Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Francuzi obiecują hybrydę na powietrze

Francuzi obiecują hybrydę na powietrze

Data: 2013-01-28 22:04:19
Autor: z
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
Data: 2013-01-28 22:17:10
Autor: Tomasz Pyra
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
Dnia Mon, 28 Jan 2013 22:04:19 +0100, z napisał(a):

http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Francuzi-obiecuja-hybryde-na-powietrze,wid,15288598,wiadomosc.html

Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)

Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.

Może do niewielkiego odzysku i tak traconej energii przy hamowaniu by się
to nadało, ale to byłby taki KERS na kilka sekund, a nie jako realny napęd
tak jak to piszą w artykule.

Gdyby hamując przed światłami zmagazynować energię która po zmianie na
zielone byłaby w stanie rozpędzić samochód do połowy prędkości przed
hamowaniem, to pewnie byłoby coś.
Ale nigdzie więcej takiego systemu nie widzę.

Data: 2013-01-29 09:24:49
Autor: Andrzej Lawa
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:

Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.

Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?

Data: 2013-01-29 10:00:30
Autor: J.F
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości
W dniu 28.01.2013 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.

Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?

A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20 razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?

Co najwyzej z odzyskiem ciepla i przekazaniem go do ... miejskiej elektrocieplowni ? Ale oni sami cieplo produkuja w nadmiarze ...

P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym podgrzac wode do kapieli,  skroplonego powietrza nalac do slabo izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ...

J.

Data: 2013-01-29 13:12:08
Autor: Andrzej Lawa
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
W dniu 29.01.2013 10:00, J.F pisze:

Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.

Z magazynowaniem ciepła sprężania czy bez?

A jak chcesz magazynowac, skoro wystarczy zmniejszych objetosc ok 20
razy aby powstala temperatura kilkaset stopni ?

Nie wiem, w roztopionej parafinie czy ołowiu ;)

Bo w sumie większość strat w silniku na powietrze to zbyt niska
temperatura powietrza.

[ciach]

P.S. hm, liczyc mi sie nie chce - a jakby tak postawic sobie w garazu
chlodziareczke, skroplic troche powietrza, ciepelkiem odzyskanym
podgrzac wode do kapieli,  skroplonego powietrza nalac do slabo
izolowanego zbiornika na zewnatrz i poczekac az nabierze tych 200 atm ..

Obawiam się, że przy takim gradiencie wydajność chłodziarki będzie żałosna.

--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Data: 2013-01-29 10:07:07
Autor: z
Francuzi obiecują hybrydę na powietrze
W dniu 2013-01-28 22:17, Tomasz Pyra pisze:
Samochody na sprężone powietrze zawsze będą miały doskonały PR.
Większość ludzi nie rozumie praw fizyki i już oczami wyobraźni widzą siebie
jak za darmo "tankują" przy kompresorze do kół na stacji ;)

Jak już tu kiedyś było liczone - sprawność takiej pneumatyki jest dużo
niższa niż chemii w akumulatorach.

Ale tu nie chodzi o sprawność pnenumatyki tylko sumaryczny koszt całego pojazdu i kosztów jego utrzymania na w jakimś logicznym okresie, powiedzmy 10 lat.
O bzdetach natury ekologicznej nie wspominając.

z

Francuzi obiecują hybrydę na powietrze

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona