Furtka i domofon

Data: 2015-06-05 08:42:19
Autor: Karol
Furtka i domofon
Witam
Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.
Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

Data: 2015-06-05 11:00:49
Autor: ZbyszekZ
Furtka i domofon
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 08:42:22 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
[...]

Możesz próbować naprawić rygiel, to jest konstrukcja zbliżona do cepa tj. bolec blokujący rygiel (czyli ten co Ci się odchyla) przyciągany przez elektromagnes (tj. zwolnienie). Z opisu można zgadywać że bolec albo się wygiął albo nawet ułamał (jeśli ruch jest duży przy zamkniętym).
Zapewne ten bolec trzeba wymienić (lub wyprostować, ale to się rzadko udaje). Nowy musi mieć dokładnie te same wymiary. Problem może być tylko taki że nowe konstrukcje są zgrzewane lub nitowane i po rozebraniu nie będzie jak złożyć (kiedyś były skręcane, ale chińczyk nie ma czasu na śrubki).
Nowy zaczep kosztuje z 50zł, sam rozważ czy warto się bawić.

--
ZZ@private

Data: 2015-06-05 14:16:18
Autor: Ikselka
Furtka i domofon
Dnia Fri, 05 Jun 2015 08:42:19 +0200, Karol napisał(a):

Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie otwiera,

Sprężyna go nie wypycha - może pękła.
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

Data: 2015-06-05 15:35:58
Autor: Jarosław Sokołowski
Furtka i domofon
Pan Karol napisał:

Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.

Może to być wina nie zaczepu, lecz zamka. Bywa, że ten dzyndzel,
który chowany jest przez klamkę, ma takie luzy, że poddaje się przy
prostopadłym pchnięciu. Obejrzeć, w razie potrzeny wymienić zamek.

Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

Jeśli on zepsuty, to też najprościej wymienić cały rygiel elktromagnetyczny.

Jarek

--
A teraz idę ubrany w różowe nadzieje A ludzie drzwi w zamki zbroją przed złodziejem

Data: 2015-06-07 20:21:29
Autor: Jeffrey
Furtka i domofon
Karol wrote:
[...]
pisze :)

spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa może być banalna

jeffrey

Data: 2015-06-08 00:23:21
Autor: ZbyszekZ
Furtka i domofon
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 20:21:32 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:
Karol wrote:
> [...]

spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa może być banalna

Może być i tak, ale to w połączeniu ze zgrzewaną obudową, w tych starszych konstrukcjach nie było takiej możliwości ;-). Kiedyś miałem firmę zakładającą domofony, najczęściej taka usterka polegała na zapałce blokującej zapadkę i zwiastowała próbę włamania albo zawłaszczenia klatki przez okoliczną "młodzież".

--
ZZ@private

Furtka i domofon