[pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty

Data: 2010-04-25 00:52:52
Autor: Tom01
[pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
Soulsick pisze:
Właśnie kilka dni temu Straż Miejska w Wejherowie przysłała zdjęcie
kogoś na moim motocyklu w trakcie lekceważenia ograniczenia prędkości
na obszarze zabudowanym. Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał
przytulić 10 punktów karnych, więc dostałem mandat za "niewiedzenie
kto kierował"

Jeśli ktoś jechał Twoim motocyklem to powinieneś wiedzieć kto i to jego problemem jest owych 10 punktów. Jeśli jednak jest inaczej, jak się łatwo domyślić, to należałoby wykazać się odwagą w ponoszeniu konsekwencji swoich czynów, zamiast publicznie manifestować postawę niegodną dorosłego człowieka.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2010-04-25 08:40:18
Autor: Marcin Gardeła
Tom01 wrote:
Jeśli ktoś jechał Twoim motocyklem to powinieneś wiedzieć kto i to
jego problemem jest owych 10 punktów.

Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka dni temu.

Jeśli jednak jest inaczej,
jak się łatwo domyślić, to należałoby wykazać się odwagą w
ponoszeniu konsekwencji swoich czynów, zamiast publicznie
manifestować postawę niegodną dorosłego człowieka.

Wiesz, niby masz rację, odwaga, postawa obywatelska itd, ale w polskim wymiarze sprawiedliwości obowiązuje zasada, że można kłamać na potęgę będąc oskarżonym i to po stronie policji/prokuratury lezy obowiązek udowodnienia winy. Patrząc na to w ten sposób bez sensu jest karanie posiadacza pojazdu za niewiedzenie kto jechał inną sankcją, to trochę tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące więzienia za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

--
Diobeu
VFR 800 '01

Data: 2010-04-25 14:40:12
Autor: Jacot
Marcin Gardeła <dio-beu@gazeta.pl> wrote:

tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące więzienia za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

I jak to doskonale by usprawnilo funkcjonowanie wymiaru.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-04-25 14:46:00
Autor: Mustafa
[pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka dni temu.

ale masz obowiązek pamiętania komu użyczałeś pojazdu
sądy karają za niepamiętanie nie na podstawie własnego widzimisię tylko na podstawie konkretnych przepisów

tak, jak w przypadku kradzieży - łapią cię i mówią, że ukradłeś, ty mówisz, że nie ukradłeś, w związku z czym dostajesz 2 miesiące więzienia za to, że nie wiesz kto ukradł, skoro nie ty :)

błąd w rozumowaniu :)
musiałby ktoś do kradzieży użyć Twoich narzędzi a Ty nie chciałbyś powiedzieć komu je pożyczyłeś

Data: 2010-04-26 08:00:55
Autor: Ritchie
Mustafa <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał(a):
> Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka dni > temu.

Mozesz odmowic wskazania sprawcy - mandat dostaniesz (za odmowe), ale unikniesz punktow. Sprawdzone. Pzdr. Ritchie.

-- -- -- -- -- --
XV1700
F650GS

Data: 2010-04-27 00:43:12
Autor: Mustafa
[pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
Mozesz odmowic wskazania sprawcy - mandat dostaniesz (za odmowe), ale
unikniesz punktow. Sprawdzone. Pzdr. Ritchie.

Dokładnie tak samo pisałem kilka postów wcześniej
Niestety kasa wychodzi z tego nieco wyższa niż zwykły mandat, ale jeśli ktoś ma podbramkową sytuację z punktami to warto więcej zapłacić.

Data: 2010-04-26 14:36:38
Autor: Budyń
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomości news:hr1di9$hun$1news.onet.pl...
ale masz obowiązek pamiętania komu użyczałeś pojazdu
sądy karają za niepamiętanie nie na podstawie własnego widzimisię tylko na podstawie konkretnych przepisów

a mógłbyś je zacytować? jakas linka?

b.

Data: 2010-04-27 00:42:58
Autor: Mustafa
[pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
a mógłbyś je zacytować? jakas linka?

hmmm... nie mógłbym :)
ale myślisz, że jeśli nie zacytuję, to sądy przestaną karać na podstawie tych przepisów ?

Data: 2010-04-26 12:36:29
Autor: Tom01
Marcin Gardeła pisze:
Mógł zapomnieć, nie ma prawnego obowiązku pamiętania, co było kilka dni temu.

Jasne, ale wiesz, że to mierna linia obrony...

ale w polskim wymiarze sprawiedliwości obowiązuje zasada, że można kłamać na potęgę będąc oskarżonym i to po stronie policji/prokuratury lezy obowiązek udowodnienia winy.

Nie tylko w polskim. Ale w tej sytuacji jest padadoks, który próbują wykorzystać niektórzy stosując szczeniackie chwyty.