Frank Szwajcarski, Stary banknot gdzie wymienic??

Data: 2009-05-09 15:41:06
Autor: Wiechu
Frank Szwajcarski, Stary banknot gdzie wymienic??
Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak?? --

Data: 2009-05-09 17:54:28
Autor: Adam Sito
Frank Szwajcarski, Stary banknot gdzie wymienic??
Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak??

Instytucja tzw. inkasa, prowadzą je wszystkie wieksze banki komercyjne. Sprawa porównywalna kosztowo i papierologicznie z inkasem czeku zagranicznego. Ostatnio dokonywałem inkasa czeku z wystawienia prywatnego w łusa na kwotę 17,5 $ i koszt tej operacji wyniósł mnie 20 złotych w BPH. Czekałem 3 miesiące.

--
AS

Data: 2009-05-09 21:22:44
Autor: Cubus
Wiechu pisze:
Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak??

To banknoty frankowe mają termin ważności?????

Data: 2009-05-09 12:35:16
Autor: bradley.st
On 9 Maj, 15:22, Cubus <cubus.cu...@nie-spamowi-nie.pl> wrote:

To banknoty frankowe mają termin ważności?????

Po wycofaniu z obiegu nie mozna ich wymienic na nowe bezterminowo.

Te, o ktorych pisze Wiechu, zostaly wycofane 01.05.2000 a mozna je
wymienic do 01.05.2020

http://www.snb.ch/en/iabout/cash/history/id/cash_history_serie6

Data: 2009-05-09 21:48:13
Autor: Cubus
bradley.st pisze:

Po wycofaniu z obiegu nie mozna ich wymienic na nowe bezterminowo.

Te, o ktorych pisze Wiechu, zostaly wycofane 01.05.2000 a mozna je
wymienic do 01.05.2020

Czyli Szwajcar nie potrzyma sobie długookresowo oszczędności w
skarpecie :)

Data: 2009-05-09 14:25:00
Autor: bradley.st
On 9 Maj, 15:48, Cubus <cubus.cu...@nie-spamowi-nie.pl> wrote:

Czyli Szwajcar nie potrzyma sobie długookresowo oszczędności w
skarpecie :)

Co wyjasnia swietnie rozwinieta bankowosc i wysoki wskaznik
ubankowienia spoleczenstwa w Szwajcarii.

Oni tak z koniecznosci, biedacy... ;)

Data: 2009-05-09 23:27:10
Autor: Cubus
bradley.st pisze:
[...]

Inna sprawa, że CHF bardziej przypominają w takim razie bony Sodexho
niż prawdziwy pieniądz. Szkoda, że kredyty frankowe się w pewnym momencie nie zdezaktualizują.

Data: 2009-05-09 14:38:51
Autor: bradley.st
On 9 Maj, 17:27, Cubus <cubus.cu...@nie-spamowi-nie.pl> wrote:

Inna sprawa, że CHF bardziej przypominają w takim razie bony Sodexho
niż prawdziwy pieniądz.

Noooo.... to nie do konca tak. Szwajcarzy nie emituja banknotow z
"terminem przydatnosci do spozycia", tylko po wycofaniu Serii 6 z
obiegu daja 20 lat na wymiane.

Internet podpowiada, ze NBP bedzie wymienial polskie banknoty sprzed
denominacji (1 stycznia 1995) tylko do 31 grudnia 2010 - czyli tylko
przez 16 lat.

Data: 2009-05-09 16:07:03
Autor: kl1
On 9 Maj, 23:38, "bradley.st" <bradley...@gazeta.pl> wrote:

Noooo.... to nie do konca tak. Szwajcarzy nie emituja banknotow z
"terminem przydatnosci do spozycia", tylko po wycofaniu Serii 6 z
obiegu daja 20 lat na wymiane.
ale momenty wymieniają praktycznie wszystkie, poza 2 centowymi,
nie ważne kiedy wydane, nawet takie z XIX wieku,
oczywiście po cenie nominalnej:)

Data: 2009-05-10 11:42:44
Autor: MarekZ
Użytkownik <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:cb5ebbc4-4e24-4a28-87e5-6d55b6c02046z19g2000vbz.googlegroups.com...

ale momenty wymieniają praktycznie wszystkie, poza 2 centowymi,
nie ważne kiedy wydane, nawet takie z XIX wieku,
oczywiście po cenie nominalnej:)

A co jest nie tak z monetami 2-centymowymi?

Data: 2009-05-10 16:14:40
Autor: bradley.st
On 10 Maj, 05:42, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

A co jest nie tak z monetami 2-centymowymi?

Moze "przynosza pecha" jak dwudolarowki? ;)

Szwajcarzy wykichali sie tylko w ramach uzasadnienia:

The 2-centime coins minted between 1948 and 1974 were recalled as per
1 January 1978. Until 30 June 1979 the Swiss Federal Cash Office
(Eidgenössische Staatskasse) exchanged them at face value.

The worthless 2-centime coins might possibly have collector's value.
Unlike numismatists, antique shops or banks, the SNB does not deal in
worthless coins.

http://www.snb.ch/en/iabout/cash/id/cash_coins/4

ale nie napisali DLACZEGO te monety zrobily sie "bezwartosciowe" juz
po poltora roku od wycofania.

Moze znajdzie sie jakis numizmatyk na grupie, ktory zna odpowiedz?

Data: 2009-05-09 21:33:03
Autor: wiechec g
Wiechu pisze:
> Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
> emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak?? To banknoty frankowe mają termin ważności?????
 Okazuje sie ze tak

--

Frank Szwajcarski, Stary banknot gdzie wymienic??