Fotoradar zbankrutował :)

Data: 2011-08-23 19:01:01
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Fotoradar zbankrutował :)
Powitanko,

"Obróbka zdjęcia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahają się w granicach 65 złotych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-08-23 17:40:13
Autor: masti
Fotoradar zbankrutowa³ :)
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:01:01 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

[...]

w 15 minut potrafisz obrobić zdjęcie, zarejestrować, wysłć zapytanie o właściciela, napisać i wysłać polecony, zaksięgować mandat, itd.?
nie mówię, że to musi być ciągłe 15 minut

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-23 22:17:12
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Fotoradar zbankrutował :)
Powitanko,

w 15 minut potrafisz obrobić zdjęcie, zarejestrować, wysłć zapytanie o
właściciela, napisać i wysłać polecony, zaksięgować mandat, itd.?
nie mówię, że to musi być ciągłe 15 minut

Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow, jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow?
Na cale szczescie robi to cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec... nie robi. I dobrze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-08-23 20:22:49
Autor: masti
Fotoradar zbankrutowa³ :)
Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 22:17:12 +0200 osobnik zwany Pawel

teoretyk

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-24 02:06:45
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Fotoradar zbankrutował :)
Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, ze wystawiam mandaty? Nikt mi nie da takiej fuchy, zlym przykladem swiece. Moze nie za mandaty, ale za moje predkosci;-)
Zaraz po studiach pracowalem krotko w OB PAN w Powsinie, a ze bylem mlody i ambitny, to zrobilismy baze danych roslin w jakims programie do baz danych, ktorego nazwy nie pomne. Chyba Database ilestam, potem pojawil sie program z Offica MikregoSoftu, chyba Access sie zwal. To bylo moje pierwsze spotkanie z bazami danych, oczywiscie zadnych manuali, Internet owszem... w domu z modemu chyba 14400, przegladarek zreszta, hmm, chyba Netscape sie wtedy pojawial.
Jakos nie mialem trudnosci w skonstruowaniu takiego cuda, zeby sobie pobieralo nazwe rosliny polska i lacinska i odpowiednim fontem drukowalo na papierze w ramce i z grafika zalezna od pracowni, ktora opiekowala sie dana grupa roslin, potem bylo to rozcinane po liniach ramki, laminowane i na drucie wstawiane obok roslin. Nie uwazam sie za geniusza, nie uwazam tego zadania za wymagajace szczegolnego talentu.
Potem nigdy juz nie mialem potrzeby konstruowac baz danych, ani zapytan do nich, a pewnie sa teraz lepsze narzedzia do tego. Krotko mowiac kazdy srednio rozgarniety czlowiek moze sobie z tym zadaniem poradzic.
Ze zdjeciem jeszcze prosciej:
http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59
Przez dlugie lata drukowalem karty plastikowe, zdjecie goscia, rozne dane, grafika firmy, ok 40s na karte. Tyle trwal druk. W tym czasie skanowalo sie zdjecia, niewielka obrobka, ale i tak bardziej czasochlonna niz w powyzszym linku, wpisywalo dane recznie lub ctrlC>ctrlV ze spisu dostarczonego przez zamawiajacego, czasem tez trzeba bylo robic zdjecia i odrazu drukowac karty. Do tego obsluga drukarki troszke bardziej skomplikowana niz przecietna laserowka. Wydruk z Corela, wiec niezabardzo dalo sie zautomatyzowac, a i tak ponizej minuty na karte, gdzie troche wiecej roboty niz wydruk zdjecia marnej jakosci i gotowy formularz. No ale to byla firma prywatna, czas to pieniadz... dla szefa. A jak dla szefa to i dla tych co na szefa pracuja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-08-24 00:10:01
Autor: masti
Fotoradar zbankrutowa³ :)
Dnia pięknego Wed, 24 Aug 2011 02:06:45 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, [ciach]
pierdoły,

nie
--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-23 19:26:20
Autor: Bydlê
Fotoradar zbankrutował :)
On 2011-08-23 17:01:01 +0000, "Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> said:

Powitanko,

"Obróbka zdjêcia i koszty wysy³ki mandatu do kierowcy wahaj± siê w granicach 65 z³otych "

Ale co to jest? Koszt, przychód, dochód, zysk?

--
Bydlê

Fotoradar zbankrutował :)