Full a prędkość

Data: 2009-08-11 01:08:51
Autor: Dżejm
Full a prędkość
Witam grupę,

Tak sobie myślę nad ewentualną zamianą mojego HT na jakiegoś fulla.
Mam rower MTB z widelcem Manitou Axel Comp 100mm (z blokadą), opony Schwalbe Land Cruiser. Na równej powierzchni toczy się ładnie i mogę na tym utrzymać z 30 km/h, co mi całkowicie wystarcza do mojej rekreacji. Jednak dowolne niewysokie lecz częste nierówności i prędkość spada znacząco. Przód może i wybiera ale tył napompowany do 65 PSI daje popalić. O wagę sprzętu się nie martwię, bo sam mam prawie 90kg, do tego bagażnik, zawsze coś na nim itp, więc waga roweru nie jest tak istotna.
I tak się zastanawiam czy na jakimś lekkim fullu łatwiej jest utrzymać prędkość po niewielkich nierównościach niż na HT :) ?

pozdro

Data: 2009-08-11 01:46:21
Autor: zcxz
Full a prędkość
Dżejm wrote:
I tak się zastanawiam czy na jakimś lekkim fullu łatwiej jest utrzymać prędkość po niewielkich nierównościach niż na HT :) ?
tak, zarowno w gore i jak i w dol :)
w dol lecisz jakbys wazyl ~130 kg, a w gore jak ~60 kg ;)
a na prostej meczysz sie aby to rozbujac ;)

--
zcxz

Data: 2009-08-11 22:17:49
Autor: Dżejm
Full a prędkość
[...]

Czyli Twoja odpowiedź na moje pytanie brzmi: nie warto :) ?

pozdro

Data: 2009-08-12 11:14:45
Autor: zcxz
Full a prędkość
Dżejm wrote:
Czyli Twoja odpowiedź na moje pytanie brzmi: nie warto :) ?
no przecie bylo ;)
pare postow wczesniej Rafal VFR zastanawia sie czy pozbyc sie epica specowego. namow go a bedziesz mial fajnego sprzeta :)

--
zcxz

Data: 2009-08-11 02:49:42
Autor: mucher
Full a prędkość
On Aug 11, 1:08 am, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
[...]

Niby tak, ale światełko ostrzegawcze zapala mi się przy 'bagażnik' -
lepiej sprawdź czy do fulla coś takiego będziesz w stanie założyć ;)

mucher

Data: 2009-08-11 18:08:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Full a prędkość
Panie mucher, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Niby tak, ale światełko ostrzegawcze zapala mi się przy 'bagażnik' -
lepiej sprawdź czy do fulla coś takiego będziesz w stanie założyć ;)

Przypominam o istnieniu bagażników na sztycę. 10 czy 15kg ładowności,
kurtkę powinno pociągnąć ;-)

Data: 2009-08-11 18:48:18
Autor: Kacper Perschke
Full a prędkość
Dnia 11.08.2009 Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał/a:
[...]
Przypominam o istnieniu bagażników na sztycę. 10 czy 15kg ładowności,
kurtkę powinno pociągnąć ;-)

UĹźywasz?

KAcper

Data: 2009-08-11 22:19:28
Autor: Dżejm
Full a prędkość
Niby tak, ale światełko ostrzegawcze zapala mi się przy 'bagażnik' -
lepiej sprawdź czy do fulla coś takiego będziesz w stanie założyć ;)

No to jasne, trzeba by znaleźć jakiś kompromis.
Na razie zastanawiam się czy w ogóle warto o tym myśleć.

pozdro

Data: 2009-08-12 13:03:49
Autor: pw
Full a prędkość
On 11 Sie, 11:49, mucher <muc...@gmail.com> wrote:
[..]
> [...]

Niby tak, ale światełko ostrzegawcze zapala mi się przy 'bagażnik' -
lepiej sprawdź czy do fulla coś takiego będziesz w stanie założyć ;)

Ja do fulla polecam plecaczek.

Pozdro,
pw

Data: 2009-08-12 23:26:15
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Full a prędkość

[...]

Z GO SPORT za jedyne 24.99 z dużym odblaskiem.
Oczywiście w kolorze czarnym.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-11 04:33:00
Autor: player
Full a prędkość
On 11 Sie, 01:08, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:

[...]

Załuż szerokie gumy ( tak z 2,35 )

Przód może i
wybiera ale tył napompowany do 65 PSI daje popalić.

To moze 50 psi by wystarczyło ?

[...]

To może jakieś cięższy full do enduro? :) Wtedy to byś zasuwał tam
gdzie kiedyś ledwo się toczyłeś ;) Tyle że bagażnika to juz nie
zamontujesz.

--
pozdro.
jay

Data: 2009-08-11 13:34:31
Autor: Mariusz Kruk
Full a prędkość
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "player"
Załuż

Aaaaargh!

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Dziękuję,   wolę   sobie   trochę  pouderzać
|  Kruk@epsilon.eu.org   | tłuczkiem do kartofli po  palcach,  przyjem-
| http://epsilon.eu.org/ | niejsze  to i więcej z tego pożytku.(January
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ Weiner)

Data: 2009-08-11 12:40:46
Autor: Jan Srzednicki
Full a prędkość
On 2009-08-11, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "player"
Załuż

Aaaaargh!

No co? To potoczny zwrot oznaczający nakaz oddania się urokom natury
Łuşyc. :P

Data: 2009-08-11 07:05:53
Autor: mucher
Full a prędkość
On Aug 11, 2:40 pm, Jan Srzednicki
On 2009-08-11, Mariusz Kruk wrote:

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "player"

> Aaaaargh!

No co? To potoczny zwrot oznaczający nakaz oddania się urokom natury
Łużyc. :P

Prędzej odpowiednik "zakwaś" dla ługów (nadaj odczyn zasadowy?) Jak
znam scrabble, pewnie by było dopuszczalne :P

mucher

Data: 2009-08-11 07:49:53
Autor: player
Full a prędkość
On 11 Sie, 16:05, mucher <muc...@gmail.com> wrote:
> [...]

Prędzej odpowiednik "zakwaś" dla ługów (nadaj odczyn zasadowy?) Jak
znam scrabble, pewnie by było dopuszczalne :P

No nie, to tylko błąd ortograficzny :P

--
jay

Data: 2009-08-11 22:25:30
Autor: Dżejm
Full a prędkość
Załuż szerokie gumy ( tak z 2,35 )

No te moje Schwalbe mają 2.1, więc nie tak dużo mniej. A szerokie gumy pomogą utrzymać prędkość w jakiejkolwiek sytuacji ?

To moze 50 psi by wystarczyło ?

No właśnie ze wszystkim to mi waga przekracza 100kg, więc 50 psi jest trochę mułowate na gładkim.

To może jakieś cięższy full do enduro? :) Wtedy to byś zasuwał tam
gdzie kiedyś ledwo się toczyłeś ;) Tyle że bagażnika to juz nie
zamontujesz.

Ale czemu "cięższy" :) ?

pozdro

Data: 2009-08-11 10:45:46
Autor: dobrov
Full a prędkość
Dżejm pisze:

I tak się zastanawiam czy na jakimś lekkim fullu łatwiej jest utrzymać prędkość po niewielkich nierównościach niż na HT :) ?

Oczywiście. Znacznie łatwiej.

Data: 2009-08-11 12:52:21
Autor: Rafał VFR
Full a prędkość
Ja stoję przed dylematem - jakich jeszcze argumentów użyć, żeby swojego HT zostawić - kupiłem fulla ledwo co.
Nie ma bata - tam gdzie stajesz na pedałach bo stać trzeba tam w fullu nadal dajesz ognia.
Inna sprawa, że jestem tak rozbity -  tak kocham mojego HT tak się przekonuję ale faktów zmienić nie mogę.
Jeżdze po górach (wyjazdy), maratony, i w Poznaniu gdzie mieszkam - doby full będzie dla mnie lepszy - choć na razie nie dopuszczam tego do świadomości.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-08-11 04:08:31
Autor: Korban
Full a prędkość
On 11 Sie, 12:52, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
[...]

:), ja też bardzo lubiłem mojego HT, ale podszedłem do sprawy
pragmatycznie, to nie ja jestem dla roweru tylko rower dla mnie :)),
HT był zresztą dawcą części organów dla fulla. Teraz cieszę się jazdą
na fullu. Do HT nie ma powrotu :) (choć mam HT jako rower do pracy).

Mirek

Data: 2009-08-11 16:57:02
Autor: dobrov
Full a prędkość
Korban pisze:

[...]

A za mnie zadecydowała żona :)
Kategorycznie kazała mi pozbyć się drugiego rowera. Spełniłem ten nakaz
połowicznie. Organy starego rowerka leżą poupychane tu i ówdzie :)

Data: 2009-08-11 17:10:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
Full a prędkość
On Tue, 11 Aug 2009 16:57:02 +0200
dobrov <dobrov0@interia.pl> wrote:

Korban pisze:

> [...]

Kategorycznie kazała mi pozbyć się drugiego rowera. Spełniłem ten nakaz
połowicznie. Organy starego rowerka leżą poupychane tu i ówdzie :)

Auć! Skaszaniłeś! A tak się fajnie rozpoczynało.
A gdzie „usunąłem z mieszkania kolejny dzwonek, z wyjątkiem jednego
rowera, na którym sobie jeździłem”, albo „gdy przejeżdżały z powrotem,
porachowałem je ponownie – było ich cztery”?
:)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-11 22:21:28
Autor: Dżejm
Full a prędkość
[...]

No i właœnie o to mi chodzi :). A można wiedzieć co kupiłeœ ?

pozdro

Full a prędkość