Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJÄ„ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

Data: 2012-10-22 19:25:35
Autor: m
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJÄ„ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 22.10.2012 19:16, jedrus pisze:
..... i to stwierdzenie przytoczyłem dzisiaj sądowi w czasie rozprawy
dotyczÄ…cej fotki mojego auta.
Zdziwiłem się gdy usłyszałem od przedstawiciela wymiaru
niesprawiedliwości, że rok temu kiedy sfocono mi autko rzecznik tak nie
twierdził.
Dodam, że sąd i przedstawiciel SM byli głusi na moje uwagi złego
oznakowania drogi 2 pasmowej z 2 pasami ruchu w każdą ze stron.
Zapytałem jak miałem widzieć znak ograniczenia, gdy jechałem lewym pasem
a po prawej 3-4 zawalidrogi z Białorusi a wysięgników z oznakowaniem nad
jezdniÄ… brak.
Fotkę zrobiono mi właśnie na prawym pasie jak już zjechałem po
wyprzedzeniu tych tirów.
Powiedziałem też sądowi, że stała jazda z prędkością 100km/h prawym
pasem nie jest możliwa ze względu na zawalidrogi ale jak grochem o ścianę.

Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

Przed rozprawą pojechałem specjalnie na miejsce zbrodni żeby potwierdzić
to co powyżej. Tym razem wiedziałem ze fotoradar wycelowany jest w las
więc wyprzedzałem (jadąc lewym pasem) śmieciarę ale z przepisową
prędkością (60). Co mi się dostało od kierowców po zjechaniu na prawy
pas przed śmieciarę, nie życzę nikomu.

Jeżeli wyprzedzanie z przepisową prędkością jest takim problemem, może poczekać na miejsce kiedy nie będzie ono takim problemem i tam wyprzedzić?

Generalnie. Znak z czerwoną obwódką i liczbą w środku, to jest znak zakazujący jechać z prędkością większą niż w/w liczba. To nie jest *nakaz* jazdy z tą prędkością.

p. m.

Data: 2012-10-22 19:33:28
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

Jeżeli wyprzedzanie z przepisową prędkością jest takim problemem, może
poczekać na miejsce kiedy nie będzie ono takim problemem i tam wyprzedzić?

Tylko że w dniu złapania fotki przez te tiry nie widziałem żadnego ograniczenia i wszystkie manewry wykonywałem normalnie.

Generalnie. Znak z czerwoną obwódką i liczbą w środku, to jest znak
zakazujący jechać z prędkością większą niż w/w liczba. To nie jest
*nakaz* jazdy z tą prędkością.

Jak zwał tak zwał. Ja wiedziałem że TAM jest ograniczenie. Trabiący za mną pewnie nie, bo nie widzieli znaku który przysłaniała im śmieciara.

--
jedrus
Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości.

Data: 2012-10-22 19:52:39
Autor: SQLwiel

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

Niniejszym rozpętujesz:
:)

A dlaczego nie ma jechać, skoro jego umiejętności, parametry pojazdu i ocena sytuacji na drodze pozwalają uznać taką prędkość za bezpieczną?

Dlaczego urzędnik ma "po równo" ustalać górny limit prędkości dla głupiej cipy, która właśnie dostała PJ za pięciokrotne zrobienie laski egzaminatorowi oraz dla kierowcy z 40-letnim stażem i czystym kontem punktowym?

To samo dotyczy promille'ów.

A na jakiej podstawie odbiera się PJ za ślady THC, gdy nie można stwierdzić, że kierowca "był pod wpływem"? I co ważniejsze - nie ma w prawie limitów "promillowych" czy innych, a testy THC potrafią wykazywać nawet i po pół roku?

Mamy jakąś paranoję, a nie "prawo". Jakieś gówno, a nie państwo.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-22 20:14:14
Autor: m
W dniu 22.10.2012 19:52, SQLwiel pisze:

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

[...]

Ze względu na sytuację na drodzę. Jeżeli jego ocena sytuacji na drodze mówi że może, kiedy jednocześnie sam przyznaje że jest to niemożliwe (ze względu na zawalidrogi (a więc sytuację na drodze)) to znaczy to tylko to, że jego ocena sytuacji na drodze jest błędna.

p. m.

Data: 2012-10-22 20:40:31
Autor: Tom N
m w <news:50858cfd$0$1313$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 22.10.2012 19:52, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozpêtam, ale czy kto¶ Ci ka¿e jechaæ 100km/h?
Niniejszym rozpêtujesz:
:)
A dlaczego nie ma jechaæ, skoro jego umiejêtno¶ci, parametry pojazdu i
ocena sytuacji na drodze pozwalaj± uznaæ tak± prêdko¶æ za bezpieczn±?

Ze wzglêdu na sytuacjê na drodzê. Je¿eli jego ocena sytuacji na drodze mówi ¿e mo¿e, kiedy jednocze¶nie sam przyznaje ¿e jest to niemo¿liwe (ze wzglêdu na zawalidrogi (a wiêc sytuacjê na drodze)) to znaczy to tylko to, ¿e jego ocena sytuacji na drodze jest b³êdna.

Manipulujesz -- mowa by³a o zawalidrogach na prawym pasie jezdni o dwóch
pasach i o drodze dwujezdniowej...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 14:28:44
Autor: m
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
[...]

Tylko trochê manipulujê.

Ale tak poza tym, to nie widzê ¿adnych podstaw do tego ¿eby wygraæ w tej sprawie w s±dzie.

Bo argument jêdrusia jest taki "nie mog³em jechaæ prawym pasem tyle ile chcê, to jecha³em lewym. Przez to nie zobaczy³em znaku, wiêc ten znak nie powinien mieæ do mnie zastosowania".

W±tpiê ¿eby s±d na to powiedzia³ co¶ innego ni¿ "trzeba by³o jechaæ prawym tyle, ¿eby Pan znaki widzia³" :). Te¿ bym na miejscu s±du tak powiedzia³.

p. m.

Data: 2012-10-23 15:14:34
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJÄ„ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 14:28, m pisze:

Bo argument jędrusia jest taki "nie mogłem jechać prawym pasem tyle ile
chcę, to jechałem lewym. Przez to nie zobaczyłem znaku, więc ten znak
nie powinien mieć do mnie zastosowania".

Znaczy siÄ™ nadal manipulujesz.
W tamtym wątku pisałem o próbie polegającej na wykonaniu dokładnie tego samego manewru jednak z wiedzą i świadomością ograniczenia prędkości.
Ot i to wszystko, bo w dzień w którym mnie sfocono, jechałem jak normalny biały człowiek, po normalnej dwupasmowej drodze bez świadomości jakichkolwiek ograniczeń.
Fotka na pasie gdzie ten TIR

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Data: 2012-10-23 15:30:35
Autor: m
W dniu 23.10.2012 15:14, jedrus pisze:
W dniu 2012-10-23 14:28, m pisze:

[...]

Napisałeś jednak "Powiedziałem też sądowi, że stała jazda z prędkością 100km/h prawym pasem nie jest możliwa ze względu na zawalidrogi ale jak grochem o ścianę. ", i do tego się odniosłem.

[...]

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

p. m.

Data: 2012-10-23 15:45:09
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

Stawiacz znaków ma przewidzieć, że jadący prawidłowo kierowca podczas wyprzedzania może prze kilometr albo dłużej nie widzieć znaku po prawej stronie jezdni. A więc na drodze dwujezdniowej znak, jeśli ma obowiązywać, to powinien być również na pasie zieleni (czyli po lewej), albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na którym wyprzedzać nie wolno.

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-23 16:24:32
Autor: m
W dniu 23.10.2012 15:45, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

[...]

Ale dlaczego tylko na dwujezdniowej? Przecież znak można przegapić również na jednojezdniowej, podczas wyprzedzania krótszego niż kilometr.

albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na
viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na
którym wyprzedzać nie wolno.

IMHO mamy do czynienia z ciekawym wariantem "nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania".

Bo z jednej strony, niewątpliwie są sytuacje w których ni ch.... nie dowiesz się że jest zakaz. Nie masz szans też tak planować wyprzedzania, żeby Ci żaden znak nie umknął, bo znak może być w każdej chwili.

Z drugiej strony, nie sposób oblepić znakami wszystko dookoÅ‚a żeby kaźdy niezależnie od tego jak wyprzedza zawsze znak zobaczyÅ‚, bo wtedy po prostu bÄ™dzie tego za dużo  (IMHO już teraz jest za dużo).

Zaś zasada "nie widziałem znaku bo wyprzedzałem, nie obowiązuje mnie" prowadziłaby do absurdu.

p. m.

Data: 2012-10-23 15:46:22
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

Poniekąd ale nie do końca. W chilach wolnych googluję ale jak na razie nie udało mi się znaleźć przepisu/wzoru (a chyba być powinien) kwitu z naniesionym oznakowaniem dla drogi jak na fotce.
Nie wiem nawet jak to się nazywa - kratownice, wysięgniki, ramy...... Dla zwiększenia bezpieczeństwa powinno się stosować "to coś" a nie stawiać fotoradary.
Można też powtarzać znaki na pasie zieleni między jezdniami ale to NAGLE uszczupli dopływ kasy i rząd się zapłacze.

Data: 2012-10-23 18:25:21
Autor: Ula
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

U¿ytkownik "jedrus" <jedrus@wytnij.btx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k667bt$s7s$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem ¿e sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz ¿eby znaki
których nie widzieli¶my - nie obowi±zywa³y?

-- jedrus
Kto nie szanuje i nie ceni swojej przesz³o¶ci, ten nie jest godzien szacunku, tera¼niejszo¶ci ani prawa do przysz³o¶ci.
- Józef Pi³sudski. Kresowy Serwis Informacyjny http://ksi.kresy.info.pl/

S±dzê, ¿e musi gdzie¶ istnieæ przepis okre¶laj±cy, ¿e na drodze dwupasmowej
znaki powinny znajdowaæ siê po obu stronach drogi (je¶li nie na
wysiêgnikach).
Wnioskujê to z faktu, ¿e tak w³a¶nie jest wszêdzie w Europie.

Je¶li przepis rzeczywi¶cie istnieje, w±tkotwórca powinien
wy³gaæ siê w s±dzie.

Ula

Data: 2012-10-23 18:30:19
Autor: spp
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ� - tak t wierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 18:25, Ula pisze:

Je�li przepis rzeczywi�cie istnieje, w�tkotw�rca powinien
wy�ga� si� w s�dzie.

ROTFL.

--
spp

Data: 2012-10-23 18:47:03
Autor: Tom N
jedrus w <news:k667bt$s7s$1mx1.internetia.pl>:

W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg
Ok, ja rozumiem ¿e sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz ¿eby znaki
których nie widzieli¶my - nie obowi±zywa³y?

Poniek±d ale nie do koñca. W chilach wolnych googlujê ale jak na razie nie uda³o mi siê znale¼æ przepisu

<http://postimage.org/image/a0pwxo9n5/>

Dz.U.2003.220.2181 za³±cznik nr 1

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 20:03:22
Autor: Big Jack
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomo¶ci
*Tom N* napisa³(-a):

<http://postimage.org/image/a0pwxo9n5/>

Dz.U.2003.220.2181 za³±cznik nr 1

To ja pozowolê sobie zapodaæ sznurki do pe³nej tre¶ci obu dokumentów:
Rozporz±dzenie:

Za³±cznik nr 1 do ww. roporz±dzenia
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal1_1.pdf
(1.5.1)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-23 23:16:11
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJÄ„ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 20:03, Big Jack pisze:

To ja pozowolę sobie zapodać sznurki do pełnej treści obu dokumentów:
RozporzÄ…dzenie:

Załącznik nr 1 do ww. roporządzenia
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal1_1.pdf
(1.5.1)

Nooooo, to jest to. Dzięki, dzięki dzięki.
Wiedziałem że musi gdzieś być coś takiego, no i chyba warto teraz zagrać z sądem w "mamy cię".

Data: 2012-10-24 09:45:48
Autor: Big Jack
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomo¶ci
*jedrus* napisa³(-a):

Nooooo, to jest to. Dziêki, dziêki dziêki.

Podziêkowania raczej dla *Tom N* Mnie te¿ ta wiedza, której ¼ródo
wskaza³ mo¿e byæ kiedy¶ potrzebna. Jak ju¿ sprawa bêdzie mia³a ostateczne rozstrzygniêcie, to przypomnij siê i napisz jakie ono by³o.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-24 16:09:33
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 09:45, Big Jack pisze:

Nooooo, to jest to. Dzięki, dzięki dzięki.

Podziękowania raczej dla *Tom N* Mnie też ta wiedza, której źródo
wskazał może być kiedyś potrzebna. Jak już sprawa będzie miała
ostateczne rozstrzygnięcie, to przypomnij się i napisz jakie ono było.

Wszystkim wielkie dzięks za podpowiedzi, linki i w ogóle za dyskusję.
Szczerze, to spodziewałem się ( już się na to zanosiło), że piszacy na grupie sędziowie (sprzyjający im grupowi obrońcy) zaczną filozofować co niekiedy TU widać słychać i czuć. Przecież my wszyscy jesteśmy pracodawcami całego tego wymiaru niesprawiedliwości, podmiotami a nie ubezwłasnowolnionymi przedmiotami.
Jak tylko dostanę wyrok zacznę się od niego odwoływać i oczywiście o wynikach dam znać na grupę.
Odpadnie mi argument, źle ustawionego fotoradaru (może tak stać jeszcze ok 2 lat) ale zostaną jeszcze inne.

Data: 2012-10-24 16:12:28
Autor: m
W dniu 24.10.2012 16:09, jedrus pisze:
[...]

BTW - czy oprócz Johnsona na grupie są w ogóle jacyś sędziowie?

p. m.

Data: 2012-10-24 16:22:59
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-24 16:09, jedrus pisze:

Wszystkim wielkie dzięks za podpowiedzi, linki i w ogóle za dyskusję.
Szczerze, to spodziewałem się ( już się na to zanosiło), że piszacy na
grupie sędziowie (sprzyjający im grupowi obrońcy) zaczną filozofować co

Nie żartuj! Sędziowie się aż tak nie pospolitują. Wziąć w łapę, to może i owszem (nie pamiętam już jak się ten sędzia z Katowic, o którym było głośno, nazywał), ale żeby gadać z motłochem? No co Ty...
;)

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-24 18:44:18
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 16:22, SQLwiel pisze:

[...]

Podczytuję to i owo z grupy i aż mnie czasami świerzbi żeby "odwarknąć" komuś. Za długo jednak siedzę w usenecie żeby robić szambo z w sumie pożytecznej grupy.
;)

Data: 2012-10-24 18:52:03
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-24 18:44, jedrus pisze:

Podczytuję to i owo z grupy i aż mnie czasami świerzbi żeby "odwarknąć"
komuś. Za długo jednak siedzę w usenecie żeby robić szambo z w sumie
pożytecznej grupy.
;)

Oj-tam ch.-tam...
Tych pożytecznych, to by John Trzypalcy policzył na palcach jednej ręki, że wymienię Liwiusza, Roberta, Gotfryda... :)

(możemy sobie pożartować, nieprawdaż? Nie ujmuję nic innym, niewymienionym pożytecznym, a chyba w pożyteczność ww nikt nie wątpi)

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-22 21:01:37
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-22 20:14, m pisze:

[...]

A mógłbyś czytać uważniej i jednocześnie próbować zrozumieć to co czytasz?
Masz 2 pasy ruchu w jedna stronę, przed tobą dupa ciągnącego się tira więc włączasz kierunkowskaz, zjeżdżasz na lewy (to nie jest takie proste bo ludzie grzeją lewym aż dym) i po wyminięciu ostatniego tira zjeżdżasz na prawy. Tylko że "po drodze" stały znaki których nie widzisz a po zjechaniu na prawy foci cie fotoradar.
Prosty i szybki zarobek SM na kolejne fotoradary.

Data: 2012-10-22 14:40:03
Autor: witek
jedrus wrote:
W dniu 2012-10-22 20:14, m pisze:

[...]

Masz 2 pasy ruchu w jedna stronÄ™, przed tobÄ… dupa ciÄ…gnÄ…cego siÄ™ tira

to sie nazywa ryzyko biznesowe.

Data: 2012-10-23 07:13:22
Autor: z
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-22 19:52, SQLwiel pisze:

Mamy jak±¶ paranojê, a nie "prawo". Jakie¶ gówno, a nie pañstwo.

Podziwiaæ :-) W zasadzie siê z Tob± zgadzam. Woko³o wszyscy domagaj± siê braku dyskryminacji, poszanowania godno¶ci, generalnie wolno¶ci...
A tu takie niedopracowane przepisy tê wolno¶æ, indywidualno¶æ depcz±ce :-)
Jak to siê ma do poprawno¶ci mi³o¶ci? ;-)

No dobra. Szkoda bajdurzenia. Pañstwo znalaz³o sposób na podreperowanie bud¿etów to reperuje. Przecie¿ jest to instytucja nastawiona na zysk.
A gadanie o bezpieczeñstwie blebleble mo¿na miêdzy bajki...

Data: 2012-10-23 07:19:42
Autor: z
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
PS. Kiedy¶ mnie "sfocili" te¿ na dwupasmówce po remoncie kiedy budowlañcy z jakiego¶ powodu jeszcze nie postawili jednego znaku podwy¿szaj±cego prêdko¶æ. Wszêdzie 70 ale na 200m 50. Ale by³y ¿niwa tej soboty. Normalnie kolejka przy radiowozie. Teraz ¿a³ujê ¿e nie chcia³em walczyæ.
Po tym co siê teraz dzieje pod panowaniem jedynie s³usznego ju¿ na pewno tak siê nie dam doiæ.

Data: 2012-10-23 11:42:57
Autor: Ajgor
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ¡ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

U¿ytkownik "z" napisa³ w wiadomo¶ci news:k659dg$69c$1news.task.gda.pl...
[...]

Jak to z jakiego powodu? W³a¶nie ze wzglêdu na te ¿niwa.
W Lubinie kiedy¶ na czteropasmówce gliniarze postawili ograniczenie do 40km/h
i stanêli 50m dalej z suszark±. Ka¿dy jecha³ sobie te 100km/h, a tu nagle z zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar. NIKT nie mia³ szans wyhamowaæ na czas. A zw³aszcza ciê¿arówki. Gliniarze chyba nie nad±¿ali z pisaniem mandatów. Pó¼niej ten numer powtarzali co jaki¶ czas. Skoñczy³o siê wielka burz± w lokalnej prasie. Komendant niemal na kolanach za to musial przepraszaæ :) Gro¿ono im s±dami za wy³udzenia itp. Ale czy by³y jakie¶ sprawy, tego nie wiem.
Najciekawsze, ¿e sami policjanci za kierownic± radiowozów zachowuj± siê, jak by w ogóle ¿adne przepisy nie istnia³y. Na wje¼dzie do Wroc³awia od strony Srody ¶l±skiej jest ograniczenie do 40km/h. Ze wszystkich samochodów, radiowozy je¿d¿± tam najszybciej. Kiedy¶ jeden mnie wyprzedzi³. Próbowa³em ustaliæm, z jak± prêdko¶ci± jedzie. Odpu¶ci³em przy 80km.h (on nadal siê oddala³).
Niedawno na w³asne oczy widzia³em, jak trzy radiowozy na legnickiej obwodnicy wyprzedza³y TIRa wciskaj±c siê na trzeciego (z przeciwka te¿ jechal TIR), itd itd itd...

Data: 2012-10-23 14:18:08
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJÄ„ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 11:42, Ajgor pisze:

Jak to z jakiego powodu? Właśnie ze względu na te żniwa.
W Lubinie kiedyś na czteropasmówce gliniarze postawili ograniczenie do
40km/h
i stanęli 50m dalej z suszarką. Każdy jechał sobie te 100km/h, a tu
nagle z zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar.
[...]

Przykładów można by mnożyć i bić przy okazji rekord flejma ale co z tego wynika?
Za kilka dni dostanę wyrok na piśmie od którego będę mógł się odwołać ale....??
1. Czy znacie jakieś precedensy gdzie w sprawie fotrad pozwany wygrał?
2. Czy w oparciu o & i realia można taki precedens stworzyć?
3. Czy gra warta świeczki, bo jak się ubezwłasnowolniony przez władzę sąd uprze, to mi dowali zamiast 150 dla przykladu tysiąc.

Na tu i teraz, poza nałogowymi piratami zdecydowana większość to ofiary (też losu), które godzą się na jawne i w majestacie prawa wyzyskiwanie albo jak kto woli opodatkowanie inaczej.
Co jak co, ale po grupie z wyrazem "prawo" w nazwie, chyba należy oczekiwać czegoś co będzie brzmiało jak:
"żeby prawo, żeby prawo, żeby prawo było prawem"

Data: 2012-10-24 11:12:46
Autor: anacron
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

A ty na prawdę wierzysz, że musisz jechać 100km/h, aby fotoradar właśnie
tyle pokazał? :)

Data: 2012-10-24 11:17:16
Autor: m
W dniu 24.10.2012 11:12, anacron pisze:
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

A ty na prawdę wierzysz, że musisz jechać 100km/h, aby fotoradar właśnie
tyle pokazał? :)

A wierzę, że Jędruś naprawdę użył "nie jest możliwe jechać 100km/h prawym pasem" jako argumentu na to że nie powinien zostać ukarany. I do tego piję.

p. m.

Data: 2012-10-24 15:22:40
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 11:17, m pisze:

A wierzę, że Jędruś naprawdę użył "nie jest możliwe jechać 100km/h
prawym pasem" jako argumentu na to że nie powinien zostać ukarany. I do
tego pijÄ™.

"chyba że się zjeżdżało z lewego po wyminięciu kolumny tirów" - tak mniej więcej wyglądała moja spowiedź.
Nie sprawdziłem stanu baterii w "gwoździu Ziobra" a więc nic się nie nagrało. ;(