Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twier dzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

Data: 2012-10-22 19:16:13
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twier dzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
..... i to stwierdzenie przytoczyłem dzisiaj sądowi w czasie rozprawy dotyczącej fotki mojego auta.
Zdziwiłem się gdy usłyszałem od przedstawiciela wymiaru niesprawiedliwości, że rok temu kiedy sfocono mi autko rzecznik tak nie twierdził.
Dodam, że sąd i przedstawiciel SM byli głusi na moje uwagi złego oznakowania drogi 2 pasmowej z 2 pasami ruchu w każdą ze stron.
Zapytałem jak miałem widzieć znak ograniczenia, gdy jechałem lewym pasem a po prawej 3-4 zawalidrogi z Białorusi a wysięgników z oznakowaniem nad jezdnią brak.
Fotkę zrobiono mi właśnie na prawym pasie jak już zjechałem po wyprzedzeniu tych tirów.
Powiedziałem też sądowi, że stała jazda z prędkością 100km/h prawym pasem nie jest możliwa ze względu na zawalidrogi ale jak grochem o ścianę.
Przed rozprawą pojechałem specjalnie na miejsce zbrodni żeby potwierdzić to co powyżej. Tym razem wiedziałem ze fotoradar wycelowany jest w las więc wyprzedzałem (jadąc lewym pasem) śmieciarę ale z przepisową prędkością (60). Co mi się dostało od kierowców po zjechaniu na prawy pas przed śmieciarę, nie życzę nikomu.
Wynegocjowałem dzisiaj zniżkę do 150 zeta i nie wiem czy babrać się dalej w sadowym gównie czy dać sobie spoksa?
Pewnie już za kilka dni dostanę wyrok i żądania zapłaty więc mam czas na przemyślenia.
Można to wyzerować?
Ta droga, to podobno "SŁYNNY" Trakt Brzeski

--
jedrus
Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości.

Data: 2012-10-22 19:25:35
Autor: m
W dniu 22.10.2012 19:16, jedrus pisze:
[...]

Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

[...]

Jeżeli wyprzedzanie z przepisową prędkością jest takim problemem, może poczekać na miejsce kiedy nie będzie ono takim problemem i tam wyprzedzić?

Generalnie. Znak z czerwoną obwódką i liczbą w środku, to jest znak zakazujący jechać z prędkością większą niż w/w liczba. To nie jest *nakaz* jazdy z tą prędkością.

p. m.

Data: 2012-10-22 19:33:28
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

Jeżeli wyprzedzanie z przepisową prędkością jest takim problemem, może
poczekać na miejsce kiedy nie będzie ono takim problemem i tam wyprzedzić?

Tylko że w dniu złapania fotki przez te tiry nie widziałem żadnego ograniczenia i wszystkie manewry wykonywałem normalnie.

Generalnie. Znak z czerwoną obwódką i liczbą w środku, to jest znak
zakazujący jechać z prędkością większą niż w/w liczba. To nie jest
*nakaz* jazdy z tą prędkością.

Jak zwał tak zwał. Ja wiedziałem że TAM jest ograniczenie. Trabiący za mną pewnie nie, bo nie widzieli znaku który przysłaniała im śmieciara.

Data: 2012-10-22 19:52:39
Autor: SQLwiel

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

Niniejszym rozpętujesz:
:)

A dlaczego nie ma jechać, skoro jego umiejętności, parametry pojazdu i ocena sytuacji na drodze pozwalają uznać taką prędkość za bezpieczną?

Dlaczego urzędnik ma "po równo" ustalać górny limit prędkości dla głupiej cipy, która właśnie dostała PJ za pięciokrotne zrobienie laski egzaminatorowi oraz dla kierowcy z 40-letnim stażem i czystym kontem punktowym?

To samo dotyczy promille'ów.

A na jakiej podstawie odbiera się PJ za ślady THC, gdy nie można stwierdzić, że kierowca "był pod wpływem"? I co ważniejsze - nie ma w prawie limitów "promillowych" czy innych, a testy THC potrafią wykazywać nawet i po pół roku?

Mamy jakąś paranoję, a nie "prawo". Jakieś gówno, a nie państwo.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-22 20:14:14
Autor: m
W dniu 22.10.2012 19:52, SQLwiel pisze:

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:

[...]

Ze względu na sytuację na drodzę. Jeżeli jego ocena sytuacji na drodze mówi że może, kiedy jednocześnie sam przyznaje że jest to niemożliwe (ze względu na zawalidrogi (a więc sytuację na drodze)) to znaczy to tylko to, że jego ocena sytuacji na drodze jest błędna.

p. m.

Data: 2012-10-22 20:40:31
Autor: Tom N
m w <news:50858cfd$0$1313$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 22.10.2012 19:52, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozptam, ale czy kto Ci kae jecha 100km/h?
Niniejszym rozptujesz:
:)
A dlaczego nie ma jecha, skoro jego umiejtnoci, parametry pojazdu i
ocena sytuacji na drodze pozwalaj uzna tak prdko za bezpieczn?

Ze wzgldu na sytuacj na drodz. Jeeli jego ocena sytuacji na drodze mwi e moe, kiedy jednoczenie sam przyznaje e jest to niemoliwe (ze wzgldu na zawalidrogi (a wic sytuacj na drodze)) to znaczy to tylko to, e jego ocena sytuacji na drodze jest bdna.

Manipulujesz -- mowa bya o zawalidrogach na prawym pasie jezdni o dwch
pasach i o drodze dwujezdniowej...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 14:28:44
Autor: m
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
[...]

Tylko troch manipuluj.

Ale tak poza tym, to nie widz adnych podstaw do tego eby wygra w tej sprawie w sdzie.

Bo argument jdrusia jest taki "nie mogem jecha prawym pasem tyle ile chc, to jechaem lewym. Przez to nie zobaczyem znaku, wic ten znak nie powinien mie do mnie zastosowania".

Wtpi eby sd na to powiedzia co innego ni "trzeba byo jecha prawym tyle, eby Pan znaki widzia" :). Te bym na miejscu sdu tak powiedzia.

p. m.

Data: 2012-10-23 15:14:34
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 14:28, m pisze:

Bo argument jędrusia jest taki "nie mogłem jechać prawym pasem tyle ile
chcę, to jechałem lewym. Przez to nie zobaczyłem znaku, więc ten znak
nie powinien mieć do mnie zastosowania".

Znaczy się nadal manipulujesz.
W tamtym wątku pisałem o próbie polegającej na wykonaniu dokładnie tego samego manewru jednak z wiedzą i świadomością ograniczenia prędkości.
Ot i to wszystko, bo w dzień w którym mnie sfocono, jechałem jak normalny biały człowiek, po normalnej dwupasmowej drodze bez świadomości jakichkolwiek ograniczeń.
Fotka na pasie gdzie ten TIR

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Data: 2012-10-23 15:30:35
Autor: m
W dniu 23.10.2012 15:14, jedrus pisze:
W dniu 2012-10-23 14:28, m pisze:

[...]

Napisałeś jednak "Powiedziałem też sądowi, że stała jazda z prędkością 100km/h prawym pasem nie jest możliwa ze względu na zawalidrogi ale jak grochem o ścianę. ", i do tego się odniosłem.

[...]

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

p. m.

Data: 2012-10-23 15:45:09
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

Stawiacz znaków ma przewidzieć, że jadący prawidłowo kierowca podczas wyprzedzania może prze kilometr albo dłużej nie widzieć znaku po prawej stronie jezdni. A więc na drodze dwujezdniowej znak, jeśli ma obowiązywać, to powinien być również na pasie zieleni (czyli po lewej), albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na którym wyprzedzać nie wolno.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-23 15:49:13
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-23 15:45, SQLwiel pisze:

[...]

To jakiś wreszcie jakiś konkret ale czy kryje się za nim przepis?

Data: 2012-10-23 16:24:32
Autor: m
W dniu 23.10.2012 15:45, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

[...]

Ale dlaczego tylko na dwujezdniowej? Przecież znak można przegapić również na jednojezdniowej, podczas wyprzedzania krótszego niż kilometr.

albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na
viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na
którym wyprzedzać nie wolno.

IMHO mamy do czynienia z ciekawym wariantem "nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania".

Bo z jednej strony, niewątpliwie są sytuacje w których ni ch.... nie dowiesz się że jest zakaz. Nie masz szans też tak planować wyprzedzania, żeby Ci żaden znak nie umknął, bo znak może być w każdej chwili.

Z drugiej strony, nie sposób oblepić znakami wszystko dookoła żeby kaźdy niezależnie od tego jak wyprzedza zawsze znak zobaczył, bo wtedy po prostu będzie tego za dużo  (IMHO już teraz jest za dużo).

Zaś zasada "nie widziałem znaku bo wyprzedzałem, nie obowiązuje mnie" prowadziłaby do absurdu.

p. m.

Data: 2012-10-23 15:46:22
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem że sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz żeby znaki
których nie widzieliśmy - nie obowiązywały?

Poniekąd ale nie do końca. W chilach wolnych googluję ale jak na razie nie udało mi się znaleźć przepisu/wzoru (a chyba być powinien) kwitu z naniesionym oznakowaniem dla drogi jak na fotce.
Nie wiem nawet jak to się nazywa - kratownice, wysięgniki, ramy...... Dla zwiększenia bezpieczeństwa powinno się stosować "to coś" a nie stawiać fotoradary.
Można też powtarzać znaki na pasie zieleni między jezdniami ale to NAGLE uszczupli dopływ kasy i rząd się zapłacze.

Data: 2012-10-23 18:25:21
Autor: Ula
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

Uytkownik "jedrus" <jedrus@wytnij.btx.pl> napisa w wiadomoci news:k667bt$s7s$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg

Ok, ja rozumiem e sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz eby znaki
ktrych nie widzielimy - nie obowizyway?

-- jedrus
Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszoci, ten nie jest godzien szacunku, teraniejszoci ani prawa do przyszoci.
- Jzef Pisudski. Kresowy Serwis Informacyjny http://ksi.kresy.info.pl/

Sdz, e musi gdzie istnie przepis okrelajcy, e na drodze dwupasmowej
znaki powinny znajdowa si po obu stronach drogi (jeli nie na
wysignikach).
Wnioskuj to z faktu, e tak wanie jest wszdzie w Europie.

Jeli przepis rzeczywicie istnieje, wtkotwrca powinien
wyga si w sdzie.

Ula

Data: 2012-10-23 18:30:19
Autor: spp
W dniu 2012-10-23 18:25, Ula pisze:

Je�li przepis rzeczywi�cie istnieje, w�tkotw�rca powinien
wy�ga� si� w s�dzie.

ROTFL.

--
spp

Data: 2012-10-23 18:47:03
Autor: Tom N
jedrus w <news:k667bt$s7s$1mx1.internetia.pl>:

W dniu 2012-10-23 15:30, m pisze:

http://wrzuta.btx.pl/stopklatka.jpg
Ok, ja rozumiem e sytuacja jest trudna, no ale co, chcesz eby znaki
ktrych nie widzielimy - nie obowizyway?

Poniekd ale nie do koca. W chilach wolnych googluj ale jak na razie nie udao mi si znale przepisu

<http://postimage.org/image/a0pwxo9n5/>

Dz.U.2003.220.2181 zacznik nr 1

--
'Tom N'

Data: 2012-10-23 20:03:22
Autor: Big Jack
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomoci
*Tom N* napisa(-a):

<http://postimage.org/image/a0pwxo9n5/>

Dz.U.2003.220.2181 zacznik nr 1

To ja pozowol sobie zapoda sznurki do penej treci obu dokumentw:
Rozporzdzenie:

Zacznik nr 1 do ww. roporzdzenia
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal1_1.pdf
(1.5.1)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-23 23:16:11
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 20:03, Big Jack pisze:

To ja pozowolę sobie zapodać sznurki do pełnej treści obu dokumentów:
Rozporządzenie:

Załącznik nr 1 do ww. roporządzenia
http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal1_1.pdf
(1.5.1)

Nooooo, to jest to. Dzięki, dzięki dzięki.
Wiedziałem że musi gdzieś być coś takiego, no i chyba warto teraz zagrać z sądem w "mamy cię".

Data: 2012-10-24 09:45:48
Autor: Big Jack
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomoci
*jedrus* napisa(-a):

Nooooo, to jest to. Dziki, dziki dziki.

Podzikowania raczej dla *Tom N* Mnie te ta wiedza, ktrej rdo
wskaza moe by kiedy potrzebna. Jak ju sprawa bdzie miaa ostateczne rozstrzygnicie, to przypomnij si i napisz jakie ono byo.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-24 16:09:33
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 09:45, Big Jack pisze:

Nooooo, to jest to. Dzięki, dzięki dzięki.

Podziękowania raczej dla *Tom N* Mnie też ta wiedza, której źródo
wskazał może być kiedyś potrzebna. Jak już sprawa będzie miała
ostateczne rozstrzygnięcie, to przypomnij się i napisz jakie ono było.

Wszystkim wielkie dzięks za podpowiedzi, linki i w ogóle za dyskusję.
Szczerze, to spodziewałem się ( już się na to zanosiło), że piszacy na grupie sędziowie (sprzyjający im grupowi obrońcy) zaczną filozofować co niekiedy TU widać słychać i czuć. Przecież my wszyscy jesteśmy pracodawcami całego tego wymiaru niesprawiedliwości, podmiotami a nie ubezwłasnowolnionymi przedmiotami.
Jak tylko dostanę wyrok zacznę się od niego odwoływać i oczywiście o wynikach dam znać na grupę.
Odpadnie mi argument, źle ustawionego fotoradaru (może tak stać jeszcze ok 2 lat) ale zostaną jeszcze inne.

Data: 2012-10-24 16:12:28
Autor: m
W dniu 24.10.2012 16:09, jedrus pisze:
[...]

BTW - czy oprócz Johnsona na grupie są w ogóle jacyś sędziowie?

p. m.

Data: 2012-10-24 16:22:59
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-24 16:09, jedrus pisze:

Wszystkim wielkie dzięks za podpowiedzi, linki i w ogóle za dyskusję.
Szczerze, to spodziewałem się ( już się na to zanosiło), że piszacy na
grupie sędziowie (sprzyjający im grupowi obrońcy) zaczną filozofować co

Nie żartuj! Sędziowie się aż tak nie pospolitują. Wziąć w łapę, to może i owszem (nie pamiętam już jak się ten sędzia z Katowic, o którym było głośno, nazywał), ale żeby gadać z motłochem? No co Ty...
;)

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-24 18:44:18
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 16:22, SQLwiel pisze:

[...]

Podczytuję to i owo z grupy i aż mnie czasami świerzbi żeby "odwarknąć" komuś. Za długo jednak siedzę w usenecie żeby robić szambo z w sumie pożytecznej grupy.
;)

Data: 2012-10-24 18:52:03
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-24 18:44, jedrus pisze:

Podczytuję to i owo z grupy i aż mnie czasami świerzbi żeby "odwarknąć"
komuś. Za długo jednak siedzę w usenecie żeby robić szambo z w sumie
pożytecznej grupy.
;)

Oj-tam ch.-tam...
Tych pożytecznych, to by John Trzypalcy policzył na palcach jednej ręki, że wymienię Liwiusza, Roberta, Gotfryda... :)

(możemy sobie pożartować, nieprawdaż? Nie ujmuję nic innym, niewymienionym pożytecznym, a chyba w pożyteczność ww nikt nie wątpi)

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel.

Data: 2012-10-22 21:01:37
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-22 20:14, m pisze:

[...]

A mógłbyś czytać uważniej i jednocześnie próbować zrozumieć to co czytasz?
Masz 2 pasy ruchu w jedna stronę, przed tobą dupa ciągnącego się tira więc włączasz kierunkowskaz, zjeżdżasz na lewy (to nie jest takie proste bo ludzie grzeją lewym aż dym) i po wyminięciu ostatniego tira zjeżdżasz na prawy. Tylko że "po drodze" stały znaki których nie widzisz a po zjechaniu na prawy foci cie fotoradar.
Prosty i szybki zarobek SM na kolejne fotoradary.

Data: 2012-10-22 14:40:03
Autor: witek
jedrus wrote:
W dniu 2012-10-22 20:14, m pisze:

[...]

to sie nazywa ryzyko biznesowe.

Data: 2012-10-23 07:13:22
Autor: z
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-22 19:52, SQLwiel pisze:

Mamy jak paranoj, a nie "prawo". Jakie gwno, a nie pastwo.

Podziwia :-) W zasadzie si z Tob zgadzam. Wokoo wszyscy domagaj si braku dyskryminacji, poszanowania godnoci, generalnie wolnoci...
A tu takie niedopracowane przepisy t wolno, indywidualno depczce :-)
Jak to si ma do poprawnoci mioci? ;-)

No dobra. Szkoda bajdurzenia. Pastwo znalazo sposb na podreperowanie budetw to reperuje. Przecie jest to instytucja nastawiona na zysk.
A gadanie o bezpieczestwie blebleble mona midzy bajki...

Data: 2012-10-23 07:19:42
Autor: z
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
PS. Kiedy mnie "sfocili" te na dwupasmwce po remoncie kiedy budowlacy z jakiego powodu jeszcze nie postawili jednego znaku podwyszajcego prdko. Wszdzie 70 ale na 200m 50. Ale byy niwa tej soboty. Normalnie kolejka przy radiowozie. Teraz auj e nie chciaem walczy.
Po tym co si teraz dzieje pod panowaniem jedynie susznego ju na pewno tak si nie dam doi.

Data: 2012-10-23 11:42:57
Autor: Ajgor
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...

Uytkownik "z" napisa w wiadomoci news:k659dg$69c$1news.task.gda.pl...
[...]

Jak to z jakiego powodu? Wanie ze wzgldu na te niwa.
W Lubinie kiedy na czteropasmwce gliniarze postawili ograniczenie do 40km/h
i stanli 50m dalej z suszark. Kady jecha sobie te 100km/h, a tu nagle z zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar. NIKT nie mia szans wyhamowa na czas. A zwaszcza ciarwki. Gliniarze chyba nie nadali z pisaniem mandatw. Pniej ten numer powtarzali co jaki czas. Skoczyo si wielka burz w lokalnej prasie. Komendant niemal na kolanach za to musial przeprasza :) Groono im sdami za wyudzenia itp. Ale czy byy jakie sprawy, tego nie wiem.
Najciekawsze, e sami policjanci za kierownic radiowozw zachowuj si, jak by w ogle adne przepisy nie istniay. Na wjedzie do Wrocawia od strony Srody lskiej jest ograniczenie do 40km/h. Ze wszystkich samochodw, radiowozy jed tam najszybciej. Kiedy jeden mnie wyprzedzi. Prbowaem ustalim, z jak prdkoci jedzie. Odpuciem przy 80km.h (on nadal si oddala).
Niedawno na wasne oczy widziaem, jak trzy radiowozy na legnickiej obwodnicy wyprzedzay TIRa wciskajc si na trzeciego (z przeciwka te jechal TIR), itd itd itd...

Data: 2012-10-23 14:18:08
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W dniu 2012-10-23 11:42, Ajgor pisze:

Jak to z jakiego powodu? Właśnie ze względu na te żniwa.
W Lubinie kiedyś na czteropasmówce gliniarze postawili ograniczenie do
40km/h
i stanęli 50m dalej z suszarką. Każdy jechał sobie te 100km/h, a tu
nagle z zaskoczenia ograniczenie, i zaraz za nim radar.
[...]

Przykładów można by mnożyć i bić przy okazji rekord flejma ale co z tego wynika?
Za kilka dni dostanę wyrok na piśmie od którego będę mógł się odwołać ale....??
1. Czy znacie jakieś precedensy gdzie w sprawie fotrad pozwany wygrał?
2. Czy w oparciu o & i realia można taki precedens stworzyć?
3. Czy gra warta świeczki, bo jak się ubezwłasnowolniony przez władzę sąd uprze, to mi dowali zamiast 150 dla przykladu tysiąc.

Na tu i teraz, poza nałogowymi piratami zdecydowana większość to ofiary (też losu), które godzą się na jawne i w majestacie prawa wyzyskiwanie albo jak kto woli opodatkowanie inaczej.
Co jak co, ale po grupie z wyrazem "prawo" w nazwie, chyba należy oczekiwać czegoś co będzie brzmiało jak:
"żeby prawo, żeby prawo, żeby prawo było prawem"

Data: 2012-10-24 11:12:46
Autor: anacron
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

A ty na prawdę wierzysz, że musisz jechać 100km/h, aby fotoradar właśnie
tyle pokazał? :)

Data: 2012-10-24 11:17:16
Autor: m
W dniu 24.10.2012 11:12, anacron pisze:
W dniu 2012-10-22 19:25, m pisze:
Pewnie flejma rozpętam, ale czy ktoś Ci każe jechać 100km/h?

A ty na prawdę wierzysz, że musisz jechać 100km/h, aby fotoradar właśnie
tyle pokazał? :)

Nie wierzy się NA coś ale W coś :).

A wierzę, że Jędruś naprawdę użył "nie jest możliwe jechać 100km/h prawym pasem" jako argumentu na to że nie powinien zostać ukarany. I do tego piję.

p. m.

Data: 2012-10-24 15:22:40
Autor: jedrus
W dniu 2012-10-24 11:17, m pisze:

Nie wierzy się NA coś ale W coś :).

A wierzę, że Jędruś naprawdę użył "nie jest możliwe jechać 100km/h
prawym pasem" jako argumentu na to że nie powinien zostać ukarany. I do
tego piję.

"chyba że się zjeżdżało z lewego po wyminięciu kolumny tirów" - tak mniej więcej wyglądała moja spowiedź.
Nie sprawdziłem stanu baterii w "gwoździu Ziobra" a więc nic się nie nagrało. ;(

Data: 2012-10-22 20:47:08
Autor: Big Jack
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomoci
*jedrus* napisa(-a):

Zdziwiem si gdy usyszaem od przedstawiciela wymiaru
niesprawiedliwoci, e rok temu kiedy sfocono mi autko rzecznik tak
nie twierdzi.

To kiedy zrobiono Ci t fotk?? Ile czekae na spraw i czy ju czasem si nie przedawnia? Moesz co wicej o tym napisa?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-22 21:25:51
Autor: jedrus
Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak tw ierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
W wiadomości
*jedrus* napisał(-a):

Zdziwiłem się gdy usłyszałem od przedstawiciela wymiaru
niesprawiedliwości, że rok temu kiedy sfocono mi autko rzecznik tak
nie twierdził.

To kiedy zrobiono Ci tą fotkę?? Ile czekałeś na sprawę i czy już czasem
się nie przedawniła? Możesz coś więcej o tym napisać?

Ok.
Było to w listopadzie zeszłego roku. Pierwszą fotkę i wezwanie do zapłaty (SM) dostałem chyba na wiosnę. Olałem. Druga i trzecia przechodziła chyba jakoś tak co 2 miesiące aż któregoś dnia, do domofonu gada mi strażnik i chce kitrać się do chałupy.
Kazałem mu warować przed klatką a nie szlajać mi się po salonach.
Był strażnik ze strażniczką a przyjechali radiowozem. Na pytanie dlaczego nie płacę odpowiedziałem że skoro milczę, tzn. "że mam was gdzieś" i dalej, "że nie dostaniecie ode mnie ani grosza". Albo na prawie albo gdzieś w sieci była opisana podobna sytuacja.
Powiedziałem, że dla mnie liczy sie tylko sąd a nie jakaś straż. To działa bo mam płacić sądowi a nie SM. ;)
Gdzieś tak ok. 2 mies wstecz dostałem z sądu postanowienie, że zostałem ukarany. Oczywiście się wnerwiłem, że ktoś o mnie decyduje beze mnie
i odwaliłem do sądu pismo w którym nieco się postawiłem. Dzisiaj odbyła się rozprawa tym razem z moją obecnością i "ugrałem" kolejny grosz, bo będę musiał zapłacić tylko 150 zeta a nie ok 200 jak widniało w poprzedniej decyzji sądu. SM zażyczyła sobie 300.

Na grupę napisałem po to, by m.in zasięgnąć języka czy dać sadowi te 150, czy działać coś i wyzerować. W końcu fotoradary są niezgodne z Konstytucją, oznakowanie tego odcinka drogi żadne, fotoradar ustawiony na las a jedyny dowód to stop-klatka nie oddająca w całości zdarzenia i homologacja fotoradaru.
Przed rozprawą byłem tam i stwierdziłem, że NIC przez rok nie zrobiono by poprawić widoczność oznakowania dla "lewopasmowców", którzy tuż przed wzniesieniem wpadają w sidła zastawione przez SM.