Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?

Data: 2011-12-31 09:43:11
Autor: Irokez
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
Użytkownik "Kris_Poland" <nictuniema@wp.pl> napisał w wiadomości news:jdlopb$ne7$1mx1.internetia.pl...

Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju.
Oszczędziłem  na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona
jeździ samochodem bez  wymiany oleju już 20 lat.
Ale to juz wiecie
NIE DAJCIE SIE ROBIC
WYMIENIAC BO TAK TRZEBA
ZA DZIADA PRADZIADA wymiania sie to co sie zuzyje
(pomijam newralgiczne pkt jak paski rozrzadu)
chyba ze jezdzis rajdowka :P

Witam.

No tak nie do końca się zgodzę z tym olejem.
Trzeba by co jakiś czas w takim razie robić pomiary oleju jak chcemy zaoszczędzić.
Jak kupowaliśmu olej hydrauliczny do prasy to przy tej ilości mieliśmy gratis pomiar.
Ale olej się starzał... z przejrzystego ciemniał, brązowiał. Filtry w pewnym momencie były zapychane coraz to większą ilością większych cząstek aż w pewnym momencie nawet ich wymiana niewiele dawała, bo momentalnie znowu się zapychały. Osprzęt hydrauliczny zaczął protestować, maszyna zatrzymywała się ze względu na brak zadanych warunków pracy. Wyszło że max przekroczenie czasu międzywymianami to 2x tyle co podał producent. Bezpiecznie założyłem 150% czasu pracy na jednym oleju. Podobnie było z inną maszyną hydrauliczną, trochę inny czas między wymianami ale po kontroli liczników godzin i obserwacji stanu oleju wyszło to samo.

W aucie może być podobnie. Co z tego że grafit ma właściwości smarujące, jak przepracowany olej zatyka filtr i zmniejsza wydajność układu hydraulicznego.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2011-12-31 10:32:58
Autor: Pszemol
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4efecb20$0$1198$65785112news.neostrada.pl...
W aucie może być podobnie. Co z tego że grafit ma właściwości smarujące, jak przepracowany olej zatyka filtr i zmniejsza wydajność układu hydraulicznego.

Poza tym - to, że grafit ma właściwości smarujące to wiemy...
Nie wiemy że to czarne w oleju to grafit - odmian węgla jest wiele
i to może być sadza, a może w ogóle nie węgiel tylko inny syf,
a że czarny to niekoniecznie grafit.

Data: 2011-12-31 10:44:37
Autor: Irokez
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:jdmksh$a5h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie, dlatego potrzebne jest zbadanie oleju.
Jak mam w maszynie 1500 litrów to jest takie badanie opłacalne, przy bańce 5 litrów... wolę wymienić.

Szczęśliwego Nowego Roku

--
Irokez

Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?