Fotyga na rowerze, potrącona przez samochó d

Data: 2009-04-02 19:33:04
Autor: Szprota aka Stefandora
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochó d
Błażej Bączykiewicz z pomorskiej policji powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że do wypadku doszło po południu w Gdańsku. Jadącemu główną drogą czarnemu mercedesowi drogę zajechał pojazd, który wyjechał z drogi podporządkowanej. Kobieta jadąca mercedesem musiała gwałtownie hamować i uderzyła w przejeżdżająca rowerzystkę, którą okazała się być Anna Fotyga. Polityk trafiła do szpitala.

http://tnij.org/fotyga_rower

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-02 19:43:08
Autor: click
Szprota aka Stefandora pisze:
[...]

tu troche wiecej i z wiekszym sensem nieco
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6458861,Anna_Fotyga_potracona_na_rowerze.html

ciekawym ile jechal ten merc, ze po ostrym hamowaniu przewrocil sie na bok

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-04-02 19:45:49
Autor: MadMan
Dnia Thu, 02 Apr 2009 19:43:08 +0200, click napisał(a):

ciekawym ile jechal ten merc, ze po ostrym hamowaniu przewrocil sie na bok

Może to była A klasa z tych które się przewracały?

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-04-02 19:50:49
Autor: click
MadMan pisze:
Dnia Thu, 02 Apr 2009 19:43:08 +0200, click napisał(a):

ciekawym ile jechal ten merc, ze po ostrym hamowaniu przewrocil sie na bok

Może to była A klasa z tych które się przewracały?

wywracaly sie przy "losiu" ale pozniej to poprawili
moglo tak byc, ze kierujaca mercem odbila gwaltownie i sie przewrocila
wiemy ile napisali

Data: 2009-04-02 12:21:26
Autor: Rowerex
On 2 Kwi, 18:50, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
MadMan pisze:

> Może to była A klasa z tych które się przewracały?

wywracaly sie przy "losiu" ale pozniej to poprawili
moglo tak byc, ze kierujaca mercem odbila gwaltownie i sie przewrocila
wiemy ile napisali

Jak nazwa wskazuje - Mercedes Bęc

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-04-03 08:55:00
Autor: Raist
Użytkownik "click" <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał w wiadomości news:gr2tg9$1l8$1news.onet.pl...
ciekawym ile jechal ten merc, ze po ostrym hamowaniu przewrocil sie na bok

tutaj inna pani kierownik potrafi zgrabnie sie przewrocic:
http://www.youtube.com/watch?v=P2qzjdH46gY

Raist

Data: 2009-04-02 20:26:45
Autor: akara0
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochód
Użytkownik "Szprota aka Stefandora" napisał
[...]

jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy rowerzystów

Data: 2009-04-02 20:30:41
Autor: Szprota aka Stefandora
akara0 wrote:
jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy rowerzystów

Wszystko zależy od tego czy pani Fotyga będzie miała większy czy mniejszy uraz do jazdy na rowerze.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-02 21:04:30
Autor: BoDro
"Szprota aka Stefandora" napisała:

> jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy
> rowerzystów

Wszystko zależy od tego czy pani Fotyga będzie miała większy czy
mniejszy uraz do jazdy na rowerze.

ale jest bardzo prawdopodobne, że władze priorytetowo potraktują budowę
ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-04-02 21:17:10
Autor: akara0
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochód

Użytkownik "BoDro" napisał
ale jest bardzo prawdopodobne, że władze priorytetowo potraktują budowę
ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór :-)
albo stwierdzą, że obowiązkowo trzeba jeździć w kaskach i kamizelkach (obym się mylił)

Data: 2009-04-02 21:21:13
Autor: Szprota aka Stefandora
Fotyga na rowerze, potrącona przez samo chód
akara0 wrote:
Użytkownik "BoDro" napisał
ale jest bardzo prawdopodobne, że władze priorytetowo potraktują budowę
ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór :-)
albo stwierdzą, że obowiązkowo trzeba jeździć w kaskach i kamizelkach (obym się mylił)

Eee, kask może, ale kamizelka wskazywałaby na winę rowerzystki.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-02 22:06:07
Autor: akara0
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochód
Użytkownik "Szprota aka Stefandora" napisał
Eee, kask może, ale kamizelka wskazywałaby na winę rowerzystki.
nieeeeee, po prostu wymuszający pierwszeństwo wcześniej by zauważył nadjeżdżający pojazd i nie wymusił :P

Data: 2009-04-06 00:57:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Fotyga na rowerze, potrącona przez samo chód
Użytkownik akara0 napisał:

Użytkownik "BoDro" napisał
ale jest bardzo prawdopodobne, że władze priorytetowo potraktują budowę
ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór :-)
albo stwierdzą, że obowiązkowo trzeba jeździć w kaskach i kamizelkach (obym się mylił)

Przepis wymagający jazdy w kamizelkach byłby niekonstytucyjny - bo zakazywałby posiadania przy okryciu wierzchnim rękawów nie mających żadnego związku z podwyższeniem widoczności...

Jeśli już - to można wymagać od rowerzystów stroju zawierającego atestowane elementy w kolorach alarmowych (czerwień strażacka, żółć fluorescencyjna, oranż fluorescencyjny) o dostatecznej powierzchni i atestowane elementy odblaskowe. I tu mamy  spektrum od oczojebnych koszulek kolarskich z odpowiednimi aplikacjami odblaskowymi, poprzez wspomniane kamizelki aż po możliwą do zwinięcia w rulon i schowania do kieszeni dwudziestocentymetrową koalicyjkę z paskiem oczojebnym plus drugim odblaskowym zakładaną na dowolne zewnętrzne okrycie - i chyba czas żeby zacząć uświadamiać prawodawcom że hasło "kamizelka" jest w tym kontekście niekonstytucyjne...

--
Darek

Data: 2009-04-06 11:02:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 6 Apr 2009, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

Użytkownik akara0 napisał:

[...]

  A gdzie tam.
  To dopiero jakby był obowiązek jazdy z kamizelką na wierzchu :P

  A swoją drogą, jak ktoś tu słusznie zauważył, przy ubraniu kamizelki
krytycznie ważna staje się widoczność ręki którą sygnalizuje się
zamiar skrętu.
  Znając przeciętną spostrzegawczość kierofffców...
  Czyli najpierw paski po 20 cm :P czegoś świecącego na nadgarstki,
a dopiero potem *ewentualnie* kamizelka.
  Przyznaję, że zdarzało mi się jeździć w samej kamizelce (mówię
o *ubiorze*, a *nie* o światłach!) ale uwaga była słuszna.

koalicyjkę z paskiem oczojebnym plus drugim odblaskowym zakładaną na dowolne zewnętrzne okrycie - i chyba czas żeby zacząć uświadamiać prawodawcom że hasło "kamizelka" jest w tym kontekście niekonstytucyjne...

  Najlepiej żeby nie wymyślali dziwolągów w ogóle :]

pzdr, Gotfryd
(często z kamizelką)

Data: 2009-04-06 11:23:36
Autor: galex
Gotfryd Smolik news pisze:

 Przyznaję, że zdarzało mi się jeździć w samej kamizelce (mówię
o *ubiorze*, a *nie* o światłach!)

O! I nikt Cię nie zatrzymał? Za obrazę moralności np?
;-)
--
galex

Data: 2009-04-06 15:50:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 6 Apr 2009, galex wrote:

 Przyznaję, że zdarzało mi się jeździć w samej kamizelce (mówię
o *ubiorze*, a *nie* o światłach!)

O! I nikt Cię nie zatrzymał? Za obrazę moralności np?

  Dobre :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-06 16:03:50
Autor: Wojtek Paszkowski

"galex" <rowerzysta@op.pl> wrote in message news:grchnu$u25$1news.onet.pl...
Gotfryd Smolik news pisze:
 Przyznaję, że zdarzało mi się jeździć w samej kamizelce (mówię
o *ubiorze*, a *nie* o światłach!)

O! I nikt Cię nie zatrzymał? Za obrazę moralności np?

musi co nie znasz naczelnego argumentu kamizelkofobów - o tym, że kamizelki zagrażają skręcającym w lewo, bo kierowcy dostrzegają tylko kamizelki, a odnóży i reszty ciała już nie...

pozdr

Data: 2009-04-02 23:49:41
Autor: Wojtek Paszkowski

"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message news:gr327t$5gq$1inews.gazeta.pl...

ale jest bardzo prawdopodobne, że władze priorytetowo potraktują budowę
ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Czarny Dwór :-)

z opisu wynika raczej, że chodzi o ul. Hallera. A tam akurat jest świetna droga dla rowerów (i ulicą w zasadzie prawie nikt rowerem nie jeździ) - rzeczony merc mógł wypaść na drogę albo przejazd dla rowerów w jej ciągu

pozdr

Data: 2009-04-02 23:05:04
Autor: Titus Atomicus
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochód
In article <gr308v$uco$2@news.onet.pl>,
 Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:

akara0 wrote:
> jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy > rowerzystów Wszystko zależy od tego czy pani Fotyga będzie miała większy czy mniejszy uraz do jazdy na rowerze.

Ale KASK.
Czy KASK miala?

TA

Data: 2009-04-02 23:07:12
Autor: click

akara0 wrote:
[...]

FR orzech

http://www.msz.gov.pl/gallery/foto-galeria/2006-08-29/Fotyga_2.JPG

Data: 2009-04-03 08:12:43
Autor: bans
Fotyga na rowerze, potrącona przez samo chód
Data: 2009-04-03 07:36:19
Autor: Adrian S.
Fotyga na rowerze, potrącona przez samochód

Ale KASK.
Czy KASK miala?

 Czy miała kamizelkę? --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-06 01:00:00
Autor: Dariusz K. Ładziak
Fotyga na rowerze, potrącona przez samo chód
Użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał:

Ale KASK.
Czy KASK miala?
\
Nieważne - nie musiała i nawet nie mając nie złamała żadnego przepisu prawa, jechała swoje a jakiś inteligentny inaczej wyekspediował drogą powietrzną w jej kierunku samochód( nie rozstrzygam tu czy inteligentny inaczej był kierowca latającego samochodu czy ten co go w całą sytuację wkręcił)

--
Darek

Data: 2009-04-06 11:04:32
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Czekaj, czekaj.
1. IMVHO to *zdecydowanie* miała być ironia
2. i miała ona wykazać, że w razie zmiany prawa przyczyna wypadku będzie
  mogła być skierowana na tematy zastępcze

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-02 21:31:19
Autor: dobrov
akara0 wrote:

jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy rowerzystów

Ta... pewnie jeżeli już coś zrobią to ograniczą prędkość w zabudowanym
tym razem do 20km/h i finito.

Data: 2009-04-03 07:06:22
Autor: Rafał Muszczynko
akara0 <akara0@WYTNIJpoczta.onet.pl> napisał(a):
jak łomotnęło władzę to może wreszcie władza zacznie zauważać problemy rowerzystów

Oby nie, jak dotąd władza potrafi tylko na zmianę obowiązek kasków i kamizelek
wymyślać. To już wole by nie myśleli, a słuchali takich Olków i Cinków i
wierzyli na słowo. --

Data: 2009-04-06 00:48:59
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik akara0 napisał:
[...]

Aj tam władzę - byłą władzę... Jak baby za działalność polityczną nie cierpię to tu mi jej szkoda - jechała swoje jak PoRD przykazało a jakiś idiota fikołka blaszanką wykonał i ją trafił... Równie dobrze mógł mnie na rowerze, na piechotę czy również blaszanką jadącego trafić - po prostu spotkało się na drodze dwóch inteligentnych inaczej a osoba postronna ucierpiała. Ale mimo że władza ciut była to chociaż więcej szumu medialnego będzie - może choć część miszczów kierownicy zacznie myśleć (choć nie śmiem mieć takich nadziei...)

--
Darek

Data: 2009-04-02 23:17:03
Autor: robertcb
[...]

zamiast 50 to kierowca mercedesa jechał 150, co tu dużo pisać...

Data: 2009-04-03 00:00:08
Autor: BoDro
<robertcb@poczta.onet.pl> napisał:

> Anna Fotyga. Polityk trafiła do szpitala.

zamiast 50 to kierowca mercedesa jechał 150, co tu dużo pisać...

z artykułu:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=32278

wynika, że p. Annę "merc" dopadł na chodniku...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-04-03 00:52:29
Autor: Titus Atomicus
In article <gr3ci2$q5g$1@inews.gazeta.pl>, "BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote:

> zamiast 50 to kierowca mercedesa jechał 150, co tu dużo pisać...

z artykułu:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=32278

wynika, że p. Annę "merc" dopadł na chodniku...

No tak.
Ona mi wygladala na rowerzystke chodnikowa.

Smieszne komentarze, BTW.

TA

Data: 2009-04-03 11:29:08
Autor: Tomek Banach
BoDro wrote:
[...]

o mandacik dla Pani za jazde po chodniku :)

Tomek

Data: 2009-04-03 12:08:43
Autor: Wojtek Paszkowski
"Tomek Banach" <bez_tegotbanan@poczta.onet.pl> wrote in message news:gr4kub$47k$1news.onet.pl...

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.php?id_news=32278

wynika, że p. Annę "merc" dopadł na chodniku...

o mandacik dla Pani za jazde po chodniku :)

o ile dobrze kojarzę ćwiartkę skrzyżowania (tak 50/50), to akurat w tym miejscu jest ciąg pieszo-rowerowy...

Nb skrzyżowanie dość niebezpieczne (mimo sygnalizacji), na przejeździe rowerowym kierowcy skręcający z Hallera w Czarny Dwór nagminnie wymuszają pierwszeństwo na cyklistach - mimo świetnej widoczności i potężnego w sezonie ruchu rowerowego

pozdr

Data: 2009-04-06 09:29:46
Autor: robertcb
[...]

Bo droga rowerowa lub chodnik jest bezpieczny wtedy i tylko wtedy, gdy jest od samochodów oddzielona(y) barierą energochłonną lub solidnym rowem, czy też znajduje się znacznie powyżej jezdni (usypany wał).

Niestety, pas trawnika nie wystarcza.

Data: 2009-04-06 09:39:24
Autor: Marcin Hyła
robertcb@poczta.onet.pl wrote:

[...]

Bzdura.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Fotyga na rowerze, potrącona przez samochó d