Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc

Data: 2011-03-06 00:10:24
Autor: TezJez
Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc

Czesc,
Jestem przypadkiem na tym forum.
Od roku inwestuję w fundusze HSBC.
Sytuacja jest płynna, bo te fundusze inwestują na różnych rynkach.
Mogę podać tylko to co w tej chwili wygląda nieźle, czyli jest w trendzie wzrostowym:
HSBC GIF Russia Equity E
HSBC GIF Euroland Equity Smaller Companies E
HSBC GIF Japanese Equity E
HSBC GIF US Equity E
HSBC GIF European Equity E
Jak chcecie dokładniej sprawdzić co jakie stopy zwrotu daje to odsyłam na strone mBanku
http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/notowania/
Nazwy funduszy są klikalne, pojawiają się informacje o wybranym funduszu, a na samym dole wykres. Można porównać do 3 funduszy na jednym wykresie. Dla mnie to przydatne narzędzia.
Jak widać najlepsze stopy zwrotu dają fundusze z krajów rozwiniętych (i Rosja z powodu wysokich cen ropy).
Na początku roku czytałem taka opinie na Yahoo Finance, że w tym roku największe zyski przyniosą fundusze z krajów rozwiniętych. Bo w krajach rozwijających się wysokie ceny żywności (patrz kontrakty na soję, kukurydzę i pszenicę!) spowodują wysoką inflację i w konsekwencji podwyżki stóp procentowych co spowolni wzrost gospodarczy w tych krajach. Wydaje mi się, że ta prognoza już się sprawdza.
Tego, że wysokie ceny żywności doprowadzą do wybuchu rewolucji w niektórych krajach nikt nie przewidywał (albo wolał nie mówić tego głośno), ale wydaje się, że i do tego doszło. 30 % będzie bardzo trudno zrobić w tym roku.
Pozdrawiam,
Jeż

Data: 2011-03-06 09:55:02
Autor: skippy

Użytkownik "TezJez" <jurekb@WYTNIJ_TOyahoo.com> napisał w wiadomości news:ikujdg$nfk$1z-news.wcss.wroc.pl...

[...]
-- Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl

sprawa chyba sie powoli wyjaśnia:)

Fundusze inwestycyjne - Indie, Turcja, Korea, Brazylia, etc