Full - kiedy serwis zawieszenia?

Data: 2009-04-20 10:36:48
Autor: Wojtek
Full - kiedy serwis zawieszenia?
Jan Srzednicki pisze:
Czołem,

Mam sobie fulla - Specialized Stumpjumper '08. Nie miałem okazji jeszcze
jeździć nim jakoś szczególnie dużo, zastanawiam się jednak, jak często i
wedle jakich wytycznych robić mu serwis zawieszenia. Trochę błota już
zaliczył, ale nie były to dzikie kąpiele (choć pewnie zależy dla kogo..
:). Przejechał niewiele, może z 250-300km.

No więc, jakimi wytycznymi się kierować? Rozkręcić profilaktycznie i
zobaczyć?

Ale po co?
Tam gdzie masz łożyska - nie rozkręcać. Tam gdzie masz panewki - jeżeli mało jeżdżony i nie piszczy, nie rozkręcać

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-20 11:31:28
Autor: mmateusz
Full - kiedy serwis zawieszenia?
> No więc, jakimi wytycznymi się kierować? Rozkręcić profilaktycznie i
> zobaczyć?
Ale po co?

:)
to zależy. jeżeli czuje taką wewnętrzną potrzebę i sprawia mu to frajdę, to ja
nie widzę przeciwwskazań do rozkręcania ;)

a tak na poważnie: też mam rocznego fula, tylko, że raczej był używany.
jakieś 2 tygodnie temu starły się we mnie dwie wewnętrzne siły: chęć rozkręcenia czegoś oraz lenistwo. skutkiem tego było rozkręcenie tulei
ślizgowych - w zasadzie brak oznak zużycia. łożysk nie ruszałem.

tak że daruj sobie, no chyba że coś musisz rozkręcić.
ja musiałem ;)
mk

Data: 2009-04-20 09:36:51
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-20, mmateusz@poczta.onet.pl <mmateusz@poczta.onet.pl> wrote:
> No więc, jakimi wytycznymi się kierować? Rozkręcić profilaktycznie i
> zobaczyć?
Ale po co?

:)
to zależy. jeżeli czuje taką wewnętrzną potrzebę i sprawia mu to frajdę, to ja
nie widzę przeciwwskazań do rozkręcania ;)

Czasem tak mam, ale ostatnio mi wystarczy. Wymieniłem cały napęd, a
teraz czeka mnie wymiana ramy w rowerze miejsko-wiejskim. Będzie
wystarczająco radości.

[...]

Dobrze, czuję się usprawiedliwiony do nieruszania niczego, dzięki
(zbiorczo) odpowiadającym. ;)

Full - kiedy serwis zawieszenia?