nie, tak mówi do¶wiadczenie - w tym i moje.

Aha, jak zwykle: "wydaje mi się że co¶ wiem, ale nie powiem".

Data: 2009-10-14 22:31:37
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
jerzu pisze:
(...)
Aha, jak zwykle: "wydaje mi się że co¶ wiem, ale nie powiem".

Aha, jak zwykle - nie mam nic do dodania, ale na wszelki wypadek
co¶ tam napiszę.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 22:25:48
Autor: jerzu
Fotoradar w smietniku
On Wed, 14 Oct 2009 20:48:13 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

LOL - skończ± się dobre czasy dla cwaniaków z CB itd.

Niby czemu się maj± skończyć?

Data: 2009-10-14 22:35:17
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
jerzu pisze:
Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

LOL - skończ± się dobre czasy dla cwaniaków z CB itd.

Niby czemu się maj± skończyć?

Normalnie - jak sobie wyobrażasz skuteczno¶ć CB, jeżeli elementy
systemu automatycznego nadzoru mog± być wszędzie i do tego zupełnie
niezauważalne dla kierowców?

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 22:38:20
Autor: jerzu
Fotoradar w smietniku
On Wed, 14 Oct 2009 22:35:17 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Normalnie - jak sobie wyobrażasz skuteczno¶ć CB, jeżeli elementy
systemu automatycznego nadzoru mog± być wszędzie i do tego zupełnie
niezauważalne dla kierowców?

Zupełanie niezauważalne to jest UFO. A co do systemu aut. nadz. -
poczekamy, zobaczymy. Na razie do jest dużo szumu a zero konkretów.

Data: 2009-10-14 23:05:15
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
wrote:

Normalnie - jak sobie wyobrażasz skuteczno¶ć CB, jeżeli elementy
systemu automatycznego nadzoru mog± być wszędzie i do tego zupełnie
niezauważalne dla kierowców?

Zupełanie niezauważalne to jest UFO.

Bynajmniej - to, że Ty go nie widziałe¶, nie ¶wiadczy o tym, że
jest niezauważalne.

A co do systemu aut. nadz. -
poczekamy, zobaczymy. Na razie do jest dużo szumu a zero konkretów.

Konkretów jest całe mnóstwo - tyle, że nie w Polsce. Tam te systemy
¶wietnie działaj±, ¶wietnie się sprawdzaj± i s± doskonał± maszynk±
do robienia pieniędzy. Dodam, że mi zupełnie nie przeszkadzaj±
i zasadniczo jestem za wprowadzeniem takich systemów w Polsce, choć
nie w takiej formie, jak ostatni projekt ustawy w tej materii - o czym
już dawno temu pisałem.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 22:05:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, Artur 'futrzak' Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Nie używaj słów, których nie rozumiesz. To *nie jest* prewencja.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-14 22:21:45
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar w smietniku
Krzysiek Kielczewski pisze:
(...)
Nie używaj słów, których nie rozumiesz. To *nie jest* prewencja.

To jest prewencja - jak najbardziej. Poszukaj sobie definicji jak
tego nie rozumiesz.

Np.
<cite>
Prewencja szczególna (zw. też "prewencj± indywidualn±") - jeden z celów
kary i zarazem dyrektywa jej wymiaru. Jej celem jest zapobieżenie
ponownemu popełnieniu czynu przez sprawcę.
</cite>

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2009-10-14 22:34:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
 (...)
Nie używaj słów, których nie rozumiesz. To *nie jest* prewencja.

To jest prewencja - jak najbardziej. Poszukaj sobie definicji jak
tego nie rozumiesz.

AleĹĽ proszÄ™ CiÄ™ bardzo: http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=prewencja
prewencja «zapobieganie naruszaniu norm prawnych» Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-14 22:39:30
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
 (...)
[...]

No proszÄ™ - skoro tak, to czytaj ze zrozumieniem :)

<cite>
Prewencja szczegĂłlna (zw. teĹĽ "prewencjÄ… indywidualnÄ…") - jeden z celĂłw
kary i zarazem dyrektywa jej wymiaru. Jej celem jest zapobieĹĽenie
ponownemu popełnieniu czynu przez sprawcę.
</cite>

CoĹ› Ci nie pasuje do definicji "prewencji"?

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2009-10-14 23:49:18
Autor: Krzysiek Kielczewski
Fotoradar w smietniku
On 2009-10-14, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

SĹ‚owo "ponownemu".

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-10-15 08:37:11
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Fotoradar w smietniku

Data: 2009-10-13 09:05:22
Autor: kamil
Fotoradar w smietniku

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:hb1c72$9o6$1inews.gazeta.pl...
[...]

No cos ty, przeciez sie nie da, bo drogowcy, bo drzewa, bo brak autostrad, bo zimy coraz cieplejsze...

Data: 2009-10-13 10:24:06
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fotoradar w smietniku
kamil wydusił z siebie te słowy:

No cos ty, przeciez sie nie da, bo drogowcy, bo drzewa, bo brak
autostrad, bo zimy coraz cieplejsze...

otóż to