Fundusze inwestycyjne WTF

Data: 2013-07-26 13:04:16
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF
Mój śp. brat w 2007 kupił za 3000zł ileś tam jednostek funduszu lokacyjnego FIO pionieer
http://www.fundusze24.pl/profil/fundusz_abf_pioneer-fio-subfundusz-pioneer-lokacyjny/

dzisiaj jako jego jedyny spadkobierca bank wypłaca mi kwotę 2732zł

niech ktoś mądry wytłumaczy mi kur***a jak to możliwe

bo dla mnie to jest złodziejstwo w biały dzień

Data: 2013-07-26 13:04:46
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:04, Waz pisze:
[...]

A czego nie rozumiesz?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:06:25
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:04, Liwiusz pisze:
[...]

dlaczego dostałem mniej niż wpłacono 6 lat temu

Data: 2013-07-26 13:08:47
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:06, Waz pisze:
[...]

Czy wypłacona kwota była nieprawidłowa?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:06:08
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:04, Waz pisze:
Mój śp. brat w 2007 kupił za 3000zł ileś tam jednostek funduszu
lokacyjnego FIO pionieer

Czyli ile jednostek kupił?

dzisiaj jako jego jedyny spadkobierca bank wypłaca mi kwotę 2732zł

Czyli ile jednostek wypłacił?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:08:45
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:06, Liwiusz pisze:
[...]

w obu przypadkach 238,663 jednostek

cena jednostki rosła cały czas w górę od 6 lat

Data: 2013-07-26 13:09:32
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:08, Waz pisze:
[...]

Albo Ty się mylisz, albo bank pomylił cenę jednostki na dzień dzisiejszy. Na usenecie tego nie wyjaśnisz :)

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:15:37
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:09, Liwiusz pisze:
[...]

brat wszystko notował, cena jednostki w 2007 to 12.57zł cena obecna to 14.12zł, bank twierdzi że wszystko OK

wg ceny jednostkowej na dzisiaj powinienem dostać ponad 3300zł

nie znam siÄ™ na tym dlatego pytam

Data: 2013-07-26 11:39:32
Autor: Michal Tyrala
Fundusze inwestycyjne WTF
On Fri, 26 Jul 2013 13:15:37 +0200, Waz wrote:

> Albo Ty siê mylisz, albo bank pomyli³ cenê jednostki na dzieñ
> dzisiejszy. Na usenecie tego nie wyja¶nisz :)

 brat wszystko notowa³, cena jednostki w 2007 to 12.57z³ cena obecna to  14.12z³, bank twierdzi ¿e wszystko OK

 wg ceny jednostkowej na dzisiaj powinienem dostaæ ponad 3300z³

 nie znam siê na tym dlatego pytam

Jesli faktycznie liczby ktore podajesz s± ok, to wyglada tak, jakby ktos
policzyl belkowe od kapitalu (3370 minus 19% da te ~2730) zamiast od
zysku... Choc ciezko uwierzyc w takiego babola...

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-07-26 13:41:36
Autor: Wojciech Bancer
Fundusze inwestycyjne WTF
On 2013-07-26, Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale to jest spadek. Wiêc koszt zakupu by³ 0, ca³a kwota by³a potraktowana
jako zysk. Tak przynajmniej to dzia³a w akcjach z tego co pamiêtam?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-07-26 14:15:18
Autor: S
Fundusze inwestycyjne WTF
Ale to jest spadek. Wiêc koszt zakupu by³ 0, ca³a kwota by³a potraktowana
jako zysk. Tak przynajmniej to dzia³a w akcjach z tego co pamiêtam?

A w ogóle to jest podatek od spadku w krêgu najbli¿szej rodziny? Bo z tego co wiem, to darowizna nie jest opodatkowana - nale¿y j± jednak zg³osiæ do US.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-07-26 14:19:35
Autor: Kamil Joñca
Fundusze inwestycyjne WTF
S <as@wp.pl> writes:

[...]

Ale mylisz podatki. TO o czym mówisz, dotyczy podatku od spadków i darowizn. A tu mu potr±cili Belkê.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
ROMEO: Courage, man; the hurt cannot be much.

Data: 2013-07-26 15:00:15
Autor: S
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 14:19, Kamil Joñca pisze:
S <as@wp.pl> writes:

[...]

A je¶li odziedziczy³by lokatê to te¿ Belka jest od ca³o¶ci, a nie od procentu naliczonego przez bank?

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-07-26 15:15:17
Autor: Wojciech Bancer
Fundusze inwestycyjne WTF
S <as@wp.pl> writes:

[...]

http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pokaz/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/10-zrodla-przychodow/177635-otwarty-fundusz-emerytalny-pieniadze-jednostka-uczestnictwa-spadek-dziedziczenie.html

Clue:
"Na koniec organ podatkowy nadmienia jedynie, i¿ nabycia jednostek uczestnictwa w drodze dziedziczenia czy te¿ na podstawie dyspozycji na wypadek ¶mierci nie mo¿na uto¿samiaæ z pó¼niejszym ewentualnym z³o¿eniem funduszowi inwestycyjnemu zlecenia odkupienia tych jednostek od spadkobiercy, albo od osoby nabywaj±cej na podstawie dyspozycji na wypadek ¶mierci."

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2013-07-26 13:27:20
Autor: jureq
Fundusze inwestycyjne WTF

On 2013-07-26, S <as@wp.pl> wrote:
W dniu 2013-07-26 14:19, Kamil Jońca pisze:
S <as@wp.pl> writes:

Ale to jest spadek. Więc koszt zakupu był 0, cała kwota była
potraktowana jako zysk. Tak przynajmniej to działa w akcjach z tego
co pamiętam?

A w ogóle to jest podatek od spadku w kręgu najbliższej rodziny? Bo z
tego co wiem, to darowizna nie jest opodatkowana - należy ją jednak
zgłosić do US.

Ale mylisz podatki.
TO o czym mówisz, dotyczy podatku od spadków i darowizn.
A tu mu potrÄ…cili BelkÄ™.
KJ

A jeśli odziedziczyłby lokatę to też Belka jest od całości, a nie od
[...]

"Na koniec organ podatkowy nadmienia jedynie, iż nabycia jednostek
uczestnictwa w drodze dziedziczenia czy też na podstawie dyspozycji na
wypadek śmierci nie można utożsamiać z późniejszym ewentualnym złożeniem
funduszowi inwestycyjnemu zlecenia odkupienia tych jednostek od
spadkobiercy, albo od osoby nabywajÄ…cej na podstawie dyspozycji na
wypadek śmierci."

Od czasu tej interpretacji pojawił się wyrok NSA sygn. II FSK 2557/10

Data: 2013-07-26 15:45:22
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF

Od czasu tej interpretacji pojawił się wyrok NSA sygn. II FSK 2557/10

czyli wg tego dziedziczę fundusze i nie płace podatku a w momencie ich odkupienia (spieniężenia) płacę automatycznie 19% od całości uzyskanej kasy

Data: 2013-07-26 15:16:55
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF

A je¶li odziedziczy³by lokatê to te¿ Belka jest od ca³o¶ci, a nie od
procentu naliczonego przez bank?

odziedziczy³em ¶rodki na lokatach i podatek 0 % je¿eli zg³oszê do US

niestety jest jak pisz± inni od funduszy w przypadku spadku zdzieraj± podatek 19% od ca³o¶ci bez wzglêdu na pokrewieñstwo i zwolnienia itd

gdyby to brat wiedzia³ to by nie kupowa³ tylko trzyma³ kase na koncie z procentem

Data: 2013-07-26 17:56:43
Autor: S
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 15:16, Waz pisze:
[...]

Ja te¿ nie wiedzia³em - dziêki.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-07-26 13:46:16
Autor: Kamil Joñca
Fundusze inwestycyjne WTF
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> writes:

> [...]

policzyl belkowe od kapitalu (3370 minus 19% da te ~2730) zamiast od
zysku... Choc ciezko uwierzyc w takiego babola...

Nie. Tak w³a¶nie jest. Dla spadkobiercy "koszt nabycia jednostek" to
okr±g³e 0.
Pretensje do minfin.

KJ

flannister, n.:
The plastic yoke that holds a six-pack of beer together.
-- "Sniglets", Rich Hall & Friends

Data: 2013-07-26 12:48:01
Autor: Michal Tyrala
Fundusze inwestycyjne WTF
On Fri, 26 Jul 2013 13:46:16 +0200, Kamil Joñca wrote:
> [...]
> zysku... Choc ciezko uwierzyc w takiego babola...

 Nie. Tak w³a¶nie jest. Dla spadkobiercy "koszt nabycia jednostek" to

A, no tak, przeciez to spadek jest... No to po zagadce ;)

Data: 2013-07-26 13:24:14
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:15, Waz pisze:
[...]

Wkleisz treść odpowiedzi?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:40:57
Autor: Waz
Fundusze inwestycyjne WTF

Wkleisz treść odpowiedzi?

już chyba znalazłem odpowiedź
http://www.favore.pl/forum/finanse-prawo-ubezpieczenia/fundusz-inwestycyjny-w-spadku-a-co-z-podatkiem,2087,0.html

wg tego naliczyli mi -19% od całej wartości bo jestem spadkobiercą

czyli jak pisałem złodziejstwo w biały dzień

Data: 2013-07-26 14:01:11
Autor: Liwiusz
Fundusze inwestycyjne WTF
W dniu 2013-07-26 13:40, Waz pisze:

czyli jak pisałem złodziejstwo w biały dzień

Na tym polegajÄ… podatki :)

--
Liwiusz

Data: 2013-07-26 13:44:47
Autor: Kamil Joñca
Fundusze inwestycyjne WTF
Waz <waz@onet.pl> writes:

W dniu 2013-07-26 13:09, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-07-26 13:08, Waz pisze:
W dniu 2013-07-26 13:06, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-07-26 13:04, Waz pisze:
Mój ¶p. brat w 2007 kupi³ za 3000z³ ile¶ tam jednostek funduszu
lokacyjnego FIO pionieer

Czyli ile jednostek kupi³?

dzisiaj jako jego jedyny spadkobierca bank wyp³aca mi kwotê 2732z³

Czyli ile jednostek wyp³aci³?

[...]

Ile "bank"[1] odprowadzi³ podatku od zystów kapita³owych?
KJ

[1] - bo domy¶lam siê, ¿e raczej TFI

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
new, adj.:

Data: 2013-07-26 13:46:05
Autor: S
Fundusze inwestycyjne WTF
brat wszystko notował, cena jednostki w 2007 to 12.57zł cena obecna to
14.12zł, bank twierdzi że wszystko OK

wg ceny jednostkowej na dzisiaj powinienem dostać ponad 3300zł

nie znam siÄ™ na tym dlatego pytam

Ja też się nie znam, ale sądzę, że za zarządzanie funduszem mogła być pobierana prowizja.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-07-26 20:37:34
Autor: Robert Tomasik
Fundusze inwestycyjne WTF
Użytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisał w wiadomości news:51f25a58$0$1230$65785112news.neostrada.pl...

brat wszystko notował, cena jednostki w 2007 to 12.57zł cena obecna to 14.12zł, bank twierdzi że wszystko OK

wg ceny jednostkowej na dzisiaj powinienem dostać ponad 3300zł

nie znam siÄ™ na tym dlatego pytam

Sprawdź, czy owe 3.000 zł, to kwota którą wpłacił, czy kwota, za które zakupił jednostki. Bo zdaje się, że tam jeszcze jest prowizja. W tym wypadku prowizja byłaby większa od zysku po prostu.

Data: 2014-12-30 16:17:59
Autor: netinvest.pl
Fundusze inwestycyjne WTF
Sprawd¼, czy owe 3.000 z³, to kwota któr± wp³aci³, czy kwota, za które zakupi³ jednostki. Bo zdaje siê, ¿e tam jeszcze jest prowizja. W tym wypadku prowizja by³aby wiêksza od zysku po prostu.

Tak, fundusze inwestycyjne bior± przecie¿ prowizje, niezale¿n± od osi±gniêtego wyniku + podatek od zysków kapita³owych.

--
Bodhi
http://fundusze-inwestycyjne.netinvest.pl/

Data: 2013-07-26 20:58:20
Autor: ww
Fundusze inwestycyjne WTF

Użytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisał w wiadomości news:51f257af$0$1469$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Racja. Jeśli bank jest spadkobiercą to nie powinien wypłacać tobie.

Fundusze inwestycyjne WTF