Data: 2011-08-23 17:32:43 | |
Autor: Rychu | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html 1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał? To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie? Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców łamiących przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo co to za przekroczenie 5 km/h). -- Pozdrawiam Rychu W-wa | Panda VAN'05 oznakowana KR637** :) |
|
Data: 2011-08-23 17:51:22 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców O to jest sedno! piekne ....ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na inny wołający o ratunek odcinek. Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu: 1. prędkość spadła 2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) skutecznością ostrzeganie światłami. |
|
Data: 2011-08-23 17:55:07 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:51, PM pisze:
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu. Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach. 2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie widziałem). |
|
Data: 2011-08-23 20:20:36 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |

Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa) ale zmienił - wiec jaki był cel? Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne weź idź może na grupę: kochamkorkii.soc.pl będziesz zadowolony hipoteza była: jest duży ruch -> prędkość spadła a nie: jest fotoradar-> prędkość spadła no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz rzeczywistość2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci nie migają bo to jest sprzeczne z Twoimi poglądami ;-) (jak ktoś jedzie wolno to mu się nie miga - bo nie ma sensu) |
|
Data: 2011-08-23 20:28:44 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:
No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową). ale zmienił - wiec jaki był cel? Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć gdzie indziej? Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla największej przepustowości. hipoteza była: To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna. no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie) Ślepy nie jestem, jeździć jeżdżę, a rzeczywistości zaklinać nie zamierzam. albo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają". |
|
Data: 2011-08-23 21:37:40 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
begin Artur Maśląg
No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-23 22:07:07 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:37:40 +0000 osobnik zwany to wystukał:
begin Artur Maśląg Red Flag Act -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 22:13:33 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
begin masti
Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!! Popieram! Ave Futrzak! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-24 08:24:20 | |
Autor: Arek | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin mastiA po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieś propagandowe głupoty i się dobrze przy tym bawi. A. |
|
Data: 2011-08-25 11:23:22 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Arek wrote:
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze: On chyba jest za stary na to. Ale może to taki "złośliwy dziadek" ;) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-23 21:45:31 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j30rkf$qfb$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył skuteczność jak zwykle 100% liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0 sukces. tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne e. zupełnie od czapy odpowiedź ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji "błysnąłeś" prędkością optymalną (było niedawno na grupie w kontekście autostrad) hipoteza była: no jasne że moja, ale jak mi odpowiadasz to się odnieś. wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyćalbo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci do Ustki prowadzi droga ze Słupska taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do niej dojechać i ten dojazd wcale nie jest w mięście. |
|
Data: 2011-08-23 22:08:24 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne. No cóż.... tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne Naprawdę? ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) Ty byś chciał. a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie). hipoteza była: Już się odniosłem. wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyćalbo też wszyscy Cię znają jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci Wygląda na to, że wiele rzeczy powinieneś poczytać, a później spróbować zrozumieć do Ustki prowadzi droga ze Słupska Zdaje się, że przeoczyłeś zmiany w prawie od zeszłego sezonu. |
|
Data: 2011-08-24 08:23:23 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j311fc$qaa$1mx1.internetia.pl... W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to gówno prawda? no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy. tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne tak. ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze) tak, ja bym chciał jechac szybko. Szybko premiescić się z punktu A do B mogę chcieć jeszcze, czy już mi sprawiedliwośc społeczna zabroni? a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji nie piszemy tez o marchewce. LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wieszwiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć Oczywiście, że tak - tylko nijak to się ma do tematu. tak. pewnie ktoś ustawą przeniósł tą trasę gdzie indziej - np do centrum Wrocławia.do Ustki prowadzi droga ze Słupska dawaj pozycję z dziennika ustaw. |
|
Data: 2011-08-25 21:43:16 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 08:23, PM pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:(...) Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze tow magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył Wręcz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu. no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego Jak trop błędny to i takie wnioski... |
|
Data: 2011-08-25 23:12:24 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
>>> Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to wręcz przeciwnie czyli przypadkowo i w przekonaniu że to Święta prawda przypadek mnie nie dziwi a resztą przeczysz samu sobie. no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego bla bla bla. |
|
Data: 2011-08-24 15:09:47 | |
Autor: Wiktor S. | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
do Ustki prowadzi droga ze Słupska Piszesz bełkot. -- Azarien |
|
Data: 2011-08-23 21:47:24 | |
Autor: J.F. | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicieNie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-) I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy. tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-) J. |
|
Data: 2011-08-23 22:18:25 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a): Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon± fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci. Z t± 1 na pocz±tku to już niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach, barierach itd. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy. W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy. tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie zmieniaj± teorii ani praktyki. |
|
Data: 2011-08-23 21:40:25 | |
Autor: to | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
begin Artur Maśląg
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków Twoje rewelacje z jakichś lewackich stronek także. Twierdzić, że zmniejszenie prędkości zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstęp ma w dupie). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-08-25 11:09:48 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
to wrote:
begin Artur Maśląg Nawet jak nie ma w dupie to i tak optimum to zależnie jak liczyć gdzieś między 60 a 100... A jak ma w dupie to więcej. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-24 15:35:38 | |
Autor: J.F | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik "Artur Ma¶l±g" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j31225$s84$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze: No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon± Takie masz ? :-) http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, przed czy za ? Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-) Z t± 1 na pocz±tku to już Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic. Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu. "zderzak w zderzak", a na zegarze ile ? I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-) J. |
|
Data: 2011-08-24 20:35:39 | |
Autor: R2r | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-24 20:42:39 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:
Takie masz ? :-)Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-) a nas czeka powtĂłrka :) ... -- Czas na odwaĹĽne decyzje: =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<= |
|
Data: 2011-08-25 14:30:37 | |
Autor: R2r | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 20:42, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:Tzn.? -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ |
|
Data: 2011-08-24 21:20:13 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisał:(...) Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon± Lepsze. Ze statystyk TT wynika, że u Ciebie się poprawiło ostatnio, a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :) Co do zdjęcia - znane :) fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, które przejechały. Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-) Nie mam czasu na parkowanie na poboczu, choć czasem pozwalam sobie na różne obserwacje oraz kalkulacje. Z t± 1 na pocz±tku to już Ekhem - przecież ja nie pisałem, że to Ty zwiedzasz barierki. S± zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia prędko¶ci. Oczywi¶cie możesz stwierdzić, że to skutek bezmy¶lno¶ci itd. - tak, to też prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki byłyby zdecydowanie mniejsze. Energia ro¶nie z kwadratem prędko¶ci - czasem naprawdę niewiele potrzeba, by nie doprowadzić do wypadku. I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu Stawianie ¶wiateł wszędzie nie jest rozwi±zaniem - niestety zachowanie wielu kierowców do tego prowadzi, a póĽniej mamy ¶wiatła dla chomików. Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety Przykro mi, ale ja zwiększam odstęp od samochodu przede mn± wraz ze wzrostem prędko¶ci - również w mie¶cie. I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb. Bynajmniej - zreszt± ja nie lubię jazdy na krawędzi. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-) Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu dochodzi do¶ć często. |
|
Data: 2011-08-24 23:44:43 | |
Autor: J.F. | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Dnia Wed, 24 Aug 2011 21:20:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze: Niestety - statystyka bez podania dokladnej metody to jest demagogia lub klamstwo :-) Co prawda otwarlismy 1.67 obwodnicy, ale ciekaw jestem jak to sie liczy - jesli na jednej ulicy stoimy, a na drugiej jedziemy 100km/h, to srednia jest 50 ? :-) Co do zdjęcia - znane :) Ale jakie imponujace :-) Bo tak prawde mowiac taki korek to raz na pare lat :-) Ale nasz prezydent usilnie pracuje zeby mozna sie bylo pochwalic czesciej Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, którefal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanieZobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, Alez bierzemy jedna droge. Jeden ciag samochodow. A tu przed zwolnieniem korek rosnie, a za zwolnieniem - znika. Z t± 1 na pocz±tku to już niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach, barierach itd. Ale jeden wykazuje sie bezmyslnoscia, a .. no nie wiem, w tydzien to chyba 99999 chcesz spowolnic z powodu tego jednego :-) Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety popatrz kiedy uwaznie jak to wyglada. Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu wcale nie. Tzn znow cos typu 1/99999 :-) J. |
|
Data: 2011-08-25 11:19:55 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze: Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice. i z zielon± A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak sobie (co zreszt± było do przewidzenia) Nie zmienia to faktu, że podwyższanie Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow± długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę". Z t± 1 na pocz±tku to już Gdzie zwolnił?
Teoria na któr± się powołujesz jest błędna. Wynika z bzdurnych założeń (http://www.avaaz.org/en/middle_east_peace_now/?cl=1236133931&v=10055rzyjmijmy punktowy samochód). Jak się weĽmie założenia realne, to akurat w mie¶cie owszem korki zmniejszy. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-25 13:41:55 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote: Poczytaj - nawet tutaj podawałem Ľródła tych informacji. Ty oczywi¶cie zawsze możesz podważać i wymy¶lać co¶ tam... i z zielon± Cały zintegrowany? Z czym? Nie zmienia to faktu, że podwyższanie Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±. http://www.traffic-simulation.de/ http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf Masz, pobaw się. W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu Generalnie wszędzie. |
|
Data: 2011-08-26 12:33:57 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze: Gdzie? Podałe¶, że gdzie¶ tam co¶ zmierzyli ale nie podałe¶ co i jak zmierzyli. Np. w dwu równie zakorkowanych miastach z których jedno jest geograficznie większe, ¶redni czas przejazdu między dowolnie wybranymi punktami będzie większy w mie¶cie rozleglejszym. Ty oczywi¶cie Tu nawet nie ma czego podważać... i z zielon± Udajemy że nie rozumiemy? "Zintegrowany system kierowania ruchem" tak się toto nazywa -- zintegrowane masz kierowanie ruchem na skrzyżowaniach na sporym obszarze (Wisłostrada, Jerozolimskie, Powi¶le, itd...)
Nie ucz mnie modeli matematycznych, bo się o¶mieszysz :)
Tekst "przegl±dowy", ma parę błędów ale mało istotnych. Szkoda, że ma niewiele wspólnego z twoim twierdzeniem o braku wpływu ograniczenia prędko¶ci na korki.
Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem to co linkujesz.
Generalnie nie zauważyłem -- za wyj±tkiem Trasy Łazienkowskiej gdzie zwolnił na skutek wprowadzenia buspasów w dodatku zaprojektowanych z poważnymi błędami (w jego wyniku ¶rednia ł±czna (i z autobusów i z innych pojazdów) liczba osób przejeżdżaj±cych w ci±gu godziny przez most Berlinga spadła. Ba po gor±czce strefy 50 (w wielu miejscach kompletnie igrnorowanej -- zreszt± zgodnie ze zrdowym rozs±dkiem) miasto w coraz większej liczbie miejsc dochodzi do wniosku, że ograniczenia trzeba urealnić. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-24 08:22:06 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady. W Polsce to nie zadziała, na autostradzie występuj± dwie prędko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba że wyprzedza TIR, wtedy i na lewym jest max. 110), dodatkowo ci szybsi bardzo lubi± zagl±dać do bagażnika poprzedzaj±cego pojazdu. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-25 12:06:23 | |
Autor: J.F | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomo¶ci
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał: Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady. A w Anglii to niby na prawym jest 110 ? To sie samo reguluje. Im wiekszy ruch tym bardziej sie stabilizuje 100 na lewym pasie. Kapelusznicy tez chca wyprzedzic, a za nimi kolejka sie tworzy, zanim sie rozladuje to najwyrazniej znajduje sie nastepny kapelusznik. I wlasnie w tej kolejce mozna zauwazyc ze kierowcy nie przestrzegaja wymaganego bezpiecznego odstepu - "halbes Tacho". Tzn w Niemczech nie przestrzegaja. A potem taka glupia sytuacja gdy po 100km jazdy w gestym ruchu nagle sie korek rozwiewa i zupelnie nie wiadomo czemu , bo zadnej przyczyny nie widac. Ostatni kapelusznik wyprzedzil ostatniego tira ? J. |
|
Data: 2011-08-25 12:52:58 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Użytkownik J.F napisał:
A w Anglii to niby na prawym jest 110 ? Pewnie nie, ale tam jest w mph a nie km/h ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |
|
Data: 2011-08-25 11:02:28 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Artur Maśląg wrote:
Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna Skorzystaj ze swojej własnej rady i poczytaj. Optym,alna to tak od 60 do 100km/h :) \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-08-23 21:15:29 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze: Ich straż miejska na "zakup usług pozostałych" wydaje 120.000zł rocznie. Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesięcznie. Za tyle można co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz zapłacić 100k za fotoradar, można każdego roku płacić 120k? :) Czemu go zawijają skoro przyczynia się do tego, że 80% kierowców Trzeba spowodować żeby jeździli szybciej, wtedy się go wyciągnie. M.in. temu mogą służyć takie artykuły. W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale są gminy które mają wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze pytać. |
|
Data: 2011-08-23 19:23:30 | |
Autor: masti | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał: W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest nielegalne od dawna -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-08-23 21:45:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra Wpisać w budżet trzeba, tyle że trzeba te pieniądze wydać na drogi. Czy powinni pytać... No ja poprosiłem o to żeby zapytali w kilku gminach, a czy zapytają to zobaczymy :) |
|
Data: 2011-08-23 21:50:35 | |
Autor: PM | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
> W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. sąsiednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to są sułtani FR (w budżet nie zaglądałem ale pewnie to potwierdzi) a w Ustce zazdrościli i się przejechali, może w złym miejscu ustawili, nie na 2-pasmówce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicę... |
|
Data: 2011-08-23 22:01:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 21:50, PM pisze:
W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet Bo ustawiać fotoradary to trzeba umieć. A Ci pewnie postawili gdzieś w środku zabudowanego, jeden fotoradar, pewnie jeszcze po lamersku oznakowali widocznym znakiem i się dziwią że ludzie się nie łapią... |
|
Data: 2011-08-25 11:51:23 | |
Autor: MZ | |
Fotoradar zbankrutował :) | |
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał? Odpowiedź na Twoje pytanie jest w tekście: cyt. "Przenośny fotoradar miał być łatwym sposobem na zarobek dla władz gminy." .. I tyle. Nie "radar miał zwiększyć bezpieczeństwo", ani "radar postawiono na odcinku na którym często dochodziło do wypadków". Ta sytuacja jasno pokazuje, po co gminy zawierały umowy na dzierżawę FR i jaki cel miało ich stawianie. Najwyraźniej nie chodziło o to, żeby kierowcy zaczęli tam jeździć wolniej - ba, wręcz przeciwnie. Jak oni śmieli, ci wstrętni kierowcy przekraczać tylko o 5 km/h. Takie straty dla gminy, takie straty... A tak przy okazji to brak ustawienia marginesu i karanie już za przekroczenie o 5km/h uważam za s..syństwo, które tylko potwierdza powyższą tezę. Ten FR nie miał poprawić bezpieczeństwa, on miał zwyczajnie stanowić narzędzie do łupienia kierowców. Wójt tej pipidówki to się chyba teraz zapije z rozpaczy (chociaż to kobieta). -- MZ |