Fotoradary Kobylnica

Data: 2011-06-12 20:14:16
Autor: kapec
Fotoradary Kobylnica

> Pytam się bo nie wiem, myślałem że tylko zdjęcia z FR rozstawianych przez

> SM nie mogą być podstawą do ukarania a okazuje się że wszystke. Wlasnie wyslalem pismo do strazy w debrznie, w ktorym odmawiam przyjecia mandatu. Brzmi nastepujaco:

W związku z wystosowaniem do mnie wezwań o sygnaturach SMD.xxxxxxxxx i SMD.xxxxxxxxx informuję, że odmawiam przyjęcia mandatów.

Uzasadnienie.
Zgodnie z Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym art. 129h :
5. Minister właściwy do spraw transportu, mając na względzie przyczyny i lokalizację wypadków drogowych, przeciwdziałanie tym wypadkom oraz wdrażanie kierujących pojazdami do przestrzegania przepisów ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia:
1. warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem rejestrującym;
2. sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
3. sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
4. szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust. 4, w tym obowiązku oznakowania miejsc prowadzenia kontroli.

W związku z tym, że do dnia dzisiejszego Minister nie wydał rozporządzenia Straże Miejskie i Gminne nie mogą wykonywać w/w czynności, gdyż nieznane jest prawidłowe oznakowanie fotoradarów.

Ciekawe jaka bedzie reakcja, nie omieszkam powiadomic, bo jak sie okaze, ze te uje lupia nas bezprawnie trzeba sprawe mocno naglosnic.
Kapec

Data: 2011-06-12 21:24:40
Autor: MariuszM
Fotoradary Kobylnica
W dniu 2011-06-12 20:14, kapec@op.pl pisze:

Ciekawe jaka bedzie reakcja, nie omieszkam powiadomic, bo jak sie okaze, ze te
uje lupia nas bezprawnie trzeba sprawe mocno naglosnic.

Brawo.

Nas trafili w Człuchowie, napisałem praktycznie to samo.

M.

Fotoradary Kobylnica