Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y

Data: 2009-03-23 06:38:27
Autor: adp
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y
to opłaca się przejść do Play, jeśli ma się kilkunastu bliskich
znajomych/rodzinę z prepaidami, o ile przejdą wszyscy z tej drupy dużo do
siebie dzwoniącej. Do tego dochodzą jeszcze te dodatki typu darmowe smsy,

Wydaje mi sie, ze bardzo rzadko zdarza się przypadek takiej
hermetycznej grupy. Jesli jako stopien nalezenia do grupy przyjmiemy:

liczbe relacji wewnatrz grupy / liczby wszystkich relacji,

to w kazdej spolecznosci sa osoby bedace scislej "wewnatrz" i te "na
pograniczach". Te ostatnie w sposob oczywisty beda stratne na takiej
migracji, co moze dzialac dezintegrujaco na cala grupe.
IMO nie jest to takie proste :)

Data: 2009-03-24 14:59:19
Autor: Tony
Dnia Mon, 23 Mar 2009 06:38:27 -0700 (PDT), adp napisał(a):

[...]

Nie powiedziałbym, że grupa jest hermetyczna. Wszystko będzie jak do tej
pory. Osoby z pogranicza nie będą nawet wiedziały o migracji, jak się z
kimś rozmawia kilka razy do roku, to raczej nie ma znaczenia te parę
złotych w dowolną stronę.

Trzonem grupy (rodziny) jest kilkanaście osób, drugie tyle może być
zainteresowane, lub też powinno im się to opłacać. Powinno, bo każdy
przypadek jest inny, już wiadomo, że jedna osoba zdecydowała się na dwa
telefony, aby zachować możliwość darmowych rozmów a jednocześnie mieć tanio
do grupy. Podchodzę do tego metodologicznie: już przekonałem trzon rodziny oraz dla
próby przenoszę jeden numer telefonu prepaidowy, żeby zobaczyć jak wygląda
to w praktyce. W najgorszym scenariuszu przeniosę później go z powrotem i
zapomnimy o całej sprawie ;p

Jednocześnie dalszym osobom zasygnalizowałem taką możliwość, podesłałem
informacje do zastanowienia się. Mają ludzie abonamenty, różne promocje,
nie da się z tego zrezygnować często przez długie miesiące. Ostatecznie te 10 groszy więcej na minutę można wydać, jak się chce
porozmawiać, tak? Więc nie róbmy z tego tragedii ani jakiejś wielkiej
alienacji (hermetyzacji), sam nieraz dzwoniłem do Play wiedząc, że jest
droższe. Poza tym grupa, mając taniej do wszystkich, będzie chętniej
dzwoniła na zewnątrz wiedząc, że nie jest drogo.

Pozdrawiam
Tony

Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y