Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc

Data: 2011-02-28 07:59:41
Autor: XXL
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem
Staniszewskim.
M.Staniszewski jako najbardziej perspektywiczny region do inwestowania na
świecie uznał Afrykę (a właściwie jej wybrane kraje - m.in. Egipt, Nigeria,
Maroko).
Porównał Afrykę do Indii czy Chin przed wielu lat gdzie gospodarka i giełdy
rozpoczęły b.dynamicznie i długotrwałe wzrosty.
Noble stworzył w sierpniu ub. roku fundusz Noble Africa. Na skutek rewolucji w
Tunezji i Egipcie fundusz Noble Africa jest aktualnie zawieszony ale po
uspokojeniu sytuacji może to być jeden z najbardziej rosnących funduszy
inwestycyjnych.

p.s. W Indiach po latach silnych wzrostów nastąpiło pogorszenie koniunktury i
szybko rosnąca inflacja, w Chinach mamy do czynienia z pęczniejącą bańką na
rynku nieruchomości i serią podwyżek stóp procentowych.

Data: 2011-02-28 09:23:53
Autor: skippy

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikfkld$eb$1inews.gazeta.pl...
[...]

A nie chodzi tu przypadkiem o działanie "wspomagające" odwieszenie?

Data: 2011-02-28 09:58:09
Autor: root
Dnia Mon, 28 Feb 2011 09:23:53 +0100, skippy napisał(a):

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości

A nie chodzi tu przypadkiem o działanie "wspomagające" odwieszenie?
To był rewalacyjny fundusz skippy. Niestety giełda w Egipcie na razie jest
zamknięta więc póki co trza czekać. Na moje szczęście (ale przyznaję - zupełnie przypadkowo) wyszedłem z niego
niemal idealnie na górce w połowie stycznia. Mimo to obserwuje go bo jestem
ciekaw jego dalszych losów. Rzadko coś takiego się zdarza więc to trochę
taki test w czasie rzeczywistym.

Data: 2011-02-28 10:13:46
Autor: root
Dnia Mon, 28 Feb 2011 07:59:41 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

W listopadzie 2010r. byłem na spotkaniu z prezesem Noble Funds Mariuszem
Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie
transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście -
Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble. Trzeba kopać po strona J.B żeby
np. zobaczyć portfel. W tej chwili na stronie noblefunds.pl nie ma żadnych
informacji nt. zawieszenia. Może przynajmniej napsiali coś do uczestników
ale tego nie wiem bo wyszedłem wcześniej.
Trochę to przypomina organizację rynku finansowego w Papui Nowej Gwinei.

Data: 2011-02-28 11:14:01
Autor: XXL
[...]
Nie określiłbym wyników Noble Africa jako rewelacyjnych bo od momentu
utworzenia w sierpniu 2010r. do górki w styczniu 2011r. urósł o 15%.
Później na skutek rozruchów w Tunezji i Egipcie giełdy w krajach afrykańskich
zaczęły spadać i fundusz do czasu zawieszenia na początku lutego oddał 10% z
wypracowanych wcześniej 15% zysków.
Wyczytałem, że giełda w Egipcie do momentu zamknięcia spadła o 22% co jest
największa obsuwą od jesieni 2008r.

W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce
jest Libia i w przypadku zakończenia rewolucji w tym kraju można się
spodziewać silniejszego odreagowania.

Zgadzam się z Tobą, że transparentność tego funduszu nie jest może rewelacyjna
ale ja ufam prezesowi Staniszewskiemu, którego poznałem w 2008r. i zawsze
reprezentował rzetelne spojrzenie na rynki bez "lukrowania"  :-)

Data: 2011-02-28 12:45:18
Autor: root
Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:14:01 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

[...]

Racja. Tylko te pierwsze 15% było rewelacyjne. Kupiłem trochę jednostek we
wrześniu/październiku i w styczniu umorzyłem. Dla mnie to był wynik bardzo
dobry jeśli chodzi o fundy. Potem rzeczywiście obsunięcie było znaczne z
wiadomych względów.
W tej chwili wydaje się, że ostatnim ważnym bastionem dyktatorskim w Afryce
jest Libia i w przypadku zakończenia rewolucji w tym kraju można się
spodziewać silniejszego odreagowania.

Nie pamiętam dokładnie ale chyba na początku marca mają wznowić notowania w
Egipcie.  Boję się że posypią się następne kraje. Ten fund ma jeszcze
papiery marokańskie a tam niby też są jakieś demonstracje więc póki co ja
sobie odpuszczę  Afrykę.

Data: 2011-02-28 17:16:24
Autor: Artur

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ikg01p$dpk$1inews.gazeta.pl...
Szczerzę mówiąc mimo rewelacyjnych wyników, ten fund nie jest specjalnie
transparetny. Tak naprawę to J. Beer Northen Africa dolarowy, oczywiście
-Luxemburg. Brak raportów na stronie Noble.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Zgadzam się z Tobą, że transparentność tego funduszu nie jest może rewelacyjna
ale ja ufam prezesowi Staniszewskiemu, którego poznałem w 2008r. i zawsze
reprezentował rzetelne spojrzenie na rynki bez "lukrowania"  :-)

No tak, tyle że zastanawiam się na ile owe ruchy w Afryce moga mieć wpływ na inne kraje, dalekie mimo wszystko od wydarzeń, a jednoczesnie stabilne politycznie, jak Turcja i Indie. Zaskakuje mnie wpływ, o ile faktycnzie można o nim mówić, na cały "region" gospodarek uznawanych za przyszłościowe.

Pozdrawiam

ps. Kolego Dombrek, będzie mi bardzo miło, gdy odpuścisz udział w tej dyskusji. Z tego co czytam Twoje wypociny tutaj, to gdy ja iwnestowałem naście lat temu w pierwsze papiery na powstającej GPW, Ty szczałeś po murach i interesowałeś się swoim siusiakiem. Widzisz, nie każdy jest jednak takim geniuszem jak Ty, by zarabiać tylko na giełdzie i przerażać się 30% zyskami. W funduszach siedzę od 2 lat, przez ten czas miałem ich w portfelu ponad 20, obecnie mam 14, rożnych. Tych kilka o które pytam traci wcześniej zyskane procenty, sta moje nimi zaniepokojenie. Za Twój boski komentarz i naukę - dziękuję.

Data: 2011-02-28 19:10:34
Autor: root
Dnia Mon, 28 Feb 2011 17:16:24 +0100, Artur napisał(a):

[...]

Osobiście w zeszłym roku sądziłem, że Chiny i Indie są przereklamowane a
rynki naprawdę wschodzące są w Afryce. Niestety (przynajmniej dla mnie
niestety) trochę się to skomplikowało.
Jakiś pomiar wpływu rewolucji w Afryce np. na Chiny lub Indie (oba kraje w
końcu tam mocno inwestują) jest prawie niemożliwy do wykonania ze względu
na brak danych. Z tych dówch krajów, najbardziej zagrożone rozruchami wydają się Indie,
gdzie nawet niedawno były jakieś zamieszki. Oczywiście na innym tle  niż w
Afryce ale kto wie, czy tamtejsze "plemienne" antagonizmy się nie uaktywnią
po wpływem właśnie Afryki.

Pozostaje Ci Brazylia, Rosja i może Turcja lub RPA. Jeśli już bym musiał
znaleźć coś wśród emerging markets stawiałbym na Rosję ( drożejąca ropa i
surowce). Powinieneś może, na przekór popularnym opiniom,  zastanowić się nad
"bezpieczeństwem": Europa, Japonia i USA  (niekoniecznie w tej
kolejności;).

Data: 2011-03-01 07:07:53
Autor: XXL
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc
Jeszcze wracając do Noble Africa.
Na spotkaniu o którym pisałem, prezes Staniszewski podał przekonujące
uzasadnienie dlaczego Noble stawiają na wybrane kraje w Afryce (Tunezja,
Egipt, Nigeria, Maroko ale np. nie RPA).
Chodzi nie tylko o wybrane kraje afrykańskie ale starannie wyselekcjonowane
spółki.
Wszystko są to gospodarki wschodzące na wstępnym etapie rozwoju takim jak np.
Chiny i Indie były 8-10 lat temu.
Dynamiczny rozwój gospodarek i silne wzrosty na giełdach dopiero tutaj nadejdą.
Paradoksalnie trwające rozruchy i rewolucje na dłuższy czas "wyczyszczą" i
ustabilizują te kraje.
Kraje w środkowej Afryce mają duże zasoby surowców naturalnych. Poza tym są to
b.młode społeczeństwa gdzie średnia wieku jest dużo niższa niż w krajach
rozwiniętych.
Prędzej czy później przyjdzie tam duży kapitał międzynarodowy.
To wszystko przemawia za tym, że te kraje będą w czołówce rosnących rynków.

 --

Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc