Full czy Hardtail dla biednego staruszka? :)

Data: 2011-06-20 02:40:25
Autor: Dżejm
Full czy Hardtail dla biednego staruszka? :)
Jakiś czas temu sprzedałem mojego HT, bo dostarczał niemiłych wrażeń
mojemu kręgosłupowi. Tyle, że problemem był nie tylko fakt braku
amortyzacji z tyłu, ale również geometria całego roweru (IMHO źle
dobrany widelec do ramy).
[...]
Na allegro widzę np coś takiego: http://allegro.pl/rower-kona-one20-2009-r-18-40-warszawa-i1671574358.html,
tylko nie rozumiem jednej rzeczy w tym rowerze. Czemu widelec jest
120mm? Czy coś zmieniło się ostatnimi czasy? Do XC wydaje mi się że
starcza 80-100mm. Ten rower niby ma osprzęt, który by mnie zadowolił,
ale 120mm i kształt tej ramy wydaje mi się jakieś pokraczne.
[...]

Hej,

Ja też się przesiadłem z HT na fulla, w dużej mierze z powodu kręgosłupa i jestem zadowolony z tej decyzji. Mam rowerek Kellys Beast 2010 i jego zawieszenie wydaje się podobne do tej Kony. Jak bym brał ;).
Natomiast jakbym bardzo chciał zaoszczędzić to bym podliczył czy nie da się taniej samemu złożyć rowerka na tej ramie. Można ją dostać np. tu:
http://allegro.pl/nowa-rama-kellys-beast-full-warszawa-i1661744281.html
Co prawda śruba przy suporcie sama się odkręcała i musiałem ją potraktować klejem, ale ogólnie rama całkiem dobra jak na tą cenę.

A czemu uważasz że przedni amortyzator mógł sprawiać problemy plecom ? Ja mam amor 100mm, ale nie dociętą rurę sterową, więc kiera jest wysoko pewnie tak jak przy widelcu 120mm i jest ok :).

pozdro
Jacek

Data: 2011-06-20 14:42:20
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Dżejm" <i.have.no@email.org> napisał w wiadomości news:itm4u2$ikr$1news.onet.pl...

[...]

Rama w tej cenie jest ok, ale damper 165mm to lekki ból bo w tej chwili najpopularniejszy jest 190mm. Przed kupnem trzeba sprawdzić jak jest z damperami.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Full czy Hardtail dla biednego staruszka? :)