Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?

Data: 2015-01-22 14:02:30
Autor: J.F.
Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?
Użytkownik "Zebris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54c0e8d3$0$2162$65785112@news.neostrada.pl...
Kupilem letnie opony Fulda na stronie dużej firmy internetowej, która Odebrałem opony i widzę taką kombinację DOT a503 ajxr 0509
Czy dobrze rozumiem, że opony zostały wyprodukowane piątego tygodnia 2009 roku?

Zawsze mozna sfotografowac i spytac Fulde.
Moze sie przydac w kontaktach z handlowcem.

http://www.fulda.com/fulda_at_de/all-about-tires/understand-your-tire/reading-your-tire/

Niestety - nie napisali jak rozumiec. Chyba normalnie - 2009 :-(

Jeśli faktycznie fabrycznie nowa opona ma 5-6 lat co sugerujecie abym zrobił:
- nie przejmować się
- bezdyskusyjny zwrot towaru i omijać tą firmę szerokim łukiem (a to numer 1 na rynku)

Nie doradze. Z jednej strony - zwrot w imie zasad, z drugiej - wiele osob dluzej na oponach jezdzi, z trzeciej - ADAC i inni strasza, ze sie starzeje i pogarsza, z czwartej - producenci czy tez handlowcy troche ich utemperowali, widac klienci zaczeli zwracac "starocie".

Wiekszej roznicy nie widze ani nie czuje, ale ja gruboskorny jestem.
Co prawda caaloroczne navigatory druga zime wydawaly sie gorsze niz pierwszej ... ale moze to zwykle zuzycie.

J.

Data: 2015-01-22 14:43:53
Autor: Zebris
[...]

ale to chyba oczywiste, że guma ... z wiekiem parcieje.
Czyli ma to znaczenie czy guma ma rok czy np. 6. A przecież ja będę na tym jeździł min. 3-4 lata.
Wtedy wyjdzie, że jeżdżę na oponach 10-letnich.

Data: 2015-01-22 15:41:41
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja osobiscie bym sie wkurw...   i wyslal ich na drzewo z tymi oponami

Data: 2015-01-23 13:14:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Zebris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:54c0fe9e$0$2142$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i prawde mowiac nie wiem czy zauwazysz roznice.
Tzn miedzy zuzyta opona 10-letnia, a taka sama, zuzyta, opona 5-letnia.

ADAC cos tam niby pisal, ze roznica jest mierzalna ...

J.

Fulda - dot 0509 - stara opona w sprzedazy?