Fundusz dla 10-latki?

Data: 2010-09-23 23:24:34
Autor: MarekZ
Fundusz dla 10-latki?
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i7gfdf$sqm$1@news.onet.pl...

Mnie przychodzi do głowy jako być może potencjalna możliwość albo jako jakiś rachunek powierniczy albo jako fundusze opakowane w produkt ubezpieczeniowy.

Klasycznego rachunku z jednostkami funduszy otworzyć się nie da. A nawet jakby się dało, to też nienajlepiej, bo do 13 roku życia nie da się z niego nic wypłacić.

Data: 2010-09-23 23:45:29
Autor: bastek72
Fundusz dla 10-latki?
bo do 13 roku zycia nie da sie z niego nic wyplacic.

nie da sie w ogóle czy nie da sie bez zgody s±du rodzinnego?

Data: 2010-09-23 23:49:55
Autor: MarekZ
Fundusz dla 10-latki?
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7d75.00000606.4c9bca79@newsgate.onet.pl...
bo do 13 roku zycia nie da sie z niego nic wyplacic.

nie da sie w ogóle czy nie da sie bez zgody s±du rodzinnego?

Nie da się bez zgody SRiO naturalnie.

Data: 2010-09-24 14:17:15
Autor: Jan Strybyszewski
Fundusz dla 10-latki?
bastek72@onet.pl pisze:
bo do 13 roku zycia nie da sie z niego nic wyplacic.

nie da sie w ogóle czy nie da sie bez zgody s±du rodzinnego?

Nie da sie założyć, gdyz do zalozenia wymagana jest ZGODA wlasciciela prawda ?  A wlasciciel do 13 lat wyrazic zgody nie moze.

Wszystkie TFI ktore cos takiego oferuja to sa rachunki rodzicow z cesja w przyszlosci (rozne tricki z ubezpieczeniem)

Data: 2010-09-24 19:52:34
Autor: Bogdan B.
Fundusz dla 10-latki?
W dniu 2010-09-24 14:17, Jan Strybyszewski pisze:

Wszystkie TFI ktore cos takiego oferuja to sa rachunki rodzicow z cesja
w przyszlosci (rozne tricki z ubezpieczeniem)

SkÄ…d siÄ™ bierze u ludzi piszÄ…cych w tym wÄ…tku to stanowcze przekonanie:
"Nie da się i koniec"? Mam wrażenie jakbym na mLinię zadzwonił.

A co PT grupowicze np. na to:
<http://arka.pl/_items/arka.pl/doc/arka_regulamin_pewny_start_dziecka_stabilnego_wzrostu.pdf>
"§ 3
Podmioty uprawnione
1. Uczestnikiem Programu może być osoba fizyczna.
2. Uczestnikiem Programu może być osoba małoletnia. Przystąpienie oraz podejmowanie wszelkich czynności związanych z uczestnictwem w Programie osób małoletnich następuje na zasadach określonych w odpowiednich przepisach kodeksu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego."

jak rozumiem Arka nie wiedziała że się nie da?

Data: 2010-09-26 15:53:00
Autor: Jan Strybyszewski
Fundusz dla 10-latki?
W dniu 2010-09-24 19:52, Bogdan B. pisze:
[...]

Osoba małoletnia dolat 13 nie ma zdolnosci do czynosci prawnych a wiec nie moze byc strona umowy rachunku

jak rozumiem Arka nie wiedziała że się nie da?

To tylko mydlenie oczu... strona umowy  jest rodzic,

Data: 2010-09-28 18:09:27
Autor: radekp@konto.pl
Fundusz dla 10-latki?
Sun, 26 Sep 2010 15:53:00 +0200, w <i7nj7t$4q2$1@news.onet.pl>, Jan
Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(-a):

> "§ 3
> Podmioty uprawnione
> 1. Uczestnikiem Programu może być osoba fizyczna.
> 2. Uczestnikiem Programu może być osoba małoletnia. Przyst±pienie oraz
> podejmowanie wszelkich czynno¶ci zwi±zanych z uczestnictwem w Programie
> osób małoletnich następuje na zasadach okre¶lonych w odpowiednich
> przepisach kodeksu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego."

Osoba małoletnia dolat 13 nie ma zdolnosci do czynosci prawnych a wiec nie moze byc strona umowy rachunku

Ale to nie jest rachunek bankowy.

> jak rozumiem Arka nie wiedziała że się nie da?

To tylko mydlenie oczu... strona umowy  jest rodzic,

Nie.

Data: 2010-09-28 10:41:07
Autor: czarny
Fundusz dla 10-latki?
On 28 Wrz, 18:09, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
Sun, 26 Sep 2010 15:53:00 +0200, w <i7nj7t$4q...@news.onet.pl>, Jan
Strybyszewski <k...@w.pl> napisał(-a):

> [...]
> nie moze byc strona umowy rachunku

Ale to nie jest rachunek bankowy.

> To tylko mydlenie oczu... strona umowy  jest rodzic,

Rachunek bankowy też się da jak już zreszt± wcze¶niej pisałem. Mój syn
ma niecałe 2 latka i ma swoje konto oszczędno¶ciowe w banku. Żeby nie
było w±tpliwo¶ci na umowie jest jako posiadacz rachunku syn a nie ja.
A ja podpisałem umowę w jego imieniu.

Data: 2010-10-05 15:47:29
Autor: radekp@konto.pl
Fundusz dla 10-latki?
Tue, 28 Sep 2010 10:41:07 -0700 (PDT), w
<a4771089-7de7-4e26-9c43-4e994e74fec5@w19g2000yqb.googlegroups.com>, czarny

ING OKO?

Fundusz dla 10-latki?