Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.

Data: 2016-03-23 09:35:13
Autor: Adam
Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
Witam

Wracam do tematu po kilku dniach.

Dla Australijczyka (on miał firmę) i Hindusa (prywatny) wystawiłem fakturę VAT "nie podlega" w tytule dodałem (usługa elektroniczna) zaksięgowałem jako "po za terytorium kraju". I powiedzmy jest ok. Zostały do zaksięgowania różnice kursowe...

Choć spotkałem się już z tyloma interpretacjami jak to powinienem rozliczyć, że głowa boli.
1. Jedni twierdzą, że musi być dopisek Reverse charge nawet dla nie unijnych.
   W sumie mogę dopisać (jak znajdę gdzie to się MKRP robi ;)
2. Inni twierdzili, że żadne "nie podlega" tylko 23 % VAT.

Dużo gorsza jest sprawa z fakturą dla osoby prywatnej z Austrii. Tutaj powinienem wejść w MOSS. Wolałbym zapłacić 23% VAT i mieć spokój, ale nasza ukochana Unia wymyśliła.... Czy ktoś z Was wdrażał MOSS?

1. Dlaczego są 2 formularze rejestracyjne i "sprawozdawcze" dla unijnej    i nie unijnej procedury. O co biega? :)

2. Jak to wpisać w MKRP. Pytałem autorów oni mówią, że MOSSa nie wdrożą
   bo tam są jakieś progi zwalniające, czasem jest VAT 23%, a czasem płaci
   się VAT kraju klienta.
   Zdziwiony spytałem o jakiś materiał źródłowy. Gość odesłał mnie do KIP.

   Skoro nie ma w MKRP trzeba zrobić samodzielnie rejestr sprzedaży w MOSS.
   Ale nadal nie wiem jak to zaksięgować w KPIR i czy w VAT7 wpada czy nie;]

3. Zadzwoniłem do KIP pytałem Panią o to czy jest jakiś próg zwalniający z MOSS
   po 5 minutach muzyczki "tzw. konsultacje" powiedziała, że nie.
   Na pytanie czy dobrze rozumiem, że MOSS dotyczy tylko klientów z UE.
   Pani powiedziała: że nie - Wszystkich!.
   Ja: na pewno
   Pani: chwileczkę .... "muzyczka"
   A nie, jednak tylko UE ;)

4. Założyłem profil w EPuap (potwierdziłem).    bo myślałem, że założę sobie konto na stronie MF wykorzystując profil
   zaufany EPUAP. Ale nie zadziało ;( Wniosek "saved" czy coś takiego mi się    pojawiło ;]

   Naiwnie myślałem, że się przez serwis MF da to wysyłać.

   Nadal nie wiem jak zarejestrować się w tej procedurze.
   Nie mam podpisu kwalifikowanego. I nie mam pojęcia czy można na    "niekwalifikowanym" czyli danych podatkowych.

   Ściągnąłem e-deklaracje desktop, ale tam nie ma tych formularzy.

   Mam interaktywne formularze PDF, ale cholera wie jak je wysłać ;].

5. Byłem w moim US. Kiedyś było okienko z informacją gdzie były dość
   kompetentne i doświadczone urzędniczki. Okienka już nie ma ;/
   Idę do okienka "NIP" pytam o MOSSa po chwilowym wyjaśnieniu, młódka rzecze,
   ze pierwszy raz słyszy. ale w okienku 8 i 9 mi pomogą bo doświadczone
   firmowowo urzędnicze fachury zasiadają i chętnie firmom pomagają....    Idę tam pytam o MOSS i czy mogę u nich złożyć te formularze i czemu są dwa :)
   "a co to jest?" młodsza pyta się doświadczonej
   "wiesz coś?" "Nie znam" i w tym stylu.    Ogólnie nie wiedzą nic, nie słyszeli, nie mają takich formularzy..
   "A kto to rozlicza". Mówię, że US w Wawie. "To niech Pan do Wwy dzwoni" :)

Cóż, cała nadzieja w ludziach dobrej woli ;)

Pomożecie?

Wiem, że rejestrację mogę dokonać do 10 dnia miesiąca po miesiącu w którym zrobiłem sprzedaż MOSS. a rozliczyć się do 20 kwietnia..
Damy radę ?:>

Data: 2016-03-23 10:16:13
Autor: Adam
Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
Znalazłem opcję wysyłki formularza. Wcześniej nie było ich widać (po zainstalowaniu wtyczki) dopiero po restarcie się pojawiła

więc jeden kłopot z głowy - o ile się go da wysłać ;]

Tak czy inaczej VIU-R czy dodatkowo VIN-R (do czegóż to służy?) :)

Data: 2016-03-24 08:27:51
Autor: cef
Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika za granicznego i klientĂłw róşnych typĂłw.
W dniu 2016-03-23 o 17:35, Adam pisze:

Cóż, cała nadzieja w ludziach dobrej woli ;)
Pomożecie?
Damy radę ?:>

Tak to właśnie będzie:
Pomożecie?
A potem:
Damy radę
A na końcu:
Jakoś się uporałem.
:-)

Pamiętam jak w 1998 przepychałem przez US
zerowy VAT na pewne usługi, to też nikt nie wiedział
że tak można, nie było internetu, robili czynności
sprawdzające i dopiero wtedy się dowiadywali o przepisach itd
Przepchniesz temat, to będziesz ekspertem
i zajmiesz się szkoleniem panienek z US i KIP.

Data: 2016-03-24 01:02:50
Autor: Adam
Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
Witam

Przepchniesz temat, to będziesz ekspertem
i zajmiesz się szkoleniem panienek z US i KIP.

Nie mam nadmiernych ambicji w tej dziedzinie.
Zdaje sobie sprawę, że temat jest dość nowy i ciężko
go ugryźć - jak zwykle wszystkie papiery są
napisane niezmiernie skomplikowanym językiem.

Cóż będzie trzeba postudiować ustawy, choć to raczej
literatura spokrewniona z horrorem, a nie coś przyjemnego ;)

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.