Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry

Data: 2011-12-27 11:13:03
Autor: Einstein
Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Witam
Żona ma chęć zakupić Frytownicę TEFAL FZ 7000 Actifry. Mam pytanko do użytkowników jak to jest z tą zaledwie jedną łyżką oleju do przygotowania frytek? Mam dosyć tradycyjnych frytownic, gdzie trzeba lać dużo oleju i po pewnym czasie padają rączki w koszykach, nie mówiąc już o zapachach jakie powstają w kuchni.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-27 13:00:39
Autor: _±ćęłń󶼿.
Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Jest bardzo OK, przy większo¶ci gatunków frytek nie trzeba lać oleju/oliwy w ogóle (!!).
Drobna wada, że szumi przy pracy (a to ¶rednio 20-25 minut) no i dłużej trwa, niż "zanurzeniowo".
Ale za to olej się nie starzeje i oczywi¶cie w kuchni znacznie czy¶ciej.
Co do smaku zdania mamy podzielone, ja wolę tradycyjnie z oleju, kobiety wol± te "dietetyczne bez tłuszczu".

Data: 2011-12-27 14:09:50
Autor: Einstein
W dniu 2011-12-27 14:00, _±ćęłń󶼿. pisze:
[...]

A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych, czy się nadaj±?

Pozdrawiam

Data: 2011-12-27 17:48:23
Autor: _±ćęłń󶼿.
Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Tak.
I w ogóle wiele rzeczy zaczniesz wrzucać, jak skrzydełka, kawałki karkówki, kawałki boczku, gulasz, mrożone warzywa itp. :-)
To taki turbo-fan, tyle że z mieszadłem.
Czasem co¶ wysusza.
Nauczysz się.

-- -- -

Data: 2011-12-28 06:41:55
Autor: Einstein
W dniu 2011-12-27 18:48, _±ćęłń󶼿. pisze:
[...]

Dziękuję zatem wszystkim za wyczerpuj±ce i konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-18 15:54:18
Autor: Karol Piotrowski
On Dec 27 2011, 2:09 pm, Einstein <einstei...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
> te "dietetyczne bez tłuszczu".

A jak ma się sprawa przy zwykłych ziemniakach co dopiero pokrojonych,

Na pewno nie stworzysz w ten sposób frytek (bez głębokiego oleju to
będzie co¶ jak 'karkówka z grilla duszona')  , co nie zmienia faktu,
że da to efekt czego¶ smacznego. To urz±dzenie to takie poł±czenie
kombiwaru z frytownic±. My¶lę, że krakowskim targiem można od czasu do
czasu tradycyjnie obsmażyć wstępnie ¶wieże ziemniaki, po czym je
zamrozić (tak, jak przygotowuje się frytki tradycyjnie, do procesu ze
smażeniem dwa razy, te kupne frytki s± już po pierwszym etapie -
wstępnym obsmażeniu), a takie 'domowe kupne frytki' wrzucać potem już
do tego małotłuszczowego programu - wyjdzie co¶ pomiędzy frytkami z
piekarnika a prawdziwymi;)

Pozdrawiam,
--
Karol Jan Piotrowski