Frankowicze mają prawo zaprzestania spłaty kredytów nie tylko z powodu koronawirusa

Data: 2020-03-13 18:54:05
Autor: ąćęłńóśźż
Frankowicze mają prawo zaprzestania spłaty kredytów nie tylko z powodu koronawirusa
"frankowicze nie muszą powoływać się na koronawirusa, aby zaprzestać spłaty kredytu.
Komisja Europejska wyraziła pogląd, że jeżeli świadczenia konsumenta oparte są o nieuczciwe postanowienia umowne - to konsument jeszcze przed wydaniem wyroku w sprawie może zaprzestać spełnienia świadczeń":
https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/1459341,frankowicze-zaprzestanie-splaty-kredytow-koronawirus.html

Data: 2020-03-13 18:59:19
Autor: ąćęłńóśźż
Banki straciły miliardy na foreksie
"Ubezpieczając kredyty instrumentami pochodnymi banki doprowadziły do wytransferowania z Polski wielomiliardowych kwot, które z perspektywy państwa są już nie do odzyskania.
Czy klienci, którzy nie byli informowani o sposobie ubezpieczania pozycji walutowej przez bank mają ponosić skutki analfabetyzmu ekonomicznego bankowców?":
https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/1457054,marek-rzewuski-sedziowie-lepiej-rozumieja-ekonomie-niz-bankowcy-polemika.html

Data: 2020-03-13 19:28:57
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
W dniu 2020-03-13 o 18:59, ąćęłńóśźż pisze:

Dzisiaj wypłacałem swoje pieniądze z banku.
Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł.

UFF.

Po co nam takie banki z których nie można wypłacić pieniędzy.
Przecież już w lutym wiadomo było że nadejdzie PANDEMIA i ludzie będą chcieli swoje pieniądze.
Takie źle zarządzane instytucje powinny ponieść konsekwencje.
Zarządy trzeba natychmiast odstawić od koryta ;-)

Data: 2020-03-13 18:39:26
Autor: japanizer
On Saturday, March 14, 2020 at 3:28:59 AM UTC+9, z wrote:
[...]

To dostałeś pieniądze, czy nie dostałeś? Zdecyduj się, bo znowu jakoś mało wiarygodnie brzmisz.

Data: 2020-03-14 11:43:16
Autor: z
W dniu 2020-03-14 o 02:39, japanizer@japanizer.org pisze:

To dostałeś pieniądze, czy nie dostałeś? Zdecyduj się, bo znowu jakoś mało wiarygodnie brzmisz.

W mordę. Po co odpisujesz jak nie zrozumiałeś takiego prostego zdania.

"Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł."

Jestem szczęściarzem ;-)

Data: 2020-03-15 02:43:25
Autor: japanizer
On Saturday, March 14, 2020 at 7:43:19 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

W mordę. Po co odpisujesz jak nie zrozumiałeś takiego prostego zdania.

"Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł."

Czyli pieniądze dostałeś, wbrew temu, co usiłujesz sugerować.

Jestem szczęściarzem ;-)

I pisim debilem siejącym panikę.

Data: 2020-03-15 11:00:34
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Jak dziecku.
O 12 w południe w tej placówce już nie było pieniędzy a w kolejce było kila osób.

Jesteś taki tępy czy tylko masz takie wytyczne?

Data: 2020-03-15 11:19:30
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Jak dziecku.
O 12 w południe w tej placówce już nie było pieniędzy a w kolejce było
kila osób.

Jak dziecku. Każda placówka (tak jak bankomat) ma pewien zasób
gotówki. Przy masowych nieprzewidzianych wypłatach, mogą nie zdążyć
uzupełnić (przywiezienie gotówki trwa). A jak myślisz, dlaczego większość
banków każe awizować większe wypłaty?

Jesteś taki tępy czy tylko masz takie wytyczne?

Ładnie nam się Pan(i?) przedstawiła przed milionami słuchaczy ...

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-15 12:34:40
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
To jest gdzieś napisane w umowie że nie wypłacą?
Wszak trzeba przestrzegać umów ;-)

Data: 2020-03-15 12:50:02
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

To jest gdzieś napisane w umowie że nie wypłacą?
Ależ Ci wypłacą. Po 2 godzinach, kiedy dowiozą.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-15 14:24:35
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Raczej dniach a może w tygodniach.
jest to w umowie zapisane?

Przypominam że to nie sklep który do mnie a ja do niego nic nie mam kiedy idę i na półce nie ma.

Data: 2020-03-15 15:21:34
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Raczej dniach a może w tygodniach.
jest to w umowie zapisane?
Dobrze. Pokaż osobę której nie wypłacono pieniędzy, bo zabrakło w
oddziale.
Podaj też namiary na ten oddział.
Zweryfikujemy czy mówisz prawdę czy sobie pobredzasz.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-15 18:04:33
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Zabrakło argumentów? Jak chcesz to zweryfikować?
Chcesz zmienić temat? Są takie zapisy w umowach czy nie ma?

O 12 wypłaciłem ostatnie. Na co chcesz dowodów?

Data: 2020-03-15 18:20:53
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Zabrakło argumentów? Jak chcesz to zweryfikować?
Podasz te namiary czy nie? Oddział banku wystarczy.
A o sposoby weryfikacji się nie martw. Potrafię.

[...]

[..]Na co chcesz dowodów?

Na to że mówisz prawdę, a nie jesteś "pisim debilem siejącym panikę",
jak to ktoś ładnie ujął.

KJ

Data: 2020-03-15 18:57:34
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Nie podajesz jak a ja mam Ci wierzyć.

Ty mi nie wierzysz.

Ale DOBRA

Czwartek 13 marca godz ok. 12.00
Millenium Lublin ul. Spółdzielczości pracy (Galeria Olimp)

Piątek 14 marca o podobnej godzinie. to samo miejsce u innego konsultanta. zostały 20 złotowe banknoty.

Ile ich może być w placówce?

Data: 2020-03-15 19:09:21
Autor: Alf/red/
Banki straciły miliardy na foreksie
W dniu 15.03.2020 o 18:57, z pisze:
Czwartek 13 marca godz

Eeee, ale ostatnio taka data była w roku 2014.

--
Alf/red/

Data: 2020-03-15 19:15:09
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Nie podajesz jak a ja mam Ci wierzyć.

Ty mi nie wierzysz.

Ale DOBRA

Czwartek 13 marca godz ok. 12.00
Millenium
Plączesz się w zeznaniach. Jeżeli mówimy o tym roku, to takiego dnia nie
było. Ale przypuśćmy, że chodzi Ci o czwartek 12

Piątek 14 marca o podobnej godzinie. to samo miejsce u innego
konsultanta. zostały 20 złotowe banknoty.

Podobnie tu.

Ile ich może być w placówce?

Nie wiem. Ale o ile się nic nie zmieniło, to mogli zasilić placówke
jeszcze tego samego dnia. Nie zasili? No i odpowiadając na twoje pytanie: jeśli poniosłeś stratę z powodu
braku wypłaty gotówki to oczywiście możesz się sądzić z bankiem. Acz
podejrzewam, że szanse masz marne.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-15 19:27:26
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Przyznaję się. Powinno być 12 i 13
Sprawdzaj

Data: 2020-03-15 19:37:33
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

Przyznaję się. Powinno być 12 i 13
Sprawdzaj

Już odpowiedziałem. Dalej mi się nie chce.
Sam  weekend wypłaciłem "trochę" gotówki (z zupełnie innych powodów, bez
związku z obecną sytuacją) i nie było problemu.
Więc pewnie był (tak jak przypuszczałem) chwilowy run na kasę. Ale ty
wiesz lepiej.
KJ

Data: 2020-03-15 21:36:59
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Ty OSZUŚCIE ;-)

Nie potrafisz tego sprawdzić.

SKŁAMAŁEŚ.

Pewnie nawet w banku nie pracujesz.

Guru i autorytet od bankowości... k...mać. To zwykły gówniarz co się nudzi i potrafi tylko trolować ;-)

Data: 2020-03-15 21:23:36
Autor: japanizer

cyt. - z-ad pisze:

Dzisiaj wypłacałem swoje pieniądze z banku.
Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł. Czyli jak piszesz, pieniądze były, tępa dzido.

Ale dawaj jakieś foto z kartką "piniendzy ni ma" na drzwiach banku.

PS. "po co nam takie sklepy, w których papieru toaletowego nie ma"?

Data: 2020-03-16 07:10:24
Autor: J.F.
Banki straciły miliardy na foreksie
Dnia Sun, 15 Mar 2020 21:23:36 -0700 (PDT), japanizer@japanizer.org

cyt. - z-ad pisze:

Dzisiaj wypłacałem swoje pieniądze z banku.
Załapałem się na końcówkę i dostałem po 50 zł. Czyli jak piszesz, pieniądze były, tępa dzido.

Ale konczyly sie :-)

Ale dawaj jakieś foto z kartką "piniendzy ni ma" na drzwiach banku.

Ostatnio PBS :-)

PS. "po co nam takie sklepy, w których papieru toaletowego nie ma"?

A to znow towar deficytowy :-)

J.

Data: 2020-03-16 13:06:52
Autor: z
W dniu 2020-03-16 o 05:23, japanizer@japanizer.org pisze:

Czyli jak piszesz, pieniądze były, tępa dzido.

Dla mnie tak. Jestem szczęściarzem.

Za którym razem DOTRZE? ;-)

Data: 2020-03-16 05:23:00
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 13:06:54 UTC+1 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-03-16 o 05:23, japanizer pisze:

> Czyli jak piszesz, pieniądze były, tępa dzido.

Dla mnie tak. Jestem szczęściarzem.

Za którym razem DOTRZE? ;-)

A na ścianie wschodniej nie ma bankomatów?
Armia Czerwona pokradła?
Czy boisz się PIN wpisać?

I czy nie ugiąłeś się pod ciężarem tego worka z 50-tkami?
A jakby dali 20-tkami, to byś się ugiął? ;P

Data: 2020-03-16 17:32:48
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Nie na temat.
Nie posiadam karty. Jestem NORMALNY. Karta to przeżytek ;-)
Większość pieniędzy wydaję w internecie.

Przy sobie potrzebuję zawsze trochę gotówki. Bez niej nie da się żyć.

Data: 2020-03-16 17:36:59
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e6faa31$0$553$65785112@news.neostrada.pl...
Nie na temat.
Nie posiadam karty. Jestem NORMALNY. Karta to przeżytek ;-)

Normalni ludzie maja kart kilka :-P

Większość pieniędzy wydaję w internecie.

Ale jak ? Internet lubi karty :-)

Przy sobie potrzebuję zawsze trochę gotówki. Bez niej nie da się żyć.

Gotowki uzywam jakos raz na rok. No i na napiwki.

Choc istotnie nosze troche przy sobie, na wszelki wypadek.

J.

Data: 2020-03-16 17:42:37
Autor: z
W dniu 2020-03-16 o 17:36, J.F. pisze:
Normalni ludzie maja kart kilka :-P

I złoty łańcuch ;-)

Ale jak ? Internet lubi karty :-)

Internet lubi numer konta bankowego. Nie potrzeba więcej.
Nie wiedziałeś o tym? ;-)

Choc istotnie nosze troche przy sobie, na wszelki wypadek.

No właśnie. To też przejaw normalności;

Data: 2020-03-17 00:04:25
Autor: J.F.
Dnia Mon, 16 Mar 2020 17:42:37 +0100, z napisał(a):
[...]

Polski. Bo amerykanski to lubi karty.
A niemiecki np login i haslo do banku :-)

J.

Data: 2020-03-17 09:49:46
Autor: z
W dniu 2020-03-17 o 00:04, J.F. pisze:
Polski. Bo amerykanski to lubi karty.

I uważasz że to normalne takie mnożenie niepotrzebnych bytów które wciskają kredyt i generują opłaty?

Przecież to kosztuje ;-)

Data: 2020-03-17 16:42:20
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e708f2a$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-03-17 o 00:04, J.F. pisze:
Polski. Bo amerykanski to lubi karty.

I uważasz że to normalne takie mnożenie niepotrzebnych bytów które wciskają kredyt i generują opłaty?
Przecież to kosztuje ;-)

No wlasnie kosztuje - Amerykanie sobie swietnie radzili kartami i czekami, po co jakies przelewy :-)

J.

Data: 2020-03-17 08:48:07
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 17 marca 2020 10:42:31 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
>Przecież to kosztuje ;-)

No wlasnie kosztuje - Amerykanie sobie swietnie radzili kartami i czekami, po co jakies przelewy :-)

Jakie radzili?
Dalej czeki se wysylaja. Ale ostatnio zmadrzeli i probuja ludzi do przelewow przekonywac. I w sumie to dobry kierunek. Ale czeki tez ciekawe. Od psychologicznej strony. Piszesz na kartce ze temu i temu tyle ma bankier wyplacic i gotowe.

Jak za mojej mlodosci jak latalem z kartka po znajomuch i pozyczalem sol, cukier, make w imieniu rodzica...

Data: 2020-03-17 09:05:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:48:09 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

> [...]

Jak za mojej mlodosci jak latalem z kartka po znajomuch i pozyczalem sol, cukier, make w imieniu rodzica...

W początkach tzw. internetu w PL (1998 - no powiedzmy, że to był początek boomu) dostałem z USA w liście piękny czek na 20$ od jakiejś "sekty internetowej" (C by mama ;), którą na te 20$ naciągnąłem robiąc "polecenia" na kolejne moje adresy mailowe.

Więc mamy - firma "internetowa", a czeki po świecie wysyła listami - ciekawe, bo już nie pamiętam, ile mógł wtedy kosztować taki list z USA do PL.

Czek udało mi się zrealizować w inkaso żubra - ale musieli mi konto dolarowe otworzyć, dobrze, że było darmowe - potem mi to konto zamknęli, a w 2013 udało się w papierowym archiwum odszukać, że bank mi jednak wisi 20$ i dostałem z kasy Andrew Jacksona, który poszedł potem na orkiestrę...

Więc tak samo jak wiem, jakie to uczucie stawiać znak X na karcie wyborczej obok nazwiska "Jarosław Kaczyński" (choć nie była to moja karta) to wiem również, jakie to uczucie podpisać prawdziwy amerykański czek (a ładny był - drugie pytanie o koszt, obok listu do PL, to koszt wydrukowania takiego czeku).

Data: 2020-03-17 15:00:42
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:05:07 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]

Więc tak samo jak wiem, jakie to uczucie stawiać znak X na karcie wyborczej obok nazwiska "Jarosław Kaczyński" (choć nie była to moja karta) to wiem również, jakie to uczucie podpisać prawdziwy amerykański czek (a ładny był - drugie pytanie o koszt, obok listu do PL, to koszt wydrukowania takiego czeku).

Tez dostalem kiedys czek. Irlandzki. W okolicy 2004 czy 2005 roku.
Ale do realizacji nie trza bylo konta. To bylo w WBK. Albo w jakims innym zielonym banku.

I tez jeden podpisalem. A teraz reszta czyli 49 sztuk lezy i sie kurzy :)

Data: 2020-03-19 05:28:12
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:00:44 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

Tez dostalem kiedys czek. Irlandzki. W okolicy 2004 czy 2005 roku.
Ale do realizacji nie trza bylo konta. To bylo w WBK. Albo w jakims innym zielonym banku.

Mi wtedy pan konto założył bo inaczej nie potrafił zrobić tego inkasa - a skoro było za darmo, to problemu nie było..
Samo inkaso kosztowało chyba coś ok. 10zł - oczywiście było to 10zł z 1998, a nie z 2020 (a było to już 10zł, bo denominacja w 1995 była) - jako że wciąż było to sporo mniej niż 20$ to też się opłaciło.

I tez jeden podpisalem. A teraz reszta czyli 49 sztuk lezy i sie kurzy :)

Hmmm, ale podpisałeś jako wystawca czy jako odbiorca?
Bo niby dlaczego dostałeś 50?
Ja podpisywałem jako odbiorca, podpis wystawcy był, OIDP, wydrukowany (tzn. "faxymile", jak podpis śp. Kaczyńskiego na legitymacji Krzyża Zesłańców Sybiru dla śp. Jaruzelskiego).

Data: 2020-03-20 09:14:23
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 19 marca 2020 07:28:13 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

Samo inkaso kosztowało chyba coś ok. 10zł - oczywiście było to 10zł z 1998, a nie z 2020 (a było to już 10zł, bo denominacja w 1995 była) - jako że wciąż było to sporo mniej niż 20$ to też się opłaciło..

Tez placilem. Ale chyba kolo 15pln.
Oni mieli wtedy chyba juz jakies doswiadczenie bo to byly czasy po tym jak amerykanskie firmy wysylaly czeki za ogladanie reklam w internecie. Paru znajomych dostalo takie czeki na 10-50-150dolarow.

> I tez jeden podpisalem. A teraz reszta czyli 49 sztuk lezy i sie kurzy :)

Hmmm, ale podpisałeś jako wystawca czy jako odbiorca?

Wystawca

Bo niby dlaczego dostałeś 50?

Bo moj "landlord" zazyczyl se 12 wystawionych czekow na oplate czynszu.
czeki mialy byc datowane tak aby nie dalo sie ich wyplacic przed data oplaty czynszu.

Ale czeki szly dlugo z drukarni a babka chciala drukowane wiec nie bylo okazji do napisania ich na kolanie.

A potem stwierdzila ze jestem fajny i moge placic internetem.

I mi te 50 sztuk ostalo i zuzylem jeden bo firma se zazyczyla danych o koncie aby mi kase wplacac.

Bo te czeki sluza tez przekazaniu info do instytucji aby zrobic zlecenie zaplaty i to mozliwe w obie strony.

Ja podpisywałem jako odbiorca, podpis wystawcy był, OIDP, wydrukowany (tzn. "faxymile", jak podpis śp. Kaczyńskiego na legitymacji Krzyża Zesłańców Sybiru dla śp. Jaruzelskiego).

A u mnie podpisu nie ma. Trzeba osobno podpisac kazdy.

Data: 2020-03-17 20:42:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bccd42a-f0f8-4ae4-b47d-b4983c2745ba@googlegroups.com...
> [...]

Więc mamy - firma "internetowa", a czeki po świecie wysyła listami - ciekawe, bo już nie pamiętam, ile mógł wtedy kosztować taki list z USA do PL.

Chyba nie mieli innej mozliwosci.
Tzn mogli zapakowac banknot do koperty :-)
Mogli jeszcze przelewem do Pekao, ale czy to nie za drogo ?

[...]

A zubr nie wzial paru $ za obsluge ?

[...]

Koszt mogl byc niedrogi - te drukarki szybkie sa :-)

List tez mogl byc niedrogi.
Tylko Żubr potem musial wyslac za ocean, dostarczyc do banku wystawcy, poczekac na przelew, przeksiegowac ...

Ale USA w EU nie lezy, to tanich przelewow SEPA nie maja ...

J.

Data: 2020-03-17 09:07:33
Autor: Dawid Rutkowski
[...]

A w GB wchodzisz do oddziału, bierze z półki karteczkę, wypełniasz rubryki - wystarczy znać tylko numer konta źródłowego, dlatego tak to tam chronią - dajesz bankierowi a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

Data: 2020-03-17 15:02:57
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 17 marca 2020 11:07:37 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]

A w GB wchodzisz do oddziału, bierze z półki karteczkę, wypełniasz rubryki - wystarczy znać tylko numer konta źródłowego, dlatego tak to tam chronią - dajesz bankierowi a on przelew robi - nawet o dowód nie poprosi...

O! To ciekawe.

Data: 2020-03-19 05:32:28
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:02:59 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

O! To ciekawe.

Nie słyszałeś? Może to urban legend, ale oparcie w faktach podobno ma - jakiś czas temu w UK była afera, że z państwowej instytucji zginęły jakieś dyski twarde (być może były wymienione na nowe), na których były zapisane numery kont wielu, wielu ludzi. Zrobiła się z tego panika, bo tam ludzie wiedzą, jak to w bankach wygląda i numery kont chronią bardziej niż numery kart.
Żeby uspokoić - w stylu uprawianym obecnie przez władzuchnę - Jeremy Clarkson powiedział w BBC, że to są jakieś legendy i na dowód tego podał publicznie swój numer konta.
W następnym programie podobno powiedział skruszony, że jednak uwierzył, jak zobaczył, że z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto jakiejś organizacji dobroczynnej...

Data: 2020-03-19 19:49:39
Autor: Alf/red/
Banki straciły miliardy na foreksie
z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto

Niedawno ktoś na naszej grupie pisał, że "tamój" wystarczy znać numer konta, żeby w banku zlecić przelew z w/w.

--
Alf/red/

Data: 2020-03-20 09:16:37
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 19 marca 2020 07:32:30 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
W następnym programie podobno powiedział skruszony, że jednak uwierzył, jak zobaczył, że z jego konta zniknęło 500 funtów przelane na konto jakiejś organizacji dobroczynnej...

Ano nie obilo mi sie o oczy taka mozliwosc.

Ale o Clarksonie czytalem. Choc myslalem ze on cos tam wiecej podal. ze moze czek pokazal czy cos...

Data: 2020-03-17 20:36:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f6011637-4a86-443a-a63b-943e43499123@googlegroups.com...
[...]

Dowodow tam nie ma, to jak ma poprosic ? :)

Podpis powinien sprawdzic.

J.

Data: 2020-03-16 06:07:57
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 07:06:54 UTC-5 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-03-16 o 05:23, japanizer@japanizer.org pisze:

> Czyli jak piszesz, pieniądze były, tępa dzido.

Dla mnie tak. Jestem szczęściarzem.

Za którym razem DOTRZE? ;-)

Podziwiam cierpliwosc. Mnie sie od samego czytania skonczyla juz jak KJ nie zajarzyl przeslania.

Co ciekawe, klient ma byc madry i wiedziec ze bank moze kasy nie miec.
A bank moze byc infantylny i nie przewidziec ze mamy kryzysa i ludzie beda chcieli te papierki jednak miec.

I moze byc infantylny bo ludzie nie zadzwonili. No gupie ludzie, dzwonic im sie nie chcialo. Gupki. Ale bank miodzio! Bank ma tylko limit i basta! Najlepszy bank! Trzyma sie przepisow! Nie mysli. Bo najlepszy!

Zdrowia!

Data: 2020-03-16 14:28:36
Autor: Kamil Jońca
sczygiel@gmail.com writes:

> [...]

Za którym razem DOTRZE? ;-)

Podziwiam cierpliwosc. Mnie sie od samego czytania skonczyla juz jak KJ nie zajarzyl przeslania.

Zajarzyl, zajarzył. Tylko ...

Co ciekawe, klient ma byc madry i wiedziec ze bank moze kasy nie miec.

Tu nie chodzi o mądrość, tylko o doświadczenie raczej i świadomość tego,
że czasami coś się może zepsuć. Niekoniecznie bank. Mi na przykład się
zepsuł piekarnik, co w obecnej sytuacji jest bardziej dotkliwe niż
normalnie. I co, mam rozdzierać szaty? Po prostu zamówiłem
serwisanta. Normalnie bym się nie zastanawiał czy przyjedzie. Dziś się
zastanawiam.

A bank moze byc infantylny i nie przewidziec ze mamy kryzysa i ludzie beda chcieli te papierki jednak miec.

A gdzie ja to napisałem? Bank to powinien przewidzieć i kasę
mieć. Podobnie jak wszyscy powinni być młodzi, zdrowi i bogaci.
Tylko, że niestety nie żyjemy idealnym świecie. Moje przesłanie jest
takie, żeby nie panikować. I tyle.

[...]

Nie wiem o co Ci chodzi z tym telefonem.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-16 07:28:43
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 08:33:03 UTC-5 użytkownik Kamil Jońca napisał:
sczygiel@gmail.com writes:

> Podziwiam cierpliwosc. Mnie sie od samego czytania skonczyla juz jak KJ nie zajarzyl przeslania.

Zajarzyl, zajarzył. Tylko ...

Tylko bijecie piane niepotrzebnie.

> [...]

normalnie. I co, mam rozdzierać szaty? Po prostu zamówiłem
serwisanta. Normalnie bym się nie zastanawiał czy przyjedzie. Dziś się

Ale dyskusja byla o tym ze bank kasy nie mial I wyplacal z 50-kach albo 20-kach.
No, kase mial ale nominalow wyzszych nie mial. W sumie to obstawiam ze ktos od okienka w te dni odszedl z kwitkiem.
No chyba ze dowiezli...

> [...]

mieć. Podobnie jak wszyscy powinni być młodzi, zdrowi i bogaci.
Tylko, że niestety nie żyjemy idealnym świecie. Moje przesłanie jest

Z przeslaniem sie zgadzam. Ale te 2h na dowiezienie to troche nie realne.
A wzbudzilem sie bo z przeslania tez wyniklo ze klient to ma wiedziec i przewidziec a bank to juz niekoniecznie. Bank dowiezie. Nie przewidzi.

> [...]
> limit i basta! Najlepszy bank! Trzyma sie przepisow! Nie mysli. Bo
> najlepszy!

Nie wiem o co Ci chodzi z tym telefonem.

Do mojego banku przy wyplatach powyzej chyba 20kpln trzeba napisac albo zadzwonic z wyprzedzeniem zeby mieli kase.
Tyle ze to moze nie zadzialac bo jak przyjdzie 20 osob i kazda chce "tylko" 10kpln (czyli niby dzwonic nie musza) to moze sie okazac ze 5 odejdzie z kwitkiem bo przyszli "az" o 15-tej i juz dzis im nie dowioza...

Ale ok. Ty wiesz o co chodzi, ja wiem, k pewnie tez wie.

Wiec ustalmy moze ze kazda strona powinna byc swiadoma i ograniczen i sytuacji i powinna reagowac odpowiednio (zadzwonic z uprzedzeniem, przywiezc kasy z zapasem itp...)

Data: 2020-03-16 15:56:47
Autor: Kamil Jońca
Banki straciły miliardy na foreksie
sczygiel@gmail.com writes:

[...]

Z przeslaniem sie zgadzam. Ale te 2h na dowiezienie to troche nie realne.
Jeśli tylko nikt nie dał ciała w oddziale (bo nie wierzę, że przyszedł
jeden klient i poprosił "milion"). To jak najbardziej

A wzbudzilem sie bo z przeslania tez wyniklo ze klient to ma wiedziec
i przewidziec a bank to juz niekoniecznie. Bank dowiezie. Nie
przewidzi.
TO nie tak. Większośc usług zakłada pewną przepustowość.  I dobrze jest
być tego świadomym. I dobrze jest być świadomym tego, że wszsystko może
zawieść.
Daleko nie szukać: dziś minąłem 2 bankomaty euronetu "out of order"

I taka sytuacja:
A przy jednym oddziale pkobp też bankomat był "out of order" i
kolejkowicze mi tłumaczyli że to "ze względów bezpieczeństwa", a
wszystkie wypłaty były w kasie.
Oczywiście bankomat 500m dalej wypłacił mi kasę bez szemrania.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-16 16:24:29
Autor: J.F.
Banki straciły miliardy na foreksie
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87k13kfivk.fsf@alfa.kjonca...
sczygiel@gmail.com writes:
[...]
Z przeslaniem sie zgadzam. Ale te 2h na dowiezienie to troche nie realne.
Jeśli tylko nikt nie dał ciała w oddziale (bo nie wierzę, że przyszedł
jeden klient i poprosił "milion").

Moze sie zdarzyc. Bo stwierdzil, ze okazja sie trafia.

To jak najbardziej

W duzym miescie do malego oddzialu jak najbardziej. Ale w mniejszym do najblizszego zasobu gotowki moze byc troche dalej.

[...]

Ha - czyli jednak gotowki zabrakla :-)

I taka sytuacja:
A przy jednym oddziale pkobp też bankomat był "out of order" i
kolejkowicze mi tłumaczyli że to "ze względów bezpieczeństwa", a
wszystkie wypłaty były w kasie.

A jakiez to wzgledy ... zeby dbac o klientow, co to ostatnio masowo wyplacaja grubsza gotowkę ?

Data: 2020-03-16 17:07:26
Autor: Kamil Jońca
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup
sczygiel@gmail.com writes:
[...]
[...]

Lublin to mniejsze?

[...]

Tylko, że gdyby nie ostatnie zdarzenia, to nawet bym tego nie
zarejestrował - takie sytuacje z bankomatami wcale nie były takie
rzadkie.
Z oddziałami to chyba mi sie zdarzyło pewnie ze 2 razy w ciągu 20 lat.

[...]

Raczej podejrzewam, że taką teorię sobie ukuł lud kolejkowy.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-03-16 17:29:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87fte8fflt.fsf@alfa.kjonca...
[...]

Lublin wieksze, ale w takim Biłgoraju czy Tomaszowie, to skad wytrzasnac milion ?

Niby z Lublina sie w 2h dojedzie, ale ekipa musi czekac w gotowosci.

[...]

No bo wtedy nie zabraklo :-

[...]

Mozliwe, choc wypadaloby, ze spytali kogos z banku czemu nieczynny, i
bankier odpowiedzial.

A moze po prostu gotowka sie  bankomacie skonczyla, do uzupelnienia trzeba odpowiedniej ekipy, a nie byle pracownika z banku, a w samym banku ... specjalnie przedluzaja kolejke, zeby casu zabraklo, a nie gotowki :-)

J.

Data: 2020-03-16 17:37:44
Autor: Kamil Jońca
Banki straciły miliardy na foreksie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[..]

Lublin wieksze, ale w takim Biłgoraju czy Tomaszowie, to skad
wytrzasnac milion ?

Ale mówimy o oddziale w Lublinie.

[...]

[...]

Co? Ty w ogóle czytasz na co odpisujesz?
Piszę, że wcześniej takie sytuacjie z bankomatami "out of order" były na
tyle częste, że nawet bym nie zarejestrował.
A strzelam, że najczęstrzą przyczyną (zarówno wtedy jak i teraz), jest,
że wybrali z danego bankomatu kasę.

KJ

Data: 2020-03-16 17:50:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87blowfe7b.fsf@alfa.kjonca...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Lublin wieksze, ale w takim Biłgoraju czy Tomaszowie, to skad
wytrzasnac milion ?
Ale mówimy o oddziale w Lublinie.

Mowilismy tak chyba bardziej ogolnie.

We Wroclawiu to wiem ze byla jaka firma zajmujaca sie gotowka, bo NBP jest za drogi :-)
W Lublinie pewnie tez jest, a Biłgoraju pewnie nie ma..

[...]
[...]

Ale ze w kraju nie brakowalo gotowki, to trudno nawet podejrzewac - tzn pojedyncze przypadki moga sie zdarzyc :-)

A strzelam, że najczęstrzą przyczyną (zarówno wtedy jak i teraz), jest,
że wybrali z danego bankomatu kasę.

Ale zeby nie zaopatrzyli na czas w nową ... impreza jakas w okolicy, czy jedyny bankomat ?

A tu az NBP dementi wydaje, ze gotowki nie zabraknie :-)

J.

Data: 2020-03-16 14:53:17
Autor: Krzysztof Halasa
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

[...]

Inną sprawą jest to, że takie rzeczy się zdarzają bez żadnych SARS.
Ew. można podjechać (podejść) do oddziału obok, jeśli ktoś oczywiście
ma, albo chwilę poczekać na zasilenie oddziału.

Może to bardzo dziwne, ale banki niestety nie tworzą pieniędzy
z powietrza :-)
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-16 17:40:21
Autor: z
[...]

Ale tylko gdy jest to napisane w umowie że ma pójść do innego oddziału albo na BERDYCZÓW.

Pytanie pozostaje: Czy w umowach jest coś takiego napisane?

Jest napisane np. powyżej 20 000 trzeba się umówić.

A poniżej tej kwoty JEST?

Data: 2020-03-16 17:37:40
Autor: z
W dniu 2020-03-16 o 14:28, Kamil Jońca pisze:
[...]

NIE NIE NIE

Złe porównanie.

Zepsuł Ci się piekarnik. Ale Ty masz umowę z serwisem/gwarancję/cośtam co stanowi że np. w godzinę po zgłoszeniu ma przyjechać SERWIS i go naprawić. Jeśli mu nie idzie natychmiast wymiania na inny sprawny egzemplarz.

tymczasem Dzwonisz 3 godziny i serwis nie wywiązuje się z UMOWY

SZACH MAT ;-)

Data: 2020-03-16 17:44:18
Autor: Kamil Jońca
Banki straciły miliardy na foreksie
z <z@z.pl> writes:

[...]
tymczasem Dzwonisz 3 godziny i serwis nie wywiązuje się z UMOWY

No właśnie o tym piszę. Wszystko może się zepsuć. Serwis też.
Odrębną kwestią jest późniejsza odpowiedzialność serwisu za
niedotrzymanie umowy.

SZACH MAT ;-)

Ale to chyba przekracza zdolności Twojego rozumienia.
Kj

Data: 2020-03-16 17:54:47
Autor: z
W dniu 2020-03-16 o 17:44, Kamil Jońca pisze:
No właśnie o tym piszę. Wszystko może się zepsuć. Serwis też.
Odrębną kwestią jest późniejsza odpowiedzialność serwisu za
niedotrzymanie umowy.

Czyli zgadzasz się że odpowiedzialność za niewypłacenie gotówki którą należało wypłacić POWINNA BYĆ RZECZĄ OCZYWISTĄ?

Data: 2020-03-16 17:58:10
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

[...]

A gdzieś pisałem inaczej? KJ

Data: 2020-03-16 18:25:25
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
To o co się kłócisz od 3 godzin?

Chciałeś mnie tylko zhejtować za brak myślenia że biednemu bankowi należy się współczucie że muszą wypłacać pieniądze klientom?

Po co zabrałeś tu głos?

Kłamałeś że możesz sprawdzić czy kasa była.

Jesteś TROLEM?

Data: 2020-03-16 18:35:42
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

To o co się kłócisz od 3 godzin?
To ty zacząłeś :P

Chciałeś mnie tylko zhejtować za brak myślenia że biednemu bankowi
należy się współczucie że muszą wypłacać pieniądze klientom?
Ty nie pisałeś o współczuciu, tylko od razu twierdziłeś jakoby wielkie
nieszczęście się stało i pół kraju stanęło.

Po co zabrałeś tu głos?
Bo mi wylazłeś z KFa, i odruchowo odpisałem.

Kłamałeś że możesz sprawdzić czy kasa była.
Tego nie wiesz :P nawet jak mogę to się wynikami nie pochwalę. Natomiast
mogę napisać, że jest tak jak mi się wydawało na początku, wbrew
wszystkim twoim twierdzeniom.

Jesteś TROLEM?
Tak. Wielkim włochatym. :P

KJ

Data: 2020-03-16 20:19:39
Autor: z
W dniu 2020-03-16 o 18:35, Kamil Jońca pisze:
Ty nie pisałeś o współczuciu, tylko od razu twierdziłeś jakoby wielkie
nieszczęście się stało i pół kraju stanęło.

Ty interpretujesz, usprawiedliwiasz i obarczasz brakiem zabezpieczenia środków przez banki klientów. A u mowa jest inna.

A przecież trzeba czytać umowy i ich dotrzymywać.

Uprawiasz narrację banksterki że DUŻY może więcej.

Choć instytucje polskie i unijne twierdzą co innego.

Tak mi na myśl przyszło.

A jak rozejdzie się plotka że fundusze w bankach przechodzą na skarb państwa dla ratowania przed pandemią? ;-)

Jak wtedy ten wspaniały system bankowy to przeżyje.

A taki amerykański ;-)

Data: 2020-03-16 20:27:09
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

[...]

Wskaż mi to lub odszczekaj.
Jedyne co "usprawiedliwienie", to stwierdzenie że w banku jest skończona
ilość gotówki i przy masowych wypłatach może (chwilowo) zabraknąć.
Ale to jest dość zrozumiałe, dla średnio rozgarniętego człowieka.

A przecież trzeba czytać umowy i ich dotrzymywać.
Oczywiście. A w przypadku gdy nie dotrzymasz narażasz się na
odpowiedzialnośc.

Uprawiasz narrację banksterki że DUŻY może więcej.
Odszczekaj.

[...]

Nacjonalizacji nic nie przeżyje. "Wojna o handel", "dekret Bieruta" mówi
Ci coś?

Ale po co ja się produkuję. Faktycznie niepotrzebnie odpisywałem jak
wylazłeś mi z KF.
KJ

Data: 2020-03-16 21:31:36
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
O masz kfa. Ale nie powstrzymało Cie to przed rzuceniem garścią banksterskiej nawalanki.
Ktoś tu jest SŁABY ;-)

Data: 2020-03-16 22:53:40
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

Ty interpretujesz, usprawiedliwiasz i obarczasz brakiem zabezpieczenia
środków przez banki klientów. A u mowa jest inna.

Tzn. konkretnie jaka?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-17 09:53:24
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Że przychodzisz i wypłacasz z marszu ze zwykłego rachunku z zastrzeżeniem tych 20 tys. Nawet w chorej sytuacji pożyczania już pożyczonego ;-) to spora i wystarczająca POMOC dla banku.

Co innego lokata. Ale nie o lokacie mowa.

Data: 2020-03-17 15:19:26
Autor: Krzysztof Halasa
z <z@z.pl> writes:

Że przychodzisz i wypłacasz z marszu ze zwykłego rachunku z
zastrzeżeniem tych 20 tys. Nawet w chorej sytuacji pożyczania już
pożyczonego ;-) to spora i wystarczająca POMOC dla banku.

I tak to jest napisane w umowie?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-03-17 18:13:19
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
A napisane jest jak SIE NIE DA to wypier...

Data: 2020-03-16 17:34:04
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Dobre ;-)

Data: 2020-03-14 08:33:46
Autor: J.F.
Dnia Fri, 13 Mar 2020 19:28:57 +0100, z napisał(a):
[...]

Ale dlaczego ?
Przeciez wszedzie pisza - plac karta, pieniadze roznosza wirusy.

Poza tym akurat Polacy maja sporo pieniedzy po skarpetach.

P.S. Bramka na austostradzie - pani bierze bilet w gumowych
rekawiczkach, wystawia terminal do zaplacenia - zeby kontaktu nie
bylo.

J.

Data: 2020-03-14 11:45:35
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Gwałci się podstawową wolność człowieka MOŻLIWOŚĆ WYPŁACENIA SWOICH PIENIĘDZY w niespokojnych czasach.

TESTY DLA KAŻDEGO! ;-)

Data: 2020-03-14 12:24:15
Autor: J.F.
Dnia Sat, 14 Mar 2020 11:45:35 +0100, z napisał(a):
Gwałci się podstawową wolność człowieka MOŻLIWOŚĆ WYPŁACENIA SWOICH PIENIĘDZY w niespokojnych czasach.

TESTY DLA KAŻDEGO! ;-)

Testy ala Grecja.

Ale mylisz sie - w banku nie masz pieniedzy tylko srodki :-)

A gdyby tak wszyscy chcieli wyplacic ... to nie starczy, bo bank nie
trzyma twoich pieniedzy, tylko szybko wyplaca jako kredyt.

Wiec ty masz w banku powiedzmy 200 tys oszczednosci, a kto inny 250
tys kredytu do splacenia. I chocbys sie uparl, to nie splaci przeciez.

Gdzies tam jednak jeszcze jest NBP, ktory w kazdej chwili moze
wydrukowac troche banknotow, no - raczej w kazdym miesiacu, ale duzo
juz wydrukowal i trzyma w skarbcu gotowe do uzycia.
I teoretycznie moze innym bankom pozyczyc.
Ale czy zechce to zrobic ... predzej skorzysta z okazji i
zrestrukturyzuje kolejny bank :-)

J.

Data: 2020-03-14 15:42:40
Autor: z
Banki straciły miliardy na foreksie
Wszystko prawda.
Ja tylko nieśmiało poddaję pod rozważenie jak to DEBILNIE jest skonstruowane.
Nie ma wojny, stanu wyjątkowego, ataku Marsjan a jak bank nie ma gotówki to nie wypłaci i nie ma Twojego płaszcza ;-)

Nie podpisałeś umowy na lokatę a regulamin przewiduje umówienie się na wypłatę od dość Dużej sumy np. 20 000.

I co? NIE WYPŁACIMY ;-)

Data: 2020-03-16 06:12:22
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 14 marca 2020 06:24:16 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A gdyby tak wszyscy chcieli wyplacic ... to nie starczy, bo bank nie
trzyma twoich pieniedzy, tylko szybko wyplaca jako kredyt.

Seka seka. Juz kiedys pytalem. Wyplacam gotowke z ROR. Te kase maja trzymac i nie pozyczac.

Wiec ty masz w banku powiedzmy 200 tys oszczednosci, a kto inny 250
tys kredytu do splacenia. I chocbys sie uparl, to nie splaci przeciez.

Ale na ROR czy lokacie? Bo wiesz, z lokaty trza zlikwidowac na ror przelac.
I tu mozna by regule ustawic ze nie wyplaca wszystkiego ot tak. Ale z ROR to psi obowiazek wyplacic.

[...]

Jak nie napompuja inflacji to nie powinno byc problemu. Ludzie az tak duzo kasy nie potrzebuja. A jak napompuja to juz z definicji tworza problem. Wiec brak papieru aby wyplacic jest skutkiem ale nie tego ze ludzie wybieraja tylko ze inflacje nakrecili...

Data: 2020-03-16 14:34:33
Autor: J.F.
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:db3376ca-af8c-453e-b8fb-8a4998d30ed7@googlegroups.com...
> [...]

Seka seka. Juz kiedys pytalem. Wyplacam gotowke z ROR. Te kase maja trzymac i nie pozyczac.

To nie pytales, tylko sugerowales.
A obowiazku nie ma, wiec raczej nie trzymaja.

Wiec ty masz w banku powiedzmy 200 tys oszczednosci, a kto inny 250
tys kredytu do splacenia. I chocbys sie uparl, to nie splaci przeciez.

Ale na ROR czy lokacie? Bo wiesz, z lokaty trza zlikwidowac na ror przelac.

minute trwa. No chyba, ze Idea - to od 2 minut do 3h.

I tu mozna by regule ustawic ze nie wyplaca wszystkiego ot tak. Ale z ROR to psi obowiazek wyplacic.

Ale podstawy prawnej nie podasz.

[...]

Taka operacja by pompowala inflacje, wiec na pewno z niechecia by pozyczali.

Ludzie az tak duzo kasy nie potrzebuja.

Wystarczy, ze plotka bedzie, ze ogranicza.

A jak napompuja to juz z definicji tworza problem. Wiec brak papieru aby wyplacic jest skutkiem ale nie tego ze ludzie wybieraja tylko ze inflacje nakrecili...

I zapomniales, co pisalem o kredytach.
Wszystkim pieniedzy nie wyplacisz, bo one w kredytach sa.

J.

Data: 2020-03-18 12:23:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 16.03.2020 o 14:12, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Ale jakieś odsetki na tym ROR, to byś chciał. Widzisz inną, niż
pożyczenie komuś, możliwość zarobienia na nich?

Ekonomiści mają policzone statystycznie, ile tej gotówki ma być w
zapasie. To są jakieś długoterminowe trendy oraz odchylenia
statystyczne. W normalnych warunkach to się sprawdza, warunki się
zrobiły nienormalne.

[...]

Możesz "tupać nóżkami", ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Powiedzmy,
że meteoryt walnie w oddział banku, w którym masz rachunek. Ty
przychodzisz, chcesz swoje pieniądze, a tu budynku nie ma. I co?

Problemem są panikarskie wypowiedzi ludzi, którzy nie rozumieją, skąd
problem i dopatrują się jakiegoś spisku. Na skutek tych wypowiedzi
zawsze znajdzie się jakaś grupa, która postanowi "na wszelki wypadek"
wypłacić kasę i wrzucić do skarbczyka. Normalnie by tego nie zrobili,
ale skoro banki "już nie wypłacają", to tym bardziej jutro nie będą.
Zjawisku temu sprzyjają kiepskie oprocentowania na ROR-ach. Jakby było
kilka procent, to by się ktoś tam zastanawiał, ale jak jest 0,00%, to co
za różnica, gdzie to leży? :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-18 07:48:26
Autor: sczygiel
W dniu środa, 18 marca 2020 06:23:32 UTC-5 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> Seka seka. Juz kiedys pytalem. Wyplacam gotowke z ROR. Te kase maja
> trzymac i nie pozyczac.

Ale jakieś odsetki na tym ROR, to byś chciał. Widzisz inną, niż
pożyczenie komuś, możliwość zarobienia na nich?

Chciec a moc to inksza inszosc.
Nie ma odsetek od dawna.
No i jak bank madry to niech czesc zarobku z lokat wrzuca dla ror-owcow. Jak lubi/chce/moze jego wola.

No i jakims cudem jednak ten ror to platny jest. Bo albo trza iles tam zaplacic online i bank zeskrobie 1-4% albo karta jednak po 8pln albo jednak wyplata z bankomatu platna i tak dalej. nie wspomne ze banki przyoszczedzily zwalniajac kasjerki i kierujac ludzi do internetu i bankomatow...

Altualnie oprocentowania nie ma wiec niech nie pozycza. Problem wyplacalnosci rozwiazany.

[...]

Tja. Kolejny raz czytam (w bardzo bitej bawelna formie) o tym ze kowalski to ma przewidywac, myslec, planowac. A to o franku ma przewidywac a to o dzieciach na starosc a to o calym koszyku inwestycyjnym. No musi. Bo to jego sprawa, niech dba.

A bank to ma byc ok w normie ale w nienormie to juz trudno. Niech Kowalski przewiduje.

> [...]

że meteoryt walnie w oddział banku, w którym masz rachunek.. Ty
przychodzisz, chcesz swoje pieniądze, a tu budynku nie ma. I co?

Ale tu akurat mowimy nie o budynku i limicie na te chwile tylko o wyplacie bo bank pozyczyl kase komus i wogole fizycznie nie ma.
Zajrzyj na szczyt tej wiadomosci. O tym rozmawiamy. I o ROR. To istotne.

Problemem są panikarskie wypowiedzi ludzi, którzy nie rozumieją, skąd
problem i dopatrują się jakiegoś spisku. Na skutek tych wypowiedzi

Nie spisku tylko perfidnej dzialalnosci a potem glupiego tlumaczenia.
Perfidna dzialalnosc jest w tym ze ja zanosze kase do banku, nie oczekuje na kokosy (bo ROR jest 0% albo nawet platny) a bank te kase pozycza zamiast ja dla mnie trzymac. Bank ma zyski i jest zadowolony bo trzyma je dla siebie. A jak sie cos sypnie to bank mowi ze no trudno jest, kowalski musisz byc wyrozumialy, nie ma kasy, no nie ma...

Pozycz koledze ksiazke i nie dziw sie ze pozyczyl ja kolezance bo mu calusa dala.
Jak ksiazke zechcesz spowrotem to ci powie ze juz jej nie widzi wiec moze byc problem.

zawsze znajdzie się jakaś grupa, która postanowi "na wszelki wypadek"
wypłacić kasę i wrzucić do skarbczyka. Normalnie by tego nie zrobili,

Jak maja na ror to w czym problem? Bank nie powinien mieszac lokat i ror. To osobne produkty, osobne byty.

[...]

To o czym piszesz to jedno i nie o tym tutaj sie dyskutuje. To oczym pisalem to drugie. Pogadajmy o ror. I jego separacji. ok?

Data: 2020-03-14 11:00:53
Autor: J.F.
Dnia Fri, 13 Mar 2020 18:59:19 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
[...]

-Ale dlaczego "na forexie" ? Forex jest szybki, a hipoteki na 30 lat.
 swap walutowy to co innego, a tu raczej byl swap walutowo-procentowy,
 ktorego niestety nie znam.

-a co klienta obchodzi, jak bank sie zabezpieczyl? Klient ma splacac
 zgodnie z umowa.  Czy moze klient powinien to wiedziec, aby w razie skoku kursow nie
byl zaskoczony, ze nie wygra z bankiem skarzac banko nienalezne zyski?
  :-)

-te transfery ... ciekawe jak to wyszlo naprawde. Klienci stracili,
  ale w zlotowkach.

-w skali kraju ... moze i strata - tzn glownie u klientow.
  Ale klienci mogli tez zyskac, i komu by wtedy dziekowali ?

-a w perpektywie 20-30 lat ... kto wie kto tu straci, a kto zyska.

J.

Data: 2020-03-14 11:01:50
Autor: J.F.
Dnia Fri, 13 Mar 2020 18:54:05 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):
[...]

Tylko jak sie potem okaze, ze w sadzie przegraja, to ich bank w
skarpetkach pusci :-)

J.

Data: 2020-03-19 10:28:13
Autor: Marek
On Fri, 13 Mar 2020 18:54:05 +0100, ąćęłńóśźż<a@e.pl> wrote:
Komisja Europejska wyraziła pogląd, że jeżeli świadczenia konsumenta oparte są o nieuczciwe postanowienia umowne - to konsument jeszcze przed wydaniem wyroku w sprawie może zaprzestać spełnienia świadczeń":

A poczucie "nieuczciwych postanowień"  w umowie to konsument sam sobie wyrabia i to warunek konieczny i wystarczający?

--
Marek

Data: 2020-03-19 13:24:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.2312797162011161292@news.neostrada.pl...
[...]

Rownouprawnienie - wystarczajacy, ale jak sobie zle wyrobi, to bank pusci w skarpetkach :-)

J.

Frankowicze mają prawo zaprzestania spłaty kredytów nie tylko z powodu koronawirusa