Data: 2011-08-23 16:30:58 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html
Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczną jeździć zgodnie z przepisami to się zrobi problem :) |
|
Data: 2011-08-23 17:18:21 | |
Autor: Bart³omiej Zieliñski | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:
Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zaczn± je¼dziæ zgodnie Paliwa drogie, to mniej cisn± ¿eby nie powiêkszaæ kosztów ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bart³omiej Zieliñski http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-23 19:51:54 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
W dniu 2011-08-23 17:18, Bart³omiej Zieliñski pisze:
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³: Ten proces trwa od jakiego¶ czasu - wbrew obiegowym opiniom (w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili. |
|
Data: 2011-08-24 08:19:58 | |
Autor: Arek | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
W dniu 2011-08-23 19:51, Artur Ma¶l±g pisze:
W dniu 2011-08-23 17:18, Bart³omiej Zieliñski pisze: W korku ciê¿ko jest przekroczyæ dozwolon± prêdko¶æ. A. |
|
Data: 2011-08-23 17:32:43 | |
Autor: Rychu | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html 1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał? To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie? Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców łamiących przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo co to za przekroczenie 5 km/h). -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2011-08-23 17:51:22 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców O to jest sedno! piekne ....ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na inny wołający o ratunek odcinek. Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu: 1. prędkość spadła 2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) skutecznością ostrzeganie światłami. |
|
Data: 2011-08-23 17:55:07 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:51, PM pisze:
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu. Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach. 2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie widziałem). |
|
Data: 2011-08-23 20:20:36 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |

Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa) ale zmienił - wiec jaki był cel? Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne weź idź może na grupę: kochamkorkii.soc.pl będziesz zadowolony hipoteza była: jest duży ruch -> prędkość spadła a nie: jest fotoradar-> prędkość spadła no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz rzeczywistość2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci nie migają bo to jest sprzeczne z Twoimi poglądami ;-) (jak ktoś jedzie wolno to mu się nie miga - bo nie ma sensu) |
|
Data: 2011-08-23 20:28:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:
No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową). ale zmienił - wiec jaki był cel? Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć gdzie indziej? Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla największej przepustowości. hipoteza była: To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna. no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) Ślepy nie jestem, jeździć jeżdżę, a rzeczywistości zaklinać nie zamierzam. albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają". |
|
Data: 2011-08-23 21:37:40 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
begin Artur Maśląg
No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-23 22:07:07 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:37:40 +0000 osobnik zwany to wystukał:
begin Artur Maśląg Red Flag Act -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 22:13:33 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
begin masti
Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!! Popieram! Ave Futrzak! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-24 08:24:20 | |
Autor: Arek | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin mastiA po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieś propagandowe głupoty i się dobrze przy tym bawi. A. |
|
Data: 2011-08-25 11:23:22 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Arek wrote:
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze: On chyba jest za stary na to. Ale może to taki "złośliwy dziadek" ;) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-23 21:45:31 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j30rkf$qfb$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył skuteczność jak zwykle 100% liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0 sukces. tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne e. zupełnie od czapy odpowiedź ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji "błysnąłeś" prędkością optymalną (było niedawno na grupie w kontekście autostrad) hipoteza była: no jasne że moja, ale jak mi odpowiadasz to się odnieś. wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyćalbo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci do Ustki prowadzi droga ze Słupska taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do niej dojechać i ten dojazd wcale nie jest w mięście. |
|
Data: 2011-08-23 22:08:24 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne. No cóż.... tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne Naprawdę? ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) Ty byś chciał. a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie). hipoteza była: Już się odniosłem. wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyćalbo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci Wygląda na to, że wiele rzeczy powinieneś poczytać, a później spróbować zrozumieć do Ustki prowadzi droga ze Słupska Zdaje się, że przeoczyłeś zmiany w prawie od zeszłego sezonu. |
|
Data: 2011-08-24 08:23:23 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j311fc$qaa$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to gówno prawda? no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy. tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne tak. ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) tak, ja bym chciał jechac szybko. Szybko premiescić się z punktu A do B mogę chcieć jeszcze, czy już mi sprawiedliwośc społeczna zabroni? a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji nie piszemy tez o marchewce. LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wieszwiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć Oczywiście, że tak - tylko nijak to się ma do tematu. tak. pewnie ktoś ustawą przeniósł tą trasę gdzie indziej - np do centrum Wrocławia.do Ustki prowadzi droga ze Słupska dawaj pozycję z dziennika ustaw. |
|
Data: 2011-08-25 21:43:16 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 08:23, PM pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:(...) Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze tow magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył Wręcz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu. no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego Jak trop błędny to i takie wnioski... |
|
Data: 2011-08-25 23:12:24 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
>>> Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to wręcz przeciwnie czyli przypadkowo i w przekonaniu że to Święta prawda przypadek mnie nie dziwi a resztą przeczysz samu sobie. no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego bla bla bla. |
|
Data: 2011-08-24 15:09:47 | |
Autor: Wiktor S. | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
do Ustki prowadzi droga ze Słupska Piszesz bełkot. -- Azarien |
|
Data: 2011-08-23 21:47:24 | |
Autor: J.F. | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicieNie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-) I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy. tak oczywi¶cie spadanie prêdko¶ci jest cudowne Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-) J. |
|
Data: 2011-08-23 22:18:25 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a): Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon± fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci. Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach, barierach itd. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy. W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy. tak oczywi¶cie spadanie prêdko¶ci jest cudowne Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie zmieniaj± teorii ani praktyki. |
|
Data: 2011-08-23 21:40:25 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
begin Artur Maśląg
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków Twoje rewelacje z jakichś lewackich stronek także. Twierdzić, że zmniejszenie prędkości zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstęp ma w dupie). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-25 11:09:48 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
to wrote:
begin Artur Maśląg Nawet jak nie ma w dupie to i tak optimum to zależnie jak liczyć gdzieś między 60 a 100... A jak ma w dupie to więcej. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-24 15:35:38 | |
Autor: J.F | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j31225$s84$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze: No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon± Takie masz ? :-) http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, przed czy za ? Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-) Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic. Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu. "zderzak w zderzak", a na zegarze ile ? I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-) J. |
|
Data: 2011-08-24 20:35:39 | |
Autor: R2r | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-24 20:42:39 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:
Takie masz ? :-)Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-) a nas czeka powtórka :) ... -- Czas na odważne decyzje: =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<= |
|
Data: 2011-08-25 14:30:37 | |
Autor: R2r | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 20:42, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:Tzn.? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-24 21:20:13 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisa³:(...) Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon± Lepsze. Ze statystyk TT wynika, ¿e u Ciebie siê poprawi³o ostatnio, a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :) Co do zdjêcia - znane :) fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie Ró¿nie to bywa, dodatkowo pomin±³e¶ liczbê samochodów, które przejecha³y. Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-) Nie mam czasu na parkowanie na poboczu, choæ czasem pozwalam sobie na ró¿ne obserwacje oraz kalkulacje. Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ Ekhem - przecie¿ ja nie pisa³em, ¿e to Ty zwiedzasz barierki. S± zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia prêdko¶ci. Oczywi¶cie mo¿esz stwierdziæ, ¿e to skutek bezmy¶lno¶ci itd. - tak, to te¿ prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki by³yby zdecydowanie mniejsze. Energia ro¶nie z kwadratem prêdko¶ci - czasem naprawdê niewiele potrzeba, by nie doprowadziæ do wypadku. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu Stawianie ¶wiate³ wszêdzie nie jest rozwi±zaniem - niestety zachowanie wielu kierowców do tego prowadzi, a pó¼niej mamy ¶wiat³a dla chomików. Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety Przykro mi, ale ja zwiêkszam odstêp od samochodu przede mn± wraz ze wzrostem prêdko¶ci - równie¿ w mie¶cie. I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb. Bynajmniej - zreszt± ja nie lubiê jazdy na krawêdzi. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-) Karambole mo¿e i rzadko, ale do st³uczek/wypadków z tego powodu dochodzi do¶æ czêsto. |
|
Data: 2011-08-24 23:44:43 | |
Autor: J.F. | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 21:20:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze: Niestety - statystyka bez podania dokladnej metody to jest demagogia lub klamstwo :-) Co prawda otwarlismy 1.67 obwodnicy, ale ciekaw jestem jak to sie liczy - jesli na jednej ulicy stoimy, a na drugiej jedziemy 100km/h, to srednia jest 50 ? :-) Co do zdjêcia - znane :) Ale jakie imponujace :-) Bo tak prawde mowiac taki korek to raz na pare lat :-) Ale nasz prezydent usilnie pracuje zeby mozna sie bylo pochwalic czesciej Ró¿nie to bywa, dodatkowo pomin±³e¶ liczbê samochodów, którefal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanieZobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, Alez bierzemy jedna droge. Jeden ciag samochodow. A tu przed zwolnieniem korek rosnie, a za zwolnieniem - znika. Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach, barierach itd. Ale jeden wykazuje sie bezmyslnoscia, a .. no nie wiem, w tydzien to chyba 99999 chcesz spowolnic z powodu tego jednego :-) Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety popatrz kiedy uwaznie jak to wyglada. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)Karambole mo¿e i rzadko, ale do st³uczek/wypadków z tego powodu wcale nie. Tzn znow cos typu 1/99999 :-) J. |
|
Data: 2011-08-25 11:19:55 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze: Jeste¶ pewien? Miasto mamy wiêksze ale i szersze ulice. i z zielon± A to prawda. Choæ robili ca³y zintegrowany system, to on dzia³a tak sobie (co zreszt± by³o do przewidzenia) Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie Bzdura. Takie brednie wychodz± jak siê za³o¿y, ¿e samochód ma zerow± d³ugo¶æ -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowê". Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ Gdzie zwolni³?
Teoria na któr± siê powo³ujesz jest b³êdna. Wynika z bzdurnych za³o¿eñ (http://www.avaaz.org/en/middle_east_peace_now/?cl=1236133931&v=10055rzyjmijmy punktowy samochód). Jak siê we¼mie za³o¿enia realne, to akurat w mie¶cie owszem korki zmniejszy. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-25 13:41:55 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote: Poczytaj - nawet tutaj podawa³em ¼ród³a tych informacji. Ty oczywi¶cie zawsze mo¿esz podwa¿aæ i wymy¶laæ co¶ tam... i z zielon± Ca³y zintegrowany? Z czym? Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±. http://www.traffic-simulation.de/ http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf Masz, pobaw siê. W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu Generalnie wszêdzie. |
|
Data: 2011-08-26 12:33:57 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze: Gdzie? Poda³e¶, ¿e gdzie¶ tam co¶ zmierzyli ale nie poda³e¶ co i jak zmierzyli. Np. w dwu równie zakorkowanych miastach z których jedno jest geograficznie wiêksze, ¶redni czas przejazdu miêdzy dowolnie wybranymi punktami bêdzie wiêkszy w mie¶cie rozleglejszym. Ty oczywi¶cie Tu nawet nie ma czego podwa¿aæ... i z zielon± Udajemy ¿e nie rozumiemy? "Zintegrowany system kierowania ruchem" tak siê toto nazywa -- zintegrowane masz kierowanie ruchem na skrzy¿owaniach na sporym obszarze (Wis³ostrada, Jerozolimskie, Powi¶le, itd...)
Nie ucz mnie modeli matematycznych, bo siê o¶mieszysz :)
Tekst "przegl±dowy", ma parê b³êdów ale ma³o istotnych. Szkoda, ¿e ma niewiele wspólnego z twoim twierdzeniem o braku wp³ywu ograniczenia prêdko¶ci na korki.
Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem to co linkujesz.
Generalnie nie zauwa¿y³em -- za wyj±tkiem Trasy £azienkowskiej gdzie zwolni³ na skutek wprowadzenia buspasów w dodatku zaprojektowanych z powa¿nymi b³êdami (w jego wyniku ¶rednia ³±czna (i z autobusów i z innych pojazdów) liczba osób przeje¿d¿aj±cych w ci±gu godziny przez most Berlinga spad³a. Ba po gor±czce strefy 50 (w wielu miejscach kompletnie igrnorowanej -- zreszt± zgodnie ze zrdowym rozs±dkiem) miasto w coraz wiêkszej liczbie miejsc dochodzi do wniosku, ¿e ograniczenia trzeba urealniæ. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-24 08:22:06 | |
Autor: Bart³omiej Zieliñski | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:
Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prêdko¶ci na autostradach podczas du¿ego natê¿enia ruchu. Wydaje siê to absurdem, ale przy mniejszej prêdko¶ci mo¿na zachowaæ mniejszy tzw. bezpieczny odstêp, w zwi±zku z czym mo¿na zmie¶ciæ wiêcej aut na kilometrze autostrady. W Polsce to nie zadzia³a, na autostradzie wystêpuj± dwie prêdko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba ¿e wyprzedza TIR, wtedy i na lewym jest max. 110), dodatkowo ci szybsi bardzo lubi± zagl±daæ do baga¿nika poprzedzaj±cego pojazdu. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bart³omiej Zieliñski http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-25 12:06:23 | |
Autor: J.F | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
U¿ytkownik "Bart³omiej Zieliñski" napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³: Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prêdko¶ci na autostradach podczas du¿ego natê¿enia ruchu. Wydaje siê to absurdem, ale przy mniejszej prêdko¶ci mo¿na zachowaæ mniejszy tzw. bezpieczny odstêp, w zwi±zku z czym mo¿na zmie¶ciæ wiêcej aut na kilometrze autostrady. A w Anglii to niby na prawym jest 110 ? To sie samo reguluje. Im wiekszy ruch tym bardziej sie stabilizuje 100 na lewym pasie. Kapelusznicy tez chca wyprzedzic, a za nimi kolejka sie tworzy, zanim sie rozladuje to najwyrazniej znajduje sie nastepny kapelusznik. I wlasnie w tej kolejce mozna zauwazyc ze kierowcy nie przestrzegaja wymaganego bezpiecznego odstepu - "halbes Tacho". Tzn w Niemczech nie przestrzegaja. A potem taka glupia sytuacja gdy po 100km jazdy w gestym ruchu nagle sie korek rozwiewa i zupelnie nie wiadomo czemu , bo zadnej przyczyny nie widac. Ostatni kapelusznik wyprzedzil ostatniego tira ? J. |
|
Data: 2011-08-25 12:52:58 | |
Autor: Bart³omiej Zieliñski | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
U¿ytkownik J.F napisa³:
A w Anglii to niby na prawym jest 110 ? Pewnie nie, ale tam jest w mph a nie km/h ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bart³omiej Zieliñski http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-25 11:02:28 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Artur Maśląg wrote:
Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna Skorzystaj ze swojej własnej rady i poczytaj. Optym,alna to tak od 60 do 100km/h :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-23 21:15:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze: Ich straż miejska na "zakup usług pozostałych" wydaje 120.000zł rocznie. Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesięcznie. Za tyle można co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz zapłacić 100k za fotoradar, można każdego roku płacić 120k? :) Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców Trzeba spowodować żeby jeździli szybciej, wtedy się go wyciągnie. M.in. temu mogą służyć takie artykuły. W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale są gminy które mają wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze pytać. |
|
Data: 2011-08-23 19:23:30 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał: W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest nielegalne od dawna -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 21:45:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra Wpisać w budżet trzeba, tyle że trzeba te pieniądze wydać na drogi. Czy powinni pytać... No ja poprosiłem o to żeby zapytali w kilku gminach, a czy zapytają to zobaczymy :) |
|
Data: 2011-08-23 21:50:35 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
> W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. sąsiednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to są sułtani FR (w budżet nie zaglądałem ale pewnie to potwierdzi) a w Ustce zazdrościli i się przejechali, może w złym miejscu ustawili, nie na 2-pasmówce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicę... |
|
Data: 2011-08-23 22:01:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:50, PM pisze:
W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet Bo ustawiać fotoradary to trzeba umieć. A Ci pewnie postawili gdzieś w środku zabudowanego, jeden fotoradar, pewnie jeszcze po lamersku oznakowali widocznym znakiem i się dziwią że ludzie się nie łapią... |
|
Data: 2011-08-25 11:51:23 | |
Autor: MZ | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał? Odpowiedź na Twoje pytanie jest w tekście: cyt. "Przenośny fotoradar miał być łatwym sposobem na zarobek dla władz gminy." .. I tyle. Nie "radar miał zwiększyć bezpieczeństwo", ani "radar postawiono na odcinku na którym często dochodziło do wypadków". Ta sytuacja jasno pokazuje, po co gminy zawierały umowy na dzierżawę FR i jaki cel miało ich stawianie. Najwyraźniej nie chodziło o to, żeby kierowcy zaczęli tam jeździć wolniej - ba, wręcz przeciwnie. Jak oni śmieli, ci wstrętni kierowcy przekraczać tylko o 5 km/h. Takie straty dla gminy, takie straty... A tak przy okazji to brak ustawienia marginesu i karanie już za przekroczenie o 5km/h uważam za s..syństwo, które tylko potwierdza powyższą tezę. Ten FR nie miał poprawić bezpieczeństwa, on miał zwyczajnie stanowić narzędzie do łupienia kierowców. Wójt tej pipidówki to się chyba teraz zapije z rozpaczy (chociaż to kobieta). -- MZ |
|
Data: 2011-08-23 19:01:01 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Powitanko,
"Obróbka zdjęcia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahają się w granicach 65 złotych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com |
|
Data: 2011-08-23 17:40:13 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:01:01 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał: Powitanko,w 15 minut potrafisz obrobić zdjęcie, zarejestrować, wysłć zapytanie o właściciela, napisać i wysłać polecony, zaksięgować mandat, itd.? nie mówię, że to musi być ciągłe 15 minut -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 22:17:12 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Powitanko,
w 15 minut potrafisz obrobić zdjęcie, zarejestrować, wysłć zapytanie o Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow, jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow? Na cale szczescie robi to cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec... nie robi. I dobrze. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com |
|
Data: 2011-08-23 20:22:49 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 22:17:12 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał: Powitanko,teoretyk -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-24 02:06:45 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Powitanko,
teoretyk A co mysleles, ze praktyk, ze wystawiam mandaty? Nikt mi nie da takiej fuchy, zlym przykladem swiece. Moze nie za mandaty, ale za moje predkosci;-) Zaraz po studiach pracowalem krotko w OB PAN w Powsinie, a ze bylem mlody i ambitny, to zrobilismy baze danych roslin w jakims programie do baz danych, ktorego nazwy nie pomne. Chyba Database ilestam, potem pojawil sie program z Offica MikregoSoftu, chyba Access sie zwal. To bylo moje pierwsze spotkanie z bazami danych, oczywiscie zadnych manuali, Internet owszem... w domu z modemu chyba 14400, przegladarek zreszta, hmm, chyba Netscape sie wtedy pojawial. Jakos nie mialem trudnosci w skonstruowaniu takiego cuda, zeby sobie pobieralo nazwe rosliny polska i lacinska i odpowiednim fontem drukowalo na papierze w ramce i z grafika zalezna od pracowni, ktora opiekowala sie dana grupa roslin, potem bylo to rozcinane po liniach ramki, laminowane i na drucie wstawiane obok roslin. Nie uwazam sie za geniusza, nie uwazam tego zadania za wymagajace szczegolnego talentu. Potem nigdy juz nie mialem potrzeby konstruowac baz danych, ani zapytan do nich, a pewnie sa teraz lepsze narzedzia do tego. Krotko mowiac kazdy srednio rozgarniety czlowiek moze sobie z tym zadaniem poradzic. Ze zdjeciem jeszcze prosciej: http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59 Przez dlugie lata drukowalem karty plastikowe, zdjecie goscia, rozne dane, grafika firmy, ok 40s na karte. Tyle trwal druk. W tym czasie skanowalo sie zdjecia, niewielka obrobka, ale i tak bardziej czasochlonna niz w powyzszym linku, wpisywalo dane recznie lub ctrlC>ctrlV ze spisu dostarczonego przez zamawiajacego, czasem tez trzeba bylo robic zdjecia i odrazu drukowac karty. Do tego obsluga drukarki troszke bardziej skomplikowana niz przecietna laserowka. Wydruk z Corela, wiec niezabardzo dalo sie zautomatyzowac, a i tak ponizej minuty na karte, gdzie troche wiecej roboty niz wydruk zdjecia marnej jakosci i gotowy formularz. No ale to byla firma prywatna, czas to pieniadz... dla szefa. A jak dla szefa to i dla tych co na szefa pracuja. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com |
|
Data: 2011-08-24 00:10:01 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Wed, 24 Aug 2011 02:06:45 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał: Powitanko,pierdoły, nie -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 19:26:20 | |
Autor: Bydlê | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
On 2011-08-23 17:01:01 +0000, "Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> said:
Powitanko, Ale co to jest? Koszt, przychód, dochód, zysk? -- Bydlê |
|
Data: 2011-08-23 19:10:17 | |
Autor: Marcin Jan | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html myślałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właśnie. To tak jak z komunikacją miejską czy się gminą podoba czy nie muszą ją utrzymywać. ps. W Rudzie ŚL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicą informacyjną o pomiarze. Ba nawet znak ustawiają w takiej odległości że da się spokojnie wyhamować. pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2011-08-23 17:41:11 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:10:17 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał: W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze: nie tylko Polska To nie muszą. Miasta nie muszą też zapewniać gminom ościennym komunikacji. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 19:48:22 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze: O słodka naiwności oraz nieświadomości - nie tylko Polska. To Obowiązku explicite niby nie ma, ale leży to w żywotnych interesach miasta. ps. W Rudzie ŚL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicą Przecież takie są obecnie przepisy w tej materii. |
|
Data: 2011-08-23 23:07:22 | |
Autor: Marcin Jan | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze: zawsze wydawało mi się że jest to zadanie własne gminy wynikające z art.7.1 ustawy o samorządzie gminnym. marcin jan |
|
Data: 2011-08-23 22:08:08 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutowa³ :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 23:07:22 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał: W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze: zadanie własne to nie znaczy, że nie musi ustalić z Policją miesjca ustawienia i poprawnego oznakowania zgodnie z PoRD -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-26 13:11:59 | |
Autor: robot | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
On Tue, 23 Aug 2011 16:30:58 +0200, Artur Ma¶l±g wrote:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html Ale jak to? A ja my¶la³em, ¿e te fotoradary to dla naszego bezpieczeñstwa i ¿eby wszyscy byli szczê¶liwi. Nigdy bym nie pomy¶la³, ¿eby tu chodzi³o tylko o pieni±dze. Jestem zdruzgotany ;) -- pozdrawiam |