Fotoradary Kobylnica

Data: 2011-05-24 09:26:40
Autor: K.Z.
Fotoradary Kobylnica
Właśnie przyszły pamiątkowe zdjęcia z wyjazdu do Słupska: 63/50 i 61/50.
Moja wina nie ulega wątpliwości - ostro pałowałem w terenie niezwykle
gęsto zabudowanym. Wprawdzie w obu przypadkach w czasie przejazdu żywego
ducha nie widziałem, ale jakiś zasrany kot z krzaków mógł wyskoczyć. A
nie. Nawet krzaki tam chyba nie rosły. W każdym razie kajam się. Gdybym
trafił na Policję, to pewnie pogroziliby mi palcem, ale trafiłem na
bezduszny fotoradar, w dodatku z ustawionym minimalnym progiem
dopuszczalnej prędkości (albo zgoła poniżej, biorąc pod uwagę informację
znalezioną w necie, że do kogoś wysłali mandat na 0 zł za 43/50 ;-)).

Ostatnio też dostałem zdjęcie z Kobylnicy.
Było lekko rozmazane i jakoś dziwnie rozmazane. Tablica rejestracyjna zamiast na aucie była trochę niżej na asfalcie :)
Samochód na zdjęciu taki sam jak mój.
Napisałem, że w tym dniu nie byłem w tym rejonie i na zdjęciu to nie jest moje auto. Za jakiś czas przysłali pismo, że przepraszają, nastąpiła awaria fotoradaru. (sam sobie dokleił nr rejestracyjny:)))
Ja faktycznie w tym czasie nie jechałem tamtędy.

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2011-05-24 07:53:04
Autor: masti
Fotoradary Kobylnica
Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 09:26:40 +0200 osobnik zwany K.Z. wystukał:

WÂłaÂśnie przyszÂły pamiÂątkowe zdjĂŞcia z wyjazdu do SÂłupska: 63/50 i
61/50. Moja wina nie ulega wÂątpliwoÂści - ostro paÂłowaÂłem w terenie
niezwykle gĂŞsto zabudowanym. Wprawdzie w obu przypadkach w czasie
przejazdu Âżywego ducha nie widziaÂłem, ale jakiÂś zasrany kot z krzakĂłw
mĂłgÂł wyskoczyĂŚ. A nie. Nawet krzaki tam chyba nie rosÂły. W kaÂżdym razie
kajam siĂŞ. Gdybym trafiÂł na PolicjĂŞ, to pewnie pogroziliby mi palcem,
ale trafiÂłem na bezduszny fotoradar, w dodatku z ustawionym minimalnym
progiem dopuszczalnej prĂŞdkoÂści (albo zgoÂła poniÂżej, biorÂąc pod uwagĂŞ
informacjĂŞ znalezionÂą w necie, Âże do kogoÂś wysÂłali mandat na 0 zÂł za
43/50 ;-)).

Ostatnio teÂż dostaÂłem zdjĂŞcie z Kobylnicy. ByÂło lekko rozmazane i jakoÂś
dziwnie rozmazane. Tablica rejestracyjna zamiast na aucie byÂła trochĂŞ
niÂżej na asfalcie :) SamochĂłd na zdjĂŞciu taki sam jak mĂłj. NapisaÂłem, Âże
w tym dniu nie byÂłem w tym rejonie i na zdjĂŞciu to nie jest moje auto.
Za jakiÂś czas przysÂłali pismo, Âże przepraszajÂą, nastÂąpiÂła awaria
fotoradaru. (sam sobie dokleiÂł nr rejestracyjny:))) Ja faktycznie w tym
czasie nie jechaÂłem tamtĂŞdy.

ale wysłałeś to do prokuratury?
to przecież ordynarne oszustwo, przekroczenie uprawnień przez funkcjonariusza państwowego i poświadczenie nieprawdy.
Kolesie ze straszy fiejskiej mogą dostać po parę lat.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-24 10:38:17
Autor: K.Z.
Fotoradary Kobylnica
ale wysłałeś to do prokuratury?
to przecież ordynarne oszustwo, przekroczenie uprawnień przez
funkcjonariusza państwowego i poświadczenie nieprawdy.
Kolesie ze straszy fiejskiej mogą dostać po parę lat.

Nie chce mi się bawić w takie rzeczy.
Byłem zadowolony, że odstąpili od mandatu, ale gdyby się upierali to śmiało poszedłbym do sądu.
Na zdjęciu był samochód taki jak mój, ale po dacie i godzinie doszedłem do tego, że nie byłem tam w tym czasie.
Zdjęcie było od tyłu i rejestracja nie była na zderzaku tylko wklejona poniżej na drodze.
Dla mnie to był przekręt. Pyza tym gdyby wiedzieli, że jest autentyczne zdjęcie i wykroczenie, to by tak łatwo nie odpuścili.

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2011-05-24 13:19:04
Autor: Jakub Witkowski
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 10:38, K.Z. pisze:
Zdjęcie było od tyłu i rejestracja nie była na zderzaku tylko wklejona
poniżej na drodze.

A to jest dość normalne. Widziałem parę razy. To nie było wklejenie, tylko drugie
odbicie obrazu, dużo słabsze i przesunięte w dół. To działa na podobnej zasadzie jak
lusterko wsteczne w trybie noc, tylko z mniejszym przesunięciem. Pozwala to odczytać
tablice, które na zdjęciu "głównym" są zwykle bardzo prześwietlone ze względu
na ich odblaskowość, a na tym przesuniętym wypadają na ciemnym asfalcie.

Data: 2011-05-24 13:21:59
Autor: Cavallino
Fotoradary Kobylnica
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:irg478$2ljv$1news2.ipartners.pl...
[...]

Była nawet o tym przypadku dyskusja na grupie i właśnie takie wnioski wyszły.

Data: 2011-05-24 13:24:32
Autor: Jakub Witkowski
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 13:21, Cavallino pisze:
[...]

Choć nie wykluczam że są i inne systemy gdzie się wycina i wkleja powiększony fragment zdjęcia.
To co opisałem to głównie chyba do nocnych gdy następuje prześwietlenie tablicy od błysku.

Data: 2011-05-24 12:53:46
Autor: Arek
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 09:53, masti pisze:
[...]

Prawdopodobnie to nie robili chłopaki z SM, a firma, którą wynajmują. Taka firma inwestuje w sprzęt, obrabia zdjęcia, wystawia gotowe mandaty, w zamian dzielą się zyskami.

A.

Data: 2011-05-24 11:44:29
Autor: Maciek
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 09:26, K.Z. pisze:
[...]
U mnie też numery wiszą gdzieś na asfalcie, a na jednym zdjęciu to nawet
w dwóch kopiach (jedna to lustrzane odbicie dodatkowo odwrócone i
wiszące na kole). Ale niestety wygląda na to, że to mój grat, no i tego
przystojnego facia za kierownicą też znam ;-)

Maciek

Data: 2011-05-24 11:57:38
Autor: Artur Maśląg
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 11:44, Maciek pisze:
(...)
[...]

Przecież tak zawsze robią i nie jest żadna manipulacja - tablica jest
powiększona i gdzieś tam wklejona.

Data: 2011-05-24 12:13:28
Autor: Maciek
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 11:57, Artur Maśląg pisze:
Przecież tak zawsze robią i nie jest żadna manipulacja - tablica jest
powiększona i gdzieś tam wklejona.
Tablica jest powiększona i wyciągnięta na oddzielne zdjęcie. Ale oprócz
tego są zdjęcia pojazdu, na których tablice widać w postaci białych
plam, a gdzieś na asfalcie, kole, czy karoserii pojazdu jest wklejony
numer, który normalnie pasowałby do tej białej plamy na tablicy, tyko
jakoś tam nie trafił. Jak już pisałem, na jednym zdjęciu pojazdu jest
dodatkowa kopia w formie jakiejś odbitki poodwracanej.

Maciek

Data: 2011-05-24 10:45:49
Autor: Robert Rędziak
Fotoradary Kobylnica
On Tue, 24 May 2011 12:13:28 +0200, Maciek <maciek@nospam.pl>
wrote:

[...]

 Filtr Seidela.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-24 12:19:37
Autor: K.Z.
Fotoradary Kobylnica

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:irfvei$h14$1cyberdyne-t3.maslag.pl...
[...]

Wiem, że gdzieś na boku powiększa się tablicę rejestracyjną. Tyle, że na tym zdjęciu nie było jej w miejscy gdzie być powinna i na 100% nie byłem w tym czasie w miejscu gdzie znajduje się fotoradar.
Odpisali, że to z powodu awarii fotoradaru.

Data: 2011-05-24 12:30:41
Autor: Artur Maśląg
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 12:19, K.Z. pisze:
(...)
Wiem, że gdzieś na boku powiększa się tablicę rejestracyjną. Tyle, że na tym
zdjęciu nie było jej w miejscy gdzie być powinna

A gdzie być powinna?
http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/news/frapidcm/frapidcm.jpg
http://www.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwieciszewie.JPG

i na 100% nie byłem w tym czasie w miejscu gdzie znajduje się fotoradar.

Znam takie tłumaczenia i to nie pytam. Różnie już się ludzie
tłumaczyli.

Odpisali, że to z powodu awarii fotoradaru.

Być może, niemniej w przypadku wątpliwości powinni taką "dokumentację"
"koszować", a nie próbować wysyłać do ludzi - tym bardziej, że na
dzień dzisiejszy robione jest to ręcznie, a nie przez automat.

Data: 2011-05-25 11:01:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
Fotoradary Kobylnica
Artur Maśląg wrote:
http://www.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwieciszewie.JPG

Swoją drogą bardzo zabudowany ten "teren zabudowany" :)

pzdr
\SK

Data: 2011-05-25 11:24:44
Autor: Arek
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-25 11:01, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Maśląg wrote:
http://www.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl/innova/assets/mogilno/zdjecia/rekordzista%20w%20Kwieciszewie.JPG

Swoją drogą bardzo zabudowany ten "teren zabudowany" :)

W tym przypadku jest to akurat zasadne, tam za chwilę są pasy:
http://antyradary.phi.pl/mapa_fotoradarow/f/kwieciszewo.htm

A.

Data: 2011-05-25 09:36:56
Autor: masti
Fotoradary Kobylnica
Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 11:24:44 +0200 osobnik zwany Arek wystukał:

Artur Maśląg wrote:
[...]

nie jest powinien być znak, że są pasy ewewntualnie ograniczenie przed pasami, choć moim zdaniem niekonieczne. Teren zabudowany to to nie jest. Więc znak obszaru zabudowanego jest nieuzasadniony.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-25 11:46:26
Autor: Artur Maśląg
Fotoradary Kobylnica

Artur Maśląg wrote:
[...]

Nie chcę Ciebie martwić, ale jak najbardziej jest uzasadniony.
Teren zabudowany to nie tylko widoczne budynki, ale kwestia
np. wzmoĹźonego ruchu pieszych czy innych pojazdĂłw na danym
odcinku drogi.

Data: 2011-05-25 12:32:36
Autor: Arek
Fotoradary Kobylnica

Artur Maśląg wrote:
[...]

Jak dla mnie FR przed pasami, budynkami oraz znakiem ostrzegającym o innych niebezpieczeństwach jest zdecydowanie bardziej zrozumiały, niż taki postawiony w polu na prostej tylko dlatego, że ktoś myślący inaczej czyli jak Artur postawił w niewłaściwym miejscu znak końca terenu zabudowanego.

A.

Data: 2011-05-24 12:07:17
Autor: KJ Siła Słów
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-05-24 11:44, Maciek pisze:
 Ale niestety wygląda na to, że to mój grat, no i tego
przystojnego facia za kierownicą też znam ;-)

A może oni poprawiają wygląd kierowców fotoszopem, że niby jak dobrze wyszedłeś to za dobrą fotkę warto zapłacić?
:-)

KJ

Data: 2011-05-27 23:24:30
Autor: Adam Płaszczyca
Fotoradary Kobylnica
Dnia Tue, 24 May 2011 11:44:29 +0200, Maciek napisał(a):

wiszące na kole). Ale niestety wygląda na to, że to mój grat, no i tego
przystojnego facia za kierownicą też znam ;-)

Znasz? Naprawdę? Ja bym się założył, że to był autostopowicz, którego
wziąłeś parę km wczesniej, a że byłeś zmęczony, to dałeś mu prowadzić, a
sam jechałeś na leżąco z tyłu. --
     ___________ (R)

Data: 2011-05-28 21:25:54
Autor: Maciek
Fotoradary Kobylnica
Znasz? Naprawdę? Ja bym się założył, że to był autostopowicz, którego
wziąłeś parę km wczesniej, a że byłeś zmęczony, to dałeś mu prowadzić, a
sam jechałeś na leżąco z tyłu.
Wiesz, w sądzie to mogłoby się jednak nie utrzymać. Naprawdę koleś
zajebiście podobny do mnie :->

Maciek

Data: 2011-05-30 22:27:07
Autor: Adam Płaszczyca
Fotoradary Kobylnica
Dnia Sat, 28 May 2011 21:25:54 +0200, Maciek napisał(a):

Wiesz, w sądzie to mogłoby się jednak nie utrzymać. Naprawdę koleś
zajebiście podobny do mnie :->

Ale w jakim sądzie? Przecież musza miec sprawcę, żeby do sądu podać. --
     ___________ (R)

Data: 2011-05-31 12:09:13
Autor: Arek
Fotoradary Kobylnica
[...]

A podejrzany nie wystarczy?

A.

Data: 2011-05-31 20:13:11
Autor: Adam Płaszczyca
Fotoradary Kobylnica
Dnia Tue, 31 May 2011 12:09:13 +0200, Arek napisał(a):

Ale w jakim sądzie? Przecież musza miec sprawcę, żeby do sądu podać.

A podejrzany nie wystarczy?

Muszą być dowody na podejrzanego. --
     ___________ (R)

Data: 2011-06-03 12:43:51
Autor: Arek
Fotoradary Kobylnica
Dnia Tue, 31 May 2011 12:09:13 +0200, Arek napisał(a):

Ale w jakim sądzie? Przecież musza miec sprawcę, żeby do sądu podać.

A podejrzany nie wystarczy?

Muszą być dowody na podejrzanego.

Zawsze są, kwestia taka, czy wystarczające do orzeczenia winy, ale od tego jest sąd.

A.

Fotoradary Kobylnica