Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Fotoradar zbankrutowaĹ‚ :)

Fotoradar zbankrutował :)

Data: 2011-08-23 17:32:43
Autor: Rychu
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczną jeździć zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-08-23 17:51:22
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
....ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na inny wołający o ratunek odcinek.

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prędkość spadła
2. przy duĹĽej gÄ™stoĹ›ci samochodĂłw zadziĹ‚aĹ‚o ze 100%(prawie)  skutecznoĹ›ciÄ… ostrzeganie Ĺ›wiatĹ‚ami.

Data: 2011-08-23 17:55:07
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 17:51, PM pisze:


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prędkość spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznością ostrzeganie światłami.

Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie
widziałem).

Data: 2011-08-23 20:20:36
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
ale zmienił - wiec jaki był cel?

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prędkość spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony
hipoteza była:
jest duży ruch -> prędkość spadła
a nie:
jest fotoradar-> prędkość spadła

2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznością ostrzeganie światłami.

Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie
widziałem).

no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz rzeczywistość
albo teĹĽ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieuĹĽytego zwolennika fotoradarĂłw i Ci nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

Data: 2011-08-23 20:28:44
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co
niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)

No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć
gdzie indziej?

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prędkość spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

hipoteza była:
jest duży ruch -> prędkość spadła
a nie:
jest fotoradar-> prędkość spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spĂłjna.

2. przy dużej gęstości samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznością ostrzeganie światłami.

Nikt się światłami nie ostrzega (może jakiś promil, ale i tego nie
widziałem).

no to albo jesteś ślepy, albo nie jeździsz albo usilnie zaklinasz
rzeczywistość

Ślepy nie jestem, jeździć jeżdżę, a rzeczywistości zaklinać nie
zamierzam.

albo teĹĽ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieuĹĽytego zwolennika fotoradarĂłw i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

Data: 2011-08-23 21:37:40
Autor: to
Fotoradar zbankrutował :)
begin Artur Maśląg
No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-23 22:07:07
Autor: masti
Fotoradar zbankrutował :)
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:37:40 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin Artur Maśląg

No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-08-23 22:13:33
Autor: to
Fotoradar zbankrutował :)
begin masti
Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-24 08:24:20
Autor: Arek
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieś propagandowe głupoty i się dobrze przy tym bawi.

A.

Data: 2011-08-25 11:23:22
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradar zbankrutował :)
Arek wrote:
W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieś propagandowe głupoty i się dobrze przy tym bawi.

On chyba jest za stary na to. Ale może to taki "złośliwy dziadek" ;)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-08-23 21:45:31
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)


Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j30rkf$qfb$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co
niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)

No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył
skuteczność jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.


tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedź
ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze)
a Ty ĹĽe zwiÄ™kszenie prÄ™dkoĹ›ci nie rozĹ‚adowuje korkĂłw -  i przy okazji "bĹ‚ysnÄ…Ĺ‚eĹ›" prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnÄ… (byĹ‚o niedawno na grupie w kontekĹ›cie autostrad)

hipoteza była:
jest duży ruch -> prędkość spadła
a nie:
jest fotoradar-> prędkość spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spĂłjna.

no jasne ĹĽe moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieĹ›.

albo teĹĽ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieuĹĽytego zwolennika fotoradarĂłw i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć
do Ustki prowadzi droga ze SĹ‚upska
taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Data: 2011-08-23 22:08:24
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j30rkf$qfb$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może
odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co
niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)

No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył
skuteczność jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedź

NaprawdÄ™?

ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze)

Ty byś chciał.

a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji
"błysnąłeś" prędkością optymalną (było niedawno na grupie w kontekście
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

hipoteza była:
jest duży ruch -> prędkość spadła
a nie:
jest fotoradar-> prędkość spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spĂłjna.

no jasne ĹĽe moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieĹ›.

Już się odniosłem.

albo teĹĽ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieuĹĽytego zwolennika fotoradarĂłw i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć

Wygląda na to, że wiele rzeczy powinieneś poczytać, a później
spróbować zrozumieć

do Ustki prowadzi droga ze SĹ‚upska
taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje się, że przeoczyłeś zmiany w prawie od zeszłego sezonu.

Data: 2011-08-24 08:23:23
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j311fc$qaa$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j30rkf$qfb$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może
odejśc na
inny wołający o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiście że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędkości (co
niektórzy utożsamiają ze zwiększeniem bezpieczeństwa)

No cóż, zmniejszenie prędkości (szczególnie w mieście) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głową).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie będzie już potrzebnym i na jakiś czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył
skuteczność jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to gówno prawda?
no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedź

NaprawdÄ™?

tak.

ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prędkości jest złe (zawsze)

Ty byś chciał.

tak, ja bym chciał jechac szybko. Szybko premiescić się z punktu A do B
mogę chcieć jeszcze, czy już mi sprawiedliwośc społeczna zabroni?

a Ty że zwiększenie prędkości nie rozładowuje korków - i przy okazji
"błysnąłeś" prędkością optymalną (było niedawno na grupie w kontekście
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

nie piszemy tez o marchewce.

LOL, aleś mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogę ci wytłumaczyć

Wygląda na to, że wiele rzeczy powinieneś poczytać, a później
spróbować zrozumieć

Oczywiście, że tak - tylko nijak to się ma do tematu.

do Ustki prowadzi droga ze SĹ‚upska
taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje się, że przeoczyłeś zmiany w prawie od zeszłego sezonu.

tak. pewnie ktoś ustawą przeniósł tą trasę gdzie indziej - np do centrum Wrocławia.
dawaj pozycjÄ™ z dziennika ustaw.

Data: 2011-08-25 21:43:16
Autor: Artur Maśląg
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 08:23, PM pisze:
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał:
(...)
w magazynie. przecież napisali gdzie będzie straszył
skuteczność jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to
gĂłwno prawda?

Wręcz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop błędny to i takie wnioski...

Data: 2011-08-25 23:12:24
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)
>>> Aha. Widzę, że doniesienia z Faktu są dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

Czyli wkleiłeś te doniesienia w z premedytacją i w przekonaniu ze to
gĂłwno prawda?

Wręcz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

wręcz przeciwnie
czyli przypadkowo i w przekonaniu że to Święta prawda
przypadek mnie nie dziwi
a resztÄ… przeczysz samu sobie.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop błędny to i takie wnioski...

bla bla bla.

Data: 2011-08-24 15:09:47
Autor: Wiktor S.
Fotoradar zbankrutował :)
do Ustki prowadzi droga ze SĹ‚upska
taki dojazd, żeby ktoś kto nie jest w miejscowości nadmorskiej mógł
do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.


Piszesz bełkot.


--
Azarien

Data: 2011-08-23 21:47:24
Autor: J.F.
Fotoradar zbankrutował :)
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

J.

Data: 2011-08-23 22:18:25
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci. Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

Data: 2011-08-23 21:40:25
Autor: to
Fotoradar zbankrutował :)
begin Artur Maśląg
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichś lewackich stronek także. Twierdzić, że zmniejszenie prędkości zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstęp ma w dupie).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-08-25 11:09:48
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradar zbankrutował :)
to wrote:
begin Artur Maśląg

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.
Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)
Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichś lewackich stronek także. Twierdzić, że zmniejszenie prędkości zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstęp ma w dupie).


Nawet jak nie ma w dupie to i tak optimum to zależnie jak liczyć gdzieś między 60 a 100... A jak ma w dupie to więcej.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-08-24 15:35:38
Autor: J.F
Fotoradar zbankrutował :)
Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j31225$s84$1@mx1.internetia.pl...
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, przed czy za ?
Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?
I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

J.

Data: 2011-08-24 20:35:39
Autor: R2r
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2011-08-24 20:42:39
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtĂłrka :) ...


--
          Czas na odwaĹĽne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-08-25 14:30:37
Autor: R2r
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 20:42, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtĂłrka :) ...


Tzn.?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

Data: 2011-08-24 21:20:13
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisał:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, że u Ciebie się poprawiło ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)
Co do zdjęcia - znane :)

fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?

Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, które
przejechały.

Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Nie mam czasu na parkowanie na poboczu, choć czasem pozwalam sobie na
różne obserwacje oraz kalkulacje.

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecież ja nie pisałem, że to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prędko¶ci. Oczywi¶cie możesz stwierdzić, że to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to też prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
byłyby zdecydowanie mniejsze. Energia ro¶nie z kwadratem prędko¶ci
- czasem naprawdę niewiele potrzeba, by nie doprowadzić do wypadku.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Stawianie ¶wiateł wszędzie nie jest rozwi±zaniem - niestety zachowanie
wielu kierowców do tego prowadzi, a póĽniej mamy ¶wiatła dla chomików.

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiększam odstęp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prędko¶ci - również w mie¶cie.

I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Bynajmniej - zreszt± ja nie lubię jazdy na krawędzi.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶ć często.

Data: 2011-08-24 23:44:43
Autor: J.F.
Fotoradar zbankrutował :)
Dnia Wed, 24 Aug 2011 21:20:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisał:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±
Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, że u Ciebie się poprawiło ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)

Niestety - statystyka bez podania dokladnej metody to jest demagogia lub
klamstwo :-)

Co prawda otwarlismy 1.67 obwodnicy, ale ciekaw jestem jak to sie liczy -
jesli na jednej ulicy stoimy, a na drugiej jedziemy 100km/h, to srednia
jest 50 ? :-)

Co do zdjęcia - znane :)

Ale jakie imponujace :-)
Bo tak prawde mowiac taki korek to raz na pare lat :-)
Ale nasz prezydent usilnie pracuje zeby mozna sie bylo pochwalic czesciej
fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.
Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?
Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, które
przejechały.

Alez bierzemy jedna droge. Jeden ciag samochodow.
A tu przed zwolnieniem korek rosnie, a za zwolnieniem - znika.

Z t± 1 na pocz±tku to już niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach, barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecież ja nie pisałem, że to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prędko¶ci. Oczywi¶cie możesz stwierdzić, że to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to też prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
byłyby zdecydowanie mniejsze.

Ale jeden wykazuje sie bezmyslnoscia, a .. no nie wiem, w tydzien to chyba
99999 chcesz spowolnic z powodu tego jednego :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiększam odstęp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prędko¶ci - również w mie¶cie.

popatrz kiedy uwaznie jak to wyglada.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)
Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶ć często.

wcale nie. Tzn znow cos typu 1/99999 :-)

J.

Data: 2011-08-25 11:19:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradar zbankrutował :)
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow± długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?


tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.


Teoria na któr± się powołujesz jest błędna. Wynika z bzdurnych założeń (http://www.avaaz.org/en/middle_east_peace_now/?cl=1236133931&v=10055rzyjmijmy punktowy samochód). Jak się weĽmie założenia realne, to akurat w mie¶cie owszem korki zmniejszy.


\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-08-25 13:41:55
Autor: Artur Ma¶l±g
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawałem Ľródła tych informacji. Ty oczywi¶cie
zawsze możesz podważać i wymy¶lać co¶ tam...

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak
sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Cały zintegrowany? Z czym?

Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow±
długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Masz, pobaw się.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?

Generalnie wszędzie.

Data: 2011-08-26 12:33:57
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradar zbankrutował :)
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawałem Ľródła tych informacji.

Gdzie? Podałe¶, że gdzie¶ tam co¶ zmierzyli ale nie podałe¶ co i jak zmierzyli.

Np. w dwu równie zakorkowanych miastach z których jedno jest geograficznie większe, ¶redni czas przejazdu między dowolnie wybranymi punktami będzie większy w mie¶cie rozleglejszym.

Ty oczywi¶cie
zawsze możesz podważać i wymy¶lać co¶ tam...

Tu nawet nie ma czego podważać...

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak
sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Cały zintegrowany? Z czym?

Udajemy że nie rozumiemy?

"Zintegrowany system kierowania ruchem" tak się toto nazywa -- zintegrowane masz kierowanie ruchem na skrzyżowaniach na sporym obszarze (Wisłostrada, Jerozolimskie, Powi¶le, itd...)


Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow±
długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

Nie ucz mnie modeli matematycznych, bo się o¶mieszysz :)


http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Tekst "przegl±dowy", ma parę błędów ale mało istotnych.

Szkoda, że ma niewiele wspólnego z twoim twierdzeniem o braku wpływu ograniczenia prędko¶ci na korki.


Masz, pobaw się.

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem to co linkujesz.


W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?

Generalnie wszędzie.


Generalnie nie zauważyłem -- za wyj±tkiem Trasy Łazienkowskiej gdzie zwolnił na skutek wprowadzenia buspasów w dodatku zaprojektowanych z poważnymi błędami (w jego wyniku ¶rednia ł±czna (i z autobusów i z innych pojazdów) liczba osób przejeżdżaj±cych w ci±gu godziny przez most Berlinga spadła. Ba po gor±czce strefy 50 (w wielu miejscach kompletnie igrnorowanej -- zreszt± zgodnie ze zrdowym rozs±dkiem) miasto w coraz większej liczbie miejsc dochodzi do wniosku, że ograniczenia trzeba urealnić.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-08-24 08:22:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
Fotoradar zbankrutował :)
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadziała, na autostradzie występuj± dwie prędko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba że wyprzedza TIR, wtedy i na lewym jest max. 110), dodatkowo ci szybsi bardzo lubi± zagl±dać do bagażnika poprzedzaj±cego pojazdu.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-25 12:06:23
Autor: J.F
Fotoradar zbankrutował :)
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"  napisał w wiadomo¶ci
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadziała, na autostradzie występuj± dwie prędko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba że wyprzedza TIR,

A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

To sie samo reguluje. Im wiekszy ruch tym bardziej sie stabilizuje 100 na lewym pasie.
Kapelusznicy tez chca wyprzedzic, a za nimi kolejka sie tworzy, zanim sie rozladuje to najwyrazniej znajduje sie nastepny kapelusznik.

I wlasnie w tej kolejce mozna zauwazyc ze kierowcy nie przestrzegaja
wymaganego bezpiecznego odstepu - "halbes Tacho". Tzn w Niemczech nie przestrzegaja.

A potem taka glupia sytuacja gdy po 100km jazdy w gestym ruchu nagle sie korek rozwiewa i zupelnie nie wiadomo czemu , bo zadnej przyczyny nie widac.
Ostatni kapelusznik wyprzedzil ostatniego tira ?

J.

Data: 2011-08-25 12:52:58
Autor: Bartłomiej Zieliński
Fotoradar zbankrutował :)
Użytkownik J.F napisał:
A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

Pewnie nie, ale tam jest w mph a nie km/h ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-25 11:02:28
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradar zbankrutował :)
Artur Maśląg wrote:
Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prędkość spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĹş idĹş moĹĽe na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędkości wcale w mieście korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędkością optymalnych do dla
największej przepustowości.

Skorzystaj ze swojej własnej rady i poczytaj. Optym,alna to tak od 60 do 100km/h :)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-08-23 21:15:29
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:
W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczną jeździć zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie?

Ich straż miejska na "zakup usług pozostałych" wydaje 120.000zł rocznie. Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesięcznie.
Za tyle można co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz zapłacić 100k za fotoradar, można każdego roku płacić 120k? :)


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej?

Trzeba spowodować żeby jeździli szybciej, wtedy się go wyciągnie.
M.in. temu mogą służyć takie artykuły.

W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.
Ale są gminy które mają wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze pytać.

Data: 2011-08-23 19:23:30
Autor: masti
Fotoradar zbankrutował :)
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

W Ustce to moĹĽe nie jest aĹĽ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budĹĽet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale są gminy które mają
wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze
pytać.

każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest nielegalne od dawna



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-08-23 21:45:10
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

W Ustce to moĹĽe nie jest aĹĽ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budĹĽet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale są gminy które mają
wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniędzy nie będzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych będą o te pieniądze
pytać.

każdą gminę powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest
nielegalne od dawna

Wpisać w budżet trzeba, tyle że trzeba te pieniądze wydać na drogi.

Czy powinni pytać... No ja poprosiłem o to żeby zapytali w kilku gminach, a czy zapytają to zobaczymy :)

Data: 2011-08-23 21:50:35
Autor: PM
Fotoradar zbankrutował :)
> W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo mają w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.

sąsiednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to są sułtani FR (w budżet nie zaglądałem ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdroĹ›cili i siÄ™ przejechali, moĹĽe w zĹ‚ym miejscu ustawili, nie na 2-pasmĂłwce na wylocie  z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

Data: 2011-08-23 22:01:41
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 21:50, PM pisze:
W Ustce to moĹĽe nie jest aĹĽ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budĹĽet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.

sąsiednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to są sułtani FR (w budżet
nie zaglądałem ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdrościli i się przejechali, może w złym miejscu ustawili,
nie na 2-pasmĂłwce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

Bo ustawiać fotoradary to trzeba umieć.
A Ci pewnie postawili gdzieś w środku zabudowanego, jeden fotoradar, pewnie jeszcze po lamersku oznakowali widocznym znakiem i się dziwią że ludzie się nie łapią...

Data: 2011-08-25 11:51:23
Autor: MZ
Fotoradar zbankrutował :)
W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni mają koszty? Wynajmują go za 15000 zł m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ĹĽe 80% kierowcĂłw
Ĺ‚amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

Odpowiedź na Twoje pytanie jest w tekście:

cyt. "Przenośny fotoradar miał być łatwym sposobem na zarobek dla władz
gminy." .. I tyle. Nie "radar miał zwiększyć bezpieczeństwo", ani "radar
postawiono na odcinku na którym często dochodziło do wypadków". Ta
sytuacja jasno pokazuje, po co gminy zawierały umowy na dzierżawę FR i
jaki cel miało ich stawianie. Najwyraźniej nie chodziło o to, żeby
kierowcy zaczęli tam jeździć wolniej - ba, wręcz przeciwnie. Jak oni
śmieli, ci wstrętni kierowcy przekraczać tylko o 5 km/h. Takie straty
dla gminy, takie straty... A tak przy okazji to brak ustawienia
marginesu i karanie już za przekroczenie o 5km/h uważam za s..syństwo,
które tylko potwierdza powyższą tezę. Ten FR nie miał poprawić
bezpieczeństwa, on miał zwyczajnie stanowić narzędzie do łupienia
kierowcĂłw. WĂłjt tej pipidĂłwki to siÄ™ chyba teraz zapije z rozpaczy
(chociaĹĽ to kobieta).

--
MZ

Fotoradar zbankrutował :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona