Funai LT8-M40BB, czy warto?

Data: 2010-11-23 03:52:55
Autor: Xian Mi Mao
Funai LT8-M40BB, czy warto?
Co myślicie o tym modelu:
http://www.funai.pl/Produkty/cid,13,pid,62
Właśnie kupiłem go w hipermarkecie za 1999zł i mam jeszcze możliwość
oddać. Tak więc proszę o opinie, ale i tak w podobnej cenie w sklepie
nie widziałem nic lepszego. Przynajmniej przy badaniu organoleptycznym
przy obrazie demo z bluraja rozsczepionego do 30 jeszcze innych
odbiorników...

Data: 2010-11-23 14:41:28
Autor: boxfish
Funai LT8-M40BB, czy warto?
W dniu 2010-11-23 12:52, Xian Mi Mao pisze:
[...]

zmień sklep ? poczytaj najpierw ? kupiłeś - czyli ci odpowiadał tak ?

Data: 2010-11-23 07:23:26
Autor: Xian Mi Mao
Funai LT8-M40BB, czy warto?
On 23 Lis, 14:41, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
zmień sklep ? poczytaj najpierw ? kupiłeś - czyli ci odpowiadał tak ?

Wiesz co, może i nie odpowiadał tak w 100% ale i tak pojęcia nie można
mieć czy akurat to co osobiście nie odpowiada to zapewni inny model,
czy też na przykład jest to generalny problem telewizorów LCD...
Strasznie dużo tutaj pola dla sugestii, placebo, przyzwyczajenia, i
innych subiektywizmów, ciężko jest określić co OBIEKTYWNIE należy brac
pod uwagę, chyba tylko to czy gapienie się w obraz zapewniany przez
dany model będzie zdrowe dla oczu i nerwów? ;)

Data: 2010-11-23 21:42:59
Autor: boxfish
Funai LT8-M40BB, czy warto?
W dniu 2010-11-23 16:23, Xian Mi Mao pisze:
[...]

czy też na przykład jest to generalny problem telewizorów LCD...0

pytanie czy rzeczywiście lepiej zasięgac opinii innych czy kierowac się własnym wyborem, każdy z nas ma jakies preferencje ;-)

[...]

A to świeta prawda, może warto więc sprowadzić tv do roli tv a nie czegoś ekstremalnie ważnego ? ;-)

Data: 2010-11-23 15:38:15
Autor: konieczko
Funai LT8-M40BB, czy warto?
[...]

Demo z Blueraya po EURO.

:):):):)

Data: 2010-11-23 16:21:02
Autor: boxfish
Funai LT8-M40BB, czy warto?
W dniu 2010-11-23 15:38, konieczko pisze:
[...]

co to jest blueraya ? może miałes na myśli BLU-ray ?

Data: 2010-11-23 18:36:52
Autor: Ajgor
Funai LT8-M40BB, czy warto?
żytkownik "Xian Mi Mao"  napisał w wiadomości news:f6258c4c-0ccb-4906-b279-

Kiedyś też kupowałem telewizor. Naczytałem się mnóstwo. A jedno, co pamiętam o Funajach (ogólnie wszystkich), to to,
że mogą służyć jako pomoce naukowe w szkołach elektronicznych. Tak często się psują, że każdy uczeń będzie miał co robić.
Myślę, że od Funaja tylko Manta by była gorszym wyborem.

Data: 2010-11-23 11:53:23
Autor: Xian Mi Mao
Funai LT8-M40BB, czy warto?
On 23 Lis, 18:36, "Ajgor" <nie...@m.pl> wrote:
co pamiętam
o Funajach (ogólnie wszystkich), to to,
że mogą służyć jako pomoce naukowe w szkołach elektronicznych.. Tak często
się psują, że każdy uczeń będzie miał co robić.

A z kiedy ta wiedza i czy sie nie poprawili? Bo gwarancja jest na 3
lata z opcja przedluzenia na 5...

Data: 2010-11-24 14:09:00
Autor: Robert_J
Funai LT8-M40BB, czy warto?
Co myślicie o tym modelu:
http://www.funai.pl/Produkty/cid,13,pid,62
Właśnie kupiłem go w hipermarkecie za 1999zł i mam jeszcze możliwość
oddać.

40-calowy TV za 2.000 raczej nie może być dobry. Ta zależność została niedawno potwierdzona przeze mnie empirycznie, na podstawie obserwacji telewizorów u niektórych moich klientów. Najczęstszymi problemami są:
- problemy z selektywnością głowicy, co objawia się zakłóceniami pochodzącymi z sąsiednich kanałów,
- problemy z odbiorem programów cyfrowych, co najprawdopodobniej spowodowane jest w/w czynnikiem. TV nie odbiera niektórych programów z paczki transmitowanej w jednym kanale :-)
- kiepska jakość obrazu z tunera cyfrowego, czasem nawet gorsza niż analoga! Żeby było śmiesznie zauważyłem, że niechlubny pryw wiedzie tu Philips. Obraz z DVB-T jest makabryczny. Próbowałem dowiedzieć się trochę i prawdopodobnie winny jest w tym przypadku kiepski procesor Philipsa, który nie radzi sobie z dekompresją sygnału. Ale ile w tym prawdy? Nie wiem...

Tak więc proszę o opinie, ale i tak w podobnej cenie w sklepie
nie widziałem nic lepszego.

Może akurat będziesz miał szczęście. Ale ja zauważyłem juz w opisie coś ciekawego:
      "Tuner cyfrowy DVB-T/MPEG     +/-"

To w końcu jest czy nie?

Przynajmniej przy badaniu organoleptycznym
przy obrazie demo z bluraja rozsczepionego do 30 jeszcze innych
odbiorników...

Najwięcej problemów takim telewizorom sprawia sygnał RF, czyli to co wpuścisz mu wejściem antenowym :-). Jako monitory to większość z nich pracuje w miarę poprawnie...

Data: 2010-11-24 07:27:52
Autor: Xian Mi Mao
Funai LT8-M40BB, czy warto?
On 24 Lis, 14:09, "Robert_J" <dzideks...@onet.pl> wrote:
> Co my licie o tym modelu:
>http://www.funai.pl/Produkty/cid,13,pid,62
<...>
40-calowy TV za 2.000 raczej nie mo e by dobry. Ta
zale no zosta a niedawno potwierdzona przeze mnie
empirycznie, na podstawie obserwacji telewizor w u
niekt rych moich klient w. Najcz stszymi problemami s :
- problemy z selektywno ci g owicy, co objawia si
zak ceniami pochodz cymi z s siednich kana w,
<...>

Ale to wszystko dotyczy tunera wbudowanego w telewizor, prawda?

Najwi cej problem w takim telewizorom sprawia sygna RF,
czyli to co wpu cisz mu wej ciem antenowym :-).

Czyli masz na mysli kablowke? Czy ktos jeszcze odbiera z tradycyjnej
naziemnej anteny? Ale nawet w kablowkach powszechnie porozdawali
ludziom dekodery cyfrowe...

Jako
monitory to wi kszo z nich pracuje w miar poprawnie...

Jednakze to chyba najczestszy przypadek: odbior jakiejs Cyfry+/n/
Polsatu/TNK z satelitarnego tunera/dekodera otrzymanego od Cyfry/
Polsatu/n...

Powiem, ze tak jest wlasnie w przypadku tego nowonabytego Funaia i  po
2-ch dniach testownia z takim wlasnie zrodlem sygnalu ze standardowego
tunera SD trzeba przyznac temu odbiornikowi calkiem dobre zachowanie
sie, ladnie miekko i inteligentnie wygladza mniejsza rozdzielaczosc z
dekodera SD (MEDIASAT przez SCART) lub odwarzacza DVD - obraz jest
tutaj bardzo przyjemny...

Jesli idzie o HD to trzeba by najpierw aplikowac do Cyfry o upgrade
sprzetu - czy nie oferuja jakichs promocji w tym wzgledzie dla 3
letniego klienta? ;)

Data: 2010-11-24 17:36:00
Autor: Robert_J
Funai LT8-M40BB, czy warto?
Ale to wszystko dotyczy tunera wbudowanego w telewizor, prawda?

Tak, oczywiscie ze wbudowanego. Zewnetrzne sa zdecydowanie lepszymi tunerami :-).

Czyli masz na mysli kablowke? Czy ktos jeszcze odbiera z tradycyjnej
naziemnej anteny?

Tak, kablówke. W eterze (przynajmniej teoretycznie) nie ma sytuacji ze programy pracuja kanal w kanal. Natomiast w kablówkach praktycznie zawsze tak jest.

Ale nawet w kablowkach powszechnie porozdawali
ludziom dekodery cyfrowe...

Tylko w duzych, w malych jest to nie do udzwigniecia finansowo. Ponowne kodowanie sygnalu to kosmiczne pieniadze. Ja mam mala siec i dlatego zdecydowalismy sie wpuscic normalna transmisje DVB-T bez kodowania. A pakiet wyodrebniac poprzez filtrowanie.

Jednakze to chyba najczestszy przypadek: odbior jakiejs Cyfry+/n/
Polsatu/TNK z satelitarnego tunera/dekodera otrzymanego od Cyfry/
Polsatu/n...

W sumie tak, masz racje. Dopiero w przypadku analogowej kablówki wychodza wszelkie mankamenty telewizora, których nie bylo widac w sklepie :-). Nie dalej jak w zeszlym roku osobiscie kupowalem szwagrowi TV Sony, z tunerem MPEG, bo wprowadzal sie wlasnie na "moje" osiedle. Co sie okazalo? Ze teraz, jak wpuscilem cyfre, to nie odbiera czesci programów (zreszta kilku innych klientów w róznych miejscach sieci tez). Jest taki efekt jak pisalem wczesniej: na jednym kanale puszczam np. 6 programów, a niektóre TV odbieraja tylko jeden lub dwa :-). W tym samym miejscu dwa rózne zewnetrzne tunery DVB-T radza sobie bez problemu :-). Nie wspomne o tym, ze TV ma tylko MPEG-2, chociaz sprzedawca zapewnial ze jest czwórka (w instrukcji napisano tylko ze MPEG).

po 2-ch dniach testownia z takim wlasnie zrodlem sygnalu ze standardowego
tunera SD trzeba przyznac temu odbiornikowi calkiem dobre zachowanie
sie

Jak Ci odpowiada to dobrze, zostaw sobie. Ja nie krytykuje sprzetu z samej definicji ze jest tani :-). Ale widze czesto ze mariaz "tani i dobry" jest wyjatkowo trudny do uzyskania ;-). Przedstawilem tylko jakies moje spostrzezenia, które moga cos pomóc...

Data: 2010-11-24 20:34:28
Autor: Brooks
Funai LT8-M40BB, czy warto?
On Nov 24, 4:36 pm, "Robert_J" <dzideks...@onet.pl> wrote:
> [...]

lepszymi tunerami :-).

> Czyli masz na mysli kablowke? Czy ktos jeszcze odbiera z
Ja odbieram. Zainwestowalem w antene naziemna aby sledzic wdrazanie
NTC w Polsce. Ponadto chcialbym w dobrej jakosci cyfrowej, bez oplat
za dostarczanie sygnalu, ogladac lokalne wiadomosci z mojego regionu.

Tak, kablówke. W eterze (przynajmniej teoretycznie) nie ma
sytuacji ze programy pracuja kanal w kanal. Natomiast w
kablówkach praktycznie zawsze tak jest.
Robercie, z Twojego podwórka w praktyce z Kolowa masz Polsat k.48
                                      Mux-3 k.49
Moge sie mylic ale az do ASO takich sasiadujacych kanalow moze byc w
Polsce na tyle duzo aby nie mówic o wyjatkowej sytuacji.

> Ale nawet w kablowkach powszechnie porozdawali
> ludziom dekodery cyfrowe...

Tylko w duzych, w malych jest to nie do udzwigniecia
finansowo.

Czy to prawda, ze Espol za 1000 zl "odstepowal" (cokolwiek to znaczy)
cyfrowy odbiornik produkcji Motorola?

Ponowne kodowanie sygnalu to kosmiczne pieniadze.
Ja mam mala siec i dlatego zdecydowalismy sie wpuscic
normalna transmisje DVB-T bez kodowania. A pakiet
wyodrebniac poprzez filtrowanie.

Chcialbym to zobaczyc Robercie! Organizujesz jakies warsztaty? moze w
styczniu 2011?

> [...]
> ze standardowego
> tunera SD trzeba przyznac temu odbiornikowi calkiem dobre

Ktos musi zdobyc doswiadczenie z Funai. Z wyboru padlo na Ciebie Xian
Mi Mao. Trzymam kciuki.
W ramach eksperymentu doplac moze za przedluzenie gwarancji. 2 lata
dodatkowej gwarancji kosztuja
wiecej niz 10% obecnej ceny brutto?
Oczywiscie to moja opinia ale monitory,telewizory psuja sie
zdecydowanie czesciej po gwarancji.
I na wszelki wypadek dowiedz sie jak wyegzekwowac usluge gwarancyjna.
Moze w ciagu 3 lat zlikwiduja hipermarket,
w którym kupiles telewizor.

Brooks: Biomechanical Robotic Organism Optimized for Killing and
Sabotage.

Data: 2010-11-25 09:51:16
Autor: Robert_J
Funai LT8-M40BB, czy warto?
Robercie, z Twojego podwórka w praktyce z Kolowa masz Polsat k.48
Mux-3 k.49

Tak, to chora sytuacja. Az trudno uwierzyc ze ktos do tego dopuscil. Zwlaszca ze róznica w poziomie sygnalu na wejsciu TV moze bys potezna, bo DVB nadaje ze zdecydowanie mniejsza moca. I tu akurat zaklócanie mnie nie zadziwi. Natomiast w kablówce poszczególne kanaly maja poziom sygnalu teoretycznie równy, a w praktyce zblizony. I w takiej sytuacji niestety niektóre telewizory, nawet tzw. markowe, nie daja sobie rady...

Moge sie mylic ale az do ASO takich sasiadujacych kanalow moze byc w
Polsce na tyle duzo aby nie mówic o wyjatkowej sytuacji.

Szczerze mówiac nie patrzylem jak to wyglada w innych rejonach kraju. Ale znajac glupote i ignorancje nasztch decydentów jest mozliwe to co mówisz ;-)

Czy to prawda, ze Espol za 1000 zl "odstepowal" (cokolwiek to znaczy)
cyfrowy odbiornik produkcji Motorola?

Tego Ci nie powiem, bo mnie to po prostu nie interesuje. Ja dzialam "niestety" uczciwie i takich okazji nie szukam.

Chcialbym to zobaczyc Robercie!

A to cos dziwnego ze chcesz zobaczyc? Jak masz ochote to zapraszam do mnie do biura i popatrzysz ;-). W stacji sa po prostu transmodulatory DVB-S(S2)/DVB-T, a interesujace nas kanaly sa rozkodowane i puszczane w siec. Klient musi miec tylko tuner DVB-T, w telewizorze lub zewnetrzny.

Organizujesz jakies warsztaty? moze w styczniu 2011?

Co rozumiesz przez warsztaty? I dlaczego mialbym cos takiego robic? Ja jestem operatorem a nie firma szkoleniowa ;-)

Funai LT8-M40BB, czy warto?