Frajerzy wierzący w bezpieczeństwo SUVów powinni zobaczyć fotki

Data: 2010-08-12 08:43:52
Autor: Michał
Frajerzy wierzący w bezpieczeństwo SUVów powinni zobaczyć fotki
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

http://www.tvn24.pl/12690,1668789,0,1,daewoo-uderzylo-w-hummera-- pasazerka-
nie-
zyje,wiadomosc.html

Lublin lepiej wyszedł z czołówki niż Hummer... (zakładając, że to jest Lublin... niektóre fotki sugerują, że to może być
coś o kształcie Cantera, ale to wtedy jeszcze gorzej dla Hummera - bo w
canterze przed kierowcą jest kawałeczek plastiku i cienka blacha)

Z tego co pamiętam bezpieczeństwo w H1 i H2 to dramat,
rozwalisz to każdym dość ciężkim autem (byle tylko wyższym).

H3 nie wiem, może już być lepiej bo to bardziej osobowy samochód.

za to są bezpieczne suvy, na przykład VW np Volvo i nie Audi q7 ;)

pozdrawiam.

Data: 2010-08-12 15:57:54
Autor: P_ablo
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i40c88$k4g$1inews.gazeta.pl...
samochód.
za to są bezpieczne suvy, na przykład VW np Volvo i nie Audi q7 ;)

A dlaczego VW tak a Q7 juz nie?

--
Picasso

Data: 2010-08-12 14:27:55
Autor: Michał
P_ablo <op@op.pl> napisał(a):
> [...]
> samochód.
> za to są bezpieczne suvy, na przykład VW np Volvo i nie Audi q7 ;)

bo Q7 dostało 4 ****
więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed kilkunastu lat

Data: 2010-08-12 08:06:50
Autor: WS
On 12 Sie, 16:27, " Michał" <mttj.WYT...@gazeta.pl> wrote:

bo Q7 dostało 4 ****
więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed
kilkunastu lat

1. Przeciez na te "gwiazdki" wplyw ma wiele czynnikow, nie tylko
zderzenie ze sciana...
2. Taki sposob przeprowadzania testow jest o kant d... rozbic ;) ale
wyniki musza byc poprawne politycznie ;) i nie moze wyjsc z nich, ze
nalezy kupowac duze i ciezkie (czytaj nieekologiczne) samochody -
dlatego stwierdza sie tylko, ze wyniki "nalezy je porownywac w obrebie
danej klasy"...
Test zderzeniowy ~50km/h ze sciana odpowiada w praktyce czolowemu
zderzeniu z takim samym samochodem jadacym z ta sama predkoscia, czyli
np. Smart jest oceniany za czolowke ze Smartem, Meganka z Meganka, a
Q7 z Q7... Wynik zderzenia Smarta z Q7 mozna przewidziec bez
przeprowadzania testu ;) i ilosc gwiazdek nie bedzie miala zadnego
znaczenia

WS

Data: 2010-08-12 14:50:38
Autor: Massai
 Michał wrote:

P_ablo <op@op.pl> napisał(a): > Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości > news:i40c88$k4g$1inews.gazeta.pl...
> bo Q7 dostało 4 ****
więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno
sprzed kilkunastu lat

Suvy rzadko dostają dużo gwiazdek, bo bardzo wiele tracą na obrażeniach
pieszych.

Kolizja czołowa Q7 (btw. tak ohydnego samochodu to audi chyba nigdy nie
wypuściło) z autkem typu pięciogwiazdkowa megana z całą pewnością
miałaby mniejsze konsekwencje dla pasażerów Q7.
700-800 kilo masy własnej więcej...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-12 15:44:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 Aug 2010 14:27:55 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

A dlaczego VW tak a Q7 juz nie?

bo Q7 dostało 4 ****
więc jest równie bezpieczne (ze ściana) jak stare volva lub reno sprzed kilkunastu lat

to tylko wskazuje ile warte są te gwiazdki - skoro ta sama konstrukcja
dostaje różne oceny.
Zresztą nie dziwota, skoro specjalnie dla mercedesa zmienili sposób oceny
kilka lat temu, żeby model który absolutnie się do pięciu gwiazdek nie
kwalifikował - je dostał.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Frajerzy wierzący w bezpieczeństwo SUVów powinni zobaczyć fotki