Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy

Data: 2009-03-19 22:52:33
Autor: Tony
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
Jak oceniacie potencjalną możliwość anulowania promocji 100 minut do
Fresh/na stacjonarne po 5 groszy minuta? Jak oceniacie możliwość pojawienia
się oferty o wiele lepszej w ciągu najbliższego czasu (kilka tygodni)?

Bo gdy przypuścimy, że ta promocja miałaby zostać, to biorąc pod uwagę te
29 gr do wszystkich, to są to już takie ceny, że ja nie muszę mieć taniej,
chyba, że bez kombinowania byłoby o dużo taniej za jakiś krótki czas u
konkurencji, jednak na to nie ma gwarancji ani nawet dużej szansy (chodzi o
ofertę np. o połowę tańszą). Więc przy założeniu, że: 1) nie anulują tej promocji w ciągu kilku miesięcy 2) nie pojawi się w ciągu kilku tygodni konkurencyjna oferta-zabójca tej
oferty

to opłaca się przejść do Play, jeśli ma się kilkunastu bliskich
znajomych/rodzinę z prepaidami, o ile przejdą wszyscy z tej drupy dużo do
siebie dzwoniącej. Do tego dochodzą jeszcze te dodatki typu darmowe smsy,
długi czas na połączenia wychodzące, gromadzenie minut za rozmowy
przychodzące, bez których i tak by się opłacało przejść.

Przejście oczywiście byłoby z zachowaniem numerów.

Dodatkowym argumentem jest to, że przy tej okazji zlikwiduje się kilka
telefonów stacjonarnych TP i nasze dziadki i ciotki przekona się do
komórek. Nawet zakładając, że te dziadki nie będą kupowały tych pakietów po
5 gr minuta, to za 50 zł zaoszczędzonego abonamentu będą mieli do wygadania
172 minuty miesięcznie, a przecież ci z wykupionymi pakietami będą do nich
oddzwaniali. Przy założeniu, że telefony zakupimy w cenie około 100 zł
sztuka (jakieś używane z dużą czcionką), to operacja zwróci się już po
trzecim miesiącu niepłacenia abo TP 50 zł.

Docelowo migracja może objąć około 30 prepaidów, w tym kilka będzie nowo
aktywowanych i kilka przejść w ramach abonamentu do Play, aby prepaidowcy
wewnątrz grupy dzwonili tanio. Średnie wydatki prepaidów w tej grupie
trudno jest mi ocenić, ale będzie to około 30 zł miesięcznie na sztukę (z
wyjątkami dobijającymi do 100 zł) i po tej migracji zakładam, że spadną one
conajmniej o połowę. Cechą tego przejścia będzie to, że ludzie z innych sieci będą mieli do nas
drożej (o ile się zorientują, że to numer Play tych, którzy przeniosą
numer). Ale ponieważ jest to zwarta grupa rodzinno-przyjacielska, to inni
mogą się streszczać ze swoimi sprawami, co nam nie wyjdzie na złe. Przy
okazji będzie odrobina satysfakcji, gdy zadzwoni Panorama Firm czy ktoś z
jakąś inną bzdurną ofertą, że nabija nam minuty do wygadania.

Po krótkim przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosków ze wstępu posta -
takie ceny już mi wystarczą (5 gr wewnątrz sieci, 29 gr poza), od razu będą
duże oszczędności, przez co nie opłaca się czekać dłużej, niż kilka tygodni
na reakcję konkurencji - opłacałoby się czekać na to mając przynajmniej
gwarancję, iż będzie jakaś bardzo konkurencyjna oferta wobec tej.

Więc jak oceniacie przedstawione tutaj możliwości, cały plan oraz czy ktoś
nosi się z podobnymi zamiarami lub może ma wręcz przeciwne, a jeśli tak, to
dlaczego?

Wasze zdrowie!
Tony

Data: 2009-03-19 23:24:05
Autor: ToMasz
Tony pisze:
Jak oceniacie potencjalną możliwość anulowania promocji 100 minut do
Fresh/na stacjonarne po 5 groszy minuta? Jak oceniacie możliwość pojawienia
się oferty o wiele lepszej w ciągu najbliższego czasu (kilka tygodni)?
ogólnie ciekawe pytanie. Moim zdaniem nie zakończą promocji. Chyba :)

Więc przy założeniu, że: 1) nie anulują tej promocji w ciągu kilku miesięcy 2) nie pojawi się w ciągu kilku tygodni konkurencyjna oferta-zabójca tej
oferty
Teroretycznie ktoś pisał ze w simplusie mozesz zejść do 5 groszy, no i
jak to ma być zamknieta grupa to w popie mozes zdzwonić do popaków za 10
groszy

[...]

na swoim przykładzie mogę powiedzieć, ze skasowanie stacjonarnego
telefonu, kończy długie rozmowy. Nawet w przypadku kiedy "przepadają
komórkom" darmowe minuty, to na komórki i tak jest "psychologicznie
drożej" niż ze stacjonarnego na stacjonarny plus dwa puste abonamenty.

Tak wiec grupa będzie miała taniej, ale reszta (moim zdaniem) ograniczy
rozmowy do  Was. (chociaz to zależy od celu rozmowy i świadomości
dzwoniących)

ToMasz

Data: 2009-03-20 14:27:32
Autor: Tony
Dnia Thu, 19 Mar 2009 23:24:05 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

No zależy. Pamiętam, jak POP dawał setki minut wewnątrz sieci przy dużym
doładowaniu, czy też jak były jakieś 2 godziny za grosze, to gadało się
normalnie, dzwonili do mnie po pół godziny bez problemu. No i darmowe
rozmowy na wybrane numery w Orange też zrobiły swoje, gadało się nieraz
prawie godzinami.

Za to te 5 groszy - to taniej niż Skype! Ja będę dzwonił mając wrażenie, że
jest to prawie za darmo. Pozostaje kwestia pilnowania zakupów kolejnych
pakietów. zobaczymy, jak to jest rozwiązane, czy przychodzi jakieś info o
końcu pakietu.

Możliwe, że w Twoim przykładzie dominował strach przed przekroczeniem
granicy darmowych minut. Ale oczywiście jest coś w tym, co piszesz.

Tak wiec grupa będzie miała taniej, ale reszta (moim zdaniem) ograniczy
rozmowy do  Was. (chociaz to zależy od celu rozmowy i świadomości
dzwoniących)

Tak, opisałem to jako cechę, która może być nawet pozytywna.

Ja już widzę myślenie, że ten abonament TP 50 zł jest drogi. Pierwsza fala
rezygnacji z abo była wtedy, gdy Era weszła ze swoją ofertą
niby-stacjonarnych telefonów dając odtwarzacz DVD w prezencie. Więc wydaje
mi się, że wrażenie drogiego abonamentu TP wyprze ze świadomości syndrom
drogich rozmów komórkowych.

Pamiętacie, że kiedyś - raptem kilka lat temu! - rozmowy międzymiastowe
były drogie, a międzynarodowe bardzo drogie!? Jak się dzwoniło do USA czy
do Niemiec na 3 minuty. Za kilka lat albo prawie wyłącznie firmy będą miały
telefon stacjonarny, albo abonament TP będzie kosztował 10 zł miesięcznie.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 14:33:28
Autor: Liwiusz
Tony pisze:

[...]

   Abonament stacjonarny już może kosztować 10zł. Lub może go nie być wcale. Natomiast nie wierzę, że w niedalekiej przyszłości będzie tak w TP. TP żyje z setek tysięcy babć emerytek, używających telefonów częściej lub rzadziej, głównie do odbierania, i które prędzej nerkę sprzedadzą niż pozbędą się TP, choćby poprzez zmianę na tańszego operatora, o VOIP już nie wspominając.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-20 14:51:26
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:33:28 +0100, Liwiusz napisał(a):

Abonament stacjonarny już może kosztować 10zł. Lub może go nie być wcale.

Oczywiście, nie twierdziłem inaczej. Jeśli TP nie prześpi któregoś z
podobnych przełomów, to widzę na to szansę.

[...]

Pamiętam kiedyś dyskusję na tej grupie, jak przerobić zwykły telefon
stacjonarny na komórkę. Były dwie opcje - albo taki z przyciskami, albo
nawet z tarczą. Nie pamiętam rezultatu tej rozmowy, pewnie się da, kwestia
samozaparcia. Ale prościej byłoby wykorzystać taki adapter na kartę SIM, który wkłada się
w gniazdo telefonu stacjonarnego. Podobne adaptery są już dla VOIP. Adapter
jest wpięty na stałe do prądu, zasilając także telefon. Setki tysięcy
emerytów się nawet nie zorientują, że wnuki zainstalowały im coś takiego, o
ile wnuki nie zapomną doładować telefonu przynajmniej jeden raz w roku.

Takie coś bezproblemu działałoby nawet z aparatami na tarczę, a wnuki
mogłyby kontrolować saldo przez internet. Mile widziane by było jakieś
ostrzeżenie, mail czy SMS, np. gdy saldo babci spada poniżej ustalonej
kwoty, chociażby 20 zł.

Nie wiem, czemu jeszcze czegoś takiego nie ma w każdym salonie każdego
operatora komórkowego :) Kurczę, gdybym był związany z tą branżą, to bym
anulował tego posta i wcielał pomysł w czyn :)

Pozdrawiam Tony

Data: 2009-03-20 15:03:15
Autor: Liwiusz
Tony pisze:

[...]

   Jak patrzę na moją babcię (ze strony żony), to widzę bardzo duży opór w zmianie telefonu z powodu zmiany numeru. Nie wszędzie jednak da się numer przenieść. Poza tym dla wielu emerytów lepiej jest wydawać po 30zł do końca życia, niż 60zł na raz (przeniesienie numeru), a potem - dajmy na to - po 10zł miesięcznie do końca życia. Przynajmniej ja stoję przed takim przypadkiem - za Chiny Ludowe nie umiem przekonać babeczki, że stać ją jednak na wydanie jednorazowo tych 60zł. Po prostu się nie da i koniec.

   A z tą zmianą numeru... Nawet jak spotkasz emeryta, do którego dzwoni ktoś raz na rok, to on numeru nie zmieni, bo ma wieeelu znajomych, którzy ten numer znają. Nie zadzwoni do nich i nie poinformuje o zmianie, bo on do nich telefonu nie zna. Ale oni, jakby po latach chcieli zadzwonić, to muszą mieć jego numer.

   Swego czasu pracowałem jako sprzedawca ofert alternatywnych do TP i niestety spotkałem się z nieracjonalnym z ekonomicznego punktu widzenia oporem przed zmianą na lepsze.

[...]

   Mam poważne wątpliwości, czy to-to będzie działać z tarczowym telefonem. Niby w jaki sposób? Teraz wszystko działa tonowo. Nawet jak weźmiesz w miarę normalną linię ze sferii, czy z sieci kablowej, to musi być wybieranie tonowe, podejrzewam że podobne wymagania są w bramce voip.

Nie wiem, czemu jeszcze czegoś takiego nie ma w każdym salonie każdego
operatora komórkowego :) Kurczę, gdybym był związany z tą branżą, to bym
anulował tego posta i wcielał pomysł w czyn :)

   Jest telefon wyglądający jak stacjonarny, do którego podłącza się kartę SIM komórkową. Pewnie idealny dla takich emerytów. Też nie wiem, czemu nie jest popularny.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-20 15:04:31
Autor: Liwiusz
Liwiusz pisze:

  Jest telefon wyglądający jak stacjonarny, do którego podłącza się kartę SIM komórkową. Pewnie idealny dla takich emerytów. Też nie wiem, czemu nie jest popularny.

   Zapomniałem o linku
http://www.telepolis.pl/telefony.php?id=883

--
Liwiusz

Data: 2009-03-20 15:38:34
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 15:03:15 +0100, Liwiusz napisał(a):

Tony pisze:

[...]

No to trzeba dosponsorować, tutaj inicjatywa jest i tak po stronie wnuków
przecież.

[...]

To fakt, zakładałem, że rynek jest już tak liberalny, że umożliwia
przeniesienie numeru między sieciami komótkowymi i stacjonalrnymi. Coś tam
przeczytałem, że można przenosić do Ery DoMowy. Podejrzewam, że chodzi o
stawki interconnectu, które w sieciach stacjonarnych są niższe. Ale to nie
powinno być długo problemem, skoro operatorzy komórkowi w Polsce mają rózne
te stawki (promocyjne wyższe ma Play).
[...]

Chodzi o specjalne urządzenie dedykowane z obsługą wybierania pulsowego (z
przetwarzaniem jej na połączenie karty SIM), nie o podłączenie telefonu do
jakiejkolwiek linii.

To wyglądałoby jak przeciętna ładowarka do telefonu, tylko z miejscem na
włożenie karty sim, a kabel z tego szedłby do stacjonarnego telefonu
zamiast kabla ze ściany. Jak wspomniałem, musiałoby to mieć opcję obsługi
wybierania numerów impulsowych. A obsługa karty SIM byłaby przez internet.

To prawda, że bramki VOIP wymagają wybierania numerów wyłącznie tonalnie,
ale to pewnie ze względu na założenie, iż mało kto ma telefony z tarczą. W
moim rozwiązaniu nie byłoby tego założenia, a technicznie obsługa impulsów
wymaga jednego dodatkowego modułu w całym urządzeniu, technicznie to
całkowicie bezproblemowe.
[...]

Może z tych samych niby-nieracjonalnych względów o których pisałeś powyżej.
Zwyczajne przyzwyczajenie się do aparatu. Moja kostka opisana powyżej
umożliwiałaby korzystanie z dowolnego telefonu, nawet z tarczą.

Nawet nie trzeba byłoby mówić babci, że coś się zmieniło. Pozostaje jedynie
kwestia przychodzenia rachunków, które babcie sobie same opłacały. Więc
tutaj kłania się jakiś tani abonament. Ale to wszystko rzeczywiście ma prawdziwy sens dopiero przy pełnej
przenośności numerów.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 07:56:40
Autor: adp
> [...]
> zmianie, bo on do nich telefonu nie zna. Ale oni, jakby po latach
> chcieli zadzwonić, to muszą mieć jego numer.

No i tutaj jest moim zdaniem jakies nieporozumienie. Przeciez w
interesie operatorow byloby, aby za darmo uruchomic automatyczne
powiadamianie, iż dany abonent zmienil numer na taki a taki. Koszt
odsluchania komunikatu milej pani (automat) bylby przeciez zyskiem
operatora, a dzwoniacy moglby spokojnie odnalezc "emeryta". A "emeryt"
moglby sie czuc komfortowo, nie przywiazany do operatora na sile
("znajomi nie dowiedza sie nawet, gdzie mnie pochowano").
Jedynie przeciwwskazanie to powtorne zagospodarowanie wygaslego
numeru, ale tego sie chyba na razie nie praktykuje.

Czy zle mysle?

Data: 2009-03-20 16:05:23
Autor: Liwiusz
adp pisze:
[...]

    Zarobek z tego typu komunikatów jest mizernie mały, już nie mówiąc o tym, że tego typu komunikaty często są za darmo (dla dzwoniącego).

--
Liwiusz

Data: 2009-03-20 08:11:00
Autor: adp
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y
    Zarobek z tego typu komunikatów jest mizernie mały, już nie mówiąc o
tym, że tego typu komunikaty często są za darmo (dla dzwoniącego)..

Moglyby nie byc za darmo, a IMO tego wymaga jakos rozumiana
przyzwoitosc... Czyli biznesowo - "przyjazny wizerunek firmy". [mowie
o opcji - dla chetnych]

Data: 2009-03-20 16:27:30
Autor: Liwiusz
adp pisze:
[...]

   Czyli - de facto - firma będzie dopłacać do odchodzących abonentów. Raczej kiepski model biznesowy.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-20 21:10:11
Autor: ToMasz
[...]

Moja matka od początku świata miała numer TPSA. Namawiałem ją do
porzucenia.... bezskutecznie. aż pewnego razu, popsuł sie jej dzwonek w
 aparacie telefonicznym. "kapnęła sie"  po ponad miesiącu. Wtedy jej
zabrałem rachunek, sprawdziłem ile minut wygadała, podzieliłem przez
kwote rachunku i wyszło ze minuta rozmowy kosztowała blisko 4 zł, a
rozmów przychodzących nie było. Dopiero ten fakt nakłonił ją do
porzucenia narodowego operatora. :)
ToMasz

Data: 2009-03-20 15:55:00
Autor: Boombastic
[...]

Ja mam abo stacjonarny w Netii za ok. 10 zł. Ale jak dla mnie telefon stacjonarny to przeżytek, utrzymuję go tylko dla mało reformowalnych klientów i ewentualnie faksów.

Data: 2009-03-20 17:01:16
Autor: dizel
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
On Fri, 20 Mar 2009 14:27:32 +0100, Tony
<paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> wrote:

[...]

Marzenia chyba jeśli chodzi o tp. Twierdzą że sam koszt utrzymania
linii to 36,60 gr także nie sądze żeby zeszli niżej. Swoją drogą to
dopłacają do mnie bo ja mam socjalny za 28,06

Data: 2009-03-20 02:44:13
Autor: adp
[...]

Uscislajac:

Do tej pory (Play na Karte) dostawales premie po doladowaniu.
Przykladowo, doladowujac 50 zl dostawales 20 zl ekstra (z miesiecznym
terminem wygasniecia). Jesli duzo rozmawiales, raczej nie miales
problemu ze zuzyciem tych 20 zl w ciagu 30 dni.
Byla to stawka za polaczenia 49 gr/min.
Premia 20 zl oznacza, ze wplacajac 50 zl otrzymywales 70/0,49 minut 142 min. Czyli 1 min = 35 gr. Biorac pod uwage doladowania ponizej
wart. nominalnej (kody 50 zl do kupienia za 46-47 zl) schodzimy na 32
gr/min.
Czyli... Obecne we Freshu 29 gr to obnizka w stosunku do stanu
dotychczasowego o...9%.
Przypomne: obecnie nie ma premii.

Wiec jest taniej, ale nie przesadzajmy z tym zachwycaniem sie :)

Data: 2009-03-20 10:25:22
Autor: Skylla
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można przenieść się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze sporo na kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

Data: 2009-03-20 10:39:41
Autor: tl

Użytkownik "Skylla" <skylla1@niespamuj.op.pl> napisał w wiadomości news:gpvnjp$enj$1news.onet.pl...
Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można przenieść się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze sporo na kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

No właśnie a tak prosto byłoby to rozwiązać poprzez kupno smsem z TT doładowania
telefonu playa :>>>. Nawet z 50% procentowym podbiciem ceny :>>>

tl

Data: 2009-03-20 14:12:10
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 10:25:22 +0100, Skylla napisał(a):

Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można przenieść się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze sporo na kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

W Play mnie poinformowano, że saldo powyżej 61 zł (to pobiera stary
operator) przechodzi na nową kartę. A Wy te podwójne doładowania macie jako
normalny stan konta?

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 14:17:58
Autor: Tomek
Tony pisze:
[...]

a mnie pani powiedziała ze muszę mieć 50 zł, to jak to jest, czy już ktoś to przerabiał?
az

Data: 2009-03-20 14:28:30
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:17:58 +0100, Tomek napisał(a):

Tony pisze:
[...]

Ja na razie na próbę przenoszę jeden numer z TT, więc to TT pobiera te 61
zł, Ty może przechodzisz od innego operatora i tam przejście jest tańsze?

Data: 2009-03-20 15:05:12
Autor: tl

Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:nasgy9lopac3$.15493odl4ewbe.dlg40tude.net...

Ja na razie na próbę przenoszę jeden numer z TT, więc to TT pobiera te 61
zł, Ty może przechodzisz od innego operatora i tam przejście jest tańsze?

TT pobiera 50pln . Orange bierze 61

tl

Data: 2009-03-20 13:12:53
Autor: SDD

Użytkownik "adp" <adp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bfe37238-e667-4225-b16c-1d518850193de35g2000yqc.googlegroups.com...

Wiec jest taniej, ale nie przesadzajmy z tym zachwycaniem sie :)

Jeszcze zalezy, jesli ktos z Playa korzystal - jak z dodatkowego numeru - nieregularnie i malo, to jemu sie duzo poprawilo - w zwiazku z wydluzeniem doladowania

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-20 05:43:28
Autor: adp
[...]

Zgadza sie, ale w takim wypadku to procentowo duzo, a zlotowkowo malo.
No bo ile mozna zejsc w dol z kosztu 15 zl/mc? Licze: doladowujesz co
3 mce kodem za 45 zl (wartosc 50).

Data: 2009-03-20 13:14:24
Autor: Tomek
adp pisze:
[...]

dla mnie bardzo ważne jest to że nie muszę pamietać do kiedy mam ważne konto, tego chyba nikt nie przebije
az

Data: 2009-03-20 05:49:05
Autor: adp
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y

dla mnie bardzo ważne jest to że nie muszę pamietać do kiedy mam ważne
konto, tego chyba nikt nie przebije
az

U mnie podobnie. O 3 stresy w roku mniej :)
I drugie: wreszcie odniore swoje 170 zl z karty (zaoszczedzone).
Doladuje 5 zl na rok, a reszte bede ciagnal z kapitalu zlotowek.
Normalnie bym go - w sensowny sposob - nie wykorzystal.

Data: 2009-03-20 14:10:03
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 02:44:13 -0700 (PDT), adp napisał(a):

[...]

Zgoda, ale wyłącznie przy Twoim profilu korzystania z telefonu, czyli jak
sam piszesz - jeśli dużo rozmawiasz. Czyli wyłącznie spełniając wszystkie
warunki powyższe miało się 32 gr. A teraz jest 29 gr bezwarunkowo, do tego
ten rok aktywności, rozmowy po 5 groszy bez dużego kombinowania i nabijanie
minut przez rozmowy przychodzące spoza sieci. Widzę tu duże oszczędności całej grupy, to IMO przełom.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 06:25:34
Autor: adp
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grup y
Zgoda, ale wyłącznie przy Twoim profilu korzystania z telefonu, czyli jak
sam piszesz - jeśli dużo rozmawiasz.

ściślej: więcej niż 41 min/mc

Czyli wyłącznie spełniając wszystkie
warunki powyższe miało się 32 gr. A teraz jest 29 gr bezwarunkowo, do tego
ten rok aktywności,

rozmowy po 5 groszy bez dużego kombinowania

czyli juz nie bezwarunkowo. Nalezy powiedziec: rozmowy po min. 5
groszy, bo rowne 5 groszy wyjdzie tylko w wypadku zuzycia dokladnie
100 minut (lub 200, 300).

i nabijanie
minut przez rozmowy przychodzące spoza sieci.

za 1-razowa oplata 3 zl - to jedyna zmiana w stos. do Play na Karte :)
czyli zmiana na "maly minus".

Widzę tu duże oszczędności całej grupy, to IMO przełom.

duze, ale procentowo i to dla osob malo dzwoniacych. Procentowo to co
innego niz kwotowo :) Trudno, zeby Play doplacal albo dzialal non-
profit.

Data: 2009-03-20 14:39:36
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:25:34 -0700 (PDT), adp napisał(a):

[...]

czyli juz nie bezwarunkowo.

Bezwarunkowo pisałem tylko o tych 29 gr ;p Do tego bezwarunkowo Można
doliczyć jeszcze ten rok pełnej aktywności karty. To już jest dużo.
Pozostałe rzeczy - warunkowo.

Nalezy powiedziec: rozmowy po min. 5
groszy, bo rowne 5 groszy wyjdzie tylko w wypadku zuzycia dokladnie
100 minut (lub 200, 300).

Fakt. Wiem, że w grupie kilkanaście osób wykorzysta to w pełni, tym
bardziej, że jest potwierdzone, że można mieć więcej niż 1 pakiet naraz
(maksymalnie 3), także przed zakończeniem starego można mieć już w zapasie
nowy. Przy likwidacji tych stacjonarnych te 5 groszy u tych kilkunastu osób
będzie wykorzystane. Z drugiej strony opłaca się wykupić pakiet jeśli
rozmawia się więcej niż 17 minut w sieci miesięcznie. Więc ci co mało
rozmawiają wogóle nie będą musieli wiedzieć o pakietach i także wyraźnie
zaoszczędzą.

i nabijanie
minut przez rozmowy przychodzące spoza sieci.

za 1-razowa oplata 3 zl - to jedyna zmiana w stos. do Play na Karte :)
czyli zmiana na "maly minus".

Potwierdzam. Ale to zwróci się po 20 minutach odebranych rozmów, czyli nie
ma tragedii.

[...]

Wydaje mi się z danych pobieżnych - bo nie mam czasu na szczegółową analizę
każdej osoby z naszej grupy - że oszczędności wyniosą minimum 50%, czyli od
kilkunastu do nawet 50 zł miesięcznie na osobę.

Różnica polega na tym, że zamiast płacić średnio 30-40 zł miesięcznie
komuś, zapłacimy średnio 15-20 zł Playowi.

Playowi się to opłaca, nam też :)

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 06:54:05
Autor: adp
[...]

No fakt, jesli uzwglednic migracje "zewnetrzne", to oszczednosci moga
byc spore. Migracje Play2Play - juz mniejsze. Poprzednie warunki w
Play tez nie byly takie zle :)

Data: 2009-03-20 16:10:19
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:54:05 -0700 (PDT), adp napisał(a):

[...]

Oburzyło mnie to, że stawki do Play zaczęły być wyższe w wielu cennikach i
wytykałem to (niewielu) znajomym z Playem. Bo Play nie miał (IMO jak do tej
pory) prawdziwie dobrej oferty zarówno abo jak i prepaid, więc nie opłacało
się doń przechodzić, a płaciło się więcej. Teraz ma taką ofertę i dlatego
założyłem ten wątek, aby upewnić się, czy czegoś nie przeoczyłem. Staram
się unikać owczego pędu oraz wypowiadania się jak wynajęty zachwalacz
internetowy za kasę, jednak w tym wypadku nie znajduję luki w rozumowaniu.

I planuję zmienić opów pierwszy raz od wielu lat, grupa korzysta z
prepaidów wszystkich opów.

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-03-20 18:12:09
Autor: Tomek
Tony pisze:

[...]

miałem podobny dylemat i podobnie rozwiązuje problem, rezygnuje z ery w kilka telefonów
az

Data: 2009-03-20 18:24:29
Autor: Boombastic
Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
Oburzyło mnie to, że stawki do Play zaczęły być wyższe w wielu cennikach i
wytykałem to (niewielu) znajomym z Playem.

A to niby ich wina jest?

Bo Play nie miał (IMO jak do tej
pory) prawdziwie dobrej oferty zarówno abo jak i prepaid, więc nie opłacało
się doń przechodzić, a płaciło się więcej.

Od początku miał bardzo atrakcyjną ofertę.

[...]

Znaczy się dopiero teraz zobaczyłes jak jestes okradany przez innych operatorów?

Data: 2009-03-20 18:53:04
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 18:24:29 +0100, Boombastic napisał(a):

Znaczy się dopiero teraz zobaczyłes jak jestes okradany przez innych operatorów?

To drętwa gadka i wycieczka osobista, nie dyskutuję na takim poziomie.

Data: 2009-03-20 20:19:18
Autor: Boombastic

Użytkownik "Tony" <paulpub2kkk@gmail.com.zamiastkkkdajk> napisał w wiadomości news:1j4dxax0i826z.f7ikfqtdkg2r.dlg40tude.net...
[...]

To ty jesteś operatorem złodziejem że się obrażasz? Nie wiedziałem. A którym?

Data: 2009-03-21 14:42:18
Autor: Tony
Dnia Fri, 20 Mar 2009 20:19:18 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

Za kimś kiedyś wypowiadającym podobne słowa - żeby mnie obrazić, trzeba być
kimś (kimkolwiek). Mimo wszystko nie pozwalam sobie na wytykanie mi
ciemnoty czy naiwności a jednocześnie nie czuję się w obowiązku rozwodzenia
się nad tym.

Data: 2009-03-21 15:17:28
Autor: Boombastic
[...]

ROTFL!!! Uderz w stół a nożyce się odezwą. Nigdzie nie napisałem że jesteś ciemny czy naiwny, ale widać masz o sobie takie zdanie, więc się obraziłeś na mnie za swoje myśli.

Data: 2009-03-23 13:20:02
Autor: Tony
Dnia Sat, 21 Mar 2009 15:17:28 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

Nie wiesz co piszesz, zarówno tym razem jak i wcześniej. Napisałeś to
tutaj:

Znaczy się dopiero teraz zobaczyłes jak jestes okradany przez innych operatorów?

Nie jestem kimś, kto daje się okradać. Taką osobę uznaję za naiwną bądź
ciemną. Skoro na to nie wpadłeś, to zgodnie z Twoją analogią, dla Ciebie
jest normą bycie pomawianym o to, że dajesz się okradać i nic sobie z tego
nie robisz.

Wybrałem ofertę dla mnie najkorzystniejszą, o ile mi na to czas pozwala
śledzę rynek i nie daję się okradać. Tylko jakoś trudno mi pisać to z
przekonaniem, że to zrozumiesz, skoro nie zrozumiałeś do tej pory.

Data: 2009-03-23 16:44:26
Autor: Boombastic
[...]

I znowu twoja opinia wzorowana na własnej postawie i odczuciach. A dla mnie taka osoba to moze byc nieuważna, rozstrzepana, nie przywiązująca wagi do tego tematu. Ale ty masz na taką osobę zupełnie inne okreslenia bazujące na samoocenie.

Wybrałem ofertę dla mnie najkorzystniejszą, o ile mi na to czas pozwala
śledzę rynek i nie daję się okradać. Tylko jakoś trudno mi pisać to z
przekonaniem, że to zrozumiesz, skoro nie zrozumiałeś do tej pory.

To raczej słabo ci szło śledzenie rynku. No to jak siebie w takim razie określisz?

Data: 2009-03-24 14:47:59
Autor: Tony
Dnia Mon, 23 Mar 2009 16:44:26 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

Tak, nie lubię być określany, że daję się okradać.

A dla mnie taka osoba to moze byc nieuważna, rozstrzepana, nie przywiązująca wagi do tego tematu. Ale ty masz na taką osobę zupełnie inne okreslenia bazujące na samoocenie.

Bazujące na doświadczeniu, jest dokładnie odwrotnie niż piszesz, nie daję
sobie pluć w kaszę. Gdybym dawał się okradać, to po pierwsze nie pisałbym
tu w tej sprawie, tylko dalej miał jakąś taryfę sprzed kilku lat po 1 zł do
wszystkich. A jest dokładnie odwrotnie. Ale Ty swoje i gadaj tu z takim.

[...]

To dyskusja na poziomie: dajesz się okradać państwu, dostawcy internetu, bo
zawsze można coś mieć taniej, lepiej, inaczej, wyemigrować, chyba, że nie
robi się nic innego poza przeglądaniem cenników.

Określam siebie - i robię to ponownie: nie dyskutuję na takim poziomie.
Pisałem to już wyżej. Bo niby co, w dniu wejśca Play Fresh daję się
okradać, a dzień wcześniej nie? A skąd wiesz, że nie mam takiej taryfy, że
rozmawiam setki minut dużo poniżej paru groszy? Albo że migracja spowoduje,
że ja nie zyskam, ale zyskają inni z moich bliskich? Wtedy daję się okradać
przez nich. Wierz mi, nie mam ochoty i czasu nikogo edukować w żadnym
zakresie, pisz sobie dawaniu się okradać, tylko nie ze mną. Czy to taki
wielki problem dla Ciebie? (pytanie jest retoryczne, pod rozwagę, nie chcę
znać odpowiedzi).

Data: 2009-03-23 06:38:27
Autor: adp
[...]

Wydaje mi sie, ze bardzo rzadko zdarza się przypadek takiej
hermetycznej grupy. Jesli jako stopien nalezenia do grupy przyjmiemy:

liczbe relacji wewnatrz grupy / liczby wszystkich relacji,

to w kazdej spolecznosci sa osoby bedace scislej "wewnatrz" i te "na
pograniczach". Te ostatnie w sposob oczywisty beda stratne na takiej
migracji, co moze dzialac dezintegrujaco na cala grupe.
IMO nie jest to takie proste :)

Data: 2009-03-24 14:59:19
Autor: Tony
Dnia Mon, 23 Mar 2009 06:38:27 -0700 (PDT), adp napisał(a):

[...]

Nie powiedziałbym, że grupa jest hermetyczna. Wszystko będzie jak do tej
pory. Osoby z pogranicza nie będą nawet wiedziały o migracji, jak się z
kimś rozmawia kilka razy do roku, to raczej nie ma znaczenia te parę
złotych w dowolną stronę.

Trzonem grupy (rodziny) jest kilkanaście osób, drugie tyle może być
zainteresowane, lub też powinno im się to opłacać. Powinno, bo każdy
przypadek jest inny, już wiadomo, że jedna osoba zdecydowała się na dwa
telefony, aby zachować możliwość darmowych rozmów a jednocześnie mieć tanio
do grupy. Podchodzę do tego metodologicznie: już przekonałem trzon rodziny oraz dla
próby przenoszę jeden numer telefonu prepaidowy, żeby zobaczyć jak wygląda
to w praktyce. W najgorszym scenariuszu przeniosę później go z powrotem i
zapomnimy o całej sprawie ;p

Jednocześnie dalszym osobom zasygnalizowałem taką możliwość, podesłałem
informacje do zastanowienia się. Mają ludzie abonamenty, różne promocje,
nie da się z tego zrezygnować często przez długie miesiące. Ostatecznie te 10 groszy więcej na minutę można wydać, jak się chce
porozmawiać, tak? Więc nie róbmy z tego tragedii ani jakiejś wielkiej
alienacji (hermetyzacji), sam nieraz dzwoniłem do Play wiedząc, że jest
droższe. Poza tym grupa, mając taniej do wszystkich, będzie chętniej
dzwoniła na zewnątrz wiedząc, że nie jest drogo.

Pozdrawiam
Tony

Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy