Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy

Data: 2011-02-27 08:09:41
Autor: Hans Kloss
Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy
... przeniknął właśnie do internetu. Poniżej fragment scenariusza
jednej z kluczowych scen tego wiekopomnego arcydzieła sztuki filmowej:
Gdańsk, Wojewódzki Urząd Spraw Wewnętrznych, rok 1970 czy tam 1971,
rano...

Porucznik UB ( w tej roli Marek Mostowiak, takie skojarzenie z Pałacem
Mostowskich...) - Podpisz!!!!!
Lech W (Borys Szyc) - Niiiigdyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Łup, łup, łup ( Ubek Mostowiak z rozpaczą wali głową w stół)
Wchodzi kapitan UB (w tej roli Roman Polański)
Kapitan Polański - Podpisz!!!!!
Lech W (Borys Szyc) - Nieeeeeee!!!!!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Łup, łup, łup ( Ubek Polański z rozpaczą wali głową w stół)
Do pomieszczenia wchodzi Czesław Kiszczak ( w tej roli Dustin Hoffman)
Kiszczak- Hoffman - Pisz, qrna!!!!!!!
Lech W (Borys Szyc) - na rany Chystusa!!!!! Nigdyyyyyyyy!!!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Łup, łup, łup ( Kiszczak- Hofmann z rozpaczą wali głową w stół)
Do pomieszczenia zagląda Edward Gierek ( w tę postać wciela się Bruce
Willis)
Gierek-Willis - Podpisuj ty maderfaker jeden!!!!!!!!
Lech W (Borys Szyc) - Na głowy moich przyszłych dzieci!!!!!!!!
Nieeeeee!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Łup, łup, łup ( Gierek- Willis z rozpaczą wali głową w stół.. W stole
powstaje wyraźnie widoczne wgłębienie)
Hałasy ściągają do pomieszczenia samego Wojciecha Jaruzelskiego ( gra
go Colin Farrell)
Jaruzelski- Farrell (płacze) - No podpisz Lechu! Nie rób mi tego!!!! -
całuje Szyca w stopy - Jak ja mam sam komunę obalać?!!!!
Lech W (Borys Szyc) - Nie zdradzę ojczyznyyyyy!!!!! Nawet dla
ojczyznyyyyy!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Jaruzelski- Farrell wyjmuje rewolwer. Strzela sobie w głowę ale nie
trafia. Pada zabity Ubek- Mostowiak. Kiszczak - Hofmann pokazuje
Jaruzelskiemu - Farrellowi uniesiony kciuk i mruga znacząco.
Z nieba zstępuje Matka Boska ( wciela się w nią Natali Portmann. Hiu
Wolał Rese Whiterspoon ale miał na jej temat sny nieskromne i uznał,
że nie przystoi...)
Matka Boska - Portman (łagodnie) - Podpisz Lechu
Lech W (Borys Szyc) - No Matko Boska!!!! Nie mogie!!!!!!
Łup, łup, łup ( Szyc-Wałęsa z rozpaczą wali głową w stół)
Łup, łup, łup ( Matka Boska - Portmann z rozpaczą wali głową w stół.)
Za Matką pojawia się Jezus Miłosierny ( Daniel Olbrychski, z naturalną
aureola i swym wzrokiem zdradzającym wielką mądrość i roztropność)
Jezus - Olbrychski - Nooo Piiiszszszsz Leeechuuu (trzęsie afektownie
głową)
Lech W (Borys Szyc) - Mam tako innom koncepcjem. I jom obalem.
Łup, łup, łup ( Zbawiciel - Olbrychski z rozpaczą wali głową w stół.)
Nagle grzmot. Zza chmur wychyla się Bóg- Ojciec ( sam Mistrz Wajda w
tej roli. Ba torsie krzyżują mu się wstęgi Polonia Restituta i Orła
Białego a po środku Legia Honorowa)
Bóg Ojciec- Wajda - Pisz Lechu.
Z przestworzy wprost w rękę Szyca- Wałęsy spływa anielskie pióro.
Lech W (Borys Szyc) - krzywi się ale podpisuje. Pozostałe postaci
wychodzą. Ubek- Polański wyjmuje zza pazuchy grubą kopertę i przed
wyjściem kładzie na stole przed Szycem-Wałęsą. Wałęsa - Szyc zostaje
sam. Zagląda do koperty.
Lech W (Borys Szyc) - Haloo!!!
Lech W (Borys Szyc) - To ja, Borys Szyc. Pytanie mam...
Zza kadru - O co się rozchodzi.
Lech W (Borys Szyc) - Znaczy się to ja, Szyc Borys - pokazuje
kopertę.- To dla mnie z Instytutu Sztuki Filmowej czy historyczne
honorarium pana Wałęsy????

Co za realizm!!!!!!!!!!

Całość z http://hiugrant.salon24.pl/282493,najwieksze-dzielo-polskiej-kinematografii
przepastował
J-23

Data: 2011-02-27 19:23:59
Autor: sofu

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:6cc9cdc6-4e02-453c-874b-a5ac1ee85af3n11g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Jakiż on dzielny ten Bolek...................

Data: 2011-02-27 21:10:02
Autor: Krzysiek
Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy
Hallo,

"sofu"  schrieb im Newsbeitrag news:ike4s0$kg0$1node2.news.atman.pl...

[...]
Jakiż on dzielny ten Bolek...................

eh tam Bolek... jaki byl dzielny i ile wytrzymal ten stol...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2011-02-28 06:02:29
Autor: sofu
Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy

Uzytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisal w wiadomosci news:4d6aaf9b$0$6775$9b4e6d93newsspool3.arcor-online.net...
[...]

Dla mnie istotne jest to, ze nawet dla niepoznaki biorac forse od bezpieki Bolek nigdy nie dal sie zlamac.
Bezinteresownie sluzyl i nadal sluzy wiernie idealom robotniczym w oparciu o znane mu wzorce religijne, czego daje wyraz noszac w klapie swiety wizerunek.
Przez caly okres swojej swietnej prezydentury niezlomnie walczyl o prawde prostujac archiwalia i usuwajac z nich SB-ckie falszerstwa i paszkwile. Jego najwiekszym dokonaniem z tych czasów to ponowne zredagowanie akt "TW Bolek" w kierunku ich historycznego odklamania.

sofu

Data: 2011-02-28 20:12:40
Autor: Krzysiek
Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy
Hallo,

"sofu"  schrieb im Newsbeitrag news:ikfa97$ou4$1node2.news.atman.pl...

[...]
[...]

to tez z tego scenariusza?? Jakis akord finalowy czy cos w tym stylu??
Wlasciwie mozna bylo sie tego domyslec, przeciez jak Wajda sie przylozy
to stworzy arcydzielo, ze wszystkim dech zaprze. Zreszta ogolnie... zaparcie
murowane...

Ale to chyba powinno byc wierszem i dla Noblisty najlepsza pomoca
bylaby inna Noblistka, a jak p. Szymborska ujmie to w znane i uznane rymy
i to na tle Lecha W. (Borysa Szyca) scierajacego glowe wez... tego no...
glowe Brezniewa, to Oscary posypia sie jak z wora...

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2011-03-01 07:37:39
Autor: sofu
Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy

Uzytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisal w wiadomosci news:4d6bf3a8$0$7667$9b4e6d93newsspool1.arcor-online.net...
[...]

To powinno sie znalezc na koncu filmu jako rodzaj narracji porzadkujacej wypowiadanej przez samego Wajde......

sofu

Fragment scenariusza najnowszego filmu Andrzeja Wajdy