Francuziki,tfu, psia ich jucha

Data: 2011-01-28 21:42:44
Autor: Sebastian Biały
Francuziki,tfu, psia ich jucha
On 2011-01-28 18:04, smiechu wrote:
Rwa ich mać, siedem cewek zapłonowych w ciągu siedmiu lat

Podobny problem miał kolega. Knął i wymieniał cewki w swoim Lanosie. Deawoo to gówno, nigdy nie kupie itp. Po czym, jeden z elektrykow samochodowych po usłyszeniu tej opowieści popukał się w czoło i dokręcil klemę. I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra.

Data: 2011-01-29 01:15:23
Autor: Iksinski

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ihv9o5$vnc$2news.onet.pl...

I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra.

Późno już i chyba dlatego nie załapałem ironii...
Co ma wspólnego dokręcenie klemy z cichszym graniem radia?

Data: 2011-01-29 08:42:21
Autor: Sebastian Biały
On 2011-01-29 01:15, Iksinski wrote:
I zgadnij - nic się nie psuje tylko radio troche ciszej gra.
Późno już i chyba dlatego nie załapałem ironii...
Co ma wspólnego dokręcenie klemy z cichszym graniem radia?

Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart.

Data: 2011-01-29 11:29:10
Autor: Iksinski

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii0gcv$db3$1news.onet.pl...

Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart.

Możesz przybliżyć temat?

Data: 2011-01-29 14:22:02
Autor: Lewis
W dniu 2011-01-29 11:29, Iksinski pisze:

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest Ĺźart.

Możesz przybliżyć temat?

Hmm jak dokręcenie klemy może wpłynąć na wysokość napięcia generowanego przez alternator? Wymiana reglera to owszem...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-01-29 15:03:33
Autor: J.F.
On Sat, 29 Jan 2011 14:22:02 +0100,  Lewis wrote:
[...]

Troche moze - wplywa na obciazenie alternatora i rozplyw pradu. W starych samochodach regulator jest w alternatorze i raczej bym sie
spodziewal odwrotnego efektu. W nowych ponoc zaleznosci sa bardziej skomplikowane - napieciem
rzekomo dodatkowo steruje komputer.

J.

Data: 2011-01-29 15:28:31
Autor: Lewis
UĹźytkownik "Sebastian Biały"<heby@poczta.onet.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Tych reglerów wbudowanych w alternatory zazwyczaj bywało kilka rodzajów. Miały różne napięcia znamionowe, więc jeśli ktoś miał regler na 14.8V a fabrycznie był np na 13,8V to powrót do oryginalnego wiele zmieniał.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-01-29 15:57:31
Autor: J.F.
On Sat, 29 Jan 2011 15:28:31 +0100,  Lewis wrote:
[...]

Tylko tu rzekomo pomoglo dokrecenie klemy na akumulatorze.

J.

Data: 2011-01-29 16:26:50
Autor: DoQ
Francuziki,tfu, psia ich jucha
W dniu 2011-01-29 15:03, J.F. pisze:

W nowych ponoc zaleznosci sa bardziej skomplikowane - napieciem
rzekomo dodatkowo steruje komputer.

Tak jest, w zależności od zapotrzebowania wzbudzenie alternatora steruje się płynnie napięciem.

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-01-29 21:32:42
Autor: Sebastian Biały
On 2011-01-29 11:29, Iksinski wrote:
Za wysokie napiecie w instalacji. I to nie jest żart.
Możesz przybliżyć temat?

Prymitywny regulator po odłaczeniu głównego obciązenia (akumulatora) produkował napięcie wyższe niz nominalne w instalacji. W Lanosie obluzowana klema zamiast max 13.8V powodowala skok do około 14.7V. Niby wolt różnicy ,ale cewki nie dawaly już rady i przebijało im izolację. To taka nauczka, że narzekanie na producenta czasem jest nieuzasadnione.

Data: 2011-01-29 21:36:53
Autor: J.F.
On Sat, 29 Jan 2011 21:32:42 +0100,  Sebastian Biały wrote:
[...]

Dziwne to troche, bo i nie spodziewalbym sie tego podniesienia, i
13.8V to raczej dolna granica a powinna byc tolerancja, no i napiecie
na cewce to wysokie jest po wylaczeniu zasilania, wiec raczej
drugorzedne jest czy przed wylaczeniem bylo 14.7 czy 13.8 ..

J.

Data: 2011-01-29 21:44:41
Autor: Sebastian Biały
On 2011-01-29 21:36, J.F. wrote:
[...]

Nie oglądalem nigdy schematu regulatora w Lanosie i nie wiem dlaczego podnosi napięcie powyżej progu 14.4V. Z ciekawości jednak odkręciłem klemę u mnie w identycznym Lanosie i wskazywało 14.7V na jałowym co jest już raczej za dużo. Co do cewki to napięce decyduje o ilości wpompowanego w nią pradu i to znowu o wysokości impulsu WN. Dokręcenie klemy spowodowało że nigdy (kilka lat do sprzedania) nie spalił żadnej cewki i o ile wiem nastepny właściciel tez klopotow nie miał. A klema byla dokrecona na tyle słabo żeby podnieśc napięcie i jednocześnie na tyle mocno by jako-tako ładować accu.

Data: 2011-01-29 22:10:12
Autor: J.F.
On Sat, 29 Jan 2011 21:44:41 +0100,  Sebastian Biały wrote:
On 2011-01-29 21:36, J.F. wrote:
[...]

O wysokosci to niekoniecznie, choc przyznaje ze moze roznie wplywac.

[...]

I na tyle mocno zeby rozrusznikiem krecic ? Cos mi sie tu nie zgadza
:-)

J.

Data: 2011-01-30 07:26:25
Autor: Sebastian Biały
On 2011-01-29 22:10, J.F. wrote:
I na tyle mocno zeby rozrusznikiem krecic ? Cos mi sie tu nie zgadza

Kręcił czasem słabo, ale *wiadomo* że winę ponosiło gówniane Daewoo z ich gównianym rozrusznikiem co nie raz usłyszałem jako że sam byłem wlaścicielem identycznego samochodu.

Data: 2011-02-01 11:35:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-01-29 21:36, J.F. pisze:
[...]

Ale alternator bez obciążenia produkuje spore pulsacje, i jeśli
te 14,7 to zaledwie średnia, to ile jest w szczycie? Jak się
pechowo trafiło na max. pradu w momencie wyłączania cewki to
impuls mógł byś znacząco wyższy.

Data: 2011-01-30 00:14:26
Autor: Iksinski

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii1the$9bm$1news.onet.pl...

[...]

Nie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego wyższe napięcie w instalacji, powoduje cichsze granie radia.

Data: 2011-01-30 07:21:57
Autor: Sebastian Biały
On 2011-01-30 00:14, Iksinski wrote:
Nie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego wyższe napięcie w instalacji,
powoduje cichsze granie radia.

Nic dziwnego, skoro twierdzę coś wręcz przeciwnego.

Data: 2011-01-30 11:03:28
Autor: Iksinski

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii3028$dvg$1news.onet.pl...

Nic dziwnego, skoro twierdzę coś wręcz przeciwnego.

Cholera, zafiksowałem się na Twoim pierwszym stwierdzeniu i nie doczytałem dokadnie wyjaśnienia.
Mój błąd.

Francuziki,tfu, psia ich jucha