Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?

Data: 2012-01-01 13:52:24
Autor: Bags
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
Od ponad 10 lat nie zmieniam oleju w 3 kolejnych samochodach i żadnych efektów nie zauważyłem, ani negatywnych ani pozytywnych . Zużycie paliwa ok. 6 litrów dla Astra 1.4 /75hp to chyba do¶ć niezły wynik. Z silnikiem nigdy problemu nie było a przebieg 203 000 km też nie należy do niskich. Moim zdaniem to zmuszanie do wymiany oleju to mega przekręt i Unia powinna zabronić tego procederu który ma wpływ co najwyżej na ¶rodowisko naturalne. Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba zmieniać olej co 10000 km zachowuj± się jak typowi konformi¶ci czyli barany w stadzie.

Bags

Data: 2012-01-01 13:47:04
Autor: AZ
On 2012-01-01, Bags <ble@ble.com> wrote:
Od ponad 10 lat nie zmieniam oleju w 3 kolejnych samochodach i żadnych efektów nie zauważyłem, ani negatywnych ani pozytywnych . Zużycie paliwa ok. 6 litrów dla Astra 1.4 /75hp to chyba dość niezły wynik. Z silnikiem nigdy problemu nie było a przebieg 203 000 km też nie należy do niskich. Moim zdaniem to zmuszanie do wymiany oleju to mega przekręt i Unia powinna zabronić tego procederu który ma wpływ co najwyżej na środowisko naturalne. Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba zmieniać olej co 10000 km zachowują się jak typowi konformiści czyli barany w stadzie.

A teraz pare "mundrych" napycha ludziom do glupich lbow ze olej jest
wieczny, nie starzeje sie i nie zuzywa. 5000/10000/15000 km wynikalo
jedynie z tego, ze bylo bezpieczna granica gdzie olej byl jeszcze dobry.
Zuzycia oleju na oko ocenic sie nie da wiec dla swietego spokoju
wymienialo go sie co ilestam kilometrow, teraz samochody same badaja
olej i zglaszaja koniecznosc wymiany. W wyczynowych silnikach czy w
innych zastosowaniach wymienia sie olej co ilestam motogodzin.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-01 14:13:07
Autor: to
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
begin AZ
teraz samochody same badaja
olej i zglaszaja koniecznosc wymiany.

Chyba bardziej majÄ… jakieĹ› algorytm ktĂłry to wylicza na podstawie sposobu eksploatacji...

Data: 2012-01-01 20:24:26
Autor: AZ
On 2012-01-01, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
teraz samochody same badaja
olej i zglaszaja koniecznosc wymiany.

Chyba bardziej majÄ… jakieĹ› algorytm ktĂłry to wylicza na podstawie sposobu eksploatacji...

Pewno i takie sa co licza motogodziny, ilosc cykli zimnego startu itepe.
Ale czujniki tez sa, chociaz nie chce mi sie szukac gdzie sa montowane.

https://delphi.com/shared/pdf/ppd/sensors/et_oilcond.pdf

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-01 21:40:35
Autor: DoQ
W dniu 01-01-2012 21:24, AZ pisze:
Pewno i takie sa co licza motogodziny, ilosc cykli zimnego startu itepe.
Ale czujniki tez sa, chociaz nie chce mi sie szukac gdzie sa montowane.

Ja mam mechaniczny wskaĽnik - zaczyna obracać się panewka, jak tylko wleję ¶wież± porcję Selektolu Specjał -20W100 to natychmiast przestaje.

--
Paweł

Data: 2012-01-01 20:47:36
Autor: AZ
On 2012-01-01, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Pewno i takie sa co licza motogodziny, ilosc cykli zimnego startu itepe.
Ale czujniki tez sa, chociaz nie chce mi sie szukac gdzie sa montowane.

Ja mam mechaniczny wskaźnik - zaczyna obracać się panewka, jak tylko wleję świeżą porcję Selektolu Specjał -20W100 to natychmiast przestaje.

Dzieki temu nie dales sie wydymac przez branze olejowa. Gratulacje!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-01 21:51:29
Autor: DoQ
W dniu 01-01-2012 21:47, AZ pisze:
Ja mam mechaniczny wskaĽnik - zaczyna obracać się panewka, jak tylko
wleję ¶wież± porcję Selektolu Specjał -20W100 to natychmiast przestaje.
Dzieki temu nie dales sie wydymac przez branze olejowa. Gratulacje!

I jeszcze nie dałem się oponiarskiej - cały rok jeżdżę na mieszance FrigoFago!

--
Paweł

Data: 2012-01-01 20:56:02
Autor: to
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
begin DoQ
Ja mam mechaniczny wskaźnik - zaczyna obracać się panewka, jak tylko
wleję świeżą porcję Selektolu Specjał -20W100 to natychmiast przestaje.

Ja wtedy dodatkowo oddaję mocz do wlewu, skoro do ciężarówek dolewa się jakiś płyn na bazie moczniku, to i mojej osobówce nie zaszkodzi!

Data: 2012-01-01 21:58:38
Autor: DoQ
W dniu 01-01-2012 21:56, to pisze:
Ja mam mechaniczny wskaĽnik - zaczyna obracać się panewka, jak tylko
wleję ¶wież± porcję Selektolu Specjał -20W100 to natychmiast przestaje.
Ja wtedy dodatkowo oddaję mocz do wlewu, skoro do ciężarówek dolewa się
jaki¶ płyn na bazie moczniku, to i mojej osobówce nie zaszkodzi!

Te cwaniaczki z ciężarówek tankuj± za darmo na moczarach, omijaj± w ten sposób akcyzę na mocznik!

--
Paweł

Data: 2012-01-01 21:17:25
Autor: to
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
begin DoQ
Te cwaniaczki z ciężarówek tankują za darmo na moczarach, omijają w ten
sposĂłb akcyzÄ™ na mocznik!

Dokładnie! Tiry na tory!!!

Data: 2012-01-01 13:55:36
Autor: Pszemol
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
Użytkownik "Bags" <ble@ble.com> napisał w wiadomo¶ci news:jdpkuh$8vp$1inews.gazeta.pl...
[...]

A otwierałe¶ kiedy¶ jakikolwiek silnik w którym niezmieniano oleju?
Wiesz w ogóle do czego służy olej w samochodzie i na czym polega
jego zużywanie się?

Data: 2012-01-01 05:31:20
Autor: essi
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
1. Olej im starszy tym pewnie lepszy
2. Brudny samochód ma niższy oprócz powietrza niż czysty

Internet każd± bzdurę przyjmie, ale dzisiaj jest 1.01 a nie 1.04

Data: 2012-01-01 17:48:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
Hello Bags,

Sunday, January 1, 2012, 1:52:24 PM, you wrote:

[...]

Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba zmieniać olej
co 10000 km zachowuj± się jak typowi konformi¶ci czyli barany w stadzie.

To, ze masz na jaki¶ temat inny poglad nie upoważnia cię do wyzywania
innych.

*PLONK!* warning!

--
Best regards,

Data: 2012-01-03 20:57:32
Autor: V-Tec
W dniu 2012-01-01 13:52, Bags pisze:
Od ponad 10 lat nie zmieniam oleju w 3 kolejnych samochodach i żadnych

czy który¶ z 2 pozostałych samochodów ma turbosprężarkę? Bo opel 1.4 nie ma.

W.

Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?