Full Metal Jacket

Data: 2009-08-03 10:50:47
Autor: JanKo
Full Metal Jacket
Agent barbakan nadaje:

Oglądałem wczoraj Full Metal Jacket, kolejny film o Wietnamie i tak
sobie pomyślałem, że chętnie bym zobaczył film o wojnie w Wietnamie
widziany, czy opowiedziany przez drugą stronę konfliktu. Nakręcił
ktoś taki film?

Takich jak FMJ filmów nie ma. Dziwnie jakoś tak sie stało że filmów w późnych latach 60tych i wczesnych 70tych nie kręcono wcale a i później, w latach 80 i 90tych nie więcej niż 2-4 rocznie. Dziwnym trafem to są zwykle romanse, musicale i komedie. Martyrologia tak jak i propaganda jest niemodna. Jest kilka filmów obyczajowych gdzie wojna pojawia sie jako tło, np. "The Cu Chi tunnels" [1990] epopeja górnicza o życiu, pracy, miłości i odrobinę o walce w gigantycznym systemie podziemnych tuneli w prowincji Cu Chi, lub "The White Silk Dress" [2007] epicki dramat o życiu w cieniu wojny trwajacej prawie nieprzerwanie przez 20 lat i biedzie towarzyszącej od narodzin do śmierci.

więcej szczegółów - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vietnamese_films

Full Metal Jacket