Data: 2010-05-22 23:27:59 | |
Autor: Jimiasty | |
Fulda Carat Progresso - ściąga w prawo | |
Użytkownik "twinsen" <twinsen@bignet.zabrze.pl> napisał w wiadomości news:a3bffb94-62f5-44ee-b75c-34efc9a78d7dc13g2000vbr.googlegroups.com... Opony nowki sztuki czy uzywane? Zamien kola przod z tylem, lewe z prawymi, na krzyz... Ja mialem podobna sytuacje i okazalo sie ze na jednej osi znalazly sie dwie opony ktore jezdzily w zeszlym roku z lewej strony a na drugiej te prawe, roznica w wysokosci bieznika powodowala mocne sciaganie auta w prawo. -- Pozdro. Jimiasty |
|
Data: 2010-05-23 09:00:51 | |
Autor: twinsen | |
Fulda Carat Progresso - ściąga w prawo | |
On 22 Maj, 23:27, "Jimiasty" <brak.ma...@com.pl> wrote:
Opony nowki sztuki czy uzywane? Zamien kola przod z tylem, lewe z prawymi, Opony w zasadzie nowe, mają dopiero ok 2500 km. Ja mialem podobna sytuacje i okazalo sie ze na jednej osi znalazly sie dwie Fuldy to opony z niższego segmentu. Kupiłem 4 nowe, po czym już na wyważarce jedna biła tak, że była niewyważalna. No to poszła do reklamacji, dostałem nową kolejną. Ta już nie biła i wszystko poszło na samochód. Ale od tego czasu ściąga w prawo. Na sieci znalazłem takie wytłumaczenie sytuacji: # Problem w tym, że nie wszystkie NOWE opony są DOBRE. # Problem najczęściej pojawia się w oponach kierunkowych, których nie można # obrócić na feldze. # Wystarczy niewielka różnica w symetrii opony - może minimalnie różne # ułożenie kordu, różna grubość gumy i sztywność ścianek bocznych opony aby, # po napompowaniu do właściwego ciśnienia, środek nacisku na podłoże nie # wypadał pośrodku szerokości felgi. # Tak, jakby opona była (zgrubsza biorąc) stożkiem a nie walcem. # Po zamontowaniu do auta daje to efekt, jakby jedno przednie koło odrobinę # wystawało a drugie było głębiej schowane w błotnik - "środki wyporu" są w # różnych odległościach od osi zwrotnic. # Problem jest mało zauważalny dla wąskich, pełnoprofilowych a znacznie # mocniej dla szerokich, niskoprofilowych opon. # Auto będzie ściągać. # Jeśli opony są z jednej formy, to żadna kombinacja przekładania z # zachowaniem określonego na oponie kierunku obrotu nie pomoże na ściąganie # a zamiana przednich kół lewe - prawe, bez przekładania na felgach, tak by # dla próby kręciły się "pod włos" skutkuje odwróceniem kierunku ściągania. # # Opony niekierunkowe są zwykle zakładane z rozróżnieniem wewnętrznej i # zewnętrznej strony, więc jeśli wszystkie mają identycznie (względem felgi) # przesuniętą płaszczyznę symetrii to nie ma problemu. Także, jutro postaram się się wymienić na krzyż oraz ten test "pod włos" i chyba po prostu kupię inne opony, bardziej "markowe" ... |
|
Data: 2010-05-28 19:38:49 | |
Autor: M.H. | |
Fulda Carat Progresso - ściąga w prawo | |
W dniu 2010-05-23 18:00, twinsen pisze:
On 22 Maj, 23:27, "Jimiasty"<brak.ma...@com.pl> wrote: gdzie to znalazłe ? Zapodaj może linka ? |
|
Data: 2010-05-24 14:53:49 | |
Autor: twinsen | |
Fulda Carat Progresso - ściąga w prawo | |
On 22 Maj, 23:27, "Jimiasty" <brak.ma...@com.pl> wrote:
Opony nowki sztuki czy uzywane? Zamien kola przod z tylem, lewe z prawymi, Tak zrobiłem. Problem pozostał. To z kolegą się zgadaliśmy, też ma Stilo. Przełożyliśmy jego Continentale na felgach alu na moje auto i... CUD. Auto jedzie prosto jakby wyjechało z fabryki. U niego na moich ściąga... Nie wiem czy to ważne, ale fabryczne alu do Stilo mają ET41, natomiast moje alu mają ET31, ale mają 7", podczas gdy oryginały to 6,5". Continentale 195/65/15 na tych 6,5" jadą rewelacyjnie, mimo że mają 5 lat. Moje nówki Fuldy o tych samych rozmiarach na 7" ściągają w prawo. Teraz pozostaje pytanie co jest walnięte: opony, opony na szerszych felgach (instrukcja dopuszcza taki rozmiar felg), czy felgi o mniejszym ET, co jest zrozumiałe, bo są szersze. Dwa wyjścia: - przełożyć Fuldy na felgi 6,5" jakiekolwiek - założyć inne opony na te felgi co mam, 7" Co radzicie? |