Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?

Data: 2011-05-15 12:34:05
Autor: Maciej Browarczyk
Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
Cześć.
Kupiłem taki panel http://tinyurl.com/62f95p8
Podłączyłem go do gniazda USB na płycie, wszystkie pendrive'y działają poprawnie z odpowiednią prędkością, karta WiFi USB także działa. Problem pojawia się po podłączeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i 'składak' obudowa+dysk Toshiba). Żaden z nich nie działa, po podłączeniu WD diody na panelu migną i nic, Windows nie wykrywa dysku. Z tyłu komputera oczywiście dyski działają. Podłączyłem także do tego gniazda śledzia Asusa (dołączonego do płyty gł.) i o dziwo na tym śledziu dyski działają. Obstawiam problem zasilania - zbyt mały prąd rozruchu daje ten panel (czemu tak jest? nie wiem, mogę się domyślać - napakowane diody, kontroler NEC i to wszystko po trochu ogranicza max. prąd?). Drugi strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).
Jakieś pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

ps. Zastanawiam się czy panelu nie zwrócić, bo aukcja wprowadza w błąd - miał być adapter 5,25 a go nie ma.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-15 13:39:57
Autor: RadoslawF
Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
Dnia 2011-05-15 12:34, Użytkownik Maciej Browarczyk napisał:
Cze¶ć.
Kupiłem taki panel http://tinyurl.com/62f95p8
Podł±czyłem go do gniazda USB na płycie, wszystkie pendrive'y działaj± poprawnie z odpowiedni± prędko¶ci±, karta WiFi USB także działa. Problem pojawia się po podł±czeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i 'składak' obudowa+dysk Toshiba). Żaden z nich nie działa, po podł±czeniu WD diody na panelu mign± i nic, Windows nie wykrywa dysku. Z tyłu komputera oczywi¶cie dyski działaj±. Podł±czyłem także do tego gniazda ¶ledzia Asusa (doł±czonego do płyty gł.) i o dziwo na tym ¶ledziu dyski działaj±. Obstawiam problem zasilania - zbyt mały pr±d rozruchu daje ten panel (czemu tak jest? nie wiem, mogę się domy¶lać - napakowane diody, kontroler NEC i to wszystko po trochu ogranicza max. pr±d?). Drugi strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporno¶ć).
Jakie¶ pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

Kupno kabelka Y do podpinania dysku.

Drugi strzał był trafny, podobne problemy s± przy wyprowadzeniu
USB na panel przedni bez innych dodatków konsumuj±cych pr±d.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-15 20:47:02
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-05-15 13:39, RadoslawF pisze:

Kupno kabelka Y do podpinania dysku.

Mam. Nie zmienia to sytuacji.

Drugi strzał był trafny, podobne problemy s± przy wyprowadzeniu
USB na panel przedni bez innych dodatków konsumuj±cych pr±d.

No przecież jest mowa o panelu przednim? Nie za bardzo rozumiem co masz na my¶li.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-15 22:03:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-15 20:47, Użytkownik Maciej Browarczyk napisał:

Kupno kabelka Y do podpinania dysku.

Mam. Nie zmienia to sytuacji.

To musisz mieć bardzo kiepskiej jako¶ci (małej ¶rednicy)
kabelki do tego panelu. Niewykluczone tez że s± za długie.
Na tym masz straty.

Drugi strzał był trafny, podobne problemy s± przy wyprowadzeniu
USB na panel przedni bez innych dodatków konsumuj±cych pr±d.

No przecież jest mowa o panelu przednim? Nie za bardzo rozumiem co masz na my¶li.

Ty masz ten panel rozbudowany o "napakowane diody, kontroler NEC",
przy takim bez dodatkowych odbiorników bywa podobnie i to
miałem na my¶li.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-15 21:15:29
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-15 12:34, Maciej Browarczyk pisze:
[...]
Czy ten panel oprócz podłączenia do USB do płyty głównej nie ma przypadkiem podłączenia do zasilania (wtyczka molex jak do dysku)? Jeśli nie ma, to trzeba by dorobić.

Data: 2011-05-15 22:42:08
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-05-15 21:15, BartekK pisze:

Czy ten panel oprócz podłączenia do USB do płyty głównej nie ma
przypadkiem podłączenia do zasilania (wtyczka molex jak do dysku)? Jeśli
nie ma, to trzeba by dorobić.

Nie ma, rozprułem całą skrzynkę i dobrałem się do płytki pcb. Niestety nie ma wyprowadzeń na zasilanie :/ albo może ja nie widzę.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-15 22:52:47
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-15 22:42, Maciej Browarczyk pisze:
[...]

Jak nie ma, to wyrzucić. Albo na partyzanta dorobić - wprost do gniazdek USB wyjściowych (do ich odpowiednich pinów) z zasilacza dać +5v i GND.
Hub usb bez zasilania zewnętrznego - nic nie warty. Chyba że tylko pendrive i odbiornik od myszki bezprzewodowej będziesz wpinać...

Data: 2011-05-15 23:09:39
Autor: JoteR
"Maciej Browarczyk" napisał:

[...]

A co jest napisane w instrukcji do tego huba, w sensie do czego służy, cytuję:
"kabel zasilajÄ…cy - 23cm", znajdujÄ…cy siÄ™ rzekomo w zestawie?

JoteR

Data: 2011-05-16 08:12:21
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-05-15 23:09, JoteR pisze:

A co jest napisane w instrukcji do tego huba, w sensie do czego służy,
cytujÄ™:
"kabel zasilajÄ…cy - 23cm", znajdujÄ…cy siÄ™ rzekomo w zestawie?

To co oni piszą to tylko ich pobożne życzenia, adaptera 5,25 też nie było ;) Ten kabel 23cm to po prostu kabel sygnałowy USB do wetknięcia w płytę.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-16 17:44:28
Autor: JoteR
"Maciej Browarczyk" napisał:

[...]

Nienienie, do wetknięcia w płytę służy, cytuję: "kabel USB A -> wtyczka
5 pin do wpięcia w płytę główną (HSG) - 100cm". Musiałeś coś pomylić,
tak samo jak z owym panelem. Bo przecieĹĽ to niemoĹĽliwe, ĹĽeby Ăłw zacny
sprzedawca z (za przeproszeniem) Allegro sprzedał Ci niezgodny z opisem,
niekompletny chłam. Takie rzeczy się tam przecież nie zdarzają. Przynajmniej
zdaniem niektĂłrych tutejszych mÄ…drali.
A skoro już, jak piszesz, wybebeszyłeś ten panel, to podciągnij porządne 5V
np. z moleksa, tak jak pisał Bartek, bezpośrednio do gniazda do którego
masz zamiar podpinać dysk, najlepiej odcinając +5V dostarczane z huba,
jeśli to możliwe. A zazwyczaj przy pomocy skalpela jest możliwe.

JoteR

Data: 2011-05-16 20:59:43
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-05-16 17:44, JoteR pisze:

[...]

Ok, rzeczywiście sprzedający pisze coś o 'kablu zasilającym' - chodzi mu prawdopodobnie jednak o ten kabel zasilający, bo jako takowego zasilania nie ma. Rzeczywiście starczy podciągnąć równolegle (do obecnego zasilania) 5V i GND z molexa i będzie ok? Bo odciąć obecne zasilanie może być problematyczne (wszystko na PCB a do cięcia skalpelem nie jestem przekonany).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-17 08:15:29
Autor: Przemysław Ryk
Allegro i fobie JoteRa - było Re: Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
Dnia Mon, 16 May 2011 17:44:28 +0200, JoteR napisał(a):

Nienienie, do wetknięcia w płytę służy, cytuję: "kabel USB A -> wtyczka
5 pin do wpięcia w płytę główn± (HSG) - 100cm". Musiałe¶ co¶ pomylić,
tak samo jak z owym panelem. Bo przecież to niemożliwe, żeby ów zacny
sprzedawca z (za przeproszeniem) Allegro sprzedał Ci niezgodny z opisem,
niekompletny chłam. Takie rzeczy się tam przecież nie zdarzaj±. Przynajmniej
zdaniem niektórych tutejszych m±drali.

JoteR - tak prywatnie od siebie Cię proszę - weĽ trochę na wstrzymanie, co?
S± na Allegro sprzedawcy, z którymi należałoby rozmawiać mniej więcej tak,
jak główny bohater "Taken" prowadził przesłuchanie. Niestety dokładnie ta
sama sytuacja dotyczy sporej czę¶ci sklepów, sklepików i innych handlarzy,
że o naprawdę większych firmach nie wspomnę. Chyba każdy z nas trafił na
takiego mniej czy bardziej "¶liskiego" kontrahenta. Ale nie wszyscy
sprzedaj±cy / kupuj±cy to kanalie czystej wody, ciężko to przyj±ć do
wiadomo¶ci?

Jak lubię Twoje posty czytać, tak jak po raz kolejny trafiam na słowo
kluczowe "Allegro" i Twoj± odpowiedĽ, to mi się flaki wywracaj±. Zachował
się który¶ sprzedawca wobec Ciebie czy Twoich znajomych "niesportowo" (i to
było naprawdę delikatne okre¶lenie) / obsługa Allegro dała ciała po cało¶ci
- opisuj sytuację z detalami. Ale jak Cię proszę - odpu¶ć sobie chociaż
czasami t± odpowiedzialno¶ć zbiorow±, bo po prostu macki opadaj±... :)

A skoro już, jak piszesz, wybebeszyłe¶ ten panel, to podci±gnij porz±dne 5V
np. z moleksa, tak jak pisał Bartek, bezpo¶rednio do gniazda do którego
masz zamiar podpinać dysk, najlepiej odcinaj±c +5V dostarczane z huba,
je¶li to możliwe. A zazwyczaj przy pomocy skalpela jest możliwe.

Skoro już rozbebeszył, to ja bym proponował - dokładnie podać model panelu,
wrzucić skan czy link do PDFa z instrukcj± (o ile była), zrobić kilka
porz±dniejszych zdjęć, żeby można było poogl±dać, co tam faktycznie siedzi.
Może co¶ się uda wymy¶leć. :)

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się żyje.                     (Clive Barker "Pi±te dominium") ]

Data: 2011-05-17 09:10:00
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-05-17 08:15, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Ale niestety prawd± jest, że obecnie dużo łatwiej spotkać 'Allegro krętaczy' niż kiedy¶. W opisie aukcji gdzie kupiłem huba była mowa (jak JoteR zauważył) o zasilaniu, o adapterze 5,25 - nic takiego nie dostałem a sprzedawca milczy. Nie będę wspominał już o obsłudze Allegro i tym ich 'programie ochrony' - nic nie warte, tak samo jak praca Policji/prokuratorów w sprawach o oszustwa na Allegro. Non stop umarzanie i Allegro się wypina, bo 'sprawy nie ma'. A jako¶ ebay radzi sobie z tym wspaniale (miałem okazję korzystać, gdy przelałem pieni±dze paypalem a towaru nie otrzymałem), trwało to jakie¶ 2-3 tygodnie ale doszło do skutku i obyło się bez międzynarodowej policji i Interpolu - natomiast Allegro jak widać nie może sobie poradzić bez tych organów. Najlepsze jest to, że kole¶, który mnie przekręcił dalej sprzedaje towar na allegro, po prostu zmienia konta jak gdyby nigdy nic.

[...]

Instrukcji nie ma, bo to chiński szajs. To w zasadzie jest pasywny hub USB na chipsecie NEC'a. Wrzucę dzi¶ wieczorem fotki pcb.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-05-18 19:14:48
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 17 May 2011 09:10:00 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]

Ja nie mówię, że trudno. Tyle, że ja wychodzę z założenia, że nie po to mam
mózg, żeby na nim siedzieć. Przeczytam dokładnie opis, sprawdzę komentarze i
często również wystawiaj±cych takowe, dopytam samego sprzedawcę o kilka
rzeczy. Na razie się to jeszcze (w moim przypadku) sprawdza.

[...]

:(

[...]

Za wesoło to nie brzmi.

[...]

I gdzie one? :D

[ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne pogl±dy    ]
[ na zagadnienia naprawdę wzniosłe.                    (Leonardo da Vinci) ]

Data: 2011-05-16 09:45:00
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
 Drugi strzaĹ‚ to zbyt dĹ‚ugi i zbyt cienki przewĂłd (za duĹĽa oporność).

To bym obstawial raczej. Problemy z USB od frontu maja nawet super markowe desktopy pt. HP.
Przy czym wynik moze byc skladowa jakosci kabla piny mobo <-> panel usb oraz panel usb -> dyski.
Spotkalem sprzety (m.in. hdd i skaner), ktore na panelu frontowym z usb takiego HP dzialaly tylko na grubym kablu <1m + 2 ferryty. Te same sprzety na tylnych USB dzialaly z dowolnie marnej jakosci kablami bez zajakniecia.

::f::

Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?