Fox uszczelki - do doświadczonych; lepsze Enduro czy oryginał ?

Data: 2010-10-19 04:00:20
Autor: Kukuś
Fox uszczelki - do doświadczonych; lepsze Enduro czy oryginał ?
Witam
Nie wierzę, że komuś jeszcze chciałoby się czytać co myśle na temat
produkowanego dziś sprzętu. Do grupy tej zaliczam również posiadanego
przeze mnie Fox RL 100 z 2008 r. Co robią w 2010 strach myśleć.
Może i pracuje dobrze ale poza tym szajs bez głowy. Nie pamiętam dnia
na TC, żeby oblepiony fragmentami z koła błotem pozwolił się
bezproblemowo zablokować. Niestety blokada pociągała za sobą od razu
również tłumienie - ale co ciekawe tylko w jedną stronę. Syf. Po
każdej jeździe golenie przetrzeć .... żenua.
A w serwisie jeszcze mi mówią, że lekkie pocenie może w zimie nastąpić
bo uszczelki twardnieją ....
A MOIM BOMBERZE z 99 roku nic w zimie się nie pociło a uszczelki (1
komplet) działały przez 10 lat. Dalej nie wiem bo sprzedałem.
No ale ja się tu rozpisałem - trzeba zmienić te uszczelki i tu pytanie
do praktyków - czytam, że Enduro zdobyły: Portal Mtbr.com już docenił
te produkty przyznając im 3 lata z rzędu nagrodę BEST OF MTBR" -
znaczy się może są mniejszym shitem niż fabryczne ?
No nie wiem. Wiem jedno - serwisowe 200 h jest jak w pysk strzelił. Co
za katastrofa .... ;-(
Pzdr
RafałVFR

Data: 2010-10-19 11:06:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-19, Kukuś wrote:
Witam
[...]

OMG, cóż za bryndza. Faktycznie wszystkie nowe Foxy tak mają? Jacyś
inni użytkownicy też tak mają?

I od razu, Rock Shox też tak kiepsko przędzie?

Data: 2010-10-19 05:45:33
Autor: Michał Kieś
Fox uszczelki - do doświadczonych; lepsze Enduro czy oryginał ?

OMG, cóż za bryndza. Faktycznie wszystkie nowe Foxy tak mają? Jacyś
inni użytkownicy też tak mają?

I od razu, Rock Shox też tak kiepsko przędzie?

Nie wiem jak we współczesnych Rock Shox, ale w moim powietrznym Duke'u
z 2003 roku w temperaturze okolo -10*C nic sie szczegolnie nie dzieje,
choc czuc, ze olej gestnieje.

Data: 2010-10-20 12:59:32
Autor: Rafal VFR
[...]

Che co mogę napisać; Mój BOMBER Z2 Super Fly, który będzie dla mnie na zawsze mistrzostwem świata w budowie widelców też nie tylko w zimie ale ogólnie z żadnych warunków sobie drwił. Owszem miał tylko 65 mm skoku - ale taki był wtedy standard. Poza tym był piękny, lekki (niecałe 1400 gram) i wogóle naj. Mam jeszcze Z2 Bam w drugim rowerze - ale Super Fly i tak był najlepszy na świecie. Gdyby nie przebudowa Speca zostawiłbym go sobie i raczył się jego widokiem. Czerpałbym z tego po prostu przyjemność. Dużą przyjemność.
Oto on;-) http://picasaweb.google.com/Kukusijuz/Sintesi092009#5411339419824518562 - piękny :-)

Pzdr
Rafał

Data: 2010-10-19 17:47:46
Autor: solar
W dniu 2010-10-19 13:06, Jan Srzednicki pisze:

OMG, cóż za bryndza. Faktycznie wszystkie nowe Foxy tak mają? Jacyś
inni użytkownicy też tak mają?

Foxy są po prostu wymagające. Mój znajomy, właściciel SR, DeHowiec przesiadł się na jakiegoś dwupółkowego Foxa i potwierdza - czyszczenie goleni, serwisowanie co miesiąc itp. Ale nadrabia za to kulturą pracy. On sobie chwali. Pewnie też bym sobie chwalił, gdbym w robocie mógł sobie przy okazji przeserwisować amora. A ponieważ nie mogę, pozostaję przy Bomberze. :)

"Nie kupuj książek bez uprzedniego zasięgnięcia rady osób pobożnych, dobrze zorientowanych. Mógłbyś kupić rzecz bezużyteczną albo zgoła szkodliwą."
                                     św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2010-10-19 14:49:48
Autor: kml
Kukuś wrote:
A w serwisie jeszcze mi mówią, że lekkie pocenie może w zimie nastąpić
bo uszczelki twardnieją ....

Weź uszczelki enduro do ręki a poznasz sens słowa TWARDE :>

No nie wiem. Wiem jedno - serwisowe 200 h jest jak w pysk strzelił. Co
za katastrofa .... ;-(

Jak 200h to 200h i nie ma przebacz - było czytać manuala PRZED kupnem. Znam jedną osobę, która dała za nie tyle ile chcieli i powiedział, ze więcej ich nie kupi. Są twarde, a przez to cholernie podatne na zgniecenie w czasie montażu czyli potrafią nabrać innego kształtu niż okrągły. Poza tym są ciasno spasowane co jest plusem/minusem w zależności jak na to patrzeć.

Gdybym to ja miał ten problem to brałbym te, które są tańsze i raczył je regularnie brunoxem deo.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-19 14:59:08
Autor: Alfer_z_pracy
kml napisał:
Jak 200h to 200h i nie ma przebacz - było czytać manuala PRZED kupnem.

Eeee... OIDP w manualu RS też jest podana godzinowość serwisowania. Strzelam że jak to u amerykańcow zapewne jest wrzucona po to, by klient po milionie godzin bez serwisu potem się nie procesował że mu się amor nie ugina. Niemniej w RS zdecydowanie te terminy są przesadzone, ja bym powiedział nawet że (tfu! odpukać!) Reba jest bezserwisowa. Jak czytam kolegę o upierdliwościach Foxa to współczuję, nawet jeśli ten Fox miałby być wygodniejszy w komforcie jazdy.

A.

Data: 2010-10-19 07:01:06
Autor: Michał Kieś
On 19 Paź, 14:59, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
kml napisał:

> [...]

nawet że (tfu! odpukać!) Reba jest bezserwisowa. Jak czytam kolegę o
upierdliwościach Foxa to współczuję, nawet jeśli ten Fox miałby być

Rock Shox zaleca serwisowanie co 100h

pozdr
mk

Data: 2010-10-19 16:11:41
Autor: Alfer_z_pracy
Michał Kieś napisał:
Rock Shox zaleca serwisowanie co 100h

No widzisz. Czyli co, co kilka miesięcy do serwisu? To ja już normę przekroczyłem kilkukrotnie i sztuciec działa. No, chyba że mówimy o jakimś czyszczeniu goleni, dopompowaniu czy nasmarowaniu... ale to nie serwis.

A.

Data: 2010-10-19 13:06:25
Autor: ArteQ
Fox uszczelki - do doświadczonych; lepsze Enduro czy oryginał ?
> Rock Shox zaleca serwisowanie co 100h

No widzisz. Czyli co, co kilka miesięcy do serwisu?

To jest nic.
Dla tylnych damperów, w przypadku złych warunków atmosferycznych Fox
zaleca serwis co 8h. No to tak, co dwa dni powiedzmy :-) A jak nie
przeserwisujesz to jest tu na preclu taki jeden co napisze donos do
producenta żeby ci gwarancję zabrać ;-)

--
ArteQ

Data: 2010-10-19 23:04:14
Autor: solar
W dniu 2010-10-19 22:06, ArteQ pisze:

[...]

Ja na tylnego akurat nie narzekam.
Wysyłam go raz w roku do CultBike. Dwa razy, sami z siebie, robili przegląd połówkowy, dopiero w tym roku zrobili pełny i zabolało...
A mój damper nie jeździ w warunkach cieplarnianych.

"Nie pytaj Boga o drogę do nieba, bo wskaże ci najtrudniejszą."
                                      Stanisław Jerzy Lec

Data: 2010-10-20 07:34:42
Autor: MadMan
Dnia Tue, 19 Oct 2010 23:04:14 +0200, solar napisał(a):

A mój damper nie jeździ w warunkach cieplarnianych.

Znaczy jeszcze nie założyłeś na niego skarpety?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-19 17:23:49
Autor: kml

Użytkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisał w wiadomości news:4cbda721$0$20995$65785112news.neostrada.pl...
Michał Kieś napisał:
[...]

Różnica polega na tym, ze mamy w Motion Control dużo oleju, który pozostaje bardzo dlugo czysty a wymiana oleju do smarowania dolnych goleni to jest 10 minut łącznie z pogawędką o dupie maryni :)

Nowy foxy i tłumik fit ma jeszcze mniej oleju, aż ręce zacieram na informację o prawdziwych interwałach serwisowych dla tego modelu :)