Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du

[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du

Data: 2011-04-29 10:12:47
Autor: elmer radi radisson
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
On 2011-04-29 00:15, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

"Inspekcja Transportu Drogowego zakończyła przejmowanie od GDDKiA
wszystkich 445 masztów do fotoradarów. Około sto z nich nie ma i nigdy
nie miało podłączenia elektrycznego - takie informacje przekazał posłom
zastępca dyrektora ITD Mirosław Maksimiuk. "

Jesli wicedyrektor instytucji przejmujacej ten sprzet nie ma pojecia
ze do bardzo wielu takich slupow najzwyczajniej pakuje sie urzadzenie
w takim zestawie w jakim pracuje przenosnie czyli FR + akumulator,
to raczej kompromituje ta instytucje.

Fakt braku zasilania to zadna rewelacja - za to nikt nie zwrocil
uwagi na inny bardziej istotny fakt - ze czesc tych slupow nie
miala w ogole przeprowadzonego odbioru technicznego. Dotyczylo to np.
niektorych budek przy DK8. GDDKiA wywalila forse w akcje pt. 'drogi
zaufania', nadmuchala pary w gwizdek i zadowolona z marketingu
spoczela na laurach. I dopiero w tej sytuacji byly one kompletnie
bezuzyteczne.



--

memento lorem ipsum

Data: 2011-04-29 11:00:27
Autor: z
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
elmer radi radisson pisze:

Fakt braku zasilania to zadna rewelacja - za to nikt nie zwrocil
uwagi na inny bardziej istotny fakt - ze czesc tych slupow nie
miala w ogole przeprowadzonego odbioru technicznego. Dotyczylo to np.
niektorych budek przy DK8. GDDKiA wywalila forse w akcje pt. 'drogi
zaufania', nadmuchala pary w gwizdek i zadowolona z marketingu
spoczela na laurach. I dopiero w tej sytuacji byly one kompletnie
bezuzyteczne.

A podobno się szykuje podwojenie ilości FR i to w pośpiechu bo do końca lipca bodajże. Będą niezłe jaja.
Ech... tyle moich podatkĂłw wydanych bez sensu. :-(

z

Data: 2011-04-29 13:37:07
Autor: Bydlę
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
On 2011-04-29 11:00:27 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> said:

A podobno się szykuje podwojenie ilo¶ci FR i to w po¶piechu bo do końca lipca bodajże. Będ± niezłe jaja.

No. Najlepiej byłoby stawiać radary zamiast słupków - tych co sto metrów...


Ech... tyle moich podatków wydanych bez sensu. :-(

Czyli jak zwykle.

--
Bydlę

Data: 2011-04-29 13:47:27
Autor: J.F.
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
UĹĽytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.
Jesli wicedyrektor instytucji przejmujacej ten sprzet nie ma pojecia
ze do bardzo wielu takich slupow najzwyczajniej pakuje sie urzadzenie
w takim zestawie w jakim pracuje przenosnie czyli FR + akumulator,
to raczej kompromituje ta instytucje.

Tak sie zastanawiam - oni maja zrobic system _automatycznego_ nadzoru nad ruchem, i jeszcze zlikwidowac atrapy .. to moze slupek bez pradu jest dla nich bezuzyteczny ? No chyba zeby ogniwo sloneczne postawic .. ale wtedy zysk z kradziezy podwojny, prywatny i spoleczny  :-)

Ktos sie zna na przepisach ? Jak ITD zarzada doprowadzenia pradu do slupka przy drodze to lokalny zaklad energetyczny musi im to zrobic w 12 miesiecy za cene kilku mandatow, czy lokalizacji DK8 km 100+763 to nie dotyczy, ZE moze wyliczyc ze to bedzie wymagalo doprowadzenia 10km linii i kosztowac bedzie dwa zera wiecej ?

Fakt braku zasilania to zadna rewelacja - za to nikt nie zwroci
uwagi na inny bardziej istotny fakt - ze czesc tych slupow nie
miala w ogole przeprowadzonego odbioru technicznego.

No ale po prawdzie - jak dobrze zrobione to po co im jakis odbior ?

Dotyczylo to np.
niektorych budek przy DK8. GDDKiA wywalila forse w akcje pt. 'drogi
zaufania', nadmuchala pary w gwizdek i zadowolona z marketingu
spoczela na laurach. I dopiero w tej sytuacji byly one kompletnie
bezuzyteczne.

A jednak na ich widok ludzie zwalniaja, a ilosc wypadkow na osemce spadla, rzekomo o 30 %.

Po prawdzie to szybka jazda po gierkowce jest naprawde niebezpieczna, skrzyzowania, przejscia, zawrotki.
Tych FR jest tam nawet za malo - tzn tylko o odcinku Piotrkow-warszawa mowie.

J.

Data: 2011-04-29 15:17:57
Autor: elmer radi radisson
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
On 2011-04-29 13:47, J.F. wrote:

Tak sie zastanawiam - oni maja zrobic system _automatycznego_ nadzoru
nad ruchem, i jeszcze zlikwidowac atrapy .. to moze slupek bez pradu
jest dla nich bezuzyteczny ? No chyba zeby ogniwo sloneczne postawic ..
ale wtedy zysk z kradziezy podwojny, prywatny i spoleczny :-)

Sa miejsca gdzie kolo slupka stal drugi z panelem solarnym i ZTCW mialo to sluzyc do wsparcia zasilania puszki. Oczywiscie z "jezem"
utrudniajacym kradziez ;) Nie byl to bynajmniej panel do oswietlenia
oznakowania drogi.

No ale po prawdzie - jak dobrze zrobione to po co im jakis odbior ?

Po to, zeby bylo wiadomo ze spelnia wymagania techniczno-eksploatacyjne
zgodne z wytycznymi producenta i jest prawidlowo ustawiony, takze zgodnie z zamowieniem zarzadcy drogi i wykonanym projektem. I innych
formalnych wzgledow dotyczacych wielu "inwestycji" inzynieryjnych.

A jednak na ich widok ludzie zwalniaja, a ilosc wypadkow na osemce
spadla, rzekomo o 30 %.

Piszac "bezuzyteczne" w tym aspekcie odnosilem sie do tego co mowil
cytowany czlowiek z ITD ("nigdy by się nie dało nawet włożyć do niego urządzenia, maszt po prostu stał przy drodze").

A co do statystyk - wypadkow wciaz jest pelno i dalej bedzie wiele
ofiar dopoki wiekszosc ruchu toczy sie po jednej jezdni, na cuda nie ma
co liczyc. To co ktos straci w orszaku hamujacym przed FR, bedzie
chcial odrobic gdzie indziej. Zreszta, jesli ludzie widza ze te slupy
czesto stoja zdezelowane, pordzewiale i z zamalowanym szklami ktorych
nikt sie nie kwapi oczyscic, to jak maja niby traktowac je powaznie?
Powazny postrach budzily glownie na poczatku.

Po prawdzie to szybka jazda po gierkowce jest naprawde niebezpieczna,
skrzyzowania, przejscia, zawrotki.
Tych FR jest tam nawet za malo - tzn tylko o odcinku Piotrkow-warszawa
mowie.

Za malo, to tam jest bezkolizyjnych punktow - kladek dla pieszych i odpowiednio przebudowanych skrzyzowan gdzie chocby moznaby stworzyc odpowiednie pasy rozbiegowe dla bezpiecznego wlaczania sie do ruchu.
Kupy pupila sie nie zamiata pod dywan a syfu sie nie posypuje pudrem
tylko go leczy. No ale miejmy nadzieje ze w koncu kiedys nalezycie
rozciagna S8.


--

memento lorem ipsum

Data: 2011-04-29 19:26:55
Autor: J.F.
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
UĹĽytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-
On 2011-04-29 13:47, J.F. wrote:
No ale po prawdzie - jak dobrze zrobione to po co im jakis odbior ?

Po to, zeby bylo wiadomo ze spelnia wymagania techniczno-eksploatacyjne
zgodne z wytycznymi producenta

No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest wiecej :-)

No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR dopasowane do skrzynek.
Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi  do slupkow

i jest prawidlowo ustawiony, takze zgodnie z zamowieniem zarzadcy drogi i wykonanym projektem.

Chyba widzieli jak placili :-)

A co do statystyk - wypadkow wciaz jest pelno i dalej bedzie wiele

Alez jest ich coraz mniej. Juz nie ma 5000 trupow, jest niecale 4000.

ofiar dopoki wiekszosc ruchu toczy sie po jednej jezdni, na cuda nie ma
co liczyc. To co ktos straci w orszaku hamujacym przed FR, bedzie
chcial odrobic gdzie indziej.

IMO - akurat na gierkowce problem jest odwrotny - 4 pasy, da sie szybko pojechac .. i ludzie jada. A na skrzyzowaniach tragedie. Tu sie zgadzamy - tam  potrzeba bezkolizyjnych skrzyzowan i przejsc. Albo FR co tych kilkanascie km.

Zreszta, jesli ludzie widza ze te slupy
czesto stoja zdezelowane, pordzewiale i z zamalowanym szklami ktorych
nikt sie nie kwapi oczyscic, to jak maja niby traktowac je powaznie?
Powazny postrach budzily glownie na poczatku.

IMO nadal budza. Szczegolnie ze tam wcale nie sa zdewastowane.

J.

Data: 2011-04-29 20:52:57
Autor: elmer radi radisson
[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du
On 2011-04-29 19:26, J.F. wrote:

No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest wiecej :-)

To raczej nie ma nic do rzeczy. Slup jest dedykowany - to jest baza pod
sprzet pomiarowy wiec zwyczajnie musi byc nalezycie zamontowana i
zgodnie z wytycznymi. Chocby po to zeby ktos potem nie chcial szukac
dziury w calym odwolujac sie od mandatow. Kazdy producent i dostawca
musi miec to na uwadze i na to sie przygotowuje.

W kazdym razie tak ad meritum - odbiory techniczne takich urzadzen
to cos zwyczajnie normalnego. Jak i wielu innych elementow
infrastruktury drogowej.

No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR dopasowane
do skrzynek.
Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi do slupkow

Tak sie raczej nie da. Sama skrzynka jest dopasowana do urzadzenia
a te maja w zaleznosci od producenta rozne rozmiary i rozwiazania. Potem skrzynka ma winde sluzaca do opuszczania, powiedzmy ze obliczona
na mase danego sprzetu, a ta winda jest juz wlasciwie elementem slupa..
Raczej beda musieli wykorzystac sprzet taki jak juz teraz maja, albo
wymienic calosc na sprzet z nowego przetargu, co by akurat u nas
nie dziwilo w zakresie swobody w bezmyslnym wydawaniu pieniedzy..

i jest prawidlowo ustawiony, takze zgodnie z zamowieniem zarzadcy
drogi i wykonanym projektem.

Chyba widzieli jak placili :-)

To nie gminny interes ze przychodzi wojt, przybija grabe, podpisuje fakture, daje gotowke a potem wszyscy ida do gospody ;) tylko wieksza procedura.A to ze zaplacono za sprzet zakupiony z przetargu to przeciez
inna broszka - potem jest instalowany zgodnie z wytycznymi silami
wlasnymi albo przez oddzielnego podwykonawce. Kupno sprzetu to jedno a instalacja to drugie. A tutaj pojawia sie aspekt tak jak w akapicie 1)

Alez jest ich coraz mniej. Juz nie ma 5000 trupow, jest niecale 4000.

Przyczyny poprawy pewnie sa rozmaite, wlacznie z tym ze wszedzie coraz wieksze korki, jest gesciej i wolniej sie jezdzi. Bo ilosc posiadanych samochodow rosnie lawinowo. Przy okazji poprawia tez sie ich standard i bezpieczenstwo. Za to w wiekszosci przypadkow coraz dluzszy jest czas
dojazdu czy to w miescie, czy na drugi koniec kraju. Przy takim ruchu
srednia predkosc, czyli glowne straszydlo drogowki, moze tylko spadac.



--

memento lorem ipsum

Data: 2011-04-29 21:24:40
Autor: J.F.
[za TeWuenem] Fotoradary bez prądu
On Fri, 29 Apr 2011 20:52:57 +0200,  elmer radi radisson wrote:
On 2011-04-29 19:26, J.F. wrote:
No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest wiecej :-)

To raczej nie ma nic do rzeczy. Slup jest dedykowany - to jest baza pod
sprzet pomiarowy wiec zwyczajnie musi byc nalezycie zamontowana i
zgodnie z wytycznymi.

No ale co zrobisz jak masz dwa typy FR kupione ? Podwojne slupki montowac ?
W kazdym razie tak ad meritum - odbiory techniczne takich urzadzen
to cos zwyczajnie normalnego. Jak i wielu innych elementow
infrastruktury drogowej.

A z drugiej strony - kupujesz auto, telewizor czy lozko i zadnego
odbioru nie robisz :-)

No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR dopasowane
do skrzynek.
Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi do slupkow

Tak sie raczej nie da. Sama skrzynka jest dopasowana do urzadzenia
a te maja w zaleznosci od producenta rozne rozmiary i rozwiazania.

Te urzadzenia pol banki kosztuja - oglosi sie przetarg na takie co
maja miec obiektyw na wysokosci 31.3 cm od podstawy - to ktos
zaoferuje.

Albo w ogole bedzie w czterech czesciach - radar, kamera, sterowanie i
akumulator.

J.

Data: 2011-04-30 15:09:10
Autor: elmer radi radisson
[za TeWuenem] Fotoradary bez prądu
On 2011-04-29 21:24, J.F. wrote:

No ale co zrobisz jak masz dwa typy FR kupione ?
Podwojne slupki montowac ?

Teraz generalnie z takiego sprzetu, ktorym GDDKiA kupila na krajowki
to masz tylko Zurad i Ramet. Wiec tego sprzetu nie wyrzuca do smieci,
tylko raczej beda chcieli dobudowac do tego transmisje. Generalnie ci
producenci produkuja urzadzenia zdolne do komunikacji po interfejsach
sieciowych, wiec pewnie bedzie teraz kwestia, zeby je o to rozbudowac
i zapewnic jakas transmisje (czyli pewnie bedzie przetarg na operatora sieci i konkretna usluge).

Te urzadzenia pol banki kosztuja - oglosi sie przetarg na takie co
maja miec obiektyw na wysokosci 31.3 cm od podstawy - to ktos
zaoferuje.

Nie sadze zeby ktos tak cudowal zeby probowal zmusic producentow zeby
mu wyklepali indywidualnie nowe urzadzenie. Jednak przetargi zaczyna
sie od tego, ze ustalajac specyfikacje prowadzi sie rozeznanie co do
kluczowych cech istniejacego na rynku sprzetu tak by pozniej z takich
ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

Pewnie skonczy sie tak jak pisalem w pierwszym akapicie, czyli
zwyczajnie na adaptacji istniejacego sprzetu. Po co wywazac
otwarte drzwi?


--

memento lorem ipsum

Data: 2011-04-30 15:35:23
Autor: J.F.
[za TeWuenem] Fotoradary bez pr?du
On Sat, 30 Apr 2011 15:09:10 +0200,  elmer radi radisson wrote:
On 2011-04-29 21:24, J.F. wrote:
No ale co zrobisz jak masz dwa typy FR kupione ?
Podwojne slupki montowac ?

Teraz generalnie z takiego sprzetu, ktorym GDDKiA kupila na krajowki
to masz tylko Zurad i Ramet. Wiec tego sprzetu nie wyrzuca do smieci,
tylko raczej beda chcieli dobudowac do tego transmisje. Generalnie ci
producenci produkuja urzadzenia zdolne do komunikacji po interfejsach
sieciowych, wiec pewnie bedzie teraz kwestia, zeby je o to rozbudowac
i zapewnic jakas transmisje (czyli pewnie bedzie przetarg na operatora sieci i konkretna usluge).

Jesli maja zniknac atrapy, to trzeba bedzie dokupic FR, bo jak
rozumiem jest ich znacznie mniej niz slupkow.

Te urzadzenia pol banki kosztuja - oglosi sie przetarg na takie co
maja miec obiektyw na wysokosci 31.3 cm od podstawy - to ktos
zaoferuje.

Nie sadze zeby ktos tak cudowal zeby probowal zmusic producentow zeby
mu wyklepali indywidualnie nowe urzadzenie. Jednak przetargi zaczyna
sie od tego, ze ustalajac specyfikacje prowadzi sie rozeznanie co do
kluczowych cech istniejacego na rynku sprzetu tak by pozniej z takich

A potem sie podtrzymuje zapis ze felgi maja byc stalowe :-)

ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

A jaka tam powazna - co za problem inna skrzynke zrobic ?

J.

Data: 2011-05-03 18:07:16
Autor: niusy.pl
[za TeWuenem] Fotoradary bez pr?du

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

...
ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

A jaka tam powazna - co za problem inna skrzynke zrobic ?

To wszystko ma byc homologowane

Data: 2011-05-03 18:51:57
Autor: J.F.
[za TeWuenem] Fotoradary bez pr?du
On Tue, 3 May 2011 18:07:16 +0200,  niusy.pl wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

A jaka tam powazna - co za problem inna skrzynke zrobic ?

To wszystko ma byc homologowane

No to producent stosowna deklaracje wystawi, a co mu tam :-)

J.

Data: 2011-05-05 08:38:01
Autor: niusy.pl
[za TeWuenem] Fotoradary bez pr?du

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

A jaka tam powazna - co za problem inna skrzynke zrobic ?

To wszystko ma byc homologowane

No to producent stosowna deklaracje wystawi, a co mu tam :-)

http://www.wojdas.24x7.pl/radar.html

"PYTANIE : Dlaczego Pan tak szybko jezdzi ?

ODP. 1 : Czas to pieniadz.

ODP. 2 : Zatrzymala mnie "na radar" drogówka i teraz musze nadgonic stracony czas.

ODP. 3 : Biore przyklad ze znanych polityków bo z kogo mam brac przyklad - z biedoty która jezdzi zgodnie z przepisami bo pieniedzy nie ma na mandaty.

ODP. 4 : Biore przyklad z Policji - jeszcze nie spotkalem radiowozu ani Policjanta w prywatnym samochodzie aby jechal z predkoscia zgodna z przepisami mimo ze nie mial wlaczonych sygnalów swietlnych i dzwiekowych. O przepraszam, sklamalem, pare razy zdarzylo mi sie widziec Policjanta jadacego z predkoscia mniejsza niz dopuszczalna ale wtedy byl bardzo zajety rozmowa przez telefon komórkowy.

ODP. 5 : Tu sa takie dziury ze jakbym jechal wolniej to bym urwal kolo.

ODP. 6 : Po tej kostce nie mozna jechac wolniej bo nawet nowy samochód sie rozpada - 50 km/h to predkosc rezonansowa.

ODP. 7 : Po pijaku to zawsze szybko jezdze aby mnie nikt nie mógl dogonic.

ODP. 8 : Nie chce aby ktos pomyslal ze jestem "ciota" drogowa.

ODP. 9 : A Pan jak jezdzi : normalnie czy zgodnie z przepisami ? "

:-)

[za TeWuenem] Fotoradary bez prÄ…du

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona