Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.

Data: 2015-10-20 18:17:51
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Posiadam instalację od 3 tygodni. Połowa października, (przed)południe, słoneczny dzień - jak dotąd max
wydajność to 2950 W (max moc instalacji = 3,5 kW, taka przysługuje na dom
wielkości naszego). Dzień pochmurny, ale z chwilami słonecznymi = do 1500 W.
Dzień zupełnie pochmurny - zależnie od chwili i pory dnia od 130 do 500 W,
ale to naprawdę bez słońca i w chmurach.
Puszczam zmywarkę, pralkę, czajnik el., suszarkę do warzyw, gotuję "na
słońcu" obiad. Oczywiście nie wszystko na raz, wiadomo, chyba że muszę, wic
wtedy braki wyrównuję z sieci.
Jest nieźle :-)
Czekam na licznik dwukierunowy, a wtedy będzie jeszcze lepiej. Rachunki
zmaleją wyraźnie raczej wiosną i latem. Wtedy będzie prawdziwy bal :-)

--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-20 18:27:01
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

j.w.

--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 07:27:36
Autor: EiNStEiN
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wraĹźenia.
W dniu 2015-10-20 o 18:27, Ikselka pisze:
[...]

Witam
Jestem ciekaw ile kasy poszło ci w ten interes jesli to nie tajemnica.
Pozdrawiam

Data: 2015-10-21 07:37:11
Autor: wolim
W dniu 2015-10-21 o 07:27, EiNStEiN pisze:
[...]

Podłączam się pod pytanie. Z tego co pamiętam, pisałaś, że chcesz skorzystać z jakiegoś dofinansowania?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-10-21 09:38:59
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 07:27:36 +0200, EiNStEiN napisał(a):

ile kasy poszło ci w ten interes jesli to nie tajemnica.

Żadna. Właśnie dlatego piszę, żeby ludzie się decydowali, jeśli będzie
możliwość w ich gminach. Jest to dofinansowywane z projektu unijnego w 90%.
Za instalację tej mocy (moc przydzielają indywidualnie wg wielkosci domu i
warunków, chodzą po domach i szacują max. 4,5 kW chyba), zapłaciliśmy
TYLKO! 2500 zł za instalację o wartości ok. 20000. Dlatego takie duże
dofinansowanie, że to jest projekt dla Gmin/samorządów, a nie dla
indywidualnych odbiorców - przez 5 lat to Gmina jest właścicielem
instalacji.
Muszę powiedzieć, że gdyby trzeba było zapłacić te 60% wartości zamiast
10%, no to raczej byśmy nie ryzykowali, nie wiedząc, jake będą efekty.
Teraz, kiedy już wiadomo (nawet w październiku "uzysk" mocy), zapisało się
mnóstwo osób u nas. Pewnie teraz będą odrzucane liczne wnioski, bo jest ich
bardzo dużo. W naszej, pierwszej, bo pilotażowej turze, dostali wszyscy
chętni. --
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-24 12:36:05
Autor: nadir
W dniu 2015-10-21 o 09:38, Ikselka pisze:
[...]

Czyli do Twojej instalacji dołożyli się inni mieszkańcy gminy. Ciekawe czy też się cieszą tak jak ty?;)
Napiszesz co to za gmina?

Data: 2015-10-24 08:07:03
Autor: Zenek Kapelinder
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Nie boj zaby. Panstwo jeszcze nikomu nic nie dalo zeby pozniej na tym nie zarobic. Jak wprowadza podatek katastralny to uznaja ze wartosc nieruchomosci i nie wzrosla o 2,5 tysiaca a o 50 tysiecy. Niby przy jednym procencie rocznie wyjdze 500 do zaplacenia co roku od takich baterii slonecznych. Ale tu 500 tam 300 itd. I wyjdze roczne do zaplacenia 4000. Piec lat i panstwo odrobi a potem bedzie zarabialo. Co ma wisiec nie utonie.

Data: 2015-10-24 17:44:03
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 08:07:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

To nie "państwo" dało, to projekt unijny.
Poza tym wartość NIERUCHOmosci nie wzrasta z powodu instalacji RUCHOmych
3-]
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice,56445.html

Data: 2015-10-24 09:42:07
Autor: Zenek Kapelinder
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Pozyjemy zobaczymy. Nie wzrasta twierdzisz. To jak ktos złoty sedes będzie miał to wartość domu będzie taka sama jak w innym w stylu francuskim będzie sracz? To pod Urzędy Skarbowe będzie podchodzili a nie towarzystwa wzajemnej adoracji.

Data: 2015-10-24 20:20:25
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 09:42:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Jesteś laikiem. Nie podyskutujemy.

Data: 2015-10-24 22:44:59
Autor: nadir
W dniu 2015-10-24 o 17:44, Ikselka pisze:
To nie "państwo" dało, to projekt unijny.
A ta unia to skąd ma pieniądze?

Data: 2015-10-24 23:13:51
Autor: Jarosław Sokołowski
nadir pisze:

W dniu 2015-10-24 o 17:44, Ikselka pisze:
To nie "państwo" dało, to projekt unijny.
A ta unia to skąd ma pieniądze?

Z drukarni. Albo z banku. Tak to sobie niektórzy wyobrażają.

--
Jarek

Data: 2015-10-25 00:27:45
Autor: nadir
W dniu 2015-10-24 o 23:39, Ikselka pisze:
Dnia Sat, 24 Oct 2015 22:44:59 +0200, nadir napisał(a):

W dniu 2015-10-24 o 17:44, Ikselka pisze:
To nie "państwo" dało, to projekt unijny.
A ta unia to skąd ma pieniądze?

Ode mnie.

Tak, wiem. Ty płacisz od dziesięcioleci.

Data: 2015-10-25 00:50:49
Autor: nadir
W dniu 2015-10-25 o 00:31, Ikselka pisze:
[...]

I nie wolałabyś płacić mniej na tych wszystkich biurokratów a w zamian sama decydować na co wydasz swoje pieniądze?

Data: 2015-10-25 01:33:22
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 25 Oct 2015 00:50:49 +0200, nadir napisał(a):

[...]

Nie. Państwo to podatki. Byle sensowne.

Data: 2015-10-24 17:24:27
Autor: Zenek Kapelinder
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Katastralny jest jednym z sensowniejszych. Państwo odbije sobie wdzięcznościowce jakie dostałas i korepetycje od których nie zapłaciłas podatku.

Data: 2015-10-25 02:20:31
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 17:24:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Katastralny jest jednym z sensowniejszych. Państwo odbije sobie wdzięcznościowce jakie dostałas i korepetycje od których nie zapłaciłas podatku.

Przekażę na Kościół :->

Data: 2015-10-25 02:30:09
Autor: Ikselka
[...]

Poza tym nie mam domu ani działki w mieście - mój dom i działka to
siedlisko rolne. --

Data: 2015-10-26 15:28:34
Autor: wolim
[...]

A ileż Ty tych podatków, jako nauczycielka, odprowadziłaś przez całe życie? Przecież nauczyciele takie skromne pensje mają...

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-10-24 13:06:07
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 12:36:05 +0200, nadir napisał(a):

[...]

To JA im się dołożyłam. Oni nie płacą od dziesięcioleci tylu podatków, co
ja.

Ciekawe czy też się cieszą tak jak ty?;)

Na pewno bardziej, niż Ty 3-}

Napiszesz co to za gmina?

Może jeszcze mój NIP i numer konta? - chcesz coś dołożyć na moją
instalację?

Data: 2015-10-24 13:54:29
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 13:06:07 +0200, Ikselka napisał(a):

[...]

....bo planuję rozszerzenie. Datki mile widziane.

Data: 2015-10-24 15:14:15
Autor: nadir
W dniu 2015-10-24 o 13:06, Ikselka pisze:
Czyli do Twojej instalacji dołożyli się inni mieszkańcy gminy.

To JA im się dołożyłam. Oni nie płacą od dziesięcioleci tylu podatków, co
ja.
No jasne.

Ciekawe
czy też się cieszą tak jak ty?;)

Na pewno bardziej, niż Ty 3-}
Zapewne, wszak oni się najmniej do tego dołożyli.

Napiszesz co to za gmina?

Może jeszcze mój NIP i numer konta?
A na ki ciul mi Twój NIP i nr konta?

> chcesz coś dołożyć na moją instalację?
Chcę poznać co to za wspaniała gmina, tylko tyle i aż tyle.

Data: 2015-10-24 07:15:02
Autor: Zenek Kapelinder
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Jutro jest cien szansy zeby cos zmienic. Trzeba glosowac na tego co od dwudziestu szesciu lat chcialby socjalistyczna bande wyjebac od zlobu a co oktywniejszych jej dzialaczy powsadzac do pierdla. I jesli przez rok albo dwa mialo by sie zrobic gorzej to pozniej moze byc tylko lepiej. Dotacje to skurwysynstwo jakich malo. Przyklad. Kolektor sloneczny na wolnym rynku mozna kupic od 300zl za 1m2. Ten sam kolektor z dotacji kosztuje od tysiaca wzwyz za 1m2. Ktos przytula czyli kradnie innym 1400 na jednym kolektorze co ma 2m2. A jak by ktos chcial dotacje i chcial sam kupic kolektory to tak sie nie da. Z cenami jakie placi panstwo za jakies gzory tak samo. Sygnalizator " przejscie dla pieszych" taki na zadanie z przyciskiem kosztuje 40 tysiecy bez pozwolen, podlaczenia i montazu. Tabliczka z nazwa ulicy kosztuje 200 zlotych netto. Tej samej wielkosci i w tej samej technologii zrobiona tablicvzka reklamowa dla zwyklego ludka kosztuje 20-30zlotych do zaplacenia.

Data: 2015-10-24 15:34:30
Autor: Ikselka
Dnia Sat, 24 Oct 2015 15:14:15 +0200, nadir napisał(a):

> [...]

A na ki ciul mi Twój NIP i nr konta?

 > chcesz coś dołożyć na moją instalację?
Chcę poznać co to za wspaniała gmina, tylko tyle i aż tyle.

Masz w linku jedną z wielu - nie wystarczy? Sądzisz, że moja jakaś
szczególnie wybrana w machlojce?
3-]

Data: 2015-10-21 10:47:47
Autor: Ikselka
Fotowoltaika w praktyce - obiecane wrażenia.
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

Posiadam instalację od 3 tygodni.

Trochę opisu: kiedy moc jest powyżej iluś tam W, urządzenie samo się
włącza, a wtedy jasno świeci wyświetlacz i pokazuje na bieżąco, ile jest W.
Można sobie obserwować zmiany samemu albo na komputerze przez wi-fi (jest
wyposażone w bezprz.łączność) lub za pośr.kabla, dzieki oprogramowaniu z
udostępnianego przez instalatorów dysku (nie wiem, czemu nie ma tego dysku
w zestawie, ale co tam). Dysku jeszcze nie mam, mają podrzucić. U mnie
wchodzi w grę właśnie tylko wiifi, ze wzgl. na lokalizację urządzenia.
Kiedy moc spada poniżej granicznej wielkości (czyli kiedy jest za ciemno na
dworze), wyłącza się.
Jest automatycznie zsynchronizowane z siecią, tzn kiedy pobór mocy w domu
jest większy, niż uzyskany z instalacji, dobierana jest moc z sieci. Kiedy nie ma prądu w sieci, urządzenie się wyłącza - ze wzgl. na
bezpieczeństwo instalatorów pracujących na linii np przy awariach sieci czy
konserwacji.

Montaż paneli na dachu trwał kilka godzin, podobnie montaż instalacji. Mało
inwazyjny jeden i drugi, bardzo czysto zrobione wszystko, panele na
stelażach przykręconych do krokwi przez blachę dachową (z uszczelnieniem
otworów, oczywiście). Jest podobno możliwość naziemnej instalacji paneli.

--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-21 14:34:52
Autor: dsw
W dniu środa, 21 października 2015 10:47:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

> Posiadam instalację od 3 tygodni.

Witaj, parę pytań mam: Dużo kucia ścian? Ustrojstwo dużo miejsca zajmuje? (to w domu, bo na dachu to nie robi). To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?
Jak się program dofinansowania nazywa? (bo to chyba nie jest KAWKA? ZTCP KAWKA jest dla wymiany ogrzewania z węglowego na mniej emisyjne)
Dużo miejsca w skrzynce elektrycznej potrzeba, żeby ustrojstwo spiąć razem z siecią domową/energetyki? :)
pozdrawiam

Data: 2015-10-22 16:52:33
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:34:52 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

W dniu środa, 21 października 2015 10:47:46 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:17:51 +0200, Ikselka napisał(a):

Posiadam instalację od 3 tygodni.

Witaj, parę pytań mam: Dużo kucia ścian?

Zero :-) Jest to w pobliżu licznika energi (ja go mam w domu, przy
wejściu), u mnie wszystko idzie kablami w białych osłonkach - od paneli na
dachu,  na zewnątrz po ścianie pod samym dachem, potem schodzi pionowo,
przy drzwiach wejściowych wchodzi do sieni przez scianę przy drzwiach,
bardzo czysto i precyzyjnie. Kable poprowadzone estetycznie, jak na ten
rodzaj roboty. U mnie ich prawie nie widać, bo mamy jasny tynk, a w sieni
biała farba. Jest trochę kabla w sieni, bo nie było miejsca obok samego
licznika, więc od urządzenia do licznika idzie kabel na przeciwną scianę
sieni. Ale idzie on ponad drzwiami (tam jest ciemnawo) i od razu wchodzi do
szafki, więc praktycznie niewidoczny.
Ale to u mnie trochę kabli widać - oni chcieli poprowadzić wprost przez
strych do wewnątrz domu, lecz się nie zgodziłam, bo nie chcę mieć żadnych
kabli elektrycznych na strychu.
Ustrojstwo dużo miejsca zajmuje? (to w domu, bo na dachu to nie robi).

Oczywiście licząc bez kabli- u mnie zajmuje niecały m2 ściany, moze nawet
2/3 m2. Tzn jest to obszar, na którym są w sporych odl. od siebie
rozmieszczone 3 urządzenia - jedna duża skrzynka z wyświetlaczem, ma ona
60/35/20 cm (wys/szer/gł) i obok jedna pod drugą dwie małe wielkości
tradycyjnego licznika energii.

To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd Jednak to nie żadna sprawa, bo rolę akumulatora spełniać ma ten licznik
dwukierunkowy, który mają doinstalować. Działa on jako roz-licznik energii
z dostawcą :-)

Jak się program dofinansowania nazywa? (bo to chyba nie jest KAWKA? ZTCP KAWKA jest dla wymiany ogrzewania z węglowego na mniej emisyjne)

To dokładnie ten projekt - pierwszy wynik z Google linkuję:
http://www.cieszanow.org/index.php/318-zaproszenie-do-udzialu-w-projekcie

Dużo miejsca w skrzynce elektrycznej potrzeba, żeby ustrojstwo spiąć razem z siecią domową/energetyki?

Po prostu kabel wchodzi do skrzynki dziurką i gdzieś tam jest wpięty przy
liczniku - zajrzałam aż. I to wszystko.

:)

Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.

--
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-22 09:11:01
Autor: dsw
W dniu czwartek, 22 października 2015 16:52:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

Mam nadzieję, ze się przydadzą informacje.

Dziękuję bardzo. Szkoda, że u mnie nie ma żadnych dotacji na ten cel. Może w przyszłości będą...

Pozdrawiam serdecznie

Data: 2015-10-22 18:18:50
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 22 Oct 2015 09:11:01 -0700 (PDT), dsw napisał(a):

[...]

Musisz spytać wprost - u siebie w gminie. Tego nie podają przez megafon,
cóż. Ja dowiedziałam się zupełnie przypadkiem, od naszej sołtysiny, a na
stronie naszej gminy było to dosyć głęboko zagrzebane. Jestem obyta z
internetem, a trudno mi było znaleźć, no tyle podstronek trzeba było
przegrzebać, że hmm... --
XL  https://www.youtube.com/watch?v=wNcV_dHUHSs

Data: 2015-10-23 08:26:26
Autor: Miroo
W dniu 2015-10-22 o 16:52, Ikselka pisze:
To tylko na bieżąco energie daje czy akumuluje gdzieś?

Nie, nie ma zadnej możliwości akumulacji - chyba, że masz samochód
elektryczny, to sobie możesz w nim magazynować prąd

Trzeba zamówić Powerwall/Powerpack u Muska, tylko podobno są spore kolejki...
http://challenger.org.pl/?p=145

Pozdrawiam

Data: 2015-10-23 12:01:42
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 23 Oct 2015 08:26:26 +0200, Miroo napisał(a):

[...]

http://samochodyelektryczne.org/tesla_motors_wprowadza_na_rynek_stacjonarne_magazyny_energii.htm
Ponad 10000 za powerbank? - hmmm, kto wie, skoro rocznie płacę za prąd
ponad 2000, to zakup magazynu "zwróciłby" się po 5 latach, a potem to już
..... ;-)
 Tylko ile energii musiałabym i tak dokupić? - to zależy, ile będzie
dni/godzin słonecznych - więc muszę najpierw mieć statystykę pozyskiwanej
energii w ciągu tego pierwszego roku użytkowania instalacji FV. Urządzenie,
które posiadam, muszę w tym celu jak najszybciej podłączyć do komputera i
wykorzystać dostępne z urządzeniem oprogramowanie, które robi
zestawienia... A potem się zastanowię :-)

Zwłaszcza że (cytuję z komentarzy pod tekstem):
"Korzystanie w dzień z energii z fotowoltaiki (20 gr/kWh@20 lat) i
ładowanie zasobnika, wykorzystanie energii w szczycie wieczornym (40
gr/kWh) i korzystanie w nocy z tańszej taryfy miałoby sens, jednak mając
możliwość sprzedaży energii do sieci za > 30 gr/kWh cała korzyść z
posiadania zasobnika znika."

Dzęki za informację, nie miałam pojęcia, że coś takiego JUŻ jest dostępne.
Będę teraz sprawę rozważać bardzo dokładnie.