Funpack / Livebox 2.0

Data: 2012-11-03 09:53:41
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0
Może trochę NTG, ale wybaczcie – już tylko kilkanaście grup żyje.

Pod koniec wakacji wzięliśmy sobie tego Funpacka, wcześniej mając te same usługi (poza telefonem) z Tepsy na LB 1.0, bo chciałem też telefon na abonament w Orange, a wtedy jest fajna, stała ulga promocyjna. Nie wspominając o tym, że rozmowy na stacjonarne krajów UE i jeszcze kilku spoza, są nielimitowane, a całość w rozsądnej cenie. I wszyscy są zadowoleni.
Tymczasem ostatnio dzwoni gość, przedstawia się, mówi że jest z Orange, że wymienili kable na światłowody i proponuje za tę samą cenę prędkość 2x większą. No to mu mówię, że nie mam nic przeciwko. Ale... trzeba będzie wymienić LB 2.0 na dostarczony przez nich jakiś Sagem, płacąc za niego 60 czy 69 zł. I tu mi się zapalił czerwona lampa stroboskopowa.
Bo przecież do domu wciąż dochodzi to tym samym kablem. Ostatecznie się zgodziłem, bo w razie czego umowy przedłużającej mogę nie podpisać, a montera odesłać z kwitkiem.
Ktoś wie, o co tu może chodzić? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 11:23:48
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Może trochę NTG, ale wybaczcie – już tylko kilkanaście grup żyje.

Istnieje też - względnie aktywne - oficjalne forum neostrady.

Ktoś wie, o co tu może chodzić? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym?

ADSL vs VDSL

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 13:09:20
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Może trochę NTG, ale wybaczcie – już tylko kilkanaście grup żyje.

Istnieje też - względnie aktywne - oficjalne forum neostrady.

Mam alergię na procesy rejestracyjne. :( A tu chyba większością są specjaliści i odpowiedź można dostać w przeciągu 2,5h. ;)

ADSL vs VDSL

Dzięki. Poczytam.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 12:18:09
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Mam alergię na procesy rejestracyjne. :( A tu chyba większością są specjaliści i odpowiedź można dostać w przeciągu 2,5h. ;)

To musisz być strasznie nieszczęśliwy w życiu. Ale skoro masz neo,
to masz też konto na orange.pl (ewentualnie nieaktywowane).

Tu większością są home-grown-nerds (oni od lat tworzą usenet, a tym
bardziej jego umierające resztki). Chcesz specjalisty - zgłoś się do
obsługi klienta Orange. W szczególności tam dowiesz się, ile tak
naprawdę da się wyciągnąć na Twoim łączu. Prędości nowej Neostrady
są podawane jako górne limity. Jeśli na Twoim łączu da się wyciągnąć
max 6 mbps, to mniej więcej tyle właśnie będziesz miał - nie ważne czy
kupisz Neostradę oznaczoną jako 10 czy 40mbps.

Dzięki. Poczytam.

Wiele do czytania to tu nie ma. Zmiana technologii jak każda inna.
Jeśli Twój modem obsługuje ADSL2+, to masz jakieś szanse, że będzie
działał z VDSL (choć może obciąć prędkość, przerywać, wieszać się)).
Jeśli masz modem nieobsługujący ADSL2+, to nic z tego. W obu wypadkach
lepiej po prostu kupić nowy.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 13:48:52
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0
W dniu 2012-11-03 13:18, PK pisze:
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Nie, nie jestem nieszczęśliwy. Studiowanie ciekawego kierunku na UJ-ocie daje sporo radości, a i wkrótce snowboard, dziewczyna...

Konto na orange.pl jak najbardziej mam. A nawet dwa (Funpack i tel. kom.).

Chcesz specjalisty - zgłoś się do obsługi klienta Orange.

Wciśnij 1, pocałuj gwiazdkę, wciśnij trzy, pogłaszcz krzyżyk, wciśnij jeden jeżeli chcesz się połączyć z konsultantem (co nie zawsze jest tożsame ze "specjalistą", poczekaj 3 min., konsultant przełączy cię do innego konsultanta, bo nie zna odpowiedzi, poczekaj 2 min., otrzymaj odpowiedź i zapłać za to kilka złotych, bo infolinia, rzecz jasna, nie może kosztować 50 gr. za całe połączenie.

W szczególności tam dowiesz się, ile tak
naprawdę da się wyciągnąć na Twoim łączu.

Obecnie mam 20Mb/s. Na testach do 18Mb/s, ale do routera podłączone są 3 komputery, telefon i telewizja. Gdy był technik do kilkuletniego liveboxa 1.0, który zbyt często się restartował bądź zawieszał, wykonywał jakieś testy i zapytany o maks. prędkość powiedział, że do 40Mb/s bez problemu.

Prędości nowej Neostrady
są podawane jako górne limity.

Wiem, czytałem umowę przed podpisaniem.

[...]

Technik ma przyjść z jakimś Sagemem za ~60 zł. Ale ja i tak w Krakowie mam Internet z UPC 25.89 Mb/s, 1.51 Mb/s, więc w domu specjalnie mi nie zależy, choć w roku akademickim mamy sporo wolnych dni, nie wspominając o 3-miesięcznych wakacjach, więc jeśli może być stabilniejsz 40Mb/s, dające lepszą jakość rozmów tel. i obrazu TV, to czemu nie?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 13:17:16
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Nie, nie jestem nieszczęśliwy. Studiowanie ciekawego kierunku na UJ-ocie daje sporo radości, a i wkrótce snowboard, dziewczyna...

Znowu megalomania ON. Masz super wieżę i studiujesz ciekawy kierunek na
UJ. No brawo - mama na pewno strasznie dumna :D.

[...]

Czyli masz odpowiedź od profesjonalisty (posiadającego dużo więcej
informacji o Twoim łączu niż ktokolwiek inny)) za kilka złotych. To
według Ciebie dużo?

Pomoc przy ustawieniu neo ze strony TP (tzn. zamówienie ich
informatyka do instalacji) kosztuje chyba 100 zł, a to jakby trochę
więcej. Tego rzędu kwotę musiałbyś wyłożyć na "speca" ze słupa lub
po znajomości (ja brałem po 50 zł, ale na własnym osiedlu, więc bez
dojazdu itp).

A jeśli skąpisz kilku złotych i możesz poświęcić więcej czasu, to możesz
wybrać się do sklepu Orange. W większości są specjalne telefony dla
klientów. Wieść gminna niesie, że mają wyższy priorytet w kolejce do
konsultantów. W każdym razie zazwyczaj trzeba stać.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 14:33:23
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0

Nie. Ale na wszelkie infolinie mam podobną alergię jak na rejestracje na forach www.

Pomoc przy ustawieniu neo ze strony TP (tzn. zamówienie ich
informatyka do instalacji) kosztuje chyba 100 zł, a to jakby trochę
więcej.

Otóż technik ma być gratis. No, ostatecznie można uznać opłatę aktywacyjną za jego dolę. 19 zł.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-11 13:35:59
Autor: Radosław Sokół
Funpack / Livebox 2.0
W dniu 03.11.2012 14:33, $heikh el $hah pisze:
Otóż technik ma być gratis. No, ostatecznie można uznać opłatę aktywacyjną za jego dolę. 19 zł.

Raczysz żartować -- 19 zł za pracę technika? Chyba przez 5-10
minut maksymalnie miałby pracować :)

|                 |                                        |

Data: 2012-11-11 15:49:38
Autor: nomad
Funpack / Livebox 2.0
u nas konfiguracja routera plus okablowanie to 50 zl sobie zycza za sama robote

myslalem zeby samemu cos na tym zarobic ale bog chcial inaczej i zaplacilem te 50 zl :)

Uytkownik "Radosaw Sok" <rsokol@magsoft.com.pl> napisa w wiadomoci news:2012111112361700grush.one.pl...
W dniu 03.11.2012 14:33, $heikh el $hah pisze:
Ot technik ma by gratis. No, ostatecznie mona uzna opat aktywacyjn za jego dol. 19 z.

Raczysz artowa -- 19 z za prac technika? Chyba przez 5-10
minut maksymalnie miaby pracowa :)

-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosaw Sok  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2012-11-11 15:54:41
Autor: nomad
Funpack / Livebox 2.0
gosc mi pociagnal kabel do stacjonarnego kompa a laptopy mam na WIFI

Uytkownik "nomad" <neogeo1@vp.pl> napisa w wiadomoci news:k7odu2$rhp$1node1.news.atman.pl...

Data: 2012-11-11 15:58:18
Autor: nomad
Funpack / Livebox 2.0
nie wiem czy nie musial miec jakichs wskazowek od providera ?

bo ja wchodze w swoj router i w sumie to nie takie trudne chyba skonfigurowac

przy nastepnej okazji sprobuje sa

:)

Uytkownik "nomad" <neogeo1@vp.pl> napisa w wiadomoci news:k7oe7g$rt1$1node1.news.atman.pl...

Data: 2012-11-11 15:12:57
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-11, nomad <neogeo1@vp.pl> wrote:
nie wiem czy nie musial miec jakichs wskazowek od providera ?

bo ja wchodze w swoj router i w sumie to nie takie trudne chyba skonfigurowac

przy nastepnej okazji sprobuje sa

Na początek to może spróbuj ogarnąć, jak się pisze na usenet. Odpisujesz
sam sobie. Trudno się domyślić o co może Ci chodzić...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-11 22:19:17
Autor: nomad
Funpack / Livebox 2.0
korzystam z forow internetowych gdzie mozna edytowac posty i stad we mnie sie wyksztalcilo takie dzialanie

Data: 2012-11-11 21:40:34
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-11, nomad <neogeo1@vp.pl> wrote:
korzystam z forow internetowych gdzie mozna edytowac posty i stad we mnie sie wyksztalcilo takie dzialanie

Ja przez pół dzieciństwa grałem w RPGi, ale nie biegam po ulicy
z mieczem i nie morduję ludzi.

Masz nawyki z forów (niepoprawne, więc nie wiem jakich). Teraz masz
okazję je zmienić na usenetowe (zresztą bardzo podobne tego, czego
oczekuje się na cywilizowanych forach).

Pisz pod cytatem.
Zostawiaj cytat, na który bezpośrednio odpowiadasz. Ewentualnie 1 czy 2
poziomy wyżej (ale ograniczone do fragmentów), jeśli są ważne dla
zrozumienia Twojej wypowiedzi.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-11 22:23:13
Autor: nomad
Funpack / Livebox 2.0
choc tez nie do konca dlatego

Data: 2012-11-11 13:43:02
Autor: Yakhub
Funpack / Livebox 2.0
W liście datowanym 3 listopada 2012 (14:33:23) napisano:

[...]

19zł to często za mało za 5 minut pracy taksówkarza.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-11-03 14:26:41
Autor: Irokez
Funpack / Livebox 2.0
Użytkownik "$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> napisał w wiadomości news:k72m2l$8k5$1usenet.news.interia.pl...
[...]

- VDSL zamiast ADSL czyli stare modemy nie działają
- nie ma prądu telefon nie działa (Voice over IP)
- jak masz Fax to też już nie działa

--
Irokez

Data: 2012-11-03 14:41:46
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0
W dniu 2012-11-03 14:26, Irokez pisze:
[...]

Okej, kumam.

- nie ma prądu telefon nie działa (Voice over IP)

To jest jasne, choć UPS załatwiłby sprawę, jednak u nas każdy ma tel. kom.

- jak masz Fax to też już nie działa

Nie mam. I do domowych zastosowań chyba nikt już ich nie kupuje.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 13:54:04
Autor: PK
Funpack / Livebox 2.0
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
- nie ma prądu telefon nie działa (Voice over IP)

To jest jasne, choć UPS załatwiłby sprawę, jednak u nas każdy ma tel. kom.

:o

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 16:02:38
Autor: Irokez
Funpack / Livebox 2.0
Użytkownik "$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> napisał w wiadomości news:k736uq$44n$1usenet.news.interia.pl...

- jak masz Fax to też już nie działa
Nie mam. I do domowych zastosowań chyba nikt już ich nie kupuje.

Spoko, ale w razie czego mówię.
Bo tam nie patrzą czy firma czy nie, takiej informacji nie udziela się bo ważne żeby podpisać umowę - prowizja.
A potem mógłbyś się zdziwić jak kolega. Jeszcze po tym kupił nową drukarkę z faxem bo stary panasonik chyba siadł... ot wtopa na maxa.

--
Irokez

Data: 2012-11-03 16:05:33
Autor: Irokez
Funpack / Livebox 2.0
[...]

i przy okazji o jednym zapomniałem: kilka pomieszczeń to trzymało się kilka analogów, no powiedzmy dwa analogowe aparaty
Modem wpinało się do jednego z gniazdek a resztę telefonów przez filtr z zestawu.

Z nowym modemem niestety wiąże się wtedy całkowita reorganizacja okablowania - wszystkie telefony muszą być włączone do modemu Sagema.

--
Irokez

Data: 2012-11-03 16:16:00
Autor: $heikh el $hah
Funpack / Livebox 2.0
W dniu 2012-11-03 16:05, Irokez pisze:
[...]

No tak, ale ja w sumie nie pamiętam, kiedy ostatnio wyłączyli prąd na dłużej (~3h). Często się to u nas nie zdarza. Nawet chwilowe zaniki są na tyle sporadyczne, że pomijalne.

--
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Funpack / Livebox 2.0