Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle

Data: 2010-08-19 02:57:09
Autor: luc
Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
Wróciłem z wakacji i w skrzynce czekał na mnie wyci±g dla tytułowej
KK. Sprawdzam ¶wistki potwierdzaj±ce dokonane operacje i tu moje
zdziwienie - na wyci±gu zsumowano dwie z nich w jedn± transakcję. Były
to opłaty za autostradę - oczywi¶cie transakcje odbyły się bez podpisu/
podawania PINu. SMS potwierdzaj±cy od Polbanku też dla nich nie
przyszedł. Jakiego typu były te transakcje, że operator autostrady
mógł sobie je zagregować? Spotkał się kto¶ z czym¶ takim wcze¶niej?

PS Polbank kontra Multibank - 1 EURO za 3,96 pln kontra 4,10 pln.
PPS Na Ponad 50 transakcji KK Polbank zawiodła dwa razy. Nie chciała
działać na automatycznych stacjach benzynowych. Chyba przydałby się
chip i PIN offline ;-)

pzdrwm
luc

http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

Data: 2010-08-20 12:36:51
Autor: Seba
Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
luc <bananek@gmx.net> napisał(a): SMS potwierdzaj=B1cy od Polbanku te=BF dla nich nie
przyszed=B3. Jakiego typu by=B3y te transakcje, =BFe operator autostrady
m=F3g=B3 sobie je zagregowa=E6? Spotka=B3 si=EA kto=B6 z czym=B6 takim
wcze=
=B6niej?

transakcje bez autoryzacji, jesli obydwie oplaty przechodzily przez tego samego uslugodawce (ten sam operator autostrad) to mogl sobie je poł±czyć i wyslac jako jedno obci±zenie

Data: 2010-08-20 22:32:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Seba pisze:

[...]

samego uslugodawce (ten sam operator autostrad) to mogl sobie je połączyć i
wyslac jako jedno obciÄ…zenie

Mógł?

A jak klient złoży reklamację, że takiej transakcji nigdy nie wykonywał, to co? Niech teraz udowodnią, że wykonywał...

--
MiCHA

Data: 2010-08-20 21:19:46
Autor: Seba
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
Seba pisze:

> [...]

A jak klient złoży reklamację, że takiej transakcji nigdy nie
wykonywał,
to co? Niech teraz udowodnią, że wykonywał...

to bedzie kłamał, musiałby do tego sciemnic ze mu np ukradli karte.
norm± jest ł±czenie kilku kwot w jedn± - kup np 3 bilety lotnicze w lufthansie, bedziesz mial 3 autoryzacje na kazdy bilet osobno a zaksieguj± 1 kwotę na sumę 3 biletow.

Data: 2010-08-21 08:24:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
Seba pisze:

A jak klient z�oşy reklamacj�, şe takiej transakcji nigdy nie
wykonywa�, to co? Niech teraz udowodni�, şe wykonywa�...

to bedzie kłamał,

Gdzie dostrzegasz kłamstwo w stwierdzeniu "Nie wykonywałem operacji kartą w tym miejscu na tą kwotę."?

musiałby do tego sciemnic ze mu np ukradli karte.
normÄ… jest Ĺ‚Ä…czenie kilku kwot w jednÄ… - kup np 3 bilety lotnicze w
lufthansie, bedziesz mial 3 autoryzacje na kazdy bilet osobno a zaksiegujÄ… 1
kwotÄ™ na sumÄ™ 3 biletow.

Nigdy mi się to nie zdarzyło, a biletów kupuję po kilkanaście w roku...

--
MiCHA

Data: 2010-08-21 11:08:08
Autor: Seba
Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisał(a):
Gdzie dostrzegasz kłamstwo w stwierdzeniu "Nie wykonywałem operacji kartą w tym miejscu na tą kwotę."?

klamstwo wyjdzie na jaw po zamowieniu dokumentow transakcji, bedzie tam informacja jakie transakcje (gdzie dokonane i na jak± kwote) skladaj± sie na zaksiegowan± kwotę. Reklamowac oczywiscie mozesz zawsze, kwestia tego czy potrafilbys wciskac kit ze to nie ty, ja bym nie potrafil

> [...]
zaksiegujÄ… 1
> kwotÄ™ na sumÄ™ 3 biletow.

Nigdy mi się to nie zdarzyło, a biletów kupuję po kilkanaście w

a mi sie zdarzalo, w lufthansie wlasnie najczesciej (z tego co sie dowiedzialem ich system biletowy - amadeus czy jakos tak - sumuje bilety kupione jedna kart± w jednej sesji i rozlicza jako calosc mimo ze autoryzacje byly zakladane osobno. nie jest to dobre rozwi±zanie dla banku (bo nie matchuj± sie autoryzacje z obci±żeniami i zostaj± blokady na bilety pomimo zaksiegowania calej kwoty) ale kto im podskoczy..

Data: 2010-08-21 16:25:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle
Seba pisze:

Gdzie dostrzegasz k�amstwo w stwierdzeniu "Nie wykonywa�em operacji
kart� w tym miejscu na t� kwot�."?

klamstwo wyjdzie na jaw po zamowieniu dokumentow transakcji,

Żadne *kłamstwo* na jaw nie wyjdzie, bo żadnego kłamstwa nie ma. Klient takiej transakcji nie wykonywał i już. Po rozpatrzeniu reklamacji co najwyżej nie zostanie ona uznana (i słusznie), ale żadnych podstaw do posądzenia o cokolwiek klienta nie ma.

--
MiCHA

Data: 2010-08-21 09:12:43
Autor: Krzysiek
On 19 Sie, 11:57, luc <bana...@gmx.net> wrote:
[...]
Co do braku PINu i podpisu, to tak samo jest przy płaceniu w Londynie
za bilety na metro.

Data: 2010-08-23 22:49:12
Autor: RobertS
[...]

nie, na tych automatach tylko działaj± rodzime karty - też to kiedy¶ przerabiałem

RobertS

Data: 2010-08-24 00:19:58
Autor: luc
On 23 Sie, 22:49, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]
> chip i PIN offline ;-)

nie, na tych automatach tylko działaj± rodzime karty - też to kiedy¶

Wyłożył się też czarny AQ i różowy Open.
A mbankowy delfinek z chipem zadziałał :-)

Data: 2010-08-24 18:59:23
Autor: Rafał
W dniu 2010-08-19 11:57, luc pisze:
PPS Na Ponad 50 transakcji KK Polbank zawiodła dwa razy. Nie chciała
działać na automatycznych stacjach benzynowych. Chyba przydałby się
chip i PIN offline ;-)

Francuskich automatów biletowych też rozumem nie obejmiesz. Millenium bezchipowe nie poszło, Polbank nie poszedł, za to Alior bez problemu. Taki sam automat na lotnisku łykn±ł Polbank bez zastrzeżeń. Ogólnie nie wiadomo co się trafi. Ale to i tak o wiele lepiej niż na ziemiach pomiędzy Polsk± a francj±.

--
Raf

Francja - autostradowa ciekawostka z PolbankEra w tle