Front Jedności Mediów

Data: 2010-10-31 10:40:18
Autor: u2
Front Jedności Mediów
.... w skrócie FJM :

http://www.rp.pl/artykul/9158,557062.html

"Pierwszą decyzją nowego kierownictwa "Wiadomości" TVP1 było wstrzymanie
informacji na temat ostatniego wywiadu prezydenta Lecha Kaczyńskiego,
który ukaże się w formie książkowej. Nowa szefowa uzasadnia: "Wiadomości
nie będą informować o wszystkich wydawanych książkach. Informujemy o
książkach, które dostały Nobla, Nike czy inne wyróżnienie." Dlaczego
taka kolejność? Nagroda "Wyborczej", Nike chyba jednak powinna znaleźć
się przed Noblem. Nowe kierownictwo jeszcze nieśmiałe. Ale czujności nie
można mu odmówić. Ostatni wywiad tragicznie zmarłego prezydenta, to
książka, której wartość nadać może dopiero "Wyborcza" przyznając jej
nagrodę.

Wyjaśnienia te nowa szefowa złożyła niejakiej Kublik, "Wyborczej"
specjalistce od insynuacji medialnych. Wiem, co piszę, bo na lamach
tejże musiała mnie przepraszać za uporczywe powtarzanie kłamstw na temat
dokonanych jakoby przeze mnie zmian kontraktów i przyznawania swoim
kolesiom w TVP specjalnych odpraw. W podobny sposób informowała o
"Wiadomościach" pod redakcją Jacka Karnowskiego, który skutecznie
przywrócił tam dziennikarskie standardy. Ale dziennikarska przyzwoitość
w III RP i w oczach jej głównego organu musi uchodzić za
nieprzyzwoitość. Dlatego krytyka rządu PO będzie nazywana pisowskim
dziennikarstwem przez funkcjonariuszy FJM (Frontu Jedności Medialnej).

Ostatnio, oczywiście wiadomo na jakich łamach, "autorytet" FJM, Stefan
Bratkowski nawoływał do odebrania "Rzeczpospolitej" PiS-owi. Można
zrozumieć zniecierpliwienie starszego pana, że są jeszcze w Polsce
gazety, które piszą co innego niż organ Michnika, ale rząd i jego
mianowańcy w spółce robią co mogą, choć na razie z umiarkowanym
sukcesem. Ale poczekajmy i nie dziwmy się, że liberałowie przy władzy
nie tylko utrzymują 49 proc. państwowej własności w gazecie, co jest
ewenementem na skalę zachodnich demokracji, ale i robią wszystko, aby
przeszkodzić w funkcjonowaniu branżowemu inwestorowi, który chce
rozwijać tytuł. Kiedy "Rzeczpospolita" zostanie już odpolityczniona i
dołączy do FJM, to liberalny rząd Tuska na pewno przestanie rzucać jej
kłody pod nogi.

Na razie cieszmy się, że media elektroniczne są odzyskane i mówią jednym
głosem.

Toteż zakończenie prac niesławnej komisji w sprawie afery hazardowej nie
wywołało szczególnego zainteresowania. Żeby nie psuć nam humorów
rządzący troskliwie wybrali na ostatnią debatę piątek wieczór przed
świątecznym weekendem,. Zresztą i tak przecież wiemy, że za aferę PO
odpowiadają jednakowo wszystkie partie, a za układy Rycha i Mira głównie
Mariusz Kamiński. Mirosław Sekuła dumnie ogłosił, że wojnę polsko-polską
w komisji zakończył sukcesem. Wszyscy westchnęli z ulgą, że polityka
miłości zatriumfowała.

Jak to ujął koncyliacyjnie Jarosław Gowin, wszystkie partie miały jakieś
konszachty z hazardowym sektorem. Skoro wszyscy są odpowiedzialni, to
nikt nie jest odpowiedzialny. Co było do udowodnienia.

Wiem, że Jarosław Gowin to uczciwy człowiek i wiem, że polityka to nie
zajęcie dla harcerzyków, a mimo to zastanawiam się: czy naprawdę musiał
żyrować tę śmierdzącą sprawę?

I przypominam sobie piosenkę Perfectu."

Front Jedności Mediów