Data: 2009-03-16 09:39:40 | |
Autor: Maxi | |
Fuzja banków a roszczenia klientów | |
Witam,
w sytuacji gdy jeden z banków łączy się z innym /w stosunku do którego klienci mają roszczenia i jest prowadzona sprawa z Nazdoru Bankowego- klauzule niedozwolone+wyłudzenia nienaleznych opłat/, jak będą prowadzone ewentualne dalsze roszczenia klientów? Jest ich więcej, niż zgłoszonych spraw. Jak bedzie, jesli "wchłonięty" bank będzie funkcjonował pod inną nazwą ? proszę o sugestie. pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-03-16 04:01:15 | |
Autor: BK | |
Fuzja banków a roszczenia klientów | |
On Mar 16, 10:39 am, " Maxi" <maxim...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Witam, A co tu sugerowac? Przejete sa wszystkie prawa i obowiazki - i juz. 66589758943 moze sie zmieniac nazwa, wlasciciel, moga byc fuzje. Ciaglosc jest i juz. Jedyne co cos zmienia to likwidacja podmiotu. |
|
Data: 2009-03-16 21:52:09 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Fuzja banków a roszczenia klientów | |
On Mon, 16 Mar 2009, Maxi wrote:
Witam, IMHO to samo co w każdym przypadku przejęcia jednej firmy przez drugą - czyli mamy "następcę prawnego". I tenże następca realizuje zobowiązania. "H" dlatego, że pamiętam iż kiedy PKO przejmowało Inteligo to jedynie nagabywało klientów do zaakceptowania przejęcia zobowiązań przez PKO (pozostawiając klientowi solidarną odpowiedzialność za Bankgesellschaft Berlin Polska czy jak mu tam szło oraz PKO), więc *może* istnieje jakaś regulacja pozwalająca na "zachowanie" roszczeń wobec *starego* podmiotu - bo to że nowy je weźmie sobie na barki jest IMO oczywiste. pzdr, Gotfryd |