Fotoradarowe pułapki na kierowców

Data: 2013-01-30 12:33:03
Autor: Wojtek
Fotoradarowe pułapki na kierowców
On Wed, 30 Jan 2013 11:20:30 +0100, Marcin N wrote:

Dziś w TVN24 opowiadali o najnowszych pułapkach na kierowców.
Stawiają foto zintegrowane ze światłami i fotografują tych, co wjadą na
czerwonym. Z pozoru - chlubna idea, czerwone jest święte, ale...

Zmieniają fazy świateł tak, żeby ludzie wpadali w pułapkę. Np. zapala
się zielone, samochody ruszają, przejadą DWA i wraca czerwone (na
głównej drodze), albo skracają fazę żółtą tak bardzo, jak tylko się da.

Dokładnie - Poznań, Małe Garbary. Momentami to jest aż komiczne, bo Pan Zdzisio w swojej furmance, zauważa zielone, wrzuca jedynkę, puszcza sprzęgło i... żółte... :P

--
Wojtek

Data: 2013-01-30 13:42:26
Autor: ZIWK
W dniu 2013-01-30 13:33, Wojtek pisze:

Dokładnie - Poznań, Małe Garbary. Momentami to jest aż komiczne, bo Pan
Zdzisio w swojej furmance, zauważa zielone, wrzuca jedynkę, puszcza
sprzęgło i... żółte... :P
Nie mówiąc o tym, że Polacy w znacznej części nie potrafią ruszać ze świateł:

Zielone! I ten z przodu już ruszył - to trzeba by wrzucić jedynkę, zgrzytnęło i nie wchodzi co jest? Aaa sprzęgło! (Lewy czy środkowy pedał - chyba lewy!) I jeszcze raz - jedynka - (W prawo i do góry czy w lewo i na dół? Do góry!), Powoli sprzęgło i gazu - to chyba pedał po prawej - tylko ostrożnie i nie za dużo, bo paliwo drogie...  Rozglądnąć się czy z lewej wolne, czy z prawej wolne - Fajne nogi ma ta laska - K.... znów żółte! Jak te kretyny ustawiły światła - 2 samochody przejadą i koniec!

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2013-01-30 13:50:59
Autor: Ergie
Użytkownik "ZIWK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:keb4go$i7t$1@usenet.news.interia.pl...

Nie mówiąc o tym, że Polacy w znacznej części nie potrafią ruszać ze świateł:

Zielone! I ten z przodu już ruszył - to trzeba by wrzucić jedynkę,

A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

Stoję czwarty to pewnie przejadę więc wrzucam jedynkę i czekam na sprzęgle.
Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi

Naprawdę nie ma powodu by ruszać dopiero jak ten przede mną odjedzie na kilka metrów.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 14:20:33
Autor: PesTYcyD
W dniu 2013-01-30 13:50, Ergie pisze:
A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

Stoję czwarty to pewnie przejadę więc wrzucam jedynkę i czekam na sprzęgle.
Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi

Takiej głupoty jeszcze nie słyszałem, chyba że zajmujesz się regeneracją sprzęgieł.

Data: 2013-01-30 15:12:46
Autor: Ergie
Użytkownik "PesTYcyD"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51091e23$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Tak wiem, mnie też uczyli*, że tak nie można, bo się sprzęgło psuje ale to były czasu fiatów 126p. Obecnie w cywilizowanych krajach o dużym ruchu np. Rzym czy Paryż to norma. Samochody nie ruszają po jednym ale wszystkie na raz dzięki temu ich więcej przejedzie prze skrzyżowanie.

* - teraz w niektórych szkołach już tak nie uczą, a wręcz przeciwnie uczą aby auto było zawsze gotowe do jazdy bo czasem aby uniknąć kolizji trzeba ruszyć a nie hamować.

Ps. Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem  regeneracji sprzęgła, ale jeśli w to wliczasz wymianę linki raz na 100tys km to przeboleję ten wydatek by nie być zawalidrogą o oszczędzić trochę czasu.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 20:36:35
Autor: Jaroslaw Postawa
W dniu 2013-01-30 15:12, Ergie pisze:

[...]
Jak się stoi 1-1,5m od poprzedzającego samochodu, a nie podjeżdża po 10 razy żeby stać 20cm bliżej i patrzy na drogę, a nie na reklamy obok, to można ruszyć sprawnie. Nawet nie trzeba stać na sprzęgle - wrzucenie biegu trwa krócej, niż pomarańczowe, a jak masz odstęp od poprzednika, to możesz powoli zacząć ruszać, jak startuje auto 2 przed Tobą.

Ps. Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem  regeneracji sprzęgła, ale jeśli
w to wliczasz wymianę linki raz na 100tys km to przeboleję ten wydatek
by nie być zawalidrogą o oszczędzić trochę czasu.
Ogarniaj drogę, to nie będziesz zawalidrogą. :)

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2013-02-01 06:35:48
Autor: Marek Dyjor
Jaroslaw Postawa wrote:
[...]

co jest głupotą bo blokuje często przestrzeń dla samochodów z tyłu...

można ruszać sprawnie także stojąc blisko za przed staczem.

Data: 2013-01-30 16:02:07
Autor: Albercik
W dniu 30.01.2013 14:20, PesTYcyD pisze:
[...]

To znaczy że Ty z tych co czytają instrukcje obsługi samochodu jak się zielone zapali..?
Nie słyszałem aby trzymanie sprzęgła aż tak drastycznie wpływało na jego żywotność, przejechałem setki tysięcy kilometrów i nie udało mi sie jeszcze sprzęgła zajechać, a często, bardzo często, czekam na sprzęgle gotowy do szybkiego startu.

Data: 2013-01-30 17:21:19
Autor: Shrek
On 2013-01-30 14:20, PesTYcyD wrote:

[...]

Bo? Ja tak robię i rzeczywiście zarżnąłem jedno sprzęgło, ale nie wydaje mi się, zeby się okładziny wytarły właśnie od tego:P

Shrek.

Data: 2013-01-31 11:17:37
Autor: Jan Koval

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:kebh9p$e2e$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie chodzi o okładziny tylko o lozysko, które pracuje na "wcisnietym sprzegle".

Data: 2013-01-31 17:10:11
Autor: Shrek
Fotoradarowe puÂłapki na kierowcĂłw
On 2013-01-31 11:17, Jan Koval wrote:

> Nie chodzi o okÂładziny tylko o lozysko, ktĂłre pracuje na "wcisnietym
> sprzegle".

Zdaje sobie sprawę co się zużywa, kwestia na ile jest to problem realny, a na ile mentalny służący usprawiedliwieniu nieumiejętnosci ruszania ze świateł.

A od jeżdzenia zużywa się łożysko w kole, a od stania w alternatorze (od jazdy też), a od przyspieszania zużywa się paliwo, a kierunki to ogólnie masakra, wszak wiadomo, że żarówki niszczą się okrutnie od włączania. Zatrzymanie się przed stopem czy przejściem dla pieszych... czysta strata...

W ilu procentach powodem wymiany sprzęgła jest to mityczne łożysko?

Jak kogoś nie stać na jazdę samochodem...

Per saldo więcej stracisz na paliwie (bo stojąc dłużej przed światłami też przecież spalasz, niż na jakimś wydumanym problemie z łożyskiem.

Shrek.

Data: 2013-01-31 21:22:19
Autor: Robert Rędziak
Fotoradarowe pu??apki na kierowcĂłw
On Thu, 31 Jan 2013 17:10:11 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Zdaje sobie sprawę co się zużywa, kwestia na ile jest to problem realny, a na ile mentalny służący usprawiedliwieniu nieumiejętnosci ruszania ze świateł.

 Umiejętność ruszania polega na tym, by szybko włożyć bieg wtedy,
 kiedy to konieczne, bez kurczowego duszenia sprzęgła przez pół
 czerwonego. To się da zrobić, tylko trzeba wiedzieć po co zapala
 się żółte razem z czerwonym, obserwować też inne światła na
 skrzyżowaniu, a czasami po prostu znać skrzyżowanie. Zresztą
 bywają samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
 sprzęgła będziesz miał ,,telegraf'' zamiast nogi.

 r.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-01-31 23:50:48
Autor: h.w.d.p.
Fotoradarowe pu??apki na kierowców
  Zresztą
  bywają samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
  sprzęgła będziesz miał ,,telegraf'' zamiast nogi.

jakis przyklad?

mialem kiedys zloma w ktorym przytarla sie linka sprzegla i trzeba bylo bardzo mocno wciskac. po kilkugodzinnym korku na zakopiance w strone krakowa, przez kolejne dwa tygodnie kulalem na jedna noge. nadwyrezylem kilka miesni. okropnosc :)

Data: 2013-02-01 16:42:09
Autor: Robert Rędziak
Fotoradarowe pu??apki na kierowcĂłw
On Thu, 31 Jan 2013 23:50:48 +0100, h.w.d.p. <hvhv@igbjo.yfd>
wrote:

jakis przyklad?

 Dowolne auto ze wzmocnionym dociskiem. Poza tym niektóre mocne,
 sportowe, stare (niepotrzebne skreślić) samochody. Np. w mojej
 na-6 sprzęgło jest mięciutkie jak przeciętnym kompakcie, w e36
 jest już zauważalnie twardsze, a to wciąż raczej niezbyt mocne
 auto.

Data: 2013-02-01 18:34:35
Autor: Shrek
On 2013-01-31 22:22, Robert Rędziak wrote:

> [...]
>   się żółte razem z czerwonym, obserwować też inne światła na
>   skrzyżowaniu, a czasami po prostu znać skrzyżowanie.

Jak zrobią, tak zrobią byle skutecznie. Ja tam raczej skromnie oceniam swoje szanse na reakcje na 1 sekundowe żółte światło polegającą na zauważeniu zmiany światła, czasie reakcji, wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu, puszczeniu tak żeby nie zrobić zrywki i to wszystko zanim zapali się zielone. Dlatego tak jak piszesz - można przewidzieć co się zaraz stanie - jak dla pieszych kończy migać, to sprzęgło bieg i kilka sekund potrzymam - nic mi nie będzie, łożysku też;)

Jak ktoś umie bez trzymania na sprzęgle - szacunek dla niego, niech tak robi, tylko niech rzeczywiście potrafi.

> Zresztą
>   bywają samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
>   sprzęgła będziesz miał ,,telegraf'' zamiast nogi.

No większość widać takich;) Same sportowe mocne fury;)

Shrek.

Data: 2013-01-30 17:06:21
Autor: Marcin N
Fotoradarowe pułapki na kierowców
W dniu 2013-01-30 13:50, Ergie pisze:

A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

Widać - nie zdajesz sobie sprawy, że to nie "cywilizacja", tylko automatyczne skrzynie biegów. Zapala się żółte pod czerwonym, to co wszyscy robią? Puszczają hamulec - i automaty zaczynają pełznąć. Stąd wrażenie, że wszyscy ruszają równocześnie.

Szkoda, że automaty są droższe od manuali - bo zmniejszyłyby korki w Polsce.

--
MN

Data: 2013-01-30 17:16:09
Autor: Ergie
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kebgdm$29c$1@news.task.gda.pl...

[...]

Aha, szczególnie w Paryżu i Rzymie na pewno wszystkie stare Fiaty, Citroeny i Renówy mają automaty :-)

ozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-30 19:35:23
Autor: Bydlę
On 2013-01-30 17:06:21 +0100, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

[...]

Nie.
W takiej np. Holandii w 1988 roku tak właśnie (dynamicznie) ruszali kierowcy w szyku - czwórkami jak żołnierze z Westerplatte - i to na ręcznych skrzyniach biegów.
Nie dlatego, że byli szkoleni, a dlatego, że byli dobrze wychowani.
;>

--
Bydlę

Data: 2013-01-30 19:37:12
Autor: Shrek
On 2013-01-30 17:06, Marcin N wrote:
[...]

To dalej musieliby puszczać hamulec jednocześnie.

Shrek.

Data: 2013-01-30 18:05:05
Autor: Arbiter

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:keb4vl$v3$1node1.news.atman.pl...

Stoję czwarty to pewnie przejadę więc wrzucam jedynkę i czekam na sprzęgle.
Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi

Naprawdę nie ma powodu by ruszać dopiero jak ten przede mną odjedzie na kilka metrów.

zgadza się i zeby szybko ruszać trzeba wcześniej zachować odstęp . Im bliżej stoją siebie samochody tym wolniej ruszają z obawy przed wjechaniem w zderzak w przypadku zatrzymania poprzednika. Wystarczy większy odstęp i jednoczesne ruszanie a więcej samochodw przejedzie

Data: 2013-01-30 20:01:09
Autor: megrims
Fotoradarowe pu�apki na kierowc�w
W dniu 2013-01-30 18:05, Arbiter pisze:
U�ytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisa� w wiadomo�ci

Stoj� czwarty to pewnie przejad� wi�c wrzucam jedynk� i czekam na
sprz�gle.
Pojawia siďż˝ zielone = ruszam razem z innymi

Naprawdďż˝ nie ma powodu by ruszaďż˝ dopiero jak ten przede mnďż˝ odjedzie na
kilka metr�w.

zgadza si� i zeby szybko rusza� trzeba wcze�niej zachowa� odst�p . Im bli�ej
stojďż˝ siebie samochody tym wolniej ruszajďż˝ z obawy przed wjechaniem w
zderzak w przypadku zatrzymania poprzednika. Wystarczy wi�kszy odst�p i
jednoczesne ruszanie a wi�cej samochodw przejedzie

W Polsce ludzi nie idzie nauczyć jazdy na zamek, a tu
niektórzy oczekują, że będą zachowywać odstęp i równo
ruszać spod świateł?

Po skończeniu iluś-tam lat zostawiam odstęp przed sobą
i zawsze ktoś się wpierdoli i muszę znów hamować. I nie
da rady aby wszyscy jechali w równych odstępach.

Bydło?

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-30 22:11:24
Autor: Robert Rędziak
On Wed, 30 Jan 2013 13:50:59 +0100, Ergie <ergie@spam.pl> wrote:

A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

Stoję czwarty to pewnie przejadę więc wrzucam jedynkę i czekam na sprzęgle.
Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi

 W tym cywilizowanym świecie jest też więcej skrzyń
 automatycznych niż u nas. Za to niektóre cywilizacje nie
 wynalazły jeszcze połączenia świateł czerwonego i żółtego.

Data: 2013-01-30 16:37:18
Autor: Marek Dyjor
ZIWK wrote:
[...]

no ale automaty do zuo...

a dla 90% kierowców byłby zbawieniem, pozwalały by im normalnei ruszać na skrzyżowaniu bez zastanawiania sie co teraz trzeba zrobić.

Fotoradarowe pułapki na kierowców