Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?

Data: 2015-01-22 13:10:54
Autor: Zebris
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Kupilem letnie opony Fulda na stronie dużej firmy internetowej, która specjalizuje się w sprzedaży tego typu produktu.
Cena była dobra, transport gratis. Wiedziony ciekawo¶ci± zadzwoniłem przed zakupem na infolinię aby zapytać się jak± datę produkcji maj± oferowane opony.
Na infolinii powiedziano mi, że max. 18 mies. Bo id± ponoć bezpo¶rednio z fabryki.
Odebrałem opony i widzę tak± kombinację DOT a503 ajxr 0509
Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane pi±tego tygodnia 2009 roku?
Czy to możliwe, że b. duża firma oponiarska sprzedała mi opony sprzed 5 lat?
Je¶li faktycznie fabrycznie nowa opona ma 5-6 lat co sugerujecie abym zrobił:
- nie przejmować się
- bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać t± firmę szerokim łukiem (a to numer 1 na rynku)
- zamiana na nowsze
- obniżenie ceny i zachowanie towaru
- inne.

Data: 2015-01-22 14:02:30
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik "Zebris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54c0e8d3$0$2162$65785112@news.neostrada.pl...
Kupilem letnie opony Fulda na stronie dużej firmy internetowej, która Odebrałem opony i widzę tak± kombinację DOT a503 ajxr 0509
Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane pi±tego tygodnia 2009 roku?

Zawsze mozna sfotografowac i spytac Fulde.
Moze sie przydac w kontaktach z handlowcem.

http://www.fulda.com/fulda_at_de/all-about-tires/understand-your-tire/reading-your-tire/

Niestety - nie napisali jak rozumiec. Chyba normalnie - 2009 :-(

Je¶li faktycznie fabrycznie nowa opona ma 5-6 lat co sugerujecie abym zrobił:
- nie przejmować się
- bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać t± firmę szerokim łukiem (a to numer 1 na rynku)

Nie doradze. Z jednej strony - zwrot w imie zasad, z drugiej - wiele osob dluzej na oponach jezdzi, z trzeciej - ADAC i inni strasza, ze sie starzeje i pogarsza, z czwartej - producenci czy tez handlowcy troche ich utemperowali, widac klienci zaczeli zwracac "starocie".

Wiekszej roznicy nie widze ani nie czuje, ale ja gruboskorny jestem.
Co prawda caaloroczne navigatory druga zime wydawaly sie gorsze niz pierwszej ... ale moze to zwykle zuzycie.

J.

Data: 2015-01-22 14:43:53
Autor: Zebris
[...]

ale to chyba oczywiste, że guma ... z wiekiem parcieje.
Czyli ma to znaczenie czy guma ma rok czy np. 6. A przecież ja będę na tym jeĽdził min. 3-4 lata.
Wtedy wyjdzie, że jeżdżę na oponach 10-letnich.

Data: 2015-01-22 15:41:41
Autor: Czesław Wi¶niak
[...]

Ja osobiscie bym sie wkurw...   i wyslal ich na drzewo z tymi oponami

Data: 2015-01-23 13:14:26
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik "Zebris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54c0fe9e$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i prawde mowiac nie wiem czy zauwazysz roznice.
Tzn miedzy zuzyta opona 10-letnia, a taka sama, zuzyta, opona 5-letnia.

ADAC cos tam niby pisal, ze roznica jest mierzalna ...

J.

Data: 2015-01-22 16:59:49
Autor: Budzik
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik Zebris Blaskan@wp.pl ...

[...]
Zalezy od wielu czynników.
Jak jezdzisz?
Na jaki czas przewidujesz te opony?
Jaki rabat zaproponuje ci firma?

Ja bym sobie je zatrzymał gdyby firma obnizyła cene do +-90zł za sztuke.
Ale to ja.

Data: 2015-01-23 09:01:38
Autor: Zebris
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?

Ja bym sobie je zatrzymał gdyby firma obnizyła cene do +-90zł za sztuke.
Ale to ja.

Ja zdecydowałem od oddaniu.
Nauczka z całego zdarzenia dla innych:
- jak przy sprzedawanej (w internecie) oponie jest podana data produkcji to ok
- jak przy sprzedawanej oponie nie ma podawanej daty produkcji to prawdopodobnie będzie to jaki¶ stary produkt
- przy odbiorze/zakupie opon zawsze sprawdzaj datę produkcji
- nie kupuj na stronie opony+montaż jak nie jeste¶ pewien co do daty produkcji opon.

Data: 2015-01-23 09:42:42
Autor: Budzik
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik Zebris Blaskan@wp.pl ...

Ja bym sobie je zatrzymał gdyby firma obnizyła cene do +-90zł za
sztuke. Ale to ja.

Ja zdecydowałem od oddaniu.

Ok, a co o tym zdecydowało?
Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

[...]

Alep rzeciez Tobie podano date... Tyle ze błednie.
Na stronie tak samo moze byc błedny opis...

- przy odbiorze/zakupie opon zawsze sprawdzaj datę produkcji

Wiadomo.

- nie kupuj na stronie opony+montaż jak nie jeste¶ pewien co do daty produkcji opon.
:)

Data: 2015-01-23 14:09:07
Autor: Zebris
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Ok, a co o tym zdecydowało?
Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

Nie chcę w aucie opon 6-10 letnich. Koniec/kropka.
Biorę Passio 2.

Data: 2015-01-23 14:50:43
Autor: Czesław Wi¶niak
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?

Ok, a co o tym zdecydowało?
Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

Nie chcę w aucie opon 6-10 letnich. Koniec/kropka.
Biorę Passio 2.

A co to w ogole za sklep ?

Data: 2015-01-23 18:17:50
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-23 o 14:09, Zebris pisze:
Ok, a co o tym zdecydowało?
Negocjonwałes obnizeke czy od razu oddałes?

Nie chcę w aucie opon 6-10 letnich. Koniec/kropka.
Biorę Passio 2.

Jak się ma Passio 2 do starej Passio?
Miałem te "pierwsze" w Megane. Cieszyłem się szalenie jak się ich pozbyłem. Dla samobójców były.

--
Irokez

Data: 2015-01-23 22:35:56
Autor: spider
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
W dniu 2015-01-23 o 18:17, Irokez pisze:
Jak siÄ™ ma Passio 2 do starej Passio?
Miałem te "pierwsze" w Megane. Cieszyłem się szalenie jak się ich
pozbyłem. Dla samobójców były.

Fakt, na mokrym robił się z jazdy sport ekstremalny :)

Data: 2015-01-23 23:03:19
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
UĹĽytkownik "spider"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:m9ueru$3d7$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Na etykiecie ma klase C, czyli dosc przyzwoita
https://www.debica.com.pl/opony/_1

Z wyjatkiem jednego rozmiaru, gdzie jest E, ale to moze byc minimalna roznica (i sugerujaca, ze pozostale sa w dolnych wymogach klasy C).

A Passio nie gorsze, a nawet lepsze
https://www.debica.com.pl/opony/

Czy tu tez jest rozbieznosc miedzy pomiarami a praktyka.
Bo jezdze na Navigatorach, klasa E/F, a prawde mowiac nie narzekam.
Profilaktycznie co prawda zwalniam na deszczu, bo wole nie przegapic zjazdu :-)

J.

Data: 2015-01-23 23:53:16
Autor: spider
W dniu 2015-01-23 o 23:03, J.F. pisze:
[...]

Testowałem Passio w Corsie C 1,2. Nawet przy ruszaniu na mokrym traciły przyczepność (nie ruszałem z gazem w podłodze). Strach było tym jeździć. Może nowe lepiej się zachowują, ale 2-3 letnie to tragedia.
Zresztą na Oponeo wiele jest opinii że na mokrym trzeba uważać.
Zmieniłem na Uniroyal RainExpert i świetnie się sprawdzają.
W tym sezonie na zimę kupiłem Sawa S3+ póki co na mokrym też nieźle trzymają, może dlatego że nowe. Klimat mamy ostatnio w Polsce deszczowy, więc dla mnie dobre opony na mokro to podstawa.

Data: 2015-01-24 14:26:46
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-23 o 23:53, spider pisze:
[...]

Właśnie Pasio u mnie tak samo. Nowe, świeżo założone na kola były ok. Po zimie jak je założyłem (trzymane w piwnicy w dobrych warunkach) nie te same opony. Na mokrym jak po lodzie, aquaplaning łapały momentalnie. Na suchym też zrywałem bardzo często przyczepność przy ruszaniu (silnik benzyna 1.6 8V 90KM).
Sava S3 rewelka. Kupiłem na zimę do Avensis UNIROYAL MS plus 66 205/55R16 91 T zachęcony lepszymi wynikami w testach ADAC. Tej Savie może wentylki całować. Trochę mokre i jeździ jak stare Passio. Na śniegowym błocie też totalna porażka. Autobus jedzie a ja walczę. W tym czasie Laguna z Savą S3 robi co chce. Jak je miałem w Alfie 156 też super się jeździło.
Te Uni to jedynie na suche zimne dni lub na świeży zbity lub sypki śnieg się nadaje do miasta. Nie wiem ile jeszcze wytrzymam z tym dziadostwem w moim terenie, może na przyszłą zimę się przeproszę jednak z Savą.

--
Irokez

Data: 2015-01-24 15:48:03
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ciekawe, ze masa uzytkownikow ma jednak odmienne zdanie:
http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-passio-2

Data: 2015-01-24 21:17:35
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-24 o 15:48, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

pomyliłeś model opony....

--
Irokez

Data: 2015-01-24 22:36:18
Autor: spider
W dniu 2015-01-24 o 21:17, Irokez pisze:

Ciekawe, ze masa uzytkownikow ma jednak odmienne zdanie:
http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-passio-2

pomyliłeś model opony....

Te nowe Passio 2 juĹĽ niby na mokrym ok, ale za to duĹĽo opinii ĹĽe bieĹĽnik znika w zastraszajÄ…cym tempie.

Data: 2015-01-25 14:47:23
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Dnia Sat, 24 Jan 2015 21:17:35 +0100, Irokez napisał(a):
W dniu 2015-01-24 o 15:48, Czesław Wi¶niak pisze:
Wła¶nie Pasio u mnie tak samo. Nowe, ¶wieżo założone na kola były ok. Po zimie jak je założyłem (trzymane w piwnicy w dobrych warunkach) nie te same opony. Na mokrym jak po lodzie, aquaplaning łapały momentalnie. Na suchym też zrywałem bardzo często przyczepno¶ć przy ruszaniu (silnik benzyna 1.6 8V 90KM).
Sava S3 rewelka. Kupiłem na zimę do Avensis UNIROYAL MS plus 66 205/55R16 91 T zachęcony lepszymi wynikami w testach ADAC. Tej Savie

Wcale nie byly takie dobre te wyniki.

Ciekawe, ze masa uzytkownikow ma jednak odmienne zdanie:
http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-passio-2

pomyliłe¶ model opony....

Passio bez numerka tylko troche gorzej
http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-passio

Mnie zastanawia rozbieznosc tych ocen. 68 osob ocenia na 6, 75 na 2
.... takie roznice miedzy rozmiarami, samochodami, elektronika ?
Poszczegolnymi sztukami, roznym zuzyciem ?

Czy subiektywne zdanie, inna skala porownania, nieuczciwa konkurencja?

A moze wlasnie brak skali ? Passio ma srednia ocene 3.9, i nawet ci co
onenili wyzej zle pisza o jezdzie na mokrym. Przy Passio2 tych
narzekan nie widac ... a srednia 4.8.

J.

Data: 2015-01-25 14:47:06
Autor: Budzik
[...]

Niestety pisanie opinii na takich portalach za kase to standard.

Data: 2015-01-26 07:45:04
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Kiedys to nie byl standard, a rozbieznosci podobne.

Zreszta - czy my tu piszemy za kase ?

Fulda to dobra opona ?
A guma sie starzeje czy nie ? :-)
Jakby tak dostarczyli trzyletnia, a w planach bylo 5-6 lat uzytkowania, to brac czy nie ? :-)

Data: 2015-01-26 09:45:03
Autor: Budzik
[...]

nie mam pojecia - nie jestem w stanie az tak bardzo rozroznic opon.
Ostatnio wykonywalem test porównawczy goodyear grip 5 (ale juz zuzytego gdzies tak do 5-6mm z now± opon± bieznikowan± markgum.
Goodyear jechał na lodzie jak na lyzwach, markgum łapał przyczepnosc zaskakuj±co dobrze.

A guma sie starzeje czy nie ? :-)

ja akurat nie demonizuje - jezdze z predkosciami do 110-120km maks i nie widze specjalnych roznic.

Jakby tak dostarczyli trzyletnia, a w planach bylo 5-6 lat uzytkowania, to brac czy nie ? :-)

Zalezy od ceny.
Mnie taki wiek nie przeszkadza, wiec jakby spuscili cene z 200 na powiedzmy 90 to ja bym pewnie wział.

Data: 2015-01-26 18:19:15
Autor: Jacek Politowski
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?

Spójrz na swój poprzedni akapit. :->

--
Jacek Politowski

Data: 2015-01-26 18:59:51
Autor: Budzik
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik Jacek Politowski sorry@nie.istnieje ...

[...]

Ale tu mówimy o róznicy nowa opona vs zuzyta...
Ale ogólnie nie czuje tych róznic specjalnie.
to byl test w zupełnie wyj±tkowych warunkach.

Data: 2015-01-26 20:21:19
Autor: adam
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
?

[...]

Ale ten Ultragrip 5 to chyba z 10 lat albo i wiecej ma:)
pzdr
Adam

Data: 2015-01-26 21:21:47
Autor: Budzik
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik adam adam@adam.pl ...

?

[...]

Nie wiem. Może. Dostałem razem z autem i własnie zmieniam.
Ale tak jak pisałem - to jest opona w złym stanie - popekana przede wszystkim a to juz Ľle o niej swiadczy.
Ale jezdziłem np. całe lato na ponad 10 letniej ktora takich objawów nie miała - nie widze róznicy miedzy ni± a nowszymi oponami.

Data: 2015-01-27 22:11:54
Autor: Irokez
W dniu 2015-01-26 o 07:45, J.F. pisze:
A guma sie starzeje czy nie ? :-)
Jakby tak dostarczyli trzyletnia, a w planach bylo 5-6 lat uzytkowania, to brac czy nie ? :-)

JeĽdziłem na letnim Dunlopie SP Sport. Pi±ty rok, bieżnika 6mm a na wodzie jak na łyżwach.
Zdecydowanie więc guma w czasie traci swoje wła¶ciwo¶ci.
Zmieniłem wiosn± na nowe Fuldy SportControl i zupełnie inna jazda. Przestało mnie wyrzucać, na rondzie takim u mnie jednym, jak tylko deszcz popadał, tylko normalnie da się skręcić i to z większ± pokonywan± prędko¶ci±.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-01-25 11:30:39
Autor: yabba
Użytkownik "spider" <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał w wiadomości news:m9ueru$3d7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Potwierdzam złą opinię o Passio. Po 3 latach od założenia jazda po deszczu wyglądała jak jazda po lodzie, zero przyczepności.
Już D-124 były o wiele lepsze.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-01-23 13:16:22
Autor: J.F.
[...]

a) skoro nie ma, to zgodnie z unijnym prawem ma byc nie starsza niz 18 miesiecy :-)

b) niektore typy musza byc stare, bo produkcji zaprzestano ...

J.

Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?