Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w

Data: 2013-01-30 11:20:30
Autor: Marcin N
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
Dzi艣 w TVN24 opowiadali o najnowszych pu艂apkach na kierowc贸w.
Stawiaj膮 foto zintegrowane ze 艣wiat艂ami i fotografuj膮 tych, co wjad膮 na czerwonym. Z pozoru - chlubna idea, czerwone jest 艣wi臋te, ale...

Zmieniaj膮 fazy 艣wiate艂 tak, 偶eby ludzie wpadali w pu艂apk臋. Np. zapala si臋 zielone, samochody ruszaj膮, przejad膮 DWA i wraca czerwone (na g艂贸wnej drodze), albo skracaj膮 faz臋 偶贸艂t膮 tak bardzo, jak tylko si臋 da.

S艂owem - stawiaj膮 pu艂apki i poluj膮 na ofiary.
Trzeba by膰 czujnym jak surykatka.

--
MN

Data: 2013-01-30 10:28:10
Autor: masti
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jan 2013 11:20:30 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisa艂:

[...]

we W艂oszech tak robili. Sko艅czy艂o si臋 wyrokami dla "wynalazc贸w"

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-01-30 02:45:28
Autor: kogutek444
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
W dniu 秗oda, 30 stycznia 2013 11:28:10 UTC+1 u縴tkownik masti napisa:
Dnia pi阫nego Wed, 30 Jan 2013 11:20:30 +0100 osobnik zwany Marcin N

napisa:

> Dzi w TVN24 opowiadali o najnowszych pu砤pkach na kierowc體. Stawiaj

> foto zintegrowane ze 秝iat砤mi i fotografuj tych, co wjad na

> czerwonym. Z pozoru - chlubna idea, czerwone jest 秝i阾e, ale...

> si zielone, samochody ruszaj, przejad DWA i wraca czerwone (na

> g丑wnej drodze), albo skracaj faz 矿硉 tak bardzo, jak tylko si da.

> surykatka.

we W硂szech tak robili. Sko馽zy硂 si wyrokami dla "wynalazc體"

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam l阫 gruntu! -Chyba wysoko禼i? -Wiem co m體i, to grunt zabija!" T.Pratchett

Na to jest rada. Rejestrator z kamer.

Data: 2013-01-30 11:54:36
Autor: kosmos
W dniu 2013-01-30 11:45, kogutek444@gmail.com pisze:

Na to jest rada. Rejestrator z kamer.

A jak d硊go przechowujesz swoje nagrania? Bo ja - je秎i nic si nie wydarzy硂 - najwy縠j jeden dzie, potem stare s nadpisywane. Jak dostan mandat za kilkana禼ie dni, to nagrania ju dawno nie b阣zie...

Data: 2013-01-30 16:28:14
Autor: cef
kosmos wrote:

A jak d硊go przechowujesz swoje nagrania? Bo ja - je秎i nic si nie
wydarzy硂 - najwy縠j jeden dzie, potem stare s nadpisywane. Jak
dostan mandat za kilkana禼ie dni, to nagrania ju dawno nie b阣zie...

To te zabawki nie s jeszcze zintegrowane z jakim
serwerem? Albo z jak倍  baz jeszcze nie omandatowanych wykrocze?

Data: 2013-01-30 11:45:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 30 Jan 2013, masti wrote:

we W硂szech tak robili. Sko馽zy硂 si wyrokami dla "wynalazc體"

  Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas 矿硉ego oraz
odpowiedzialno舵 (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za
b酬dne ustawienie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-30 11:13:48
Autor: masti
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jan 2013 11:45:17 +0100 osobnik zwany Gotfryd Smolik
news napisa艂:

On Wed, 30 Jan 2013, masti wrote:

we W艂oszech tak robili. Sko艅czy艂o si臋 wyrokami dla "wynalazc贸w"

  Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas 偶贸艂tego

to trzebaby sprawdzi膰  rozporz膮dzeniu o znakach i sygna艂ach drogowych

oraz
odpowiedzialno艣膰 (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za b艂臋dne
ustawienie.

teoretycznie tak, ale w praktyce to czarno to widz臋

Data: 2013-01-30 11:55:36
Autor: Ergie
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1301301144120.2668@quad...

  Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas 矿硉ego oraz
odpowiedzialno舵 (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za
b酬dne ustawienie.

Wydaje mi si, 縠 tak, a odpowiedzialno舵 to chyba mo縩a podci眊n辨 pod stwarzanie zagro縠nia katastrofa w ruchu l眃owym :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 12:06:30
Autor: T.
[...]

Tak - wczoraj w radiu m體ili - 3 sekundy.
T.

Data: 2013-01-30 12:14:59
Autor: Piotr Molski
On 30 Sty, 11:45, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Wed, 30 Jan 2013, masti wrote:
> we W oszech tak robili. Sko czy o si wyrokami dla "wynalazc w"

Pytanie czy w Polsce istnieje minimalny czas tego oraz
odpowiedzialno (ze wskazaniem osoby odpowiedzialnej) za
b dne ustawienie.

Hmm, sprawa cywilna? Jakis wkurzony bogaty kierowca moze sie skusi.

pozdr
Piotr

Data: 2013-01-30 13:30:27
Autor: Marek Dyjor
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

nawet jak nei jest to wprost okre秎one to mo縩a wskaza ekspertyz jakiego bieg砮go...

z蟪te 秝iat硂 powinno zapewni mo縧iwo舵:
opuszczenia skrzy縪wania gdy wjedziemy na nie widz to 矿硉e.

podstaw b阣zie dopuszczalna pr阣ko舵 na drodze, d硊go舵 skrzy縪wania itd...

Data: 2013-01-30 13:47:30
Autor: MadMan
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Wed, 30 Jan 2013 13:30:27 +0100, Marek Dyjor napisa(a):

[...]

Po co ekspertyza, przecie jest wprost okre秎one - 3 sekundy. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-01-30 11:25:59
Autor: szufla
[...]

Widzialem program na temat jakichs swiatem z radarem w Jeleniej Gorze, zolte trwa 2sek :)
No co, w koncu doczekalismy sie rezimu :)

sz

Data: 2013-01-30 11:42:34
Autor: Bydl
On 2013-01-30 11:20:30 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Dzi w TVN24 opowiadali o najnowszych pu砤pkach na kierowc體.

 Np. zapala si zielone, samochody ruszaj, przejad DWA i wraca czerwone

No, KJM, groza.
pi tych, kt髍zy nie reaguj na 秝iat砤?
Bandyci...

albo skracaj faz 矿硉 tak bardzo, jak tylko si da.

Je秎i skracaj jak si隊tylko da, to gdzie jest pu砤pka?
;>>>

--
Bydl

Data: 2013-01-30 12:09:50
Autor: szufla
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
albo skracaj faz 矿硉 tak bardzo, jak tylko si da.

Je秎i skracaj jak si tylko da, to gdzie jest pu砤pka?
;>>>

A gdyby w ogole nie bylo zoltego ?:)

sz.

Data: 2013-01-30 13:31:51
Autor: Marek Dyjor
szufla wrote:
albo skracaj faz 矿硉 tak bardzo, jak tylko si da.

Je秎i skracaj jak si tylko da, to gdzie jest pu砤pka?
;>>>

A gdyby w ogole nie bylo zoltego ?:)

musia砨y stac znak stopu przed 秝iat砤mi ;-)

Data: 2013-01-30 12:50:42
Autor: masti
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jan 2013 13:31:51 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisa艂:

szufla wrote:
albo skracaj膮 faz臋 偶贸艂t膮 tak bardzo, jak tylko si臋 da.

Je艣li skracaj膮 jak si臋 tylko da, to gdzie jest pu艂apka? ;>>>

A gdyby w ogole nie bylo zoltego ?:)

musia艂by stac znak stopu przed 艣wiat艂ami ;-)

kt贸ry to znak nie mia艂by zadnego znaczenia dop贸ki dzia艂aja 艣wiat艂a :)

Data: 2013-01-30 15:06:06
Autor: Marek Dyjor
Fotoradarowe pu鲁apki na kierowc贸w

szufla wrote:
[...]

przed 艣wiat艂ami a nie za 艣wiat艂ami

Data: 2013-01-30 14:15:04
Autor: masti
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jan 2013 15:06:06 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
napisa艂:

szufla wrote:
[...]

je艣li ju偶 to przed skrzy偶owaniem.

Data: 2013-01-30 12:11:52
Autor: PesTYcyD
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Na skrzy縪waniu w Jeleniej G髍ze maj co takiego. Faza 矿硉ego 秝iat砤 trwa oko硂 1,5 - 2s nie ma opcji zd笨y si zatrzyma. Maj tam niez砮 縩iwa.

Data: 2013-01-30 12:44:48
Autor: MadMan
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Wed, 30 Jan 2013 12:11:52 +0100, PesTYcyD napisa(a):

Na skrzy縪waniu w Jeleniej G髍ze maj co takiego. Faza 矿硉ego 秝iat砤 trwa oko硂 1,5 - 2s nie ma opcji zd笨y si zatrzyma. Maj tam niez砮 縩iwa.

A ju wiadomo kiedy przeprogramuj na wymagane 3 sekundy? Ewentualnie
kiedy osoba odpowiedzialna za te 2s poniesie konsekwencje? --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-01-30 21:01:26
Autor: Pawel O'Pajak
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Powitanko,

 Ewentualnie
kiedy osoba odpowiedzialna za te 2s poniesie konsekwencje?

Ty chyba w RP v3.0 od niedawna? Nigdy. Nikt odpowiedzialny za drogi nigdy nie poniosl i nie poniesie zadnych konsekwencji za swoje czesto bandyckie dzialania. Poza tym, ze prokuratury caly wysilek wkladaja w wyjasnianie dlaczego palcem w bucie nie kiwna, to wszyscy zainteresowani, poza kilkoma postami w Usenecie, tez nic nie zrobia.
Nasze (albo raczej ich) prawo jest takie, ze musisz byc poszkodowanym, zeby zglosic zawiadomienie o przestepstwie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2013-01-31 07:57:28
Autor: Mirek Ptak
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia 2013-01-30 21:01,  *Pawel O'Pajak* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

http://www.wprost.pl/ar/347426/Zle-wyremontowal-droge-zginelo-6-osob-Zostal-skazany/

President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-01-31 10:02:22
Autor: Pawel O'Pajak
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體

Powitanko,

http://www.wprost.pl/ar/347426/Zle-wyremontowal-droge-zginelo-6-osob-Zostal-skazany/

Nieprawomocnie i w zawieszeniu. Jakby wzial siekiere i zarabal 6 osob, to pewnie dostalby dozywocie, jesli w bardziej "elegancki" sposob zamordowal 6 osob, to pol roku w zawieszeniu.
Ta "kara" w zaden sposob nie karze winnego i w zaden sposob nie odstrasza, czyli jej zasadnicze cele nie sa spelnione.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-01-30 22:12:57
Autor: J.F.
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Wed, 30 Jan 2013 12:11:52 +0100, PesTYcyD napisa(a):
Na skrzy縪waniu w Jeleniej G髍ze maj co takiego. Faza 矿硉ego 秝iat砤 trwa oko硂 1,5 - 2s nie ma opcji zd笨y si zatrzyma.

A jak sie jedzie dopuszczalne 50 to tez nie ma ? :-)

J.

Data: 2013-01-31 18:09:48
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Wed, 30 Jan 2013 22:12:57 +0100, J.F. napisa(a):

[...]

Kwestia koordynacji.

硉e b阣zie 秝ieci si na tyle kr髏ko 縠by kierowca jad眂y z dozwolon
pr阣ko禼i nie zd笨y zjecha, wtedy fotoradar pstryka fot jak to bandyta
drogowy je糳zi po skrzy縪waniu na czerwonym.

A w razie gdyby cwaniaczek przycisn背 gaz 縠by zd笨y, to si zrobi fot za
przekroczenie pr阣ko禼i.

Data: 2013-02-01 17:45:26
Autor: Jarek Andrzejewski
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
On Wed, 30 Jan 2013 22:12:57 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

za丑縨y, 縠 minie sygnalizator, a 矿硉e zapali si natychmiast potem.
Przy powiedzmy 40km/h (nie ma obowi眤ku jazdy z maksymaln pr阣ko禼i,
szczeg髄nie, gdy jest mokro lub 秐ieg) przeje縟縜 11,11m/s, czyli w
czasie 1,5-2s - 16,66-22,22m. Je秎i skrzy縪wanie jest mniejsze - mo縠
dosta fotk, cho wjecha na zielonym.

Data: 2013-02-01 19:31:51
Autor: J.F
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
U縴tkownik "Jarek Andrzejewski"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Nie rozumiem - to on robi fotki jak ktos wyjezdza ze skrzyzowania, czy jak na nie wjezdza ?

J.

Data: 2013-02-01 23:59:17
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Fri, 1 Feb 2013 19:31:51 +0100, J.F napisa(a):

Nie rozumiem - to on robi fotki jak ktos wyjezdza ze skrzyzowania, czy jak na nie wjezdza ?

My秎 縠 po prostu pali si czerwone, a w kadrze nadal co si rusza.

Data: 2013-02-02 13:46:08
Autor: Michoo
On 01.02.2013 23:59, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Ale to jest niezgodne z przepisami - czerwone zabrania wjazdu a nie opuszczenia skrzy縪wania.

Michoo

Data: 2013-02-02 23:02:15
Autor: Tomasz Pyra
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia Sat, 02 Feb 2013 13:46:08 +0100, Michoo napisa(a):

[...]

Nie wiem jak to jest potem obrabiane.
Tak 縠by by砤 podstawa do mandatu, to faktycznie musia硑by by dwa zdj阠ia,
na pierwszym samoch骴 przed sygnalizatorem, na drugim za sygnalizatorem.

Data: 2013-02-03 07:50:43
Autor: Cavallino
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體

U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:ibyd79ouue7p.ljz5hz7gfdi8.dlg@40tude.net...
[...]

I tak jest, kilka zdj赕, minimum dwa.

Data: 2013-01-30 12:33:03
Autor: Wojtek
On Wed, 30 Jan 2013 11:20:30 +0100, Marcin N wrote:

[...]

Dok砤dnie - Pozna, Ma砮 Garbary. Momentami to jest a komiczne, bo Pan Zdzisio w swojej furmance, zauwa縜 zielone, wrzuca jedynk, puszcza sprz阦硂 i... 矿硉e... :P

--
Wojtek

Data: 2013-01-30 13:42:26
Autor: ZIWK
W dniu 2013-01-30 13:33, Wojtek pisze:

Dok砤dnie - Pozna, Ma砮 Garbary. Momentami to jest a komiczne, bo Pan
Zdzisio w swojej furmance, zauwa縜 zielone, wrzuca jedynk, puszcza
sprz阦硂 i... 矿硉e... :P
Nie m體i眂 o tym, 縠 Polacy w znacznej cz甓ci nie potrafi rusza ze 秝iate:

Zielone! I ten z przodu ju ruszy - to trzeba by wrzuci jedynk, zgrzytn瓿o i nie wchodzi co jest? Aaa sprz阦硂! (Lewy czy 秗odkowy peda - chyba lewy!) I jeszcze raz - jedynka - (W prawo i do g髍y czy w lewo i na d蟪? Do g髍y!), Powoli sprz阦硂 i gazu - to chyba peda po prawej - tylko ostro縩ie i nie za du縪, bo paliwo drogie...  Rozgl眃n辨 si czy z lewej wolne, czy z prawej wolne - Fajne nogi ma ta laska - K.... zn體 矿硉e! Jak te kretyny ustawi硑 秝iat砤 - 2 samochody przejad i koniec!

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2013-01-30 13:50:59
Autor: Ergie
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
U縴tkownik "ZIWK"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:keb4go$i7t$1@usenet.news.interia.pl...

Nie m體i眂 o tym, 縠 Polacy w znacznej cz甓ci nie potrafi rusza ze 秝iate:

Zielone! I ten z przodu ju ruszy - to trzeba by wrzuci jedynk,

A mo縠 lepiej jak w cywilizowanym 秝iecie:

Stoj czwarty to pewnie przejad wi阠 wrzucam jedynk i czekam na sprz阦le.
Pojawia si zielone = ruszam razem z innymi

Naprawd nie ma powodu by rusza dopiero jak ten przede mn odjedzie na kilka metr體.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 14:20:33
Autor: PesTYcyD
W dniu 2013-01-30 13:50, Ergie pisze:
A mo縠 lepiej jak w cywilizowanym 秝iecie:

Stoj czwarty to pewnie przejad wi阠 wrzucam jedynk i czekam na sprz阦le.
Pojawia si zielone = ruszam razem z innymi

Takiej g硊poty jeszcze nie s硑sza砮m, chyba 縠 zajmujesz si regeneracj sprz阦ie.

Data: 2013-01-30 15:12:46
Autor: Ergie
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
U縴tkownik "PesTYcyD"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:51091e23$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Tak wiem, mnie te uczyli*, 縠 tak nie mo縩a, bo si sprz阦硂 psuje ale to by硑 czasu fiat體 126p. Obecnie w cywilizowanych krajach o du縴m ruchu np. Rzym czy Pary to norma. Samochody nie ruszaj po jednym ale wszystkie na raz dzi阫i temu ich wi阠ej przejedzie prze skrzy縪wanie.

* - teraz w niekt髍ych szko砤ch ju tak nie ucz, a wr阠z przeciwnie ucz aby auto by硂 zawsze gotowe do jazdy bo czasem aby unikn辨 kolizji trzeba ruszy a nie hamowa.

Ps. Nie wiem, co rozumiesz pod poj阠iem  regeneracji sprz阦砤, ale je秎i w to wliczasz wymian linki raz na 100tys km to przebolej ten wydatek by nie by zawalidrog o oszcz阣zi troch czasu.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 20:36:35
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2013-01-30 15:12, Ergie pisze:

[...]
Jak si stoi 1-1,5m od poprzedzaj眂ego samochodu, a nie podje縟縜 po 10 razy 縠by sta 20cm bli縠j i patrzy na drog, a nie na reklamy obok, to mo縩a ruszy sprawnie. Nawet nie trzeba sta na sprz阦le - wrzucenie biegu trwa kr骳ej, ni pomara馽zowe, a jak masz odst阷 od poprzednika, to mo縠sz powoli zacz辨 rusza, jak startuje auto 2 przed Tob.

Ps. Nie wiem, co rozumiesz pod poj阠iem  regeneracji sprz阦砤, ale je秎i
w to wliczasz wymian linki raz na 100tys km to przebolej ten wydatek
by nie by zawalidrog o oszcz阣zi troch czasu.
Ogarniaj drog, to nie b阣ziesz zawalidrog. :)

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2013-02-01 06:35:48
Autor: Marek Dyjor
Jaroslaw Postawa wrote:
[...]

co jest g硊pot bo blokuje cz阺to przestrze dla samochod體 z ty硊...

mo縩a rusza sprawnie tak縠 stoj眂 blisko za przed staczem.

Data: 2013-01-30 16:02:07
Autor: Albercik
W dniu 30.01.2013 14:20, PesTYcyD pisze:
[...]

To znaczy 縠 Ty z tych co czytaj instrukcje obs硊gi samochodu jak si zielone zapali..?
Nie s硑sza砮m aby trzymanie sprz阦砤 a tak drastycznie wp硑wa硂 na jego 縴wotno舵, przejecha砮m setki tysi阠y kilometr體 i nie uda硂 mi sie jeszcze sprz阦砤 zajecha, a cz阺to, bardzo cz阺to, czekam na sprz阦le gotowy do szybkiego startu.

Data: 2013-01-30 17:21:19
Autor: Shrek
On 2013-01-30 14:20, PesTYcyD wrote:

[...]

Bo? Ja tak robi i rzeczywi禼ie zar縩背em jedno sprz阦硂, ale nie wydaje mi si, zeby si ok砤dziny wytar硑 w砤秐ie od tego:P

Shrek.

Data: 2013-01-31 11:17:37
Autor: Jan Koval
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體

U縴tkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:kebh9p$e2e$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie chodzi o ok砤dziny tylko o lozysko, kt髍e pracuje na "wcisnietym sprzegle".

Data: 2013-01-31 17:10:11
Autor: Shrek
On 2013-01-31 11:17, Jan Koval wrote:

> Nie chodzi o ok鲁adziny tylko o lozysko, kt贸re pracuje na "wcisnietym
> sprzegle".

Zdaje sobie spraw臋 co si臋 zu偶ywa, kwestia na ile jest to problem realny, a na ile mentalny s艂u偶膮cy usprawiedliwieniu nieumiej臋tnosci ruszania ze 艣wiate艂.

A od je偶dzenia zu偶ywa si臋 艂o偶ysko w kole, a od stania w alternatorze (od jazdy te偶), a od przyspieszania zu偶ywa si臋 paliwo, a kierunki to og贸lnie masakra, wszak wiadomo, 偶e 偶ar贸wki niszcz膮 si臋 okrutnie od w艂膮czania. Zatrzymanie si臋 przed stopem czy przej艣ciem dla pieszych... czysta strata...

W ilu procentach powodem wymiany sprz臋g艂a jest to mityczne 艂o偶ysko?

Jak kogo艣 nie sta膰 na jazd臋 samochodem...

Per saldo wi臋cej stracisz na paliwie (bo stoj膮c d艂u偶ej przed 艣wiat艂ami te偶 przecie偶 spalasz, ni偶 na jakim艣 wydumanym problemie z 艂o偶yskiem.

Shrek.

Data: 2013-01-31 21:22:19
Autor: Robert R臋dziak
Fotoradarowe pu??apki na kierowc贸w
On Thu, 31 Jan 2013 17:10:11 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Zdaje sobie spraw co si zu縴wa, kwestia na ile jest to problem realny, a na ile mentalny s硊勘cy usprawiedliwieniu nieumiej阾nosci ruszania ze 秝iate.

 Umiej阾no舵 ruszania polega na tym, by szybko w硂縴 bieg wtedy,
 kiedy to konieczne, bez kurczowego duszenia sprz阦砤 przez p蟪
 czerwonego. To si da zrobi, tylko trzeba wiedzie po co zapala
 si 矿硉e razem z czerwonym, obserwowa te inne 秝iat砤 na
 skrzy縪waniu, a czasami po prostu zna skrzy縪wanie. Zreszt
 bywaj samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
 sprz阦砤 b阣ziesz mia ,,telegraf'' zamiast nogi.

 r.
robert r阣ziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-01-31 23:50:48
Autor: h.w.d.p.
Fotoradarowe pu??apki na kierowc體
  Zreszt
  bywaj samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
  sprz阦砤 b阣ziesz mia ,,telegraf'' zamiast nogi.

jakis przyklad?

mialem kiedys zloma w ktorym przytarla sie linka sprzegla i trzeba bylo bardzo mocno wciskac. po kilkugodzinnym korku na zakopiance w strone krakowa, przez kolejne dwa tygodnie kulalem na jedna noge. nadwyrezylem kilka miesni. okropnosc :)

Data: 2013-02-01 16:42:09
Autor: Robert R臋dziak
Fotoradarowe pu??apki na kierowc贸w
On Thu, 31 Jan 2013 23:50:48 +0100, h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd>
wrote:

jakis przyklad?

 Dowolne auto ze wzmocnionym dociskiem. Poza tym niekt髍e mocne,
 sportowe, stare (niepotrzebne skre秎i) samochody. Np. w mojej
 na-6 sprz阦硂 jest mi阠iutkie jak przeci阾nym kompakcie, w e36
 jest ju zauwa縜lnie twardsze, a to wci笨 raczej niezbyt mocne
 auto.

Data: 2013-02-01 18:34:35
Autor: Shrek
On 2013-01-31 22:22, Robert R阣ziak wrote:

> [...]
>   si 矿硉e razem z czerwonym, obserwowa te inne 秝iat砤 na
>   skrzy縪waniu, a czasami po prostu zna skrzy縪wanie.

Jak zrobi, tak zrobi byle skutecznie. Ja tam raczej skromnie oceniam swoje szanse na reakcje na 1 sekundowe 矿硉e 秝iat硂 polegaj眂 na zauwa縠niu zmiany 秝iat砤, czasie reakcji, wci秐i阠iu sprz阦砤, wrzuceniu biegu, puszczeniu tak 縠by nie zrobi zrywki i to wszystko zanim zapali si zielone. Dlatego tak jak piszesz - mo縩a przewidzie co si zaraz stanie - jak dla pieszych ko馽zy miga, to sprz阦硂 bieg i kilka sekund potrzymam - nic mi nie b阣zie, 硂縴sku te;)

Jak kto umie bez trzymania na sprz阦le - szacunek dla niego, niech tak robi, tylko niech rzeczywi禼ie potrafi.

> Zreszt
>   bywaj samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
>   sprz阦砤 b阣ziesz mia ,,telegraf'' zamiast nogi.

No wi阫szo舵 wida takich;) Same sportowe mocne fury;)

Shrek.

Data: 2013-01-30 17:06:21
Autor: Marcin N
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
W dniu 2013-01-30 13:50, Ergie pisze:

A mo縠 lepiej jak w cywilizowanym 秝iecie:

Wida - nie zdajesz sobie sprawy, 縠 to nie "cywilizacja", tylko automatyczne skrzynie bieg體. Zapala si 矿硉e pod czerwonym, to co wszyscy robi? Puszczaj hamulec - i automaty zaczynaj pe硓n辨. St眃 wra縠nie, 縠 wszyscy ruszaj r體nocze秐ie.

Szkoda, 縠 automaty s dro縮ze od manuali - bo zmniejszy硑by korki w Polsce.

--
MN

Data: 2013-01-30 17:16:09
Autor: Ergie
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
U縴tkownik "Marcin N"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:kebgdm$29c$1@news.task.gda.pl...

[...]

Aha, szczeg髄nie w Pary縰 i Rzymie na pewno wszystkie stare Fiaty, Citroeny i Ren體y maj automaty :-)

ozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 19:35:23
Autor: Bydl
On 2013-01-30 17:06:21 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

[...]

Nie.
W takiej np. Holandii w 1988 roku tak w砤秐ie (dynamicznie) ruszali kierowcy w szyku - czw髍kami jak 縪硁ierze z Westerplatte - i to na r阠znych skrzyniach bieg體.
Nie dlatego, 縠 byli szkoleni, a dlatego, 縠 byli dobrze wychowani.
;>

--
Bydl

Data: 2013-01-30 19:37:12
Autor: Shrek
On 2013-01-30 17:06, Marcin N wrote:
[...]

To dalej musieliby puszcza hamulec jednocze秐ie.

Shrek.

Data: 2013-01-30 18:05:05
Autor: Arbiter
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體

U縴tkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa w wiadomo禼i news:keb4vl$v3$1node1.news.atman.pl...

Stoj czwarty to pewnie przejad wi阠 wrzucam jedynk i czekam na sprz阦le.
Pojawia si zielone = ruszam razem z innymi

Naprawd nie ma powodu by rusza dopiero jak ten przede mn odjedzie na kilka metr體.

zgadza si i zeby szybko rusza trzeba wcze秐iej zachowa odst阷 . Im bli縠j stoj siebie samochody tym wolniej ruszaj z obawy przed wjechaniem w zderzak w przypadku zatrzymania poprzednika. Wystarczy wi阫szy odst阷 i jednoczesne ruszanie a wi阠ej samochodw przejedzie

Data: 2013-01-30 20:01:09
Autor: megrims
Fotoradarowe pu锟絘pki na kierowc锟絯
W dniu 2013-01-30 18:05, Arbiter pisze:
U锟統tkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa锟 w wiadomo锟絚i

Stoj锟 czwarty to pewnie przejad锟 wi锟絚 wrzucam jedynk锟 i czekam na
sprz锟絞le.
Pojawia si锟 zielone = ruszam razem z innymi

Naprawd锟 nie ma powodu by rusza锟 dopiero jak ten przede mn锟 odjedzie na
kilka metr锟絯.

zgadza si锟 i zeby szybko rusza锟 trzeba wcze锟絥iej zachowa锟 odst锟絧 . Im bli锟絜j
stoj锟 siebie samochody tym wolniej ruszaj锟 z obawy przed wjechaniem w
zderzak w przypadku zatrzymania poprzednika. Wystarczy wi锟絢szy odst锟絧 i
jednoczesne ruszanie a wi锟絚ej samochodw przejedzie

W Polsce ludzi nie idzie nauczy膰 jazdy na zamek, a tu
niekt贸rzy oczekuj膮, 偶e b臋d膮 zachowywa膰 odst臋p i r贸wno
rusza膰 spod 艣wiate艂?

Po sko艅czeniu ilu艣-tam lat zostawiam odst臋p przed sob膮
i zawsze kto艣 si臋 wpierdoli i musz臋 zn贸w hamowa膰. I nie
da rady aby wszyscy jechali w r贸wnych odst臋pach.

Byd艂o?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-30 22:11:24
Autor: Robert R臋dziak
On Wed, 30 Jan 2013 13:50:59 +0100, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:

A mo縠 lepiej jak w cywilizowanym 秝iecie:

Stoj czwarty to pewnie przejad wi阠 wrzucam jedynk i czekam na sprz阦le.
Pojawia si zielone = ruszam razem z innymi

 W tym cywilizowanym 秝iecie jest te wi阠ej skrzy
 automatycznych ni u nas. Za to niekt髍e cywilizacje nie
 wynalaz硑 jeszcze po潮czenia 秝iate czerwonego i 矿硉ego.

Data: 2013-01-30 16:37:18
Autor: Marek Dyjor
ZIWK wrote:
[...]

no ale automaty do zuo...

a dla 90% kierowc體 by砨y zbawieniem, pozwala硑 by im normalnei rusza na skrzy縪waniu bez zastanawiania sie co teraz trzeba zrobi.

Data: 2013-01-30 14:56:39
Autor: Krzysztof 45
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
Tych pu艂apek w tym kraju jest tyle, a szykuj膮 nast臋pne, 偶e z ka偶dej strony dymaj膮 nas z u艣miechem na ryju i z tekstem A CO MI ZROBISZ?

Trzeba globalnie z tymi 460-cioma z艂odziejami zrobi膰 porz膮dek a nie chrzani膰 o minimalnych, maksymalnych czasach z贸艂tego itp i szuka膰 nie wiadomo gdzie winnego. Wiadomo kto jest winny.

--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2013-01-30 15:26:24
Autor: Ergie
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
U偶ytkownik "Krzysztof 45"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:keb8qq$2co$1@news.vectranet.pl...

Trzeba globalnie z tymi 460-cioma z艂odziejami zrobi膰 porz膮dek a nie chrzani膰 o minimalnych, maksymalnych czasach z贸艂tego itp i szuka膰 nie wiadomo gdzie winnego. Wiadomo kto jest winny.

ROTFL. O nowy Lepper. Jeszcze dodaj "a pieni膮dze s膮 w bankach".

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 15:00:54
Autor: masti
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
Dnia pi臋knego Wed, 30 Jan 2013 15:26:24 +0100 osobnik zwany Ergie napisa艂:

[...]

a Balcerowicz musi odej艣膰

Data: 2013-01-30 16:12:47
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-01-30 15:26, Ergie pisze:

ROTFL. O nowy Lepper. Jeszcze dodaj "a pieni膮dze s膮 w bankach".

Nie. Ja ju偶 z tych co w necie pobiadoli i pop艂acze nad swoim losem jak mnie to w dup臋 dymaj膮 z ka偶dej strony LOL

--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2013-01-30 20:02:47
Autor: megrims
W dniu 2013-01-30 14:56, Krzysztof 45 pisze:
[...]

I niech sobie przyznaj膮 nawet po 1 mln nagrody a nie tam 40 par臋
tysi臋cy. Tylko ka偶demu obywatelowi bro艅 i wiadro amunicji.

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-30 16:09:00
Autor: Jacek
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
Mamy dyskusj臋 zwolennik贸w:
A: przestrzegania przepis贸w w ka偶dej sytuacji ze zwolennikami
B: przewagi rozumu nad tzw. "liter膮 prawa".
To nie prowadzi do niczego.
Jak dla mnie samo zapisanie w bud偶ecie wp艂ywu w wysoko艣ci x mld z艂 z fotoradar贸w jest ujawnieniem intencji pa艅stwa: bezpiecze艅stwo na drogach ponad wszystko, czyli wyskakujcie z portfeli obywatele.
Ja si臋 zapisuj臋 do opcji B.
Jacek

Data: 2013-01-30 16:39:15
Autor: Jacek Maciejewski
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
Dnia Wed, 30 Jan 2013 16:09:00 +0100, Jacek napisa(a):

Mamy dyskusj zwolennik體:
A: przestrzegania przepis體 w ka縟ej sytuacji ze zwolennikami
B: przewagi rozumu nad tzw. "liter prawa".
To nie prowadzi do niczego.

Ano. I jak zwykle w takich przypadkach, nale縴 i舵 drog 秗odka. Bez
emocji, pos硊guj眂 si rozumnym s眃em. Co obejmuje ostro縠ne przekraczanie
prawa ale nie zdejmuje odpowiedzialno禼i za to. I nie zwalnia od stara o
usuwanie prawnych absurd體 czy bubli.
--
Jacek

Data: 2013-01-31 07:20:08
Autor: Marek Dyjor
Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w
Jacek wrote:
Mamy dyskusj臋 zwolennik贸w:
A: przestrzegania przepis贸w w ka偶dej sytuacji ze zwolennikami
[...]

pewien publicysta zasugerowa艂 艣mia艂a tez臋...

nale偶y zacz膮膰 egzekwowa膰 ka偶de nawet najdurniejsze prawo z pe艂n膮 surowo艣ci膮 i to wobec ka偶dego, wtedy jest szansa 偶e powstanie parcie w kierunku kreowania rozs膮dnego prawa.

Obecnie prawo sie robi jakie robi bo i tak ka偶dy wie 偶e w ostatecznym efekcie obywatele nie b臋d膮 go przestrzega膰 a w艂adza nie bezie za bardzo go egzekwowa艂a.

we藕my takei ograniczenia prz臋dko艣ci jakby wszystcy zaczeli je藕dzi膰 dok艂adnie zgodnie z przepisami, np te 30km/h w miejsu gdzie rok temu by艂y roboty drogowe...

Data: 2013-01-31 09:43:52
Autor: Jacek
W dniu 2013-01-31 07:20, Marek Dyjor pisze:
pewien publicysta zasugerowa艂 艣mia艂a tez臋...>
nale偶y zacz膮膰 egzekwowa膰 ka偶de nawet najdurniejsze prawo z pe艂n膮
surowo艣ci膮 i to wobec ka偶dego, wtedy jest szansa 偶e powstanie parcie w
kierunku kreowania rozs膮dnego prawa.

Pewne ma艂偶e艅stwo tak wychowywa艂o dzieci, 偶e za ka偶de przewinienie by艂 pas w robocie. Co wi臋cej wprowadzali coraz to nowe zasady np. kto wstanie z 艂贸偶ka i p贸jdzie do toalety, a nie po艣cieli najpierw - pas.
Za tydzie艅 zmiana, kto wstanie z 艂贸偶ka ni nie umyje od razu z臋b贸w - pas.
Itd, itp.
Jak si臋 rodzice troch臋 zestarzeli poszli po rozum do g艂owy, 偶e b臋dzie im potrzebna opieka ze strony dzieci i zmienili zasady na takie mniej wi臋cej, jak 艣rednia krajowa.
Dzieci wyros艂y na zdrowych i powszechnie szanowanych psychopat贸w.
Rodzice wyl膮dowali w przytu艂ku.
I tego sobie 偶yczmy, bo nikt normalny w takich realiach nie wytrzyma.
Jacek

Data: 2013-01-31 10:40:55
Autor: Marek Dyjor
Jacek wrote:
[...]

r贸znica jest taka 偶e dzieci s膮 podleg艂e rodzicom, cho膰 w normalnym spo艂臋cze艅艣twie mog膮 wystapi膰 do instytucji pa艅艣twa aby ich chroni艂y przed przemoc膮 rodzic贸w.

Obywatel sa w艂a艣cicielami pa艅艣twa i generalnie w艂adza dzia艂a w ich imieniu wi臋c maj膮 realne sposoby na wp艂ywanie na dzia艂ania w艂adzy. Bogu dzieki jeste艣my w Uni i mo偶emy poprosi膰 Unie o pomoc w zdyscyplinowaniu rzadu kt贸ry narusza prawa obywateli.

Data: 2013-01-31 13:15:48
Autor: KrzyNiem
W dniu 2013-01-31 10:40, Marek Dyjor pisze:

Bogu
dzieki jeste艣my w Uni i mo偶emy poprosi膰 Unie o pomoc w zdyscyplinowaniu
rzadu kt贸ry narusza prawa obywateli.

Ty ju偶 mo偶e Bogu za uni臋 nie dzi臋kuj. Lepiej go pro艣 o pomoc w zdyscyplinowaniu UE!

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja艂y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --

Data: 2013-02-01 17:52:51
Autor: Jarek Andrzejewski
Fotoradarowe pu砤pki na kierowc體
On Thu, 31 Jan 2013 10:40:55 +0100, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

Obywatel sa w砤禼icielami pa穸twa i generalnie w砤dza dzia砤 w ich imieniu wi阠 maj realne sposoby na wp硑wanie na dzia砤nia w砤dzy. Bogu dzieki jeste秏y w Uni i mo縠my poprosi Unie o pomoc w zdyscyplinowaniu rzadu kt髍y narusza prawa obywateli.

Jak si "prosi Uni"?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-01-31 16:07:35
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

.... To bys stal w permanentnym korku, a wladza... a wladza dziwowac by sie poczela... z pokladu helikoptera, czemu ci wszyscy ludzie tak ochocza chca placic wiecej akcyzy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Fotoradarowe pu艂apki na kierowc贸w